Hyvä! Sepeteus ...sepeteus kirjoitti:Ei tosiaan kuulu kaiuttimilla sitä ( **ttu) sanaa, mutta kuulokkeilla kuuluu. Ensimmäinen tavu jää mielestäni vähän epäselväksi, mutta kyllä siinä ihan selvästi joku sanoo turhautuneena "Vittu", kun ei saa Lahtea hiljaiseksi. Auer on samanaikaisesti puhelimessa, joten Auer se ei ainakaan voi olla. Ja kuulostaa kyllä miehen ääneltä. Kuunnelkaas kuulokkeilla, kenellä sattuu olemaan. Kuuluu kohdassa 1.14. Ja onhan se litteroitukin sinne.Xerxes kirjoitti:
Itse ihmettelin, kun olin kuulevinani nauhaa kuunnellessani "tekijän" kiroilua (vitt*), että eikö kukaan muu kuule sitä. Kuuntelin nauhaa hyvänlaatuisilla kuulokkeilla. Kaiuttimilla niitä kiroiluja ei kuulunut.
http://anneliauer.com/
Luulisi että tällä kapellimestarin hienolla sovelluksella voitaisiin erotella tuo ääni, ja todeta että se kuuluu jollekulle vieraalle henkilölle?
Niin minäkin tosiaan kuulin. Joku väitti, että se _UOLE kuuluu naisen äänellä. Ainakin minä olen kuullut sen selvästi matalalla äänellä, mielestäni miesäänellä. Tosin siinä on mukana kaikuja, kuin se tulisi mutkien takaa - siis takkahuoneesta
Jos tosiaan myös asiantuntijat kuulevat sen *ittu sanan, niin sitä kannattaisi analysoida parhailla ohjelmilla, että kenelle se kuuluu. Vaikkapa sillä kapellimestarin ohjelmalla. Sehän ei voi olla AUER tai tytär. Tuskin myöskään Jukka. Minä veikkaan, että se on ulkopuolisen ääni. Samoin tuo _UOLE.
Eihän FBI ole ratkaissut tätä rikosta. Heillä on kyllä hyvät laitteet, mutta eivät ole kuulleet ulkopuolisen ääniä. Mutta eivät he väitä, etteikö siellä olisi voinut olla ulkopuolinen henkilö, he vain eivät ole kuulleet ulkopuolisten ääniä. Onhan ulkopuolinen silti voinut olla paikalla. Sen sijaan
FBI on todennut, että nauha on aito, siinä ei ole lisänauhoituksia. Jos uskomme tätä FBI:n arviota, niin AA:n syyllisyys ei ole mahdollista, sillä se on mahdollista jotenkuten, jos siinä on AA:n sormet pelissä lisä-äänien tuottamisessa, muuten ei. Se lienee selvää.
Onneksi Tampereen yliopiston tutkijat ovat todenneet myös sen "_ittu" kirosanan, jonka minäkin kuulin, ja epäilin itseäni harhoja kuulevaksi. Näillä perusteilla pidän varmana, että paikalla oli ulkopuolinen tappaja aivan kuten Anneli Auer heti alkuun puhelimessa totesi. Sellaisia laitteita, joilla AA olisi muka lisännyt äänityksiä, ei muuten ole löytynyt, ainakaan ei ole missään mainintaa. Varmaan ne löydetyt laitteet on tutkittu kyllä. Minusta AA:n syyllisyyteen vahvasti viittaavia todisteita ei ole toistaiseksi löytynyt - ehkä se uusi tiimi löytää? Jota kyllä epäilen.