sine qua non kirjoitti:Vai Nuuksioon sittenkin.
Epäilen kuitenkin, että aviomiehellä oli aavistus, että kaikki ei ole ihan kunnossa. Miksi muuten olisi soitellut vaimolleen viisi-kymmenen kertaa päivän aikana, jos kaiken piti olla ihan niin kuin yleensäkin, normaali työpäivä jne.?
Täytyy ottaa huomioon, että me emme tiedä, miten ja milloin nämä soitot ovat tapahtuneet. Ja onko niitä ollut 5-6 vai 9-10. Siinäkin on suuri ero. Jos soittoja on ollut vaan vaikka 6 kpl, niin ei tuohon vielä mitään kovin suurta aihetta/huolestuneisuutta tarvita. Ensimmäinen soitto on tapahtunut klo 10 ja siihen on odoteltu vastausta koko päivä. Seuraava soitto klo 17 eli silloin kun oletettavasti odotellaan vaimoa kotiin (tietäen, että edellisiltana kenties sovitut vieraat tulevat pian ja pitäisi tietää koska rouva saapuu kotiin). Soitto vielä klo 17.30, kun rouvasta ei ala kuulumaan ja vieraat tulevat pian. Uudelleen soitto 18.00, kun vieraat jo saapuvat ja rouvaa ei kuulu. Jälleen sama 18.30. Hetki vielä odotellaan vieranden kanssa ja sitten pohditaankin jo vieraiden kanssa, että pitäisikö soittaa työpaikalle/työnantajalle.
Minä en pidä mitenkään erikoisena sitä, että kumppani ei vastaa minun puheluihini työpäivän aikana. Ei hän ehdi. Hänellä on palavereja. Lisäksi hän tietää, että jos minulla on jotain tärkeää, pistän viestin whatsappilla ja näen kyllä siitä, että hän on sen kuitannut/lukenut. Aikaa ennen whatsappia, en näitä lukukuittauksia saanut, mutta en minä silti huolestunut ekasta vastaamattomasta puhelusta.
Joku täällä jo ihmetteli, että miten pariskunnat eivät pidä yhteyttä työpäivän aikana. Sen kommentin jälkeen en yhtään ihmettele, jos Suomen taloudellinen tilanne on perseestä. Työaika on työaikaa, ei soittelu/viestittelyaikaa kumppanin kanssa. Johan tuota joutaa leperrellä kotonakin.
sine qua non kirjoitti: Nela ottanut seuraavan päivän omaa lomaa töistä, tarkoituksena miettiä syntyjä syviä patikoiden Nuuksiossa, mutta sitten onkin käynyt jokin onnettomuus. Itsemurha ei näillä tiedoilla vielä ole mielestäni kirkossa kuulutettu vaihtoehto.
Pohdin tätä jo mielessäni aiemmin, eli voisiko päänsärky olla tekosyy jollekin toiselle sairaudelle, esim. raskaus (tosin raskaus nyt ei ole sairaus). Harva esimerkiksi haluaa työpaikallaan kertoa, että on menossa lääkäriin raskauden/aamupahoinvoinnin tms vuoksi. Tätä teoriaa ei tietenkään tue se, että mies ei puhu raskaudesta mitään. Tosin miksi hänen edes pitäisi sitä meille kertoa?
Onkohan puhelimesta loppunut akku vasta iltasella? Ja sen jälkeen on vasta soitettu työpaikalle? Jos puhelimesta olisi loppunut akku jo aamupäivästä, olisiko silloin soitettu työpaikalle jo aiemmin? Toisaalta, miksi olisi soitettu? Monilla työpaikoilla ei kuitenkaan ole sitä kulttuuria, että omaa puhelinta saisi alvariinsa räpeltää ja siihen vastata.