Saa näemmä jättää naisen jutut omaan arvoon, kun lukee mitä poliisi vahvistaa. Vaan villiä tarinaa olikin.. Nyt sitten salaliittojen ystäville lisää märehdittävää. Tämmöstä;
Poliisi vahvistaa: Ulvila-todistajaa epäillään rikoksesta
Oikeudessa kuultu todistaja on itse rikostutkinnan alaisena.
Lounais-Suomen poliisin erityistutkintasektorin johtaja Teijo Ristola vahvistaa, että hovioikeudessa torstaina kuultu nainen on rikostutkinnan alaisena.
Poliisin mukaan rikostutkinta on jo loppusuoralla. Naista epäillään perättömästä lausumasta ja kunnianloukkauksesta.
Syyttäjä Kalle Kulmala ja Paula Pajula tekivät naisesta tutkintapyynnön elokuussa. Syyttäjien mukaan naisen puheet eivät vastanneet totuutta.
Samalla syyttäjät ilmoittivat, etteivät epäile naisen ilmiantamaa porilaismiestä rikoksesta.
IL;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014100 ... 7_uu.shtml
Ja toinen uutinen;
Ulvilan surma: Poliisi kiisti oikeudessa todistajan erikoiset puheet
Vaasan hovioikeudessa torstaina kuultu nainen väitti, että häntä kuulustellutta poliisia olisi uhkailtu.
Ulvilalaisnaisen mukaan sekä häntä että hänen ilmiantamaansa miestä kuulustellut poliisi olisi joutunut jättäytymään pois surmatutkinnasta.
Syynä tähän naisen mukaan oli se, että naisen tappajaksi ilmiantama mies olisi uhkaillut poliisia.
Kun kyseistä poliisia kuultiin todistajana oikeudenkäynnin alussa, hän sanoi, ettei mitään tällaista uhkailua ole tapahtunut.
- Se ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Minua ei ole kukaan uhkaillut missään vaiheessa, poliisi totesi.
Tästä huolimatta nainen kuvaili torstaina oikeudessa yksityiskohtaisesti, kuinka poliisi oli kertonut hänelle uhkailuista.
- Poliisi kertoi, että tällä miehellä seisoi silmät päässä kuulustelussa ja hän yritti ottaa yliotteen koko kuulustelutilanteesta. Mies sanoi, että hän tietää missä sä asut, missä sun muijasi on töissä ja missä sun lapset on, nainen kuvaili.
Naisen mukaan lisäksi poliisi kertoi hänelle, että hänen talonsa ohi alkoi tämän jälkeen kulkea mies koiran kanssa ja tämä mies myös jäi seisomaan heidän talonsa eteen.
- Poliisi oli tunnistanut, että kyseessä on herra X (naisen ilmiantama mies) ja hän sanoi minulle, että hänen täytyy vetäytyä pois tutkinnasta, nainen selitti.
Syyttäjä Kalle Kulmala kysyi todistajalta onko hän sitä mieltä, että kyseinen poliisi valehtelee, kun hänen mukaansa tällaista ei ole tapahtunut.
- Näin hän minulle kertoi, nainen vastasi.
IL;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014100 ... 7_uu.shtml