Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kaelma
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 21, 2008 9:50 pm
Paikkakunta: etelä-Karjala

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja kaelma »

kiinnostunut68 kirjoitti:Kiteen paikallislehdessä oli lauantaina seurakunta palstalla kuolleet osiossa Kirsi Mirjam Huhtilainen 33v. Eli on ilmeisesti haudattu viikonloppuna.
Ja sunnuntain Etelä-Saimaassa oli tämän 6-vuotiaan kuolinilmoitus.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Oletan, että olet hienosti ja hyvin kasvattanut omat lapsesi, ilmeisesti vaille tunnustusta jääneenä, täällä sitten kirjoitat katkeralta kuulostavia lauseita."

Mistä ihmeestä sinä nyt tuollaista oletat? Ovatko suomalaiset oikeasti niin kyynisiä, että kenenkään ei uskota puolustavan heikompia, jos ei ole omaa lehmää ojassa?

"Jotkut tekevät perhe-elämässään, ne elämänsä virheet, jotkut jossakin toisella elämänosa-alueella."

Kolmen lapsen murha ei ole mikään tavanomainen virhe, mihin vähän jokainen jollain elämän alueella sortuu. Paljonko jäisi ihmisiä jäljelle, jos jokainen tappaisi kolme plus itsensä?

"Itse pidän kaikki vaihtoehdot avoimena, kunnes kirkosta kuulutetaan, miten tapahtumat oikeasti etenivät..."

Tämä asia on ikävä kyllä kirkossa kuulutettu jo neljään kertaan. :( Lisää kuulutuksia ei tule, onnettomuustutkintalautakunnan raportti tulee noin vuoden kuluttua. Käytettävissä olevan tiedon valossa on naivi tai tarkoitushakuinen ajatus pitää vireillä vahingon mahdollisuutta. Näin se nyt vaan on.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

^ aivan, ja taas tullaan jälleen siihen, että jos sanon naisen olevan jotenkin epänormaali\epänormaalissa tilassa, tehdessään (todennäköisin vaihtoehto, mikä tulee onnettomuuslautakunnasta tietoon sitten joskus) tekonsa, sanot minun puolustavan naista, eikö niin? Vaikka itse kerrot, ettei suurin osa ihmisistä tekisi sellaista. Eikö silloin nainen ole epänormaali? Vai haluatko kutsua häntä suoraan pahaksi? Sekin käy kyllä. Ei kukaan ole täällä viemässä syylliseltä syyllisyystaakkaa, sitten kun se joskus asia paljastuu kokonaan.

Mielestäni myös nainen on saattanut olla se "heikko", jota olisi tarvinnut jossakin vaiheessa auttaa tai puolustaa. Eihän vahvat ja selviytyjät tee tuollaista noin pahaa, eihän??

Ja lisäyksenä, jätän omalta kohdaltani sinun kanssa keskustelun tähän.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Mielestäni myös nainen on saattanut olla se "heikko", jota olisi tarvinnut jossakin vaiheessa auttaa tai puolustaa."

Ei tuossa mitää, jos ihminen noin ajattelee. Olisin vain asiallista että analogisesti ajattelisi samalla tavoin silloin kun perheen isä päästää päiviltä lapsensa ja itsensä. En ole kuitenkaan koskaan missään keskustelussa törmännyt sellaiseen, että lapsensa ja itsensä murhanneesta isästä olisi kirjoitettu tyyliin:

"Mielestäni myös mies on saattanut olla se "heikko", jota olisi tarvinnut jossakin vaiheessa auttaa tai puolustaa."

Edelleen kysyn hyysäreiltä: mitä se sellainen empatia ja ymmärrys on joka kohdistuu vain niihin, joihin voi itse samaistua? Eikö aidosti empaattinen ihminen kohdistaisi empatiansa ja huomionsa ensisijaisesti kaikista heikoimpiin, eli tässä tapauksessa lapsiin ja lasten isiin?
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Niinpä niin. Varmasti on ollut "heikko astia" tämä nainen, sitä en väitä, kuten takuulla on jokainen joka omat lapsensa tappaa sukupuoleen katsomatta. Aivan takuulla heistä jokainen olisi tarvinnut, sukupuoleen edelleen katsomatta, apua jossain kohtaa elämäänsä sillä valitettavasti olen edelleen tiukasti sitä mieltä ettei tavallinen TÄYSIPÄINEN vanhempi ota ja tapa niitä lapsiaan.

Se, mikä tekee tästä väkisinkin omassa mielessäni vielä inhottavamman, kuvottavamman ja tuomittavamman teon kuin jos isä olisi lapsensa tappanut on se, että tämä äiti on kantanut jokaista näistä lapsista kuukausitolkulla sisällään.

Ei mahdu millään tavalla minun ajatusmaailmaani se, että äiti tappaa omat lapsensa. Äiti, jonka ihan minun omien ajatusmallieni mukaan kuuluisi olla juuri se joka pyrkii viimeiseen asti huolehtimaan siitä että omat lapset saavat elää, antaen sitten vaikka oman elämänsä sen eteen että varmasti turvaa omien lastensa säilymisen hengissä.

Minulla on oikeus omaan mielipiteeseeni ihan kuten muillakin enkä väitä että minun mielipiteeni on se oikea tapa ajatella, sehän on tosiaan vain minun mielipiteeni. Mutta sen ajatuksen, että tämä olisi ollut onnettomuus olen hylännyt jo aikaa sitten. Se, että äiti ajoi tarkoituksella bussin nokkaan lapsineen on fakta jonka poliisi on kertonut jo moneen kertaan. Minusta on kertakaikkisen hölmöä se, että vahingon mahdollisuudesta enää edes keskustellaan.
poepporoo kirjoitti:Jotkut tekevät perhe-elämässään, ne elämänsä virheet, jotkut jossakin toisella elämänosa-alueella.
Perhe-elämässä tehtyjä virheitä voi olla monenlaisia, se että tappaa omat tenavansa ei ole virhe vaan silkkaa hulluutta. Se, että on niitä lapsia tehnyt on se virhe.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Nuunu
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 11:02 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Nuunu »

Heikompi ihminen ei uskaltaisi sanoa täällä enää melkein mitään. jmit kopioi ja toistaa kaiken ja takertuu jokaiseen asiaan, lyö lyttyyn jokaisen ajatuksen, joka eroaa hänen omistaan!

Kuule jmit, eivät sinun täällä kertomasi tarinat todellakaan ole niitä ainoita oikeita. Olet saanut jonkun vision päähäsi ja nyt putkiaivomaisesti hoet, intät ja toistat sitä samaa kerta toisensa jälkeen tyyliin ”hauki on kala, hauki on kala” ottamatta yhtään huomioon ketään muuta mielipiteensä esittäjää.

Tuollainen synkkä yksinriitely ja kieriskely omissa natsipainajaisissasi kuulostaa lähinnä naurettavan lapselliselta.

Ethän sinäkään tästä kuviosta oikeasti mitään tiedä, vaikka kovasti niin yritätkin väittää.
Sinä saat olla mitä mieltä haluat.
Ystävällisesti pyydän, että minäkin saan olla sitä mieltä mitä itse haluan.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Tuollainen synkkä yksinriitely ja kieriskely omissa natsipainajaisissasi kuulostaa lähinnä naurettavan lapselliselta."

Nuunu, onko sinulla mitään sanottavaa itse aiheesta, vai haluatko vain ruotia minun persoonaa? Muistutan, että keskustelun aiheena on akka, joka on tappanut lapsensa, en minä.

"Ethän sinäkään tästä kuviosta oikeasti mitään tiedä, vaikka kovasti niin yritätkin väittää."

Kyllä minä nyt vain tiedän, että paha äiti on tappanut kolme lasta.

"Sinä saat olla mitä mieltä haluat."

Tietysti saan.

"Ystävällisesti pyydän, että minäkin saan olla sitä mieltä mitä itse haluan."

Tämä on minulle itsestään selvyys. Sinähän tässä pyrit laittamaan suitsia minun suuhun, minä taas rohkaisen sinua kirjoittamaan juuri niin kuin ajattelet. Miten sinä tämänkin asian onnistuit kääntämään peilikuvakseen? Kritiikki ja dialogi ovat aina olleet pitkälti kaiken inhimillisen kehityksen moottoreina, on ikävää, jos sinä et tällaista lähestymiskulmaa kestä.
Chartteri2
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 7:30 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Chartteri2 »

Tuskin kannattaa täällä taistella mielipidetasolla miehen ja naisen välisistä henkisistä ja fyysistä ominaisuuksista, vaan pitäytyä aiheen sisältämässä asiassa :evil:

Kuinka moni Teistä kommentoijista on itse ollut mukana moisessa raadollisessa prosessissa :?:
Minä olen.
Mikäli itse en olisi tehnyt radikaalia ratkaisua tuossa tilanteessa, niin Meillä ruumiita olisi saattanut olla useampi, kuin tuo 4.
Ulkopuolisen on todella vaikea ymmärtää, mitä kaikkea näihin asioihin liittyy, mikäli itse ei niitä ole kokenut.
Yhteiskunnan puuttuminen asiaan on yleensä sodanjulistus toiselle osapuolelle. Mitä siitä sitten seuraa = ?
Onneksi olen hengissä, onneksi lapseni ovat hengissä ja onneksi myös vanhempani olivat hengissä ennen, kuin kuolivat luonnollisen kuoleman.
Mikä tähän kaikkeen ajaa?
Sairaalloinen mustasukkaisuus, raha ja lopulta kosto :cry:

Toivottavasti nuorempien isällä on munaa tulla incognito kertomaan tämä tarina ja toivottavasti Me kaikki ja myös yhteiskunta oppimme tästä jotakin.

Besservissereitä löytyy aina joka asiaan, mutta todennäköisesti Heiltä puuttuu faktoja asian käsittelemiseen.

Kirjoittelin toisella palstalla aiheesta laajemminkin, kun tapaus oli juuri sattunut.

Henkilö saa mielestäni tehdä itselleen mitä haluaa, vaikka tappaa itsensä, kuten tässä kävi, kunhan jättää syyttömät rauhaan.

Varsin surullisesti kuitenkin päättyi koko tarina :cry:
Nuunu
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 11:02 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Nuunu »

Minulla on ollut paljonkin sanottavaa itse aiheesta. Omia ajatuksiani. Luojan kiitos, kukaan ei vie niitä minulta. Puolustan aina niitä, jotka tuntuvat olevan alakynnessä.
Minäkin olen todella surullinen tapahtuneesta. :(
Chartteri2
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 7:30 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Chartteri2 »

Mielipiteisiin tietenkin kaikilla on oikeus, mutta käsitteet sovinismi, feminismi, natsismi jne. eivät kuulu tällaisen keskustelun sisältöön, eikä myöskään politiikka :?
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

irmuska kirjoitti:
poepporoo kirjoitti:Jotkut tekevät perhe-elämässään, ne elämänsä virheet, jotkut jossakin toisella elämänosa-alueella.
Perhe-elämässä tehtyjä virheitä voi olla monenlaisia, se että tappaa omat tenavansa ei ole virhe vaan silkkaa hulluutta. Se, että on niitä lapsia tehnyt on se virhe.

No lähinnä tarkoitin tuolla osoittaa eräälle nimimerkille, että jos hän on supervanhempi(tosin vaille tunnustusta jäänyt), niin hän on sitten jollain muulla saralla "heikompi". Mielestäni hän jauhaa nyt omaa paremmuuttaan vanhempana, tämän tapauksen kustannuksella. Mutta joo, menee ohi aiheen, niin parempi lopettaa nyt.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Chartteri2
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 7:30 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Chartteri2 »

Ei täältä kenenkään kannata mihinkään lähteä, vaan ruotia aiheen asiaa.

Itselläni on hyvä tapa seuloa pois kaikki epäoleellinen kirjoitetuista teksteistä ja prosessoin vain oleellista.
En provosoi, enkä provosoidu, sen olen pitkän elämäni varrella oppinut, vaikka "alokas" olenkin.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

Arvon Chahartteri,

Kirjoitit: "Mielipiteisiin tietenkin kaikilla on oikeus, mutta käsitteet sovinismi, feminismi, natsismi jne. eivät kuulu tällaisen keskustelun sisältöön, eikä myöskään politiikka"

Tällaisissa tapahtumissa on kaksi toisistaan erillistä merkityksellistä näkökulmaa:

1. Tekijän vastuu
2. Teon ruotiminen ja siitä oppiminen, jotta vastaisuudessa tällaiset voitaisiin välttää

Tekijän vastuussa ei ole paljon keskusteltavaa. Paha äiti murhasi kolme lasta ja pakeni raukkamaisesti vastuutaan asiassa.

Kohta 2. edellyttääkin sitten muun muassa feminismin käsitteen ymmärtämistä. THL:n femakko siantuntija jo kerkesi kertomaan meille, että miehet tekevät tällaista pahuuttaa ja äidit pelastaakseen lapsensa turvaan. Äitien tekeminä teot kuulemma niin vaikeasti ennakoitavia, että mihinkään toimenpiteisiin ei tarvitse yhteiskunnan tasolla ryhtyä.

Feministisen näkemyksen taustalla on ajatus siitä, että ei haluta mitenkään vaarantaa yhteiskunnan normia, jossa lapsen oikeudet rinnastuvat äitinsä omistuksessa olevan tavaran juridisiin oikeuksiin. Tässäkin tapauksessa oli taustalla riitainen ero edellisestä miehestä, huoltajuusoikeudenkäynti ja vielä suhteellisen tuore poliisin tekemä lastensuojeluilmoitus äidistä, johon ei oltu reagoitu mitenkään. Lisäksi uskottavan oloisia kirjoituksia, jotka kertovat epävakaasta persoonallisuudesta ja impulssikontrollin puutteesta jo lapsuudesta lukien.

Suomessa lapset lähetetään mieluummin kuolemaan kuin isälle, josta tämä tapaus jälleen yksi surullinen esimerkki. Arkkumurhat olivat aivan vastaava samoin Kirstinmäessä kolme lastaan tappaneen äidin tapaus. Miten sinä voit olla sitä mieltä, että politiikkaa ei pitäisi lastensuojeluun sotkea? Politiikka on määritelmällisesti yhteisten asioiden hoitoa.
Chartteri2
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Marras 18, 2014 7:30 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Chartteri2 »

Ymmärrän hyvin näkökulmasi ja tarpeen tuoda ne esille, mutta kuten totesin:
1. Keskustelen tässä osioissa vain tähän ko. tapaukseen liittyvästä.
2. En provosoidu, enkä provosoi.
3. Yhteiskunnassamme on paljon mätää, mutta sen käsitteleminen täällä ei auta mitään.
4. Kun itse olen ollut samankaltaisessa, onneksi hyvin päättyneessä prosessissa mukana, niin ymmärrän lähestyä asiaa objektiivisesti ja kun en silloinkaan provosoitunut, niin sain apua viranomaisilta.

Nainen on syyllinen 3-lapsen tappamiseen ja mahdollisesti myös kahden miehen elämän tuhoamiseen ja heidän lopulliseen katkeroitumiseensa.

Mistä tuo kaikki em. johtuu/johtui, niin faktaa meillä on vain se, että Kirsi ajoi bussin keulaan autollaan, jossa oli hän itse ja 3-lastaan.

Kaikki muu on spekulaatiota tuon niin surullisen tapahtuman suhteen ja tätä viranomaiset tutkivat ja toivottavasti loppuraportissaan valottavat pääosin tapahtumien kulun ennen 26.10.2014.

Kriittisellä arviointitavallasi voisit myös syyttää Fordia siitä, että on tehnyt auton, joka ei kestä 20-tonnin Scanian keulaa.

Kaikki mihin politiikka liitetään on sulaa ihmisten harhaanjohtamista :lol:
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1930
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Yhteiskunnassamme on paljon mätää, mutta sen käsitteleminen täällä ei auta mitään."

Oikeusvaltiossa lainsäädännön tulisi nojata tutkittuun tietoon ja laajaan kansalaiskeskusteluun, jota me edustamme. Esimerkiksi tästä keskustelusta on jo ilmennyt äidin hyysääminen ja tämä on innoittanut HS toimittajan laatimaan valtamediaan jutun, jonka pölkkypäiset kansanedustajat sitten lukevat.

Äitimyytin rikkomisessa enemmän apua on näistä nuunuista, jotka haluavat äitimyyttiä ylläpitää kuin minusta joka äitimyytin haluaa hävittää. Paradoksi muuten tämäkin, eli nuunut edistävät toimillaan minun agendaa enemmän kuin minä itse.
Vastaa Viestiin