valkokulta kirjoitti:Jinx kirjoitti:Entäpä jos sinun oma lapsesi syyllistyisi vakavaan rikokseen, huutaisitko vielä senkin jälkeen mahdollisimman kovia tuomiota ja karujaa olosuhteita vankiloihin julkisuudessa?
Kyllä minä ainakin toivoisin lapselleni rangaistuksen joka tuntuu.
Tämä nykyinen vapaa kasvatus ilman sanktioita on aiheuttanut miltei ainoastaan pahaa.
En tarkoita että sotien jälkeinen kasvatusmalli oli hyvä ja että se pitäisi ottaa käyttöön.
Vapaan kasvatuksen ja "karttakepillä sormille, remmillä paljaalle perseelle"-kasvatuksen välissä oli ainakin minun mielestäni hyvä lasten kasvatusmalli "rajat on rajatonta rakkautta".
Jinx ajattelepa toisinpäin jos sinun oma lapsesi surmataan. Olisitko löysien rangaistusten kannalla?
Minä kannatan rikoksen laatuun suhteutettuja rangaistuksia eli lievistä rikoksista lievät tuomiot ja mitä pahemmat rikokset sitä pahemmat rangaistukset.
Kyllä toisen ihmisen surmaaminen on yksi pahimmista rikoksista joita tiedän ja siitä pitää antaa kova rangaistus, riippumatta siitä onko tekijä 15-vuotias tyttö tai 54-vuotias syrjäytynyt mies.
Samaa minäkin toivon.Oli kyse toisen lapsesta tai omasta niin toivoisin kovaa tuomiota, jos toisen tappaa niin ei siitä pitäisi selvitä parilla vuodella. Ihan toivoisin omillenikin kovaa tuomiota, jos toiselta hengen riistäisi, se ei ole hyväksyttävää missään riidassa, että toinen kuolee.
Henkirikokset (ylipäätään kaikki tapot ja murhat) tulevat koko ajan lisääntymään, koska nykyään ei saa edes kasvattaa lasta. Tuolla illalla kun liikkuu näkee noita vapaan kasvatuksen hedelmiä, kaatokännissä 10-13v, haistattelevat ohikulkijoille. Asuin 2v kirkon vieressä, jonne kokoontui joka viikonloppu 10-15v teinejä ryyppäämään, aamuyöhn 03-04 mekastettiin, huudettiin ja 1-2krt kuussa hajoitettiin kirkon ikkunoita. Missä on alaikäisten vanhemmat kun antaa jälkikasvunsa riekkua kännissä aamuyöhön koko kesän, joka viikonloppu ja viikollakin?
Eipä voi muuta sanoo, että jos ei kotona välitetä missä nuori viettää aikaansa, on syytä katsoa peliin.
En ole tiukkapipo, sain lapseni nuorena, olin itsekkin vasta teiniiän ohittanut ja 25v oli lapseni jo käyneet koulua pari vuotta. Ymmärrän hyvin nuoria. En ikinä kannata väkivaltaa, en lapsen lyömistä enkä tukistamisia, mutta säännöt tulisi olla ja toisen kunnioitus pitäisi olla lapsena jo opittu. Kaveria ei kiusata eikä lyödä, se lyöminen ei auta mitään. Nyt vanhin on jo itsellä 25v ja itse hiukan yli 40v. Vaikka olin nuori, meillä oli aina rajat mitä saa tehdä ja koska tullaan kotiin.
Mielenkiinnolla seuraan koskahan tyttö myöntää tekonsa, vai myöntääkö koskaan. Sokki on ensioire, se on jo mennyt ohi, nyt sitten poliisi väsyttää ja uskon tunnustuksenkin jossain vaiheessa sieltä tulevan, ellei asianajaja ole kieltänyt tunnusta