Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kuka on Bodomin surmaaja?

Hans Assmann
55
11%
Kioskimies Karl Gyllström
95
18%
Nils Gustafsson
250
49%
Irmeli Björklundin (ex?)poikaystävä Pauli Pirinen
6
1%
Pentti Soininen (teot tunnustanut rikollinen teki itsemurhan)
15
3%
Joku muu tuntemattomaksi jäänyt henkilö
94
18%

Ääniä yhteensä: 515

Xerxes
Axel Foley

Re: Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

MISRI: Mitenkä on mahdollista, että ihminen on aivojen hapenpuuttesta pökkyrässä monta tuntia, ja ne hapen puutteen aiheuttamat seuraukset eivät näkyisi mitenkään elintoiminnoissa ei tehdyissä tutkimuksissa. Ei voi kuin ihmetellä! :roll: :roll: :roll:

Miten lienee näkynyt elintoiminnoissa, mutta asiaa ei kannata ihmetellä, koska tietotaitomme ei riitä näissä asioissa, vaan kannattaa kuunnella mitä asiantuntijalääkärit ovat sanoneet käräjäoikeudessa. Mm. nämä syyttäjäpuolen lääkärit.

ÖHMAN: " ... On mahdollista että tämä henkilö on ollut iskut saatuaan tajuton ja saanut aivovamman ... "

HIRVENSALO: " ... Missään tapauksessa vakavan aivovamman mahdollisuutta ei voida täysin pois sulkea ..."

DIAGNOOSIN kirjoittanut lääkäri: "Aivoruhje". Diagnoosi on voimassa, sitä ei ole kumottu.

TENOVUO: "Keskivaikea aivovamma, ja noin 4 vuorokauden muistiaukko täsmää muihin oireisiin ja on tavanomainen."

Vasta 45 vuotta myöhemmin asiaan perehtynyt hammaslääkäri on oikeudessa antanut lausuntonsa. "Hänen mielestään aivovammaa ei ole", mutta se lausunto ei ole ketään vakuuttanut, ei myöskään käräjäoikeutta. Se ei ole saanut kannatusta aivovamma-asiantuntijoiden puolelta. Hänen lausuntonsa on hienotunteisesti ohitettu. Mielipide mikä mielipide, siitä ei tuomita. On siis kyllä esitetty erilaisia mielipiteitä. Asia on kuitenkin pääpiirteissään selvä. Asiantuntijoiden mielestä aivovamma on ollut mahdollinen.
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

Xerxes kirjoitti:MISRI: Mitenkä on mahdollista, että ihminen on aivojen hapenpuuttesta pökkyrässä monta tuntia, ja ne hapen puutteen aiheuttamat seuraukset eivät näkyisi mitenkään elintoiminnoissa ei tehdyissä tutkimuksissa. Ei voi kuin ihmetellä! :roll: :roll: :roll:

Miten lienee näkynyt elintoiminnoissa, mutta asiaa ei kannata ihmetellä, koska tietotaitomme ei riitä näissä asioissa, vaan kannattaa kuunnella mitä asiantuntijalääkärit ovat sanoneet käräjäoikeudessa. Mm. nämä syyttäjäpuolen lääkärit.

ÖHMAN: " ... On mahdollista että tämä henkilö on ollut iskut saatuaan tajuton ja saanut aivovamman ... "

HIRVENSALO: " ... Missään tapauksessa vakavan aivovamman mahdollisuutta ei voida täysin pois sulkea ..."

DIAGNOOSIN kirjoittanut lääkäri: "Aivoruhje". Diagnoosi on voimassa, sitä ei ole kumottu.

TENOVUO: "Keskivaikea aivovamma, ja noin 4 vuorokauden muistiaukko täsmää muihin oireisiin ja on tavanomainen."

Vasta 45 vuotta myöhemmin asiaan perehtynyt hammaslääkäri on oikeudessa antanut lausuntonsa. "Hänen mielestään aivovammaa ei ole", mutta se lausunto ei ole ketään vakuuttanut, ei myöskään käräjäoikeutta. Se ei ole saanut kannatusta aivovamma-asiantuntijoiden puolelta. Hänen lausuntonsa on hienotunteisesti ohitettu. Mielipide mikä mielipide, siitä ei tuomita. On siis kyllä esitetty erilaisia mielipiteitä. Asia on kuitenkin pääpiirteissään selvä. Asiantuntijoiden mielestä aivovamma on ollut mahdollinen.
Xerxes näköjään ripottelee omia sepitelmiään vammateemasta vähän joka ketjuun. Et kai sinä nyt niin yksinkertainen ole, että kuvitelisit että joku joka haluaa perehtyä NGn vammoihin sinun sepitelmiesi mukaisesti. Kyllä jokainen joka on todella kiinnostunut NGn vammoista, ottaa itse niistä selvää perehtymällä NGn vammatutkimukseen ja siitä annettuihin asiantuntija läkäreiden lausuntoihin.
Xerxes
Axel Foley

Misri kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:MISRI: Mitenkä on mahdollista, että ihminen on aivojen hapenpuuttesta pökkyrässä monta tuntia, ja ne hapen puutteen aiheuttamat seuraukset eivät näkyisi mitenkään elintoiminnoissa ei tehdyissä tutkimuksissa. Ei voi kuin ihmetellä! :roll: :roll: :roll:

Xerxes näköjään ripottelee omia sepitelmiään vammateemasta vähän joka ketjuun. Et kai sinä nyt niin yksinkertainen ole, että kuvitelisit että joku joka haluaa perehtyä NGn vammoihin sinun sepitelmiesi mukaisesti. Kyllä jokainen joka on todella kiinnostunut NGn vammoista, ottaa itse niistä selvää perehtymällä NGn vammatutkimukseen ja siitä annettuihin asiantuntija läkäreiden lausuntoihin.
Niinpä! Asiaan perehtyvä törmää mm. tuossa yllä näkyviin asiantuntija lääkäreiden lausuntoihin. Nuo eivät ole minun keksimiäni vaan todella tapahtuneita asioita. Aivovammojen osalta ei kannata liikaa kiinnittää huomiota hammaslääkäri-leukakirurgi Kontion lausuntoon, koska hän ei ole aivovammojen asiantuntija. Eikä Kontion arvio ole saanut myöskään käräjäoikeuden tukea, joka on aivan oikein. Hän on varmaan pätevä hammaslääkäri, mutta ei pätevä aivovammaspesialisti. Kannattaa arvostaa aivovammaspesialistien arvioita.
Misri
Jessica Fletcher

^ Xerxes, jospa nyt ensiksi laittaisit edes totuudenmukaisesti nuo asiantuntilääkäreiden lausunnot. Nuo vääristellyt tynkälainauksesi voi oikaista, sille kuuluvassa NGn vammat ketjussa. En enää huomata toista kertaa samasta asiasta. Pitäisi sinunkin tajuta se tosiasia, että menee koko keskustelun mielekkyys jos vammakeskustelua ripotellaan joka ketjuun.
Xerxes
Axel Foley

Misri kirjoitti:^ Xerxes, jospa nyt ensiksi laittaisit edes totuudenmukaisesti nuo asiantuntilääkäreiden lausunnot. Nuo vääristellyt tynkälainauksesi voi oikaista, sille kuuluvassa NGn vammat ketjussa. En enää huomata toista kertaa samasta asiasta. Pitäisi sinunkin tajuta se tosiasia, että menee koko keskustelun mielekkyys jos vammakeskustelua ripotellaan joka ketjuun.
Tämä on Misrin tekstiä tässä osastossa: SIIS VAMMOISTA

Minä vain vastasin. Öhmanin ja Hirvensalon lausumat on vain kopioitu, Kontion näkemyksiä olen ilmaissut lyhennettynä!

MISRI: Mitenkä on mahdollista, että ihminen on aivojen hapenpuuttesta pökkyrässä monta tuntia, ja ne hapen puutteen aiheuttamat seuraukset eivät näkyisi mitenkään elintoiminnoissa ei tehdyissä tutkimuksissa. Ei voi kuin ihmetellä.

Niin, kuka se ripottelee??? Taitaa olla Misri itse. Huomauta nyt itseäsikin! Tasapuolisiuuden vuoksi.

Öhmanin ja Hirvensalon lausumat sanat voi lukea Käräjäoikeuden tuomiosta. Siellä ne ovat!
:D :D :D
Misri
Jessica Fletcher

^ Tämä on nyt oikein elävä esimerkki siitä, kuinka kurittomuus tarttuu. Yritä edes pysyä aiheenmukaisessa ketjussa.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

No niin..täällä pitkästä aikaa...en ole asiantuntija aivovammoissa, enkä paljon muussakaan, mutta kerron tähän esimerkin omasta elämästäni, ja, ehkä se auttaa joitakin täällä, vertaamaan kokemustani Nilsin kokemiin vammoihin.Olin joskus, vaarallisessa autokolarissa...sain lievän aivotärähdyksen....kun auto oli rusinana...niin, muistin kotini puhelinnumeron, ja sanoin henkilölle, kun apu tuli paikalle, että luulen pystyväni kävelemään itse ambulanssiin...tässä muisti katkesi, ja sitten, palasi kerran kun olin ambulanssissa...katsoin auton kattoa...sitten olin sairaalassa...silmäkulmani olivat auenneet...niitä kursittiin kasaan ja sanottiin että saan kipua lievittävää ainetta, johon vastasin, että hyvä...kipuja oli..Kestin ne ennen kipulääkettä, mutta paremmin sen jälkeen...sitten, nukahdin ja minut laitettiin samana iltana kotiin..Jalkani olivat auki sääristä polvien alta ja kädet kyynärpäiden alapuolelta.Sain muistaakseni sairaslomaa n. 2 vkoa.Auto oli aivan rusinana....olisin voinut kuolla.Mutta ei ollut aika lähteä...siis tämän perusteella, en usko, että Nils on voinut saada vakavan aivovamman...ei voi sitä mitenkään uskoa.! Kyllä ne ovat hataria arvioita, joskus myös nuo asiantuntijoiden lausunnot...Hän on monesti korostanut ja liioitellut vammojaan, vaikka, ne selvästi eivät olleet kovin vakavia...Luulen että hän on teeskennellyt...että selviäisi...murha tai tapposyytteittä. Minulla ei ollut syytä teeskennellä mitään, omassa tilanteessani.Jatkoin elämääni aika pian normaaliin tapaan.On enemmän kuin outoa, että kuvien perusteellakin, hän ei muka olisi voinut muistaa mitään, tuosta asiasta, ja kysellyt poliiseilta, muistaakseni miten hänen kavereiden oli käynyt, kun hän ajoi lepikkoon...Pistää miettimään, mistä ihmeestä, ja millä perusteella hän on saanut voimat näyttelemiseen, että on viaton, ellei, siitä, että oman nahkansa kaikki pelastavat, jos voivat! Toinen tarina on se, jos on täysin rehellinen ja ottaa vastuun teoistaan hyvässä ja pahassa.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Xerxes
Axel Foley

Kuviotapetti kirjoitti:No niin..täällä pitkästä aikaa...en ole asiantuntija aivovammoissa, enkä paljon muussakaan, mutta kerron tähän esimerkin omasta elämästäni, ja, ehkä se auttaa joitakin täällä, vertaamaan kokemustani Nilsin kokemiin vammoihin.Olin joskus, vaarallisessa autokolarissa...sain lievän aivotärähdyksen....kun auto oli rusinana...niin, muistin kotini puhelinnumeron, ja sanoin henkilölle, kun apu tuli paikalle, että luulen pystyväni kävelemään itse ambulanssiin...tässä muisti katkesi, ja sitten, palasi kerran kun olin ambulanssissa...katsoin auton kattoa...sitten olin sairaalassa...silmäkulmani olivat auenneet...niitä kursittiin kasaan ja sanottiin että saan kipua lievittävää ainetta, johon vastasin, että hyvä...kipuja oli..Kestin ne ennen kipulääkettä, mutta paremmin sen jälkeen...sitten, nukahdin ja minut laitettiin samana iltana kotiin..Jalkani olivat auki sääristä polvien alta ja kädet kyynärpäiden alapuolelta.Sain muistaakseni sairaslomaa n. 2 vkoa.Auto oli aivan rusinana....olisin voinut kuolla.Mutta ei ollut aika lähteä...siis tämän perusteella, en usko, että Nils on voinut saada vakavan aivovamman...ei voi sitä mitenkään uskoa.! Kyllä ne ovat hataria arvioita, joskus myös nuo asiantuntijoiden lausunnot...Hän on monesti korostanut ja liioitellut vammojaan, vaikka, ne selvästi eivät olleet kovin vakavia...Luulen että hän on teeskennellyt...että selviäisi...murha tai tapposyytteittä. Minulla ei ollut syytä teeskennellä mitään, omassa tilanteessani.Jatkoin elämääni aika pian normaaliin tapaan.On enemmän kuin outoa, että kuvien perusteellakin, hän ei muka olisi voinut muistaa mitään, tuosta asiasta, ja kysellyt poliiseilta, muistaakseni miten hänen kavereiden oli käynyt, kun hän ajoi lepikkoon...Pistää miettimään, mistä ihmeestä, ja millä perusteella hän on saanut voimat näyttelemiseen, että on viaton, ellei, siitä, että oman nahkansa kaikki pelastavat, jos voivat! Toinen tarina on se, jos on täysin rehellinen ja ottaa vastuun teoistaan hyvässä ja pahassa.
Kommentti edelliseen:

Kuvien perusteella ei näe vammojen vakavuusastetta. Varsinkaan aivovammojen. Ei edes magneettikuvauksella sitä aina nähdä. Silloin diagnoosi tehdään oireiden perusteella. Tässä tapauksessa diagnoosi on ollut "aivoruhje" määrittelemättä sen tarkemmin vakavuusastetta.

Itse arvelen tapauksesta mm. seuraavaa:
------------------------------------------------------------------

VAMMAT KUULUVAT MYÖS TÄHÄN KETJUUN

Tässä ketjussa, "Kuka on mielestäsi Bodomin surmien takana?", päädytään väistämättä pohtimaan myös sitä, oliko NG siellä teltalla hyökkäyksen jälkeen kykenevä toimimaan loogisesti ja järkevästi tai edes olemaan siihen tarvittavassa kunnossa. Vastaus on käräjäoikeuden mukaan, "EI OLLUT". Joku siellä on toiminut ja lavastellut, kuljetellut kenkiä, ja vienyt piiloon tavaroita. Käräjäoikeus on tehnyt mielestäni aivan oikean johtopäätöksen. Syyttäjän teoria tapahtumien kulusta oli ja on lapsellisen naivi. Se oli helppo kumota käräjäoikeudessa. Vähäeleisesti toiminut puolustus näyttää tajunneen tämän asian oikein hyvin. Siis nämä syytettynä olleen vammat kuuluvat olennaisena osana myös tähän ketjuun. Ne ovat syytettynä olleen "alibi".

Käräjäoikeuden päätös näyttää tästä näkökulmasta katsottuna täysin oikealta - ei ollut muuta vaihtoehtoa, se oli ainut vaihtoehto. Kukaan ei tiedä aivan tarkkaan, mitä siellä teltalla tapahtui todellisuudessa. Verijälkitutkimus alkoi osoittaa syytettynä olleen syyttömyyden suuntaan. Päinvastoin mitä syyttäjä tai jutun tutkijat olivat odottaneet. Vertaa poliisin veritutkimusryhmän johtajan, Anja Yttin lausuntoa käräjäoikeuden istunnossa, kun hän vastasi kysymykseen, mihin heidän tutkimuksensa viittasivat. Yttin mukaan heidän tutkimuksensa eivät viitanneet suoraan, eikä edes epäsuorasti syytettynä olleeseen. Olipa kumma lausunto poliisilta siinä vaiheessa. Varmaan hän oli sanojensa takana. Näyttää siltä, että hän oli muuttanut mielipidettään tutkimusten edistyessä. Näinhän se on tulkittava. Myös neurokirurgi Öhman ja ortopedi Hirvensalo antoivat käräjäoikeudessa puolustuksen näkökannalta katsottuna myönteisemmän arvion potilaan vammoista kuin mitä olivat antaneet aikaisemmin. Käräjäoikeudessa kumpikin myönsi aivovamman mahdolliseksi. Totta kai tämä viimeinen arvio on se, johon kannattaa kiinnittää huomiota.

Hirvensalo: ..... Näin ollen ei voida pitää kovin todennäköisenä, että Gustafssonilla olisi ollut merkittävä aivovamma, mutta missään tapauksessa sitä ei voida täysin poissulkea. .....

Öhman: ..... On mahdollista, että Gustafssonilla on ollut aivovamma ja että Gustafsson on ollut vammat saatuaan tajuton ja liikuntakyvytön .....

Jonkun kirjoittajan (?) kuvitelma siitä, että hän kykenee tarkasti kuvaamaan, mitä verijälkien perusteella teltalla tapahtui, on täysin mielikuvitusta ja suoraan sanottuna pötyä!. Viittaan erääseen naispuoliseen kirjoittajaan. Ei siihen kukaan pysty. Voidaan esittää vain karkeita arvioita, mitä ehkä on tapahtunut, ja mikä taas ei ole todennäköistä. Käräjäoikeuden kanta näyttää aivan oikeaan osuneelta.

Voidaan sanoa, että Bodomin surmien takana ei suurella todennäköisyydellä ole syytettynä ollut, vaan joku muu. Tähän vahvin perustelu on nimenomaan syytettynä olleen vammat. Kuka oli se, joka aiheutti syytettynä olleelle ne melko vakavat vammat? Todistettavasti syytettynä olleen vammat olivat sellaiset, että hän ei olisi kyennyt tekemään niitä asioita, joita teltalla oli tehty. Itse pidän kioskimiestä "parhaana epäiltynä". Hän sopii siihen rooliin monessa suhteessa suorastaan erinomaisesti. Täysin varmaa kantaa minulla ei ole. Myös Wagnerin teoria on mahdollinen, mutta sitä vastaan on mm. se, että kyseinen epäilty on esitellyt Bodomilla kadonneita tavaroita ihmisille. Tämä viittaa siihen, että hän on asiasta kiinnostunut ja "keräilee" kadonneita tavaroita vastaavia tavaroita ja vielä esittelee niitä ihmisille. Samoin se, että hän on käyttänyt allekirjoituksena samaa merkkiä, jota tunnettu rikollinen muualla maailmassa on käyttänyt. Se voi olla matkimista. On mahdollista, että oikea syyllinen on vielä joku muu. "Väärä alibi" oikealla syyllisellä on mahdollinen ja jopa todennäköinen. Edelleen vaikuttaa mahdolliselta, että oikea tekijä tiedetään jossakin, mutta tietoa ei ole kerrottu. Oikea tekijä on ollut älykäs, taitava ja häikäilemätön. Ilmeisesti luonteeltaan poikkeava. Ei kuka tahansa. Olen nyt omalta osaltani koettanut pohtia tätä rikosta niin hyvin kuin olen kyennyt. Tätä pitemmälle ei tunnu pääsevän! :x

Huomautetaan nimimerkkiä Xerxes siitä että uhrien vammoista on oma keskustelualueensa, pyritään välttämään ot-viestejä. t. mode
Misri
Jessica Fletcher

^ Kuviotapetilta asiallista pohdintaa. NGn vammat oli tyystin eri energialla aiheutetut kuin muiden uhrien vammat. Se jo saa ajatukset raksaksuttamaan, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää, ja asettaa suuren kysymysmerkin. NGn ainoat todetut vammat olivat tyypilliset matalaenergiset pahoinpitelyvammat. Jotka ei vie toimintakykyä, eikä aiheuta viikon tokkurassa ja muistiaukossa olemista. Tärkeä kysymys kuuluukin. Miksi NG jäi tuntikausiksi ruumiiden päälle makailemaan ja mikä sai hänet esittämään vakavammin loukkaantunutta kuin mitä oikeasti oli?
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Misri kirjoitti:^ Kuviotapetilta asiallista pohdintaa. NGn vammat oli tyystin eri energialla aiheutetut kuin muiden uhrien vammat. Se jo saa ajatukset raksaksuttamaan, että kaikki ei ole sitä miltä näyttää, ja asettaa suuren kysymysmerkin. NGn ainoat todetut vammat olivat tyypilliset matalaenergiset pahoinpitelyvammat. Jotka ei vie toimintakykyä, eikä aiheuta viikon tokkurassa ja muistiaukossa olemista. Tärkeä kysymys kuuluukin. Miksi NG jäi tuntikausiksi ruumiiden päälle makailemaan ja mikä sai hänet esittämään vakavammin loukkaantunutta kuin mitä oikeasti oli?
Kiitos, Misri! Vaikka nyt tässä kiitän sinua, en ole puolueellinen, tai ketään myöskään vastaan...totuushan, vain on, että täällä kuitenkin, erilaiset ihmiset väkisinkin jakaantuvat jonkinlaisiin piireihin, missä toiset ovat toisten näkökulmien puolella ja toiset toisten.Mutta, edelleen, vaikka olenkin tavallaan löytänyt sinussa hengenheimolaisen, niin en ole näkemyksiäni muodostanut sinun kirjoittamiesi perusteella.Olen vain miettinyt asiaa, vähän monelta kantilta...ja vaikka, onkin mahdollista, että joku toinen, kuin Nils on syyllinen, se on mielestäni erittäin epätodennäköistä, johtuen tapahtumakulusta paikalla (siis oletetusta, myös poliisien mukaan) ja, siitä, että, motiivit, niin ne motiivit...??? Mitkä ne mahtaisivat olla, jos kyseessä olisi ollut Hans Assman tai joku toinen...mitään hyötyä, näistä kolmesta uhrista, kukaan ei ole voinut saada.Viitaten sinua, edeltävän puheisiin, niin, kyllä, joku voisi olla syyllinen, mutta yhtä suuria pötypuheita ovat ne, ja urbaanilegendaa, ne puheet jos mitkä, että ihminen, joka on näissäkin keskusteluissa todettu älykkääksi ja nokkelaksi, tekisi, jotain tuollaista, vain huvikseen tai yleistä sekasortoa lisätäkseen.En oikein pysty tajuamaan, miten Suomen kansaan saisi, järkytettyä kansakuntana, edes vuonna 1960, jos tekijänä on Hans Assman?? Tai joku muu, jolla ei ole muuta tekemistä, kuin elvistellä murhallaan, ja huomata, vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin, että kylläpäs tuli tehtyä älykäs veto, johon kukaan ei voi mitään.!!! Kyllä poliisit olisivat sen jo saaneet selville, ilman minkäänlaista aukkoa asiassa, että syyllinen oli joku muu, jos näin todella olisi.Miksi muuten edes lähteä, niin järjettömään yritykseen, kun nostaa oikeusjuttu, vastaan epäiltynä ollutta vastaan, vasta vuosikymmeniä jälkeenpäin.Kyllä poliisi on ennenkin tunnustanut, että juttua ei saa selvitettyä, ja tekijä on mahdollisesti jo vanha tai kuollut.Aivovammaa ei voi täysin sulkea pois, sanottiin täällä, no juu, prosentuaaliset mahdollisuudet lienee 10 %:n luokkaa, pakko myöntää, tuskin enempää.Kiitos ja palataan.Tämä viesti ei sitten ollut mikään henkilökohtainen loukkaus kellekkään.Jatkan linjalla, jonka uskon tosiasioiden edessä, olevan oikeasti totta.Vielä: Kioskimies...jos hän oli syyllinen, miksei tappanut Nils Gustaffsonia? Aika outo juttu, että jätti hänet henkiin ja puhumaan, että, voisi jopa jäädä kiinni...ei tee järkeä toi teoria, anteeks nyt vaan...Syynä lienee mielenhäiriö ja jonkinasteinen psykoottinen tila ja stressi, ja muu stressi, jotka sen miehen itsemurhaan ajoivat!? That´s it!
Puliukko
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Kuviotapetti kirjoitti:
Misri kirjoitti:Syynä lienee mielenhäiriö ja jonkinasteinen psykoottinen tila ja stressi, ja muu stressi, jotka sen miehen itsemurhaan ajoivat!? That´s it!
Niin kioskimies oli henkisesti sairas mies, sodassa hermonsa menettänyt ja sieltä kotiutettu, oli muistaakseni mielisairaalassa sen jälkeen. Kuitenkin hänen on kerrottu olleen fyysisesti hyväkuntoinen, teki kovaa ruumillista työtä ja oli myös hyvä uimari. Hänen tiedettiin olleen väkivaltainen ja vihanneen telttailijoita yli kaiken ja oli todistettavasti uhkaillut retkeläisiä murhaa edeltävänä iltana. Alibi on heikko, jonka antajan kerrotaan peruneen sen kuolinvuoteellaan. On tunnustanut teot kännipäissään ennen itsemurhaansa. Profiili sopii tekijäksi, kuin nenä päähän; kyvykäs, mutta samalla henkisesti häiriintynyt, väkivaltainen luonne.

Juuri näiden edellämainittujen syiden vuoksi pidän häntä kaikista parhaana tekijäehdokkaana, mutta en kuitenkaan varmana. Monet paikalliset pitävät häntä tekijänä, samoin jälkikasvu. Myös tutkinnan aikaisessa poliisikunnassa häntä pidettiin parhaana tekijäehdokkaana.

Itsemurhasta vielä: Eräät paikalliset ovat arvelleet kioskimiehen itsemurhan johtuneen hänen ja metsuri Laurilan puukkotappelusta seuranneen oikeudenkäynnin lähestymisestä. Myös Laurila on ollut epäiltyjen listalla. Puukkotappelu liittyi siihen, kun Laurila ei uskonut kioskimiehen väitteitä, että hän olisi Bodomin murhaaja. "Puukota sitten minuakin, jos kerta ne olet tappanut" kerrotaan Laurilan sanoneen ja niin kioskimies tekikin puukottamalla Laurilaa olkapäähän.

Vanhassa bodomjarvi.comissa kerrottiin, että murhien jälkeen murhapaikalle vietiin joka vuosi kukkia, joiden lähettäjä jäi tuntemattomaksi, mutta niitä ei ilmestynyt enää kioskimiehen kuoleman jälkeen. Pieni, mutta mielenkiintoinen yksityiskohta.
paccasucco
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Kiitos "Kuviotapetti",että tulit takaisin!

Viestini on moderaattorien kauhu,koska se ei sisällä varsinaista asiaa.Minulla on valtavat arkistot myös Bodomiin liittyen.Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa voin raottaa salaperäisyyden huntua.

Toivotan Sinulle onnellisia joulunalusviikkoja ja mielenkiintoista aivotyötä!

Kuuntele tuo-huumorilla:Toivottavasti linkki toimii!

https://www.youtube.com/watch?v=wsjo6yy04JY
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

paccasucco kirjoitti:Kiitos "Kuviotapetti",että tulit takaisin!

Viestini on moderaattorien kauhu,koska se ei sisällä varsinaista asiaa.Minulla on valtavat arkistot myös Bodomiin liittyen.Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa voin raottaa salaperäisyyden huntua.

Toivotan Sinulle onnellisia joulunalusviikkoja ja mielenkiintoista aivotyötä!

Kuuntele tuo-huumorilla:Toivottavasti linkki toimii!

https://www.youtube.com/watch?v=wsjo6yy04JY
Hah..hah..haa..Hienoa! Naureskelin...Joo..siinähän kuviomainen tapetti tuli esiin, ja liimat oikein tippuili hiuksista ja jopa parrasta.Heh..heh...Yes..näin sitä mennään eteenpäin..Kiitos myös itselles että pysyt mukana "kelkassa".
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Toivon, todella, että, sinä ( "paccasukko" ) voit hieman nostaa, tuota salaperäisyyden verhoa, ylöspäin, jonain päivänä, meikäläisenkin kohdalla, ja tuoda esiin omia teorioitasi...tästä asiasta(ja esim, vielä perusteita lisää, kuka on syyllinen ! Hyvät joulun odotus ajat ja joulut myös sinne...ja toivottavasti, aina parempi uusi vuosi kun 2014 oli.Sitä toivon kaikille, täällä!
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Vastaa Viestiin