Näpistys + virkamiehen väkivaltainen vastustaminen (syytön)
-
ainasyytön
- Alokas
Näpistys + virkamiehen väkivaltainen vastustaminen (syytön)
Menin tuossa eräs päivä kauppaan kaverini kanssa kaljaostoksille. Kaverillani minun reppuni selässään josta löytyy yhteystietoni
Jossain kohtaa kaupassa tiemme erkanivat ja en sen jälkeen nähnyt kaveriani.
Maksoin ostokseni. Jonkin ajan kuluttua puhelimeni soi. Se oli vartija. Kaverini oli pöllinyt ja jäänyt kiinni. Tilanne äityi käsirysyksi, kaveri onnistui pakenemaan paikalta, mutta reppuni jäi vartijalle, jossa siis MINUN yhteystietoni.
Vartijan asenne oli alusta alkaen todella ylimielinen ja piti minua hänenä joka mäiski häntä turpaan. Luonnollisesti haistatin vitut kyseiselle idiootille. Hetken perästä poliisi soittaa ja sama litania, näpistys ja virkavallan väkivaltainen vastustaminen ja samalla asenteella että MINÄHÄN se olen syyllinen kun kerran reppuni ja yhteystietoni jäivät rikospaikalle.
Pitäisi mennä lähipäivinä kuulusteluihin sekä hakea reppuni kyttikseltä.
Mietityttää että mitähän tapahtuu? Mitkä ovat oikeuteni? Se on täysin pois suljettu juttu että alkaisin vasikoimaan kaveriani. Sen verran huonot kokemukset kuulusteluista että olisiko paras että käyn oikeusavusta hakemassa lakimiehen mukaan kuulusteluihin?
Eli onko mahdollisuutta syyttää minua mistään jos en kerran ole mitään rikosta tehnyt? Ollut ainoastaan kaverini kanssa kaupassa. Jos en suostu kertomaan kaverini nimeä niin mitä on luvassa? En usko että ne ihan niin vain päästää mua vapaalle jalalle. Viimeksi jouduin kolmeksi päiväksi putkaan vain siitä syystä koska halusin lakimiehen mukaan kuulusteluihin joten luottamus erittäin vähäistä mitä setä sinisiin tulee.
Miten itse menettelisitte kuulustelutilanteessa? Kaverini on mua päätä pitempi joten kyllä meidät erottaa toisistaan. Vaadinko ensin saada nähtäväksi valvontakameranauhat tapahtuneesta tai jotain muita todisteita?
Jossain kohtaa kaupassa tiemme erkanivat ja en sen jälkeen nähnyt kaveriani.
Maksoin ostokseni. Jonkin ajan kuluttua puhelimeni soi. Se oli vartija. Kaverini oli pöllinyt ja jäänyt kiinni. Tilanne äityi käsirysyksi, kaveri onnistui pakenemaan paikalta, mutta reppuni jäi vartijalle, jossa siis MINUN yhteystietoni.
Vartijan asenne oli alusta alkaen todella ylimielinen ja piti minua hänenä joka mäiski häntä turpaan. Luonnollisesti haistatin vitut kyseiselle idiootille. Hetken perästä poliisi soittaa ja sama litania, näpistys ja virkavallan väkivaltainen vastustaminen ja samalla asenteella että MINÄHÄN se olen syyllinen kun kerran reppuni ja yhteystietoni jäivät rikospaikalle.
Pitäisi mennä lähipäivinä kuulusteluihin sekä hakea reppuni kyttikseltä.
Mietityttää että mitähän tapahtuu? Mitkä ovat oikeuteni? Se on täysin pois suljettu juttu että alkaisin vasikoimaan kaveriani. Sen verran huonot kokemukset kuulusteluista että olisiko paras että käyn oikeusavusta hakemassa lakimiehen mukaan kuulusteluihin?
Eli onko mahdollisuutta syyttää minua mistään jos en kerran ole mitään rikosta tehnyt? Ollut ainoastaan kaverini kanssa kaupassa. Jos en suostu kertomaan kaverini nimeä niin mitä on luvassa? En usko että ne ihan niin vain päästää mua vapaalle jalalle. Viimeksi jouduin kolmeksi päiväksi putkaan vain siitä syystä koska halusin lakimiehen mukaan kuulusteluihin joten luottamus erittäin vähäistä mitä setä sinisiin tulee.
Miten itse menettelisitte kuulustelutilanteessa? Kaverini on mua päätä pitempi joten kyllä meidät erottaa toisistaan. Vaadinko ensin saada nähtäväksi valvontakameranauhat tapahtuneesta tai jotain muita todisteita?
Re: Näpistys + virkamiehen väkivaltainen vastustaminen (syyt
Valvontakamera kertoo totuuden. Joten eipä se sen pidemmälle johda, jos et itse ole kuvassa 
Lakimiehestä sen verran, että jos esitutkinta loppuu ja syytettä ei nosteta, itse joutuu pulittamaan lakimiehen palkkiot. Tämä on käsitykseni, joku oikaiskoon jos olen väärässä. Siis jos esitutkinta loppuu ilman syytteen nostamista.
Lakimiehestä sen verran, että jos esitutkinta loppuu ja syytettä ei nosteta, itse joutuu pulittamaan lakimiehen palkkiot. Tämä on käsitykseni, joku oikaiskoon jos olen väärässä. Siis jos esitutkinta loppuu ilman syytteen nostamista.
Valtakunnansyyttäjä: "Poliisin tekemä väärennös ei ole väärennös, koska se on tehty virkavastuulla."
-
ainasyytön
- Alokas
Hienoa. Mutta se vaan jos kerro en kaverini nimeä niin jännittää mitä siitä seuraa. Sehän on se ongelma ollut joka kerta.jaa-jaa kirjoitti:Valvontakamera kertoo totuuden. Joten eipä se sen pidemmälle johda, jos et itse ole kuvassa
Vituttaa huolella kun koittanut olla kiltisti ilman kahnauksia kyybeleiden kanssa, ja sitten joku toinen tulee ja kusee kintuilleni -.-
Pasi Viherahon sanoin "nyt kun tämä kerran on viranomaisasia, niin ei mua kiinnostaa enää tät juttuu hoitaa"
Eihän sinua voi mistään syyttää vain sen takia, että myymälävarkaalla on ollut kiinnijäädessään sinun yhteystiedoillasi varustettu reppu mukanaan. Eikä sinulla ole mitään velvollisuutta vasikoida kaveriasi, mistä sinä tiedät kenellä reppusi on ollut.ainasyytön kirjoitti:Jossain kohtaa kaupassa tiemme erkanivat ja en sen jälkeen nähnyt kaveriani.
-
ViaNegativa
- Hercule Poirotin viikset
sanot et oot unohtanu reppus jonnekkin ja et enää löytäny, piste
kirjoitusasuni on paska ja vaikeuksia on myös isojen kirjaimien kanssa, jos et saa selvää ni käytä google translatea:)
-
Merenkulkija
- Hercule Poirotin viikset
Kaverin nimi pitää tietysti kertoa kysyttäessä. Varastaminen on väärin.
-
HerloCCi Solmunen
- Theo Kojak
Kannattaa aina toki miettiä loppupeleissä että suojaako oman selustansa vai tollasen kaverin.
Tuskin se sua tulee puolustamaan tiukan paikan tullen kerran on valmis antaan homman valua sun piikkiin tässä vaiheessa.
Tuskin se sua tulee puolustamaan tiukan paikan tullen kerran on valmis antaan homman valua sun piikkiin tässä vaiheessa.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
Miten ne sun tiedot on repussa olleet?
Paperilapulla vai..?, Vartiija on varmasti osannut siinä vaiheessa ihmetellä, että mikä mahtaa olla homman nimi.
Ja jos ei ton vertaa uskalla/voi kaveriinsa luottaa niin mikäs ihme kaveruussuhde se on?
Mutta, kuten sanottu valvontakamerat kertovat totuuden ja sitä sun ei tarvii kaverilles selitellä.
Tuosta napsahtaa pienet sakot ja jos olet toimeentulotuen varassa, saat ihan ilmaiseksi oikeusavustajan.
Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä vähän fiksumpaan, jos tosiaan kertomasi on ihan totta
.
Paperilapulla vai..?, Vartiija on varmasti osannut siinä vaiheessa ihmetellä, että mikä mahtaa olla homman nimi.
Ja jos ei ton vertaa uskalla/voi kaveriinsa luottaa niin mikäs ihme kaveruussuhde se on?
Mutta, kuten sanottu valvontakamerat kertovat totuuden ja sitä sun ei tarvii kaverilles selitellä.
Tuosta napsahtaa pienet sakot ja jos olet toimeentulotuen varassa, saat ihan ilmaiseksi oikeusavustajan.
Kannattaa vaihtaa kaveripiiriä vähän fiksumpaan, jos tosiaan kertomasi on ihan totta
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
-
kampiakseli
- Vähänniinkuharrastaja
Sitä samaa kaveriasi, joka ei vaivautunut edes mainitsemaan sinulle esimerkiksi SAMAN TIEN painineensa vartijan kanssa ja hukanneensa omaisuuttasi? Ja tietysti se sama kaverisi voisi ihan yhtä hyvin ilmiantaa itsensä, kuinka rotta sitä oikein pitää olla että antaa omien hölmöilyjensä kaatua syyttömien kavereidensa niskaan?ainasyytön kirjoitti: ...
Se on täysin pois suljettu juttu että alkaisin vasikoimaan kaveriani.
...
Jos tuo tosiaan on mennyt niinkuin kerrot, ja jos joudut kopitettavaksi siksi että kaverisi on huolimattomuuttaan lavastanut sinut syylliseksi johonkin, niin kaveripiirin vaihto on kyllä paikallaan. Eihän tuollaista pidä kenenkään sietää.
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
venkula kirjoitti:Ota ehdottomasti asianajaja mukaan kuulusteluun. Hyvä sellainen, kysele vähän kenet kannattaa ottaa. Tapaa asianajaja ennen kuulustelua ja kerro avoimesti miten on käynyt ja se, että et vasikoi kaveriasi. Kuulustelu menee kysymys\vastaus -periaatteella, kun asianajaja on paikalla ja turha uhkailu ja paskanjauhanta jää pois.
Kiistä jyrkästi rikosepäily, kerro avoimesti miten asiat on menny, mutta elä kerro kaverisi nimeä. Vaadi valvontakameratallenteet todistusaineistoksi, jos niitä ei ole, niin vaadi tunnistus joka rivistä tai kuvista » eli vartijan pitää sinut tunnistaa tekijäksi.
Uskoisin, että voisit ehkä välttää koppiin joutumisen. Olet kertonut asiat avoimesti, olet esittänyt sinun syyttömyyttä puoltavia asioita, sinulla on asianajaja mukana ja jne. Mutta sehän on kyttien mielivaltaa, että kopittaako ne sunt vai ei, mutta kolme päivää korkeintaan ne voi sua siellä pitää. Pyydä asianajajaa vaatimaan tiukasti perusteluja pakkokeinoille, jos niitä sinuun kohdistetaan
Kerroppa sitten miten meni
Ketään ei kopiteta kaljan varastamisen vuoksi, ei vaikka kuinka vastustaisi minkään sortin virkavaltaa.
Eri asia on sitten, jos on niin tuhannen päissään ja/tai muista aineista sekaisin..silloin saattaa olla viisainta viettää päivänsä jossain muualla, kuin normi ihmisten parissa.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse