Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
eternitystory
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 4:31 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja eternitystory »

Neely kirjoitti:Kuva spekulaatioon:

Itse pystyn näkemään lapsen kasvot jolla on silmät auki siinä takaviistommassa otetussa kuvassa (siitä mistä ensimmäinen henkilö joka kysymyksen heitti ilmoille, alkoi tätä kyselemään), mutta kovin näyttää nukkemaiselta, eli en allekirjoita 100% varmuudella että siinä kasvot olisi.

Täysin sumentamattomassa kuvassa näkyy kyllä tosiaan mm. että ajajana on ollut tumman violetin rusehtava tukkainen henkilö.
Voisitko linkata mitä kuvaa tarkoitat, jossa näkyy nukkemaiset kasvot?
Kikkara
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Loka 23, 2014 11:13 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

Kuva, jossa näen kasvot, on mm. ketjussa sivulla 9. Mielestäni siinä takaikkunassa (takaosan ikkuna muutahan ei ehjänä) vasemmalla ikkunan alakulmassa.
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Maitoikohan tämä nainen olla Kiteeläis lähtöinen? Tuo nimi vaan vilahti ketjussa ylempänä ja lehdessä oli, et Pohjois-karjalasta lähtöisin, eli ei välttämättä Nurmeksesta lähtöisin. Jos oli Kiteeltä, niin tuttu oli ja tuo ikäkin täsmäis.
apuri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: La Elo 27, 2011 6:03 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja apuri »

^Ei ollut nurmeksesta lähtöisin. Oliko kyseessä minkälainen ihminen? Jos siis on sama kyseessä.

Minä siis oletin että perheessä on kaksi autoa koska sillä videolla näkyi valkoinen auto pihassa.

Luulen itsekkin että päätös on tullut vasta viime hetkillä, juurikin siinä kohtaa kun on bussista poistunut ja istunut autoon, voin vaan kuvitella sen raivon/ahdistuksen ja pelon fiiliksen siinä kohtaa vaikkei se oikeutakkaan tuollaiseen tekoon. Kyllä on pitänyt melkoinen epätoivo iskeä ylipäätään kun on pitänyt lähteä perään ajelelemaan.

Ja aika jännä toi sen sisko. Mulla oli mennyt ohi toi juttu. Toki sisko on aina sisko, mutta melko naurettavaa silti jos totta puhutaan. Miksi ei ole kutsuttu etes lasten ristiäisiin? Vai eikö vain ole ollut aikaa/mielenkiintoa lähteä?
Sue Ellen
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2014 11:54 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Sue Ellen »

kakkosurpo kirjoitti:Jos niillä oli vain yksi auto, niin minkähän helvetin se akka olisi pistänyt pystyyn jos mies olisi lähtenyt reissuhommiin autolla eikä itse olisi päässyt mihinkään?

Muutenkin tollasissa hommissa mitä mies tekee niin ei useinkaan kuljeta omalla autolla. Torit sijaitsee kaupunkien keskustoissa missä parkkitilat ovat niukat ja laitakaupungille auton jättäminen viikoksi on tänä päivänä riskibisnes.
Ja jos (toisen?) auton kotiin jättääkin, niin löytyyhän niitä muitakin arkipäiväisiä selityksiä; esim. kesärenkaat vielä alla, vaihdelaatikko poks jne. Tai mukavuustekijät, ei tarvitse itse ajaa keikalta kotiin pimeässä ja väsyneenä.
Kikkara
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Loka 23, 2014 11:13 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

tämä menee nyt kauas, mutta olikohan tytöllä 6v oma kännykkä vai soittiko hänen isänsä sunnuntaisin kello 18-19 välillä äidin kännykkään? (viittaus aikaisempaan tekstiin tapaamisoikeudesta)
eternitystory
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2014 4:31 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja eternitystory »

Kikkara kirjoitti:Kuva, jossa näen kasvot, on mm. ketjussa sivulla 9. Mielestäni siinä takaikkunassa (takaosan ikkuna muutahan ei ehjänä) vasemmalla ikkunan alakulmassa.
Tarkoitatko tuota, jonka ympäröin?

http://aijaa.com/MmPT6w
Kikkara
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Loka 23, 2014 11:13 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

eternitystory kirjoitti: Tarkoitatko tuota, jonka ympäröin?
http://aijaa.com/MmPT6w
kolariauto Ford.jpg
kolariauto Ford.jpg (51.73 KiB) Katsottu 1365 kertaa
joo minusta näyttää kasvoilta mutta suhteessa liian pieniltä ihmisen kasvoiksi?

Pudonnut kuva palautettu.
-NILS-
Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Moona »

Olen lukenut ketjun, aiheesta joka sydäntäni kosketti ja siksi haluan "tietää kaiken". Laitan tähän mieleeni juolahtaneet ajatukseni - osin paljon toistoa tai samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa, etukäteen anteeksi, keitä tämä loukkaa, mutta jos, niin perusteluita kaipaan.

- 1 ja 2-vuotiaat lapset, mies harkinnut eroa jo aiemmin (?), jotkut naiset katsoo uudella vauvalla pelastavansa suhteen
- taistelu 6-vuotiaasta, erinomaisen tarkat ehdot määrätty mm. soittoaikojen ja myös puhelujen keston suhteen, en ymmärrä, millä manipuloinnilla tälläinen on saatu aikaan - ts. toki jos mies on vaikka paikassa, mistä ne on jo määritelty
- väsynyt ja uupunut ja masentunut, juu. Mutta aikuinen ihminen ei ihan huomaamatta/vahingossa tule raskaaksi ja monesti naiset uudella vauvalla ajattelevat pelastavansa suhteen
- mies menossa töihin, huuto lapsenhoidosta? Pitäisikö tehdä sekä että? En usko, että 1 ja 2 vuotiaan äiti on kovin aktiivinen vielä työelämässä ollut ja jollakin se perhe täytyy elättääkin
- keskivaikean masennuksen kokeneena ihmettelen voimaa ajaa bussin perässä, pysäyttää se, raivota ja tehdä lopullinen
- ero on tullut jo aiemminkin (6-v isästä) = elämää nähnyt ihminen
- ja että vyöt kiinni (ainakin lapsilla), ei se mielestäni merkkaa mitään. Joillekin meistä se on automaatinen toiminta (ajattelen asiaa vuosia taaksepäin, kun tuntui, että ainoa mahdollisuus on lähteä autolla lujaa jotakin päin ja jälkikäteen kaverini kysyi, oliko vyö kii - oli se)
- voi olla masentuneisuus ja uupumus ja ja ja ja - ei kykyä kestää arkea ja siihen väistämättä liittyviä enemmän tai vähemmän vaikeita asioita, etenkin, jos on itse aina sijalla yksi
- sana/sanat mitä hain on silkka ilkeys tai pahuus, vaikka ne millä kermalla kuorrutetaan, mutta loppuviimein päädyin sanaan kosto, joka kohdistui paitsi mieheen myös itseen ja sitä myötä itsestä tulleisiin
Joo, tää oli purkaus. Olen järkyttynyt, kuten moni muukin. Ja piti vaan saada julki.
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
OAY
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 2:34 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja OAY »

Miss Etta kirjoitti:
En usko keulaanajoidean syntyneen kuin aikaisintaan naisen lähtiessä bussista ulos, todennäköisesti vasta hieman myöhemmin hänen tehdessään u-käännöstä. Lähes varmasti ollut vain hetkellinen raivokohtaus, jonka seurauksena pienimmätkin impulssikontrollin jämät ovat lähteneet.
Jos bussi olisi ollut matkalla Kuopiosta Nurmekseen, niin päätös olisi voinut tulla äkkiseltään kotimatkan aikana. Mutta koska bussi oli matkalla Nurmeksesta Kuopioon, naisen täytyi päättää viimeistään bussista poistuttuaan että aikoo tehdä jotain, koska lähti bussin perään sen sijaan että olisi kääntynyt kotiin.
Nainen on saattanut lähteä bussin perään suunnitelmanaan esimerkiksi ajaa Kuopioon päätepysäkille odottamaan miestä, jotta pääsisi riitaa jatkamaan. On saattanut jossain vaiheessa muuttaa mieltään ja päättää lähteä ajamaan bussia päin, tai jopa muuttaa mieltään ja päättänyt lähteä ajamaan kotiin, mutta päättänyt jossain vaiheessa kurvatakin bussin eteen.
Tai sitten hän kiihdytti bussin ohi tietäen mitä aikoo tehdä.
tm_astro
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Su Joulu 29, 2013 4:39 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja tm_astro »

kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

apuri kirjoitti:^Ei ollut nurmeksesta lähtöisin. Oliko kyseessä minkälainen ihminen? Jos siis on sama kyseessä.

Minä siis oletin että perheessä on kaksi autoa koska sillä videolla näkyi valkoinen auto pihassa.

Luulen itsekkin että päätös on tullut vasta viime hetkillä, juurikin siinä kohtaa kun on bussista poistunut ja istunut autoon, voin vaan kuvitella sen raivon/ahdistuksen ja pelon fiiliksen siinä kohtaa vaikkei se oikeutakkaan tuollaiseen tekoon. Kyllä on pitänyt melkoinen epätoivo iskeä ylipäätään kun on pitänyt lähteä perään ajelelemaan.

Ja aika jännä toi sen sisko. Mulla oli mennyt ohi toi juttu. Toki sisko on aina sisko, mutta melko naurettavaa silti jos totta puhutaan. Miksi ei ole kutsuttu etes lasten ristiäisiin? Vai eikö vain ole ollut aikaa/mielenkiintoa lähteä?
JOS kyseessä oli sama ihminen, niin ei ollut väkivaltainen. Oli todella mukava, kun sille päälle sattui, mutta kun suuttui, niin ei antanut millään periksi. Ennemmin poistui itkien paikalta. Tuo linja-auton perässä ajaminen ja linja-autoon riitelemään nouseminen toi minulle heti nimen nähtyäni mieleen ko. henkilön, sillä käytös olisi ollut hänelle tyypillistä, ei välittänyt pätkääkään ketä oli kiukuttelua kuulemassa tai näkemässä. No, tää nyt menee vähän ohi, mutta ulkonäön puolesta varmaan ottajia olisi ollut muitakin. Ainakin jokunen vuosi sitten, milloin viimeksi hänet näin.
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja maybellene »

Belaja Smert kirjoitti:Vai ovat ankarat ajat. Yksittäisen kyvyttömän kasvattajan ongelmista on tarpeetonta yrittää rakentaa yhteistä ongelmaa.

Tässäkin maassa on kasvatettu vuosikaudet lapsia ilman, että yhteiskunta on lykännyt rahaa.
Joo. Pikemminkin ongelma suomalaisittain on se, etteivät ajat ole tarpeeksi ankarat, vaan näillä luusereilla on liian helppoa - ollut aina. Tämä sossulandia on tuottanut kamaralleen aikuisia kansalaisia, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miten otetaan vastuuta tai huolehditaan itsestään ja asioistaan. Patalaiskat naisenkuvatukset vääntävät kakaroita tasaiseen tahtiin ettei heitä hätisteltäisi kouluun tai töihin. Sitten kun niistä lapsista pitäisi kantaa vastuu ja pitää huolta, ollaan ulisemassa että väsyttää. Ei ollutkaan niin helppoa kun typerä bimbo oli asian tykönään kuvitellut. Tähän maahan pitäisi perustaa virallisten perseellepotkijoiden virkoja. Niillä olisi kuulkaa töitä.
Uteliasämmä
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 8:14 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Uteliasämmä »

eternitystory kirjoitti:
Kikkara kirjoitti:Kuva, jossa näen kasvot, on mm. ketjussa sivulla 9. Mielestäni siinä takaikkunassa (takaosan ikkuna muutahan ei ehjänä) vasemmalla ikkunan alakulmassa.
Tarkoitatko tuota, jonka ympäröin?

http://aijaa.com/MmPT6w

Hui,kylläpä näyttääkkin paljon kasvoilta. väri vaan on outo joten en usko olevan kasvot
Uteliasämmä
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 05, 2014 8:14 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Uteliasämmä »

kiinnostunut68 kirjoitti:
apuri kirjoitti:^Ei ollut nurmeksesta lähtöisin. Oliko kyseessä minkälainen ihminen? Jos siis on sama kyseessä.

Minä siis oletin että perheessä on kaksi autoa koska sillä videolla näkyi valkoinen auto pihassa.

Luulen itsekkin että päätös on tullut vasta viime hetkillä, juurikin siinä kohtaa kun on bussista poistunut ja istunut autoon, voin vaan kuvitella sen raivon/ahdistuksen ja pelon fiiliksen siinä kohtaa vaikkei se oikeutakkaan tuollaiseen tekoon. Kyllä on pitänyt melkoinen epätoivo iskeä ylipäätään kun on pitänyt lähteä perään ajelelemaan.

Ja aika jännä toi sen sisko. Mulla oli mennyt ohi toi juttu. Toki sisko on aina sisko, mutta melko naurettavaa silti jos totta puhutaan. Miksi ei ole kutsuttu etes lasten ristiäisiin? Vai eikö vain ole ollut aikaa/mielenkiintoa lähteä?
JOS kyseessä oli sama ihminen, niin ei ollut väkivaltainen. Oli todella mukava, kun sille päälle sattui, mutta kun suuttui, niin ei antanut millään periksi. Ennemmin poistui itkien paikalta. Tuo linja-auton perässä ajaminen ja linja-autoon riitelemään nouseminen toi minulle heti nimen nähtyäni mieleen ko. henkilön, sillä käytös olisi ollut hänelle tyypillistä, ei välittänyt pätkääkään ketä oli kiukuttelua kuulemassa tai näkemässä. No, tää nyt menee vähän ohi, mutta ulkonäön puolesta varmaan ottajia olisi ollut muitakin. Ainakin jokunen vuosi sitten, milloin viimeksi hänet näin.

Olisi kiva nähdä naisesta kuva. Osais jotenki paremmin käsitellä asiaa kun tietäisi perheestä enemmän,näkisi kuvia yms. jos ymmärrätte mitä tarkoitan...
Vastaa Viestiin