Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Beranek
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 1:19 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Beranek »

Täysi Purenta kirjoitti:Samoin se riita mitä vanhimman tyttären huoltajuudesta on käyty. Tosin siinä lieventävänä asianhaarana emme tiedä minkä valtakunnan hulttio tämän tytön isä on ollut? Nuo tiukat soittoajat ja muut kertovat, ettei ensimmäisellä isälläkään ole ehkä elämänhallinta ihan justiinsa.
Mun mielestä se ei ainakaan kyllä kerro mitään huonoa ensimmäisen isän elämänhallinasta että on käräjäoikeuteen lähtenyt taistelemaan lastensa tapaamisoikeudesta.

Mun mielestä on edellistä isää tosi nöyryyttävä tuo käräjäoikeuden päätös että puheluiden tulisi olla mielellään lyhyitä... Uskomatonta... Isä saa kaksi kertaa viikossa tiettynä tarkasti määriteltynä kellonaikana soittaa tyttärelleen ja silloinkin jätetään täysin mielivaltainen portti auki äidille käydä painamassa punaista luuria kun siltä tuntuu. Ja vedota siihen että puhelu oli 'kovin pitkä'.

Jos tässä luokittelee nyansseja eri rikollisuuden tasoihin niin kyllähän se mitä tässä äiti teki nimenomaan tuolle 6-vuotiaalle on se kaikkein traagisin juttu. Lapsella oli isä joka on taistellut hänen huoltajuudesta äidin kanssa. Lapsi ei ole edes äidin ja isäpuolen yhteinen lapsi eli ei kaikkein mustimmassakaan logiikassa luulisi käyvän mitenkään koston välineeksi. Periaatteessa kutakuinkin siis sivullinen viaton lapsi. Ja tämä oli äidin ratkaisu.
massarati
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Tammi 15, 2012 1:20 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja massarati »

Surettaa tämä vallitseva lynkkausmieliala täällä. Vaikka kuollutta ei voikaan tappaa, tuntuu että jotkut mielellään heittelisivät kiviä.
Suren myös sitä ettei hän eläessään ehtinyt saada rauhaa ja sovintoa itsensä kanssa, olisi varmasti päässyt erosta yli, sitten aikanaan. Tekoon hänet varmaan johti silkka mielenkuohu, joka peitti kaiken muun loogisen ajattelun alleen. Ajatelkaapa tilannetta jossa nainen olisikin vaikka uudestaan raskaana tms. (ei varmaan ollut kun tällaista ei ole julkisuuteen tullut) Taustalla saattaa olla joku jätetyksi tuleminen edellisessä suhteessa josta lapsikin, syyllisyys ja pettymys painaa kahta kauheammin päälle. Takana lapsen synttärit, joiden jälkeen mies taas kerran lähtee eikä ehkä enää palaa takaisin. En puolustele ketään, mutta elämä ei ole toisinaan niin helppoa ja kaikilla ei ole sitä tasapainoista mieltä omasta takaa, vaan mielialat voi hyvinkin vahvasti heilahdella, kuten tätäkin naista kuvailtiin. Kuka tietää, ehkä mielialalääkkeistä olisi ollut apua, ehkä ei, jossittelu on näissä tapauksissa turhaa. Nyt tuli äärilaita vastaan. Minäkin päätän omalta osaltani tähän, ja toivon parasta mahdollista tukea sekä voimia uhrien omaisille/läheisille.

Toivon tämän myös herättävän siihen kuinka tärkeää on, itse kullekin, pitää huolta omista läheisistään. Kysykää vaikka joskus heiltä, mitä kuuluu. Mutta tämä on nyt vain tällainen humanistinen mielipide asiaan, jonka tarkoitus ei ole puolustella tekijää tai hänen tekoaan, mutta ohuena yrityksenä ymmärtää, mikä ajaa ihmisen, joka varmasti rakastaa lapsiaan, äärimmäiseen tekoon.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

Suomessa lapsen juridiset oikeudet rinnastuvat lapsen äidin omistuksessa olevan matkalaukun oikeuksiin. Sillä erotuksella, että matkalaukkunsa polttavaa äitiä ei pidetä uhrina.
chevyman
Lauri Hanhivaara
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Syys 06, 2010 1:32 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja chevyman »

Tekeekö mielikuvitus tepposeset,vai näkyykö työssä yhdessä kohtaa ihmisen pää tuossa kuvassa
h-auton kattolinjan kohdalla bussin tuulilasin lähellä
[/quote]

Harhaa taitaa olla, perustelut:
a) ei lainkaan verta eli tummia kohtia
b) liian iso suhteessa auton kokoon

Veikkaan että beige kohta on katon verhoilun alta paljastunutta eristemateriaalia (tai jokin heijastus, kuten joku ehti ehdottaakin). Ihmiset lienevät aika kompaktissa paketissa tuolla jossain.. Todella puistattava ajatus.[/quote]

voisiko joku ympyröidä sen kohdan, missä pää on? Itse en erota.[/quote]
Liitteet
tuossa ypytööity se kohta
tuossa ypytööity se kohta
bussikolarinurmes1.jpg (126.14 KiB) Katsottu 3617 kertaa
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Belker »

Murhaajaäidin kohtaloa silotellaan yhä. Miksi?

Muistosivut ymmärrän lapsille. Viattomat kolme lasta menehtyivät itseriittoisan riitaisan ihmisen takia. Tekijälle en muistosivuja soisi, ei niitä yleensäkään perhesurman tekijöille väsätä.

Väsymistä jeesustellaan. Kyllä sitä on muutkin väsyneet syyllistymättä murhiin. Väsyminen ei ole syy ottaa henkeä viattomilta. Mutta jos ihminen kuvittelee, että ilman "minä-minä-maailmannapa-vanhempaa" lapsien elämät tuhoutuvat, tuolloin kieroutunut todellisuudentaju voi kai ajaa vaikka mihin.

Jospa jonkin naisen tekemän perhesurman takana ei olekaan erityistä väsymistä? Ennemminkin kyllästymistä, mustasukkaisuutta, vallanhimoa ja katkeroitumiseen taipuvaisuutta? Ilkeyttä? (Aivan, naisistakin löytyy hyvin ilkeitä ihmisiä, se ei ole mikään mahdottomuus.) - Koetetaanko silti vääntää asiat naissurmaajan kyseessä ollessa väsymiseen motiivina? Eikö esim. Nurmeksessa isäkin ollut väsynyt? Keikkamatkoja, poissa lasten luota, hotellit ja matkustajakodit tylsistyttävät pitkän päälle, avokki häiritsevän mustasukkainen ja kontrollinhaluinen = uuvuttavaa? Kyllä ihminen väsyy muustakin kuin niistä kotihommista. Mutta miehiähän usein syyllistetään, kun lasketaan vain kotityöt 50-50-periaatteella, että "et tee tarpeeksi". Vaikka mies olisi 40-tuntisella työviikolla matkat vielä lisärasitteina ja nainen koko ajan kotona, lapset osan päivästä hoidossa.

6-vuotiaan lapsen isän tapauksesta: Surmailta oli viikonloppua. Jos isä olisi saanut enemmän tapaamisia, olisi isolla todennäköisyydellä lapsi voinut olla isänsä luona ja pelastua. Arvaan, että äiti halusi riistää isältä tapaamiset minimiin ja omituisesti kontrolloida puhelutkin. "Puhelut eivät saisi olla kovin pitkiä"... 2 x max 60 min/viikko = pitkiä? Vain kumileimasin tuomari hyväksyy tuollaisia päätöksiinsä, kun e´rityistä syytä ei ole ilmennyt. (Muuta kuin äidin halu?) Kun lapsi alkaa innoissaan kertoa asioitaan, ei siinä isän tarvitse venyttää puheluita. Ja keneltä se olisi ollut pois, jos lapsi olisi isänsä kanssa jutellut vaikkapa 90 min x 2 krt viikossa? Isä oletettavasti maksaisi puhelutkin.
apuri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: La Elo 27, 2011 6:03 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja apuri »

Liekkö mies jättänyt vastaamatta puhelimeen kun nainen on päättänyt lähteä perään ajelemaan? Mä ihmettelen sitä miksi mies on lähtenyt bussilla töihin kun ainakin lehden kuvassa näkyy olevan toinenkin auto pihassa? Jotenkin ajattelee että mukavempi ois omalla autolla lähteä ettei tartteis aikataulujen mukaan mennä.

Missä sisko oli kertonut ettei ole ollut tän kanssa pitkään aikaan tekemisissä? Oliko niillä välit huonot vai? Lehtitelineet oli muuten täysin tyhjät jo 2 jälkeen, että hyvin myy tämmöiset:(

Mua säälittää ainoastaan nää lapsiraukat. Kukaan kerennyt elää kuin hetken ja henki riistetään itsekkäistä syistä.
huolestunut äiti
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Helmi 18, 2014 4:32 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja huolestunut äiti »

Äiti on ollut henkisesti sairas että pystyy tuommoista tekemään mutta sääliä ei minulta saa ihminen joka riistää viattomilta hengen sen vuoksi ettei itse ymmärrä eikä halua ymmärtää apua hakea. Itsekin 3 lasta olen kasvattanut, mies yksityisyrittäjä joka oli todella paljon poissa kotoa töiden vuoksi. Okei, joskus olin todella väsynyt mutta kun on avoin ystäville, harrastuksille jne niin ei ongelmia ole ollut.

Miten kukaan jaksaa sairaalloisen mustasukkaista ihmistä kun poliisiakin tarvitaan että mies pääsee lähtemään töihin ....... Ei semmoisessa liitossa kukaan voi hyvin, ei mies, ei nainen eikä lapset.
betty
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Marras 02, 2009 6:03 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja betty »

chevyman kirjoitti:Tekeekö mielikuvitus tepposeset,vai näkyykö työssä yhdessä kohtaa ihmisen pää tuossa kuvassa
h-auton kattolinjan kohdalla bussin tuulilasin lähellä
Harhaa taitaa olla, perustelut:
a) ei lainkaan verta eli tummia kohtia
b) liian iso suhteessa auton kokoon

Veikkaan että beige kohta on katon verhoilun alta paljastunutta eristemateriaalia (tai jokin heijastus, kuten joku ehti ehdottaakin). Ihmiset lienevät aika kompaktissa paketissa tuolla jossain.. Todella puistattava ajatus.[/quote]

voisiko joku ympyröidä sen kohdan, missä pää on? Itse en erota.[/quote][/quote]

Katso vielä takaoven jälkeisen sivuikkunan etu-/alaosa suurentamalla kuva, siellä on jotakin...
ninacs
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Loka 19, 2014 9:28 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja ninacs »

apuri kirjoitti:
Missä sisko oli kertonut ettei ole ollut tän kanssa pitkään aikaan tekemisissä? Oliko niillä välit huonot vai? Lehtitelineet oli muuten täysin tyhjät jo 2 jälkeen, että hyvin myy tämmöiset:(
http://yle.fi/uutiset/rautavaaran_uhrie ... le/7556818
Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Belker »

apuri kirjoitti:Liekkö mies jättänyt vastaamatta puhelimeen kun nainen on päättänyt lähteä perään ajelemaan? Mä ihmettelen sitä miksi mies on lähtenyt bussilla töihin kun ainakin lehden kuvassa näkyy olevan toinenkin auto pihassa? Jotenkin ajattelee että mukavempi ois omalla autolla lähteä ettei tartteis aikataulujen mukaan mennä.
Ehkä katukivien laittamistyö on porukkahommaa, jolloin eri puolille Suomea suuntautuville keikoille lähdetään yhdessä samalla autolla? Tällöin olisi turhaa, että jokainen ajaisi erikseen kohteeseen. - Oma auto olisi pitänyt jättää Kuopioon, jolloin se olisi rikkomiselle/varastamiselle altis.
Uteliasämmä
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 8:14 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Uteliasämmä »

Minä tän miehen nimi on? Voi sitä raukkaa,käy niin sääliksi :(
mikaelk

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Uteliasämmä kirjoitti:Minä tän miehen nimi on? Voi sitä raukkaa,käy niin sääliksi :(
Uteliasämmä, mitä kukaan meist sillä tiedolla tekee? Annetaanhan olla, vaikka joku nimen oiskin bongannut. Joku roti näihin kysymyksiin, törkeetä ois nimi julistaa täällä koko kansalle.. :?
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Tohon "pää vai ei"-mietintään.. Tossa tänne linkitetyssä kuvassa kuvaa pystyy suurentamaan helposti ja kuva siltä alueelta pysyy terävänä, kun taas http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/last ... ta/1921500 kuvassa tuo "pään" kohta on sumennettu. Jossain muuallakin törmäsin kuvaan, jossa koko takaikkuna ja tuo "pää" oli summennettu. Tässä http://www.savonsanomat.fi/uutiset/koti ... ti/1921271 kuvassa taas tuo möykky ei mun mielestä näytä päältä. Mitasuhteet on muutenkin jotenkin väärät. Jälkimmäisessä kuvassa tuo pääksi oletettu alue näyttää pahvilta tms. Tässä kuvassa http://www.savonsanomat.fi/video-ja-kuv ... on/1921283 taas on sumennettu tuota etuosaa.
Ei tule kovin fiksu fiilis, kun tällein mässäilee täysin epäoleellisella asialla..
Viimeksi muokannut Scilla, Ti Loka 28, 2014 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shemale
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Su Syys 29, 2013 4:44 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja shemale »

Ihmismieli on jännä, kun tavallinen, tylsä ja mielikuvitukseton, ehkä pelkääväkin ihminen on kykenemätön miettimään syitä kouluampumisille, perhesurmille, itsemurhille jne.

Jokainen itsensä tappava kyllä tietää, että kun kuolee, niin takaisin ei ole paluuta. Myöskin termi masennus on naurettava. Suomessa on miljoona masareita popsivaa ihmisiä, vaikka masennusta heillä ei oikeasti ole, kuin prosentin murto-osalla. Ja kuten joku totesi, niin ei "masentuneena" jaksa lähteä meuhkaamaan linja-autoon.

En ole jaksanut kaikkia sivuja lukea läpi, oli muutenkin suurin osa turhaa voivottelua ja jossittelua. Ja syyttelyä. Sitten tämä: "On sitä muillakin talo palanut, vaimo kuollut syöpään ja kissa kussu kenkään, muttei ole silti syyllistynyt suuriin synteihin!". Katsos. Me ihmiset olemme erilaisia, jotkut pystyvät ajattelemaan järkevästi ja loogisesti. Ennen kaikkea realistisesti.

TIlanteen taustojahan on hankala vielä kunnolla tietää, mutta jos lähtee spekuloimaan vaikka esimerkillä 1, että sulho on pettänyt vaimoaan ja jäänyt siitä kiinni. Tähän on nyt turha alkaa huutelemaan niitä "No ei ne muutkaan tapa ihteään ja vie lapsia mukana!". Kyllä jotkut vievät. Jotkut pystyvät tekemään asioita, mitä suurimman osan ihmismieli ei pysty käsittämään, esim. sarjamurhaajat. Kuolema on muutenkin länsimaalaisessa kulttuurissa Tabu nykyään, vaikka se on maailman luonnollisin asia.

Toki siinä meni syyttömien lasten henki mukana, mutta mitä hyötyä sitä on ostaa naru ja mennä metsään keikkumaan yksin? Ei se esimerkki 1:n mies sitä kauaa surisi.

Jos taas vastaavasti asiat on päin helvettiä ja tulee viimeinen niitti, niin mikäs sen suloisempi kosto, kuin ottaa lapset mukana ja ajaa päin linja-autoa.

Kuskin traumoista on turha läpättää. Hekin tietävät, että itsemurhaajat valitsevat usein rekan tai linja-auton päätepysäkikseen. Kun ammattiin ryhtyy, niin pitäisi tiedostaa mahdolliset riskit. Kirvesmiehelläkin voi mennä peukalo poikki.

Ajattelutapa on massan mielestä itsekästä, mutta kun massa ei pysty käsittämään jotakin asiaa, niin silloin asiasta nostetaan meteli ja syyttelyrinki tekijää kohtaan.
Katsos kun kaikki eivät nauti Raamatun teksteistä, ja pidä oikeamielisenä ajattelumallina sitä, että kun Pekka lyö sua turpiin, niin käännä toinenkin poski toista lyöntiä varten.

Ja yleensä te, jotka ette pysty ajattelemaan asioita irrationaalisesti, tai edes rationaalisesti, olette itse kaikista pahimpia ihmisiä. Todennäköisesti täälläkin suurin osa porukasta käyttäytyy esim. autokolaripaikalla siten, että ulosajon uhria, joka on ojassa paskana ja uhri on siel tajuttomana pää kainalossa, rupeette kuvaan niil kamerakännyil videota, et saadaan jaettua muille, et "hähää, mäpä olin paikal!!!". Kovin harvalla on rohkeutta tehdä nykyään enää mitään. Ei uskalleta toimia kolaripaikalla, ei uskalleta puuttua pahoinpitelyihin jne. Jälkimmäisessä vedotaan siihen, että "tulee itelle tuomio", vaikka oikea syy on se, että munaa ei riittänyt haastaa räyhääjää ja sitten selitetään monitorin takana, että oltiin paikalla, mut ois tullu pahoinpitelysyyte. No varmaan sille räyhääjälle, mutta nettikirjoittelijalle katkenneita luita. Näin se yleensä menee.

Vielä tuosta linja-autoon ajosta. Jos asiat on tosiaan ihan solmussa olleet, niin kulunut fraasi nimeltään "asioil on tapana järjestyä", ei pidä kovinkaan paljoa paikkaansa todellisessa elämässä kaikkien kohdalla. Toki tässäkin asia järjestyi, mutta hieman erilaisella tavalla.
Aina vedotaan mielenterveysongelmiin, huumeisiin, narsismiin jne. kun ei muuta osata ja massan järki ei riitä.

Itsellä on mielessäni niin paljon erilaisia teorioita, jotka tällaiseen voivat ajaa. Ehkä myöhemmin tulen niitä heittelemään lisää. Minulle on sama onko jonkun mielestä jokin asia oikeutettua, tai "ei kaikki niin tee -läpäläät", mutta todellisuudessa itsemurhakuskit ne on nimenomaan rohkeita ihmisiä, jotka uskaltaa ajaa täysiä rekkaan päin. Mut se on helppo kuollutta morkata sen jälkeen, että oli munaton ihminen ja itsekäs päätös. Toi tekijän syyttely on nimenomaan itsekästä, kun ei tiedetä edes koko tapauksesta mitään. Vaatii aivan helvetisti munaa ajaa henkilöautolla täysiä rekkaan.

Entäpäs jos vanhimman mukulan isä on ollut kyvytön, tai piittaamaton osallistumaan, tai edes ajattelemaan lapsensa olemassa oloa, eikä ole auttanut äitiä lapsen syntymisen jälkeen, vaan lähtenyt omille teilleen. Onhan tämän toisen suhteenkin kohdalla voinut olla käymässä samanlailla ja sitä ei olla enää kestetty. En ole kaikkia uutisia lukenut toistaiseksi, koska muutkin rikokset kiinnostavat, mutta tämä on hyvin yleinen skenaario.

Teko sinänsä oli impulsiivinen, mutta aika monella ihmisellä (minä mukaanlukien) on impulsiivisuusongelmia, mutta se ei tee meistä huonompia ihmisiä. Itse en voi ainakaan mitään sille jos räjähdän. Se kuuluu mun temperamenttiin. On myös fakta, että mielenterveyshoito ei toimi Suomessa. Terapia ei auta ketään, jolla on oma aivotoiminta jäljellä. Ehkä niille, jotka eivät omaa laajaa filosofista pohdintakantaa erilaisiin asioihin, "voivat hyötyä" pilipalista ja turhasta lätinästä ns. uskomusteorioilla. En viittaa jeesuksiin.

Viesti on varmasti provosoiva, ja kohta tulee hatemailia roppakaupalla, mutta sanottakoon, että viesti on täysin neutraali kannanotto tapahtuneesta.

Viittaan kintaalla ala-arvoisille hyökkäyksillinne.



Voimia uhrien ja tekijän läheisille.

- S
Vastaa Viestiin