15 tyttö murhasi samanikäisen tytön kotonaan Seinäjoella 28.4.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Tackleberry
Adrian Monk

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

hephep kirjoitti:Tuo 14 puukoniskua on sellainen olettamus,jota ei yksikään opettaja Seinäjoella tiedä. Kuullut maximissaan huhun luokan teineiltä. Se tietävät vain poliisit ja kuolinsyyntutkija. Että höpöhöpö.
Juuri näin.

"14 kertaa sydämeen". Kaikki iskut tietysti vielä sydämeen, sallikaa mun nauraa. Kuulostaa pikkulapsen jutulta. Myötähäpeähän tässä tulee, jos joku aikuinen noin on oikeasti sanonut.

Se on kuitenkin sen verran pieni maalitaulu, että jos siihen puukolla iskee 14 kertaa, niin pitää melkoinen fakiiri olla, että saa tuon iskujen määrän laskettua juuri oikein.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Dr Bergmeister kirjoitti:
Tämän mitä nyt kerron olen kuullut tänään hyvin luotettavalta henkilöltä, tieto on peräisin eräältä opettajalta Seinäjoelta. Hänen nimeään ja työpaikkaansa en voi kertoa täällä. Oona on kuollut, kun häntä on puukotettu 14 kertaa sydämeen. Tämä ei ole somessa pyörivä huhu eikä kenenkään teinin kertomaa, kuten jo mainitsin. Laittakaa tämä nyt korvan taakse, ettei tarvitse joka sivulle kirjoittaa samaa asiaa.

Itse olen jo varttuneempi henkilö eikä minulla ole tarvetta kirjoittaa mitä sattuu, joten minä en keksi tarinoita enkä valehtele. Piste.
Kymmeniä sivuja toinen toistaan uskomattomimpia spekulaatioita. Nyt viimein paukahti sellainen, johon voi hyvin jopa uskoakin. Harvemmin opettajat keksivät päästään tuollaisia.
Tarkoittaisi sitä, että epäilty on mitä ilmeisemmin saanut raivokohtauksen syystä, tai toisesta. Vintti pimentynyt totaalisesti.

Myös Cryrean kertoma silminnäkijän lausunto vaikuttaa uskottavalta. Veikkaisin (kuten joku muukin täällä), että isä on laittanut tytön sinne auton takapenkille odottelemaan ja rauhoittumaan. Tuskin siellä kukaan muu vaaleahiuksinen istuskelisi. Siinä yhdessä kuvassa saattaa juurikin poliisi hakea tytön takapenkiltä.
Nekos
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Nekos »

Tepro kirjoitti:
Vai yllätettiinkö epäilty kaivamasta kuoppaa takapihalla ja case closed? No ei kai nyt sentään.

Mielestäni tähän voi olla vain yksi selitys: Epäilty on tunnustanut heti paikan päällä.
Lainasin vain pari kohtaa Tepron pitkästä pohdinnasta. Kuopan kaivamiseen en kyllä usko, mutta erittäin mielenkiintoinen huomio, ja taatusti olisi riittävän raskas todiste syyllisyydestä!

Ja tuohon paikanpäällä tunnustamiseen, että onhan se täysin mahdollista, että olisi paikanpäällä tunnustanut, mutta sitten kuulusteluissa eli "virallisissa olosuhteissa" ei enää olisikaan tunnustanut (ainakaan aluksi).

Oikaisu vielä siihen että eikai pidätystä vielä paikanpäällä tehty, vaan kiinniotto.
Rousku
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tackleberry kirjoitti:"14 kertaa sydämeen". Kaikki iskut tietysti vielä sydämeen, sallikaa mun nauraa. Kuulostaa pikkulapsen jutulta. Myötähäpeähän tässä tulee, jos joku aikuinen noin on oikeasti sanonut.
Tietysti jos H on etevänä tyttönä ajatellut hakea lääkikseen ja jo nyt perehtynyt anatomiaan huolella, on ensin lyönyt O:n tajuttomaksi (tai miksei vaikka lääkecocktail teessä hoitaisi asian myös), sitten hakenut fileerausveitsen ja tarkkaan ujuttanut sen kylkiluiden välistä juuri siihen missä on laskenut sydämen olevan, tuo voisi onnistuakin. Ja sitten heti kertonut urotyöstään tyyliin "isi isi, mä osuin 14 kertaa sydämeen!". Mutta ehkä ihan noin ei kuitenkaan ole tapahtunut.
Sadetanssi
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Sadetanssi »

Tepro kirjoitti:Eli siis se pakenemisen tai piiloutumisen mahdollisuus. Mutta jos näin on tapahtunut, niin kuka paikallaolija olisi tuolloin osannut "usuttaa" poliisit epäillyn perään?
Luulisin, että jos isä (tai äiti) on ollut paikalla poliisien saapuessa, kuten on huhuttu, hän on ehkä tunnistanut uhrin tyttärensä kaveriksi ulkonäöltä tai iän perusteella. Jos epäilty oli paennut, varmasti poliisit haluaisivat tämän löytää etenkin jos epäilivät aluksi ulkopuolista tekijää. Lisäksi olisi loogista tuossa tilanteessa olettaa tyttären olleen paikalla kodissaan uhrin kanssa, sitä suurempi syy löytää hänet.
Epäilen kyllä, että mitään suurempaa ajojahtia olisi ollut, kun tilanne oli ilmeisesti ulkopuolisille (naapurit, Chyrean tuttu) näyttänyt melko rauhalliselta.
Heather
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Heather »

Tackleberry kirjoitti:
hephep kirjoitti:Tuo 14 puukoniskua on sellainen olettamus,jota ei yksikään opettaja Seinäjoella tiedä. Kuullut maximissaan huhun luokan teineiltä. Se tietävät vain poliisit ja kuolinsyyntutkija. Että höpöhöpö.

"14 kertaa sydämeen". Kaikki iskut tietysti vielä sydämeen, sallikaa mun nauraa. Kuulostaa pikkulapsen jutulta. Myötähäpeähän tässä tulee, jos joku aikuinen noin on oikeasti sanonut.

Se on kuitenkin sen verran pieni maalitaulu, että jos siihen puukolla iskee 14 kertaa, niin pitää melkoinen fakiiri olla, että saa tuon iskujen määrän laskettua juuri oikein.
Iskuilla sydämeen ei nyt välttämättä tarkoiteta kirurgisia pistoja sydänlihakseen. Olettaisin tarkoitetun puukoniskuja sydämen alueelle, hieman rintalastan keskeltä vasemmalle. Kyllä sitä kutsutaan puukottamiseksi sydämeen, jos tarkoitus nimenomaan on osua sydämeen, vaikka ei maaliin aina osuisikaan sen vaikeuden takia.
Tämä huhu voi pitää paikkansa tai olla pitämättä, mutta useat lyönnit sydämen alueelle kyllä olisivat yksi perusta poliisille todeta aika välittömästi, että tekijä oli toiminut "tahallisesti surmaamistarkoituksessa".
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

WalkingDisaster kirjoitti:
Dr Bergmeister kirjoitti:
Tämän mitä nyt kerron olen kuullut tänään hyvin luotettavalta henkilöltä, tieto on peräisin eräältä opettajalta Seinäjoelta. Hänen nimeään ja työpaikkaansa en voi kertoa täällä. Oona on kuollut, kun häntä on puukotettu 14 kertaa sydämeen. Tämä ei ole somessa pyörivä huhu eikä kenenkään teinin kertomaa, kuten jo mainitsin. Laittakaa tämä nyt korvan taakse, ettei tarvitse joka sivulle kirjoittaa samaa asiaa.

Itse olen jo varttuneempi henkilö eikä minulla ole tarvetta kirjoittaa mitä sattuu, joten minä en keksi tarinoita enkä valehtele. Piste.
Kymmeniä sivuja toinen toistaan uskomattomimpia spekulaatioita. Nyt viimein paukahti sellainen, johon voi hyvin jopa uskoakin. Harvemmin opettajat keksivät päästään tuollaisia.
Tarkoittaisi sitä, että epäilty on mitä ilmeisemmin saanut raivokohtauksen syystä, tai toisesta. Vintti pimentynyt totaalisesti.
.
Kiitos, Walking D. Eivät opettajat keksi tällaisia, toisin kuin oppilaat. Ei tähän tarvitse uskoa, jos siltä tuntuu, että ei voi olla totta. Minä uskon kyllä. Jotakin tällaista täytyy olla tapahtunut, koska poliisi sanoo, että on käytetty kättä pidempää ja tarkoitus on ollut tappaa, poliisi on kertonut että tämä ei ollut vahinko.
Gods made heavy metal.
monroe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja monroe »

Mun mielestä on naurettavaa puolustella tätä tekijää, 15 vuotta täyttänyt osaa jo tietää että ihmishenki on arvokas. Lisäksi on tyhmää miettiä pelkkien tekijöiden vanhempien jaksamista sillä uhrin vanhempien tyttö on kuollut ja heivät saa häntä koskaan takaisin, tappajan vanhemmat saavat tytön elossa vaikka onkin murhaaja. Ja kyllä murhaaja, sitä tämä tyttö on niin poliisi ainakin nyt tiedottaa, eikä siinä pitäisi olla epäselvyyksiä.

Mä uskon että tekijä on vain saanut jonkun kohtauksen jostain tai ollut erittäin kateellinen jos tällä uhrilla on ollut vaikka hienoja vaatteita jne mitä hänkin olisi halunnut. Jos vanhemmat ovat antaneet aina kaiken minkä lapsi on halunnut mutta nyt vaikka laittaneet stopin niin pettymys on voinut mennä niinkin suureksi että tekijä on tappanut vaikka merkkilaukun takia, poliisiahan vihjasi että syy saattaa olla aivan mitättömän pieni.
Kat_Revolver
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Rauhaa ja rakkautta kirjoitti: Ei liity tapaukseen, mutta kerron minkälainen tyttäreni samanikäinen luokan priimus oli.
Jos kokeista ei tullut 10 niin kauheat itkupotkuraivarit, ysi alkuinen numero oli täysi katastrofi. Kokeiden palautuksissa oli tullut ikäviä tilanteita. Tämä tyttö oli saanut kunnon raivarin 9- arvosanasta, itkenyt.

Ainut lapsi. Hankala luonne. Todella täynnä itseään. Kehui kauneuttaan peilikuvalleen. Röyhkeällä tavalla itsevarma. Olin aivan pöyristynyt tytön käytöksestä sillä yleensä teinit ovat hyvin epävarmoja itsestään ja ulkonäköönsä ovat harvemmin tyytyväisiä. Tyttö oli näennäisesti suosittu, paljon Facebook kavereita. Oikeita kavereita ei juurikaan.

Tämä henkilö tuli mieleen tuntemistani teineistä mahdollisena potentiaalisena tappajana. Tästä on jokunen vuosi aikaa ja emme enää ole tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.
(Lyhensin lainausta.)
Onhan se kyllä vallan pöyristyttävää, jos ei teini vihaakaan avoimesti omaa peilikuvaansa ja vaikuttaa itsevarmalta! Selkeää henkirikosmateriaalia, tuottavassa päässä :roll:
transylvanian kirjoitti:Niinkuin joku muukin, niin kiinnitin huomiota tuohon että samassa kaveriporukassa liikuttiin, mutta tytöt eivät olleen bestiksiä. Sen takia tuntuu oudolta, että on menty kahdestaan toisen tytön kotiin. Itselläni on omista teinivuosista sellainen kokemus, että ei kaksi samassa kaveripiirissä liikkuvaa "ei-bestiksiä" -tyttöä hengaile kahdestaan, vaan kahdestaan ollaan lähinnä juurikin sen oman bestiksen kanssa. Laajemmassa kaveriporukassa voidaan hengailla sitten porukalla jonkun kotona tai viettää aikaa yleisillä paikoilla. Miksi on menty koulupäivän jälkeen H:n kotiin kaksin, jos tytöt eivät niin läheisiä olleet? Miksei muita tyttöjä tullut mukaan "hengailuun"? Vai pitikö H:n tosiaan vaan alunperin heittää O kotiinsa mopoautolla? Tai tehtiinkö H:n kotona välipysähdys ja O:n piti vaikka lainata H:ltä jotain tavaraa? Kotimatka ei sitten jatkunutkaan enää..
(Lyhensin myös tätä lainausta.)
Minusta tässä nyt ei ole mitään kummallista. Teinitytöillä usein on se "bestis", mutta kyllä muidenkin kanssa voi kaveerata ja ihan kaksinkin. Paras kaveri voi myös vaihtua todella usein ja sellainen voi aiheuttaa suuriakin tunteita, pettymystä, nöyryytystä, kateutta.

Ketjussa on pariin kertaan nostettu esiin verrokkina Skylar Neesen murha (http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 02d002d459), joka kuitenkin on hyvin erityyppinen, koska siinä uhri oli kateissa miltei vuoden ennen ruumiin löytymistä ja murhan tehneet tytöt olivat suunnitelleet tekoaan (ainakin väitetysti) useamman kuukauden. Motiiviksi on toistaiseksi annettu, että he nyt eivät vain enää pitäneet Skylarista. Myös lesboiludraamaa on esitetty motiiviksi, mutta se perustuu lähinnä huhupuheisiin. Skylar Neesenkin tapaus oli hyvin esillä sosiaalisessa mediassa ja murhaajat tekivät muistovideoita "ystävästään" yms.
Kuten sanottu, hyvin erilainen tapaus kuitenkin, koska Seinäjoen keississä esimerkiksi surmapaikka kielii suunnittelemattomuudesta (itse en kuulu niihin jotka vertaisivat tätä Ulvilaan). Nostin kuitenkin jälleen Skylar Neesen tapauksen esiin, koska siitä saa vähän mietittävää noin motiivin kannalta, mitä teinitytöt ovat valmiita tekemään ihan vain päästäksensä jostakusta eroon.

Psssst, eiköhän noille räikkösmemeille ja muistoenkeleille ole ihan omat fooruminsa.
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
Wickeddy
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Tätä tapausta seuranneena ja päättelemättä diagnoosia tapahtumalle minua kuitenkin hämmästyttää tämän kiinniotetut tytön olosuhteet. Koulukirjatkin kannetaan syliin kokeista puhumattakaan :roll:
Luulisi tuossa tilanteessa keskittyvän johonki muuhun kun opiskeluun kuten vaikka itsensä hoitamiseen kuntoon. Kaverin tappaminen ei voi olla normaali nuoren ihmisen toimintamalleihin kuuluva hupsistakeikkaa juttu. Ei todellakaan.
Oppi lähtee lapsesta asti ja vaikka kuinka pahalta tuntuu niin rangaistus kuuluu kaikille jotka kykenee toiselta hengen uhraamaan.
Miten tämä uhri? Mitä se saa? Menetti kaiken kuten myös kaikki menetti sen.
Minusta on väärin kaikkia kohtaan että tämä kiinniotettu neitokainen saa mahdollisuudet jatkaa opintojaan jotta pääsee luokalta läpi. Se tarttee eteensä aivan muut paperit kuin koulun kokeet.
Henkilökohtasesti en pysty kuvittelemaankaan näiden nuorten vanhempien tuskaa ja surua mutta jos kyseessä olisi oma lapseni niin en edes olettaisi tuollaisen teon jälkeen opintojen jatkuvan heti vaan opiskelut jäisi siihen ja niihin palataan myöhemmin.
Minä haluaisin keskittyä lapseni ja sen asioihin mitä se käy läpi tuollaisen asian tehdäkseen. Ei niihin koulukirjoihin.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
pupunen
Alokas

Viesti Kirjoittaja pupunen »

Vihdoin pääsen minäkin kirjoittelemaan!

Seinäjoki on melko pieni ja tiivis paikka ja täällä ne huhut liikkuu nopeasti. Huhuja mitä olen itse kuullut paikkakuntalaisena (huom! HUHUJA, ei faktaa):
- Tekovälineenä ollut puukko. Tämän huhun on ketjun perusteella melko moni kuullut ja mielestäni voisi ollakin totta, koska on sanottu että uhrissa selviä ulkoisia väkivallan jälkiä sekä todettu heti kuolleeksi.
- Motiivina poikaystävä/ihastus/kaveripoika. Riita jostain pojasta. Itse en usko tähän kun kumpikaan ei kuulemani mukaan seurustellut ja uskon, että myös asianomaisten ystävät tästä tietäisivät ja poika olisi jollain tapaa tullut esille.
- Motiivina alkoholin ostaminen (toinen toiselta/yhdessä kolmannelta osapuolelta/tms). Poliisi on toki ilmoittanut ettei päihteillä ole osuutta tapaukseen, mutta tarkoittaako se vain sitä, että asianomaiset eivät olleet humalassa/päihtyneenä.
- Kolmas osapuoli, joka H:n tuli ensin ottaa kyytiin, mutta pyysi O:n.
- Olen myös kuullut, että H:n ystävät olisivat pimittäneet tietoa poliisilta. En tiedä mitä tämä sitten tarkoittaa ja jos näin on, ovatko he jo kertoneet lisää/totuuden. Tämäkin vain huhupuhetta, mutta epäillyn ystävien sos. mediaa lukiessa on tullut kuva, ettei nämä 15-vuotiaat näytä ymmärtävän tapauksen vakavuutta laisinkaan. Pysytään aina tukena jne. En voi ymmärtää.

Näiden villien huhujen lisäksi eräs H:n tuttavapiiriin kuuluva henkilö sanoi, että tapahtumapäivänä H oli ilmoittanut ystävilleen löytäneensä O:n ruumiin. Myös eräs H:n läheisempi ystävä oli sanonut, ettei usko H:n syyllisyyteen, sillä H niin kertoi (ilmeisesti ti-ke ennen vangitsemista viestillä). Näitäkään en tietenkään faktana kerro kun en ole viestejä nähnyt yms yms.

Uutisten perusteella pidän epäiltyä syyllisenä, kuten myös uutisista päätellen poliisi. Ja todisteita näyttäisi olevan (ainoa paikalla, vangittu selvin perustein). Kuulostaa siis minun korviin kylmältä valehdella kavereille asiasta. Mutta niin, tiedä sitten mitä yrittää.

Täällä on myös mietitty tätä ulkona itkutarinaa. Luulen että se on suurenneltu versio siitä, että silminnäkijä kertoi Ilkan paperiversiossa nähneensä vaaleatukkaisen tytön poistuvat asunnosta. (?)

Edit: yksi sana puuttui välistä.
Viimeksi muokannut pupunen, Ti Touko 05, 2015 4:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Vanhempia kuullaan tällä viikolla

5.5.2015

15-vuotiaan surman tutkintaan kuuluu paljon kuulusteluita. Poliisi on kuullut uhrin ja epäillyn lähipiiriä sekä silminnäkijöitä kuluneen viikon aikana. Kuulustelut jatkuvat myös tällä viikolla. Teinityttö surmattiin Seinäjoella viime viikon tiistaina iltapäivällä.

– Kaveripiiristä ydinhenkilöt on nyt kuultu, arvioi rikoskomisario Esa Uusi-Kakkuri.

Rikoskomisarion mukaan lähipiiriä, kuten vanhempia kuullaan vielä tällä viikolla. Poliisi ei lähde kommentoimaan epäiltyyn tappoon liittyviä ihmissuhdeasioita.

Uusi-Kakkuri kertoo, että esitutkinta ja jatkokuulustelut pyritään viemään mahdollisimman nopeasti läpi. Koska kyseessä on nuori epäilty, poliisivankilassa oloaika halutaan pitää mahdollisimman lyhyenä. Siinä vaiheessa, kun tärkeimmät asiat on läpikäyty ja selvitelty, tyttö voidaan siirtää Rikosseuraamuslaitoksen osoittamaan laitokseen.

JATTA LAPINKANGAS
http://www.ilkka.fi/uutiset/poliisiuuti ... -1.1827655
Gods made heavy metal.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Wickeddy kirjoitti: Minusta on väärin kaikkia kohtaan että tämä kiinniotettu neitokainen saa mahdollisuudet jatkaa opintojaan jotta pääsee luokalta läpi. Se tarttee eteensä aivan muut paperit kuin koulun kokeet.
Henkilökohtasesti en pysty kuvittelemaankaan näiden nuorten vanhempien tuskaa ja surua mutta jos kyseessä olisi oma lapseni niin en edes olettaisi tuollaisen teon jälkeen opintojen jatkuvan heti vaan opiskelut jäisi siihen ja niihin palataan myöhemmin.
Minä haluaisin keskittyä lapseni ja sen asioihin mitä se käy läpi tuollaisen asian tehdäkseen. Ei niihin koulukirjoihin.
Lyhensin lainausta. Tässä ei ole nyt kyse siitä, mitä sinä haluaisit, vaan kyse on laista. Meillä Suomessa kun on oppivelvollisuus, myös vankilaan sijoitetuilla lapsilla.
Kikkara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

Minkä kokoinen tuo tyttöjen koulu on? Mietin vaan, että minusta rehtori on aika paljon esillä. Ymmärrän, että haastatteluja pyydetään...mutta jos oikein tuolta aikaisemmasta ymmärsin, niin hän on tavannut uhrin vanhemmat ja ollut sähköpostiyhteydessä epäillyn vanhempiin, haluaa tavata heidätkin, sitten ovat kouluna menossa muistotilaisuuteen. Tapaus ei kuitenkaan sattunut koulussa, ei kouluaikana, eikä rehtori ehkä ole tyttöjen opettaja. Jos minun tyttärelleni sattuisi jotain vastaavaa maailman hirveintä niin en kaipaisi heti seuraavana päivänä hänen kouluun jääneitä tavaroitaan... Tarkoitan, että minusta rehtorin pitäisi nyt keskittyä rauhoittamaan oppilaita antamaan näille perheille sururauha ja kertomaan mitä esim askissa kommentoiminen tässä tilanteessa voi aiheuttaa. No toivottavasti näin on tehtykin.
Gurney
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Sadetanssi kirjoitti:
Tepro kirjoitti:Eli siis se pakenemisen tai piiloutumisen mahdollisuus. Mutta jos näin on tapahtunut, niin kuka paikallaolija olisi tuolloin osannut "usuttaa" poliisit epäillyn perään?
Luulisin, että jos isä (tai äiti) on ollut paikalla poliisien saapuessa, kuten on huhuttu, hän on ehkä tunnistanut uhrin tyttärensä kaveriksi ulkonäöltä tai iän perusteella. Jos epäilty oli paennut, varmasti poliisit haluaisivat tämän löytää etenkin jos epäilivät aluksi ulkopuolista tekijää. Lisäksi olisi loogista tuossa tilanteessa olettaa tyttären olleen paikalla kodissaan uhrin kanssa, sitä suurempi syy löytää hänet.
Epäilen kyllä, että mitään suurempaa ajojahtia olisi ollut, kun tilanne oli ilmeisesti ulkopuolisille (naapurit, Chyrean tuttu) näyttänyt melko rauhalliselta.
Poliisi oli etsinyt koirien kanssa jotain talon lähistöltä. Teinini kaveri asuu ihan lähellä ja ensimmäinen, mitä hän oli nähnyt ikkunasta, oli poliisi koirien kanssa. Oletettavaa, että H on lähtenyt pakoon lähistölle. Saatu nopeasti kiinni, koska sama tyyppi näki pian sen jälkeen H: n poliisiautossa. Silloin vielä kuvitteli H:n olevan silminnäkijänä kuulusteltavana.

Ja kympin tyttö ei tarkoita tässä tapauksessa tyttöä, joka saa kaikista kokeista kympin ja raivarin, jos joku numero alkaa 9:llä ( joku spekuloi tätäkin). Luokan priimus voi olla tyyppi joka saa kokeista noin ysejä. Oma tyttönikin oli luokan paras aikoinaan, vaikka ei niitä kymppejä saanut koskaan.

Käsittäkseni Seinäjoella ei ole kuin kaksi yläastetta, ei tuo Marttilan koulu on todella iso.
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Vastaa Viestiin