Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Stube
Alokas

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Stube »

Miksei kukaan piirrä harpilla karttaan Ämmässuon maston kuuluvuusaluetta, ja haravoi sitä?
THC666
Alokas

Viesti Kirjoittaja THC666 »

Stube kirjoitti:Miksei kukaan piirrä harpilla karttaan Ämmässuon maston kuuluvuusaluetta, ja haravoi sitä?

Siis mitä???
Smoke weed, Eat Pizza, Hail Satan
SamiTapio
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja SamiTapio »

Eilisaamu kirjoitti:
Mona Lisa kirjoitti:Eikö pystytä paikantamaan, missä kohtaa tekstiviesti äidille oli lähetetty? Nelahan oli kymmenen aikaan saapunut Nuuksioon ja 14.25 lähettänyt äidilleen tekstiviestin. 4 tuntia eroa. Siinähän on keretty vaikka minne. On siis 4 tuntia ollut ihan järjissään siellä metsässä ja saanut lähetettyä vielä tekstiviestinkin, joten en usko mihinkään sairaskohtaukseen. Vai onko se viesti paikannettu?
Tätä mä olen yrittänyt täällä just tuoda esiin, että etsittäisiin ennemmin esim Siikajärven ympäristöstä. En ymmärrä minun ajatuksenjuoksulla miksi etsinnät kohdistetaan siihen seudulle jossa viimeinen havainto, jos on tekstiviesti lähetetty monta tuntia jälkeen. Pitäs miettiä mihin ihminen ehtii kävellä siinä aikavälillä. Esim neljä tunnin kävelymatka Kattilasta joka ilmansuuntaan ja ajatella mihin olisi suurin todenäköisyys että olisi lähtenyt, ja taas siitä pisteestä alkaa laajentaa etsintöjä mihin mahdollisesti sitten. Itse ajattelen ensimmäisenä Siikajärveä bussiyhteyksien vuoksi. Mutta muitakin otollisia suuntia on.
Minäkin nyt rekisteröin itseni tänne. Tulin itse juuri Siikajärveltä, kävelin sen Nuuksion puoleisella alueella parin tunnin ajan samalla maastoon tutustuen. Oletin siis, että jos viimeinen signaali tuli Turunväylän tuntumassa olevalta DNA:n Ämmässuon tukiasemalta, niin tämä Siikajärven pohjoispuoli olisi hyvä alue etsiä. Käytännössä täältä olisi ehkä hyvä suuremmalla joukolla lähteä etsimään pohjoiseen päin mukaanlukien ne Saarilampien ympäristöt muutaman kilometrin päässä. Itse Siikajärven rannoilla on sen verran asutusta, että sieltä ei varmaan mitään löydy.

Sitten noista paikannustiedoista olikin jo puhetta. itse esim. käytän Lumiassa käyttöjärjestelmään integroitua Microsoftin satelliittipohjaista paikannusta (sillä olen hävinneen kännyni löytänyt monta kertaa). Tämä näyttää kännyn sijainnin tai viimeisen sijainnin muutaman metrin tarkkuudella. Ja toki tiedot ovat saatavilla Microsoftilta ilman käyttäjätunnuksiakin, en tosin tiedä kuinka helposti. Myös muissa puhelimissa on käsittääkseni vastaavia sovelluksia tai sitten ne kolmansien osapuolien paikannussovellukset.
Heilinihei
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Heilinihei »

Älypuhelinta en omista, joten kysyn tyhmähkön kysymyksen: onko noilla paikannussovelluksilla mahdollista paikantaa puhelin vaikka se olisi sammunut? Entä onko jonkinlaisia paikannussovelluksia puhelimessa ilman sellaisen erikseen lataamista.. tarkoitan että jos ei ole tullut mieleen sellaista ladata puhelimeen, niin onko mitään vastaavan ominaisuuden omaavaa sovellusta valmiina puhelimissa? :oops: :oops:
Manfreda
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

lumiaura kirjoitti:Onko jossain mainittu millaisten karttojen avulla Nela on suunnistellut Nuuksiossa aiemmin?
En ole varma tarkoitatko kartoilla reittivalintoja, mutta oletan nyt näin.
Ei ole kerrottu. Tuttujen reittien perusteella alueita on kuitenkin myös kammattu, Sergeyhän viittasi tähän haastatteluissa. Voisihan ne käydä läpi uudelleenkin. Jos esimerkiksi minfon etsintäryhmä saadaan todella kokoon tuolla toisessa ketjussa, niin findnela-ryhmään yhteyttä ottamalla pariskunnalle tutut reitit edes pääpiirteissään saatetaan etsijöille kertoakin.
This case is a mess. Whodunnit?
SamiTapio
Aloitteleva Besserwisser

Heilinihei kirjoitti:Älypuhelinta en omista, joten kysyn tyhmähkön kysymyksen: onko noilla paikannussovelluksilla mahdollista paikantaa puhelin vaikka se olisi sammunut? Entä onko jonkinlaisia paikannussovelluksia puhelimessa ilman sellaisen erikseen lataamista.. tarkoitan että jos ei ole tullut mieleen sellaista ladata puhelimeen, niin onko mitään vastaavan ominaisuuden omaavaa sovellusta valmiina puhelimissa? :oops: :oops:
Nokia/Microsoft Lumia-puhelimissa tämä ominaisuus on valmiina ilman lataamista. Toki se pitää ottaa käyttöön. Muista puhelimista en tiedä. Sammuneesta puhelimesta näkyy sijainti ennen sammumista (päivittää sijaintinsa tietyin väliajoin, joten on toki voinut muuttua sijainti).
Hovimestari
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Syskon S kirjoitti:En tiedä onnistuuko kuvan kopiointi viestin mukana, mutta minä en näe tuossa bussistapoistumiskuvassa mitään ihmishahmoja. Jos joku haluaa kuvitella haamuja siihen, niin semmoisiksi ne kyllä sopivat...
Eikä niillä mitään väliä ole muutenkaan vaikka ihmisiä olisivatkin, koska on täysin normaalia että bussissa ja bussipysäkillä sekä sen ympäristössä on ja liikkuu ihmisiä, varsinkin bussien tulo- ja lähtöaikoihin. Jos bussipysäkki on lähellä suosittua retkeilyaluetta, on myöskin täysin luontevaa että osalla näistä ihmisistä on yllään retkeilyvarustus, reppuja jne.

Muutenkin tässä analysoidaan nyt yhden kameran yhtä pysäytyskuvaa. Poliisi on varmasti katsonut kaikki bussista saadut tallenteet kokonaisuudessaan ja ottanut kaiken niissä näkyvän tutkimuksissaan huomioon, joten ei tämä Ghostbusters-jahti oikein valaise tätä keissiä millään lailla, ei asiallisesti lisää mitään tietoa eikä myöskään rajaa mitään pois.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Selvänkuulija
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Selvänkuulija »

SamiTapio kirjoitti:
Minäkin nyt rekisteröin itseni tänne. Tulin itse juuri Siikajärveltä, kävelin sen Nuuksion puoleisella alueella parin tunnin ajan samalla maastoon tutustuen. Oletin siis, että jos viimeinen signaali tuli Turunväylän tuntumassa olevalta DNA:n Ämmässuon tukiasemalta, niin tämä Siikajärven pohjoispuoli olisi hyvä alue etsiä. Käytännössä täältä olisi ehkä hyvä suuremmalla joukolla lähteä etsimään pohjoiseen päin mukaanlukien ne Saarilampien ympäristöt muutaman kilometrin päässä. Itse Siikajärven rannoilla on sen verran asutusta, että sieltä ei varmaan mitään löydy.
Olen kanssasi täysin yhtä mieltä tuosta potentiaalisesta kohdealueesta - se on itsellänikin ollut koko ajan mielessä. Tarvittaisiin vain käytännössä ainakin 10-20 hengen porukka, jotta esimerkiksi max. yhden neliökilometrin alue voitaisiin suht tarkasti haravoida läpi. Yksin on aikamoista hakuammuntaa. Jos 20 henkeä kulkisi noin 5 metrin välein rinnakkain (eli noin 100 metrin levyisessä rintamassa), niin silloin rintama joutuisi kulkemaan "vain" 10 kertaa kilometrin siivun kerrallaan neliökilometrille (jos ajatellaan neliön muotoista aluetta)... eli siitäkin tulisi yhteensä jo 10 km matka... :?

Olisi vain hyvä tietää mistä Vapepa ym. ovat etsineet, koska ei ole järkeä koluta samoja nurkkia. Uskoisin, että ovat olleet pohjoisempana. Minun ajatukseni mukaan potentiaalinen etsintäalue voisi kohdistua Siikajärveltä tuonne Haukkalampi-Valklampi -akselin suuntaan.
morbidelli
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

Agent O. kirjoitti:Nelan varusteista vielä. Ensinnäkin lääkärissäkäynnit voi unohtaa, koska varustus oli mukana heti kotoa lähtiessä.

<clip-clip-clip - lainausta lyhennetty -clip >
Lääkäriin voi mennä varusteet mukana. Joskus lääkäri oikein taputtaa ja kehuu kun on mahtava varustus.
SamiTapio
Aloitteleva Besserwisser

Selvänkuulija kirjoitti:
SamiTapio kirjoitti:
Olen kanssasi täysin yhtä mieltä tuosta potentiaalisesta kohdealueesta - se on itsellänikin ollut koko ajan mielessä. Tarvittaisiin vain käytännössä ainakin 10-20 hengen porukka, jotta esimerkiksi max. yhden neliökilometrin alue voitaisiin suht tarkasti haravoida läpi. Yksin on aikamoista hakuammuntaa. Jos 20 henkeä kulkisi noin 5 metrin välein rinnakkain (eli noin 100 metrin levyisessä rintamassa), niin silloin rintama joutuisi kulkemaan "vain" 10 kertaa kilometrin siivun kerrallaan neliökilometrille (jos ajatellaan neliön muotoista aluetta)... eli siitäkin tulisi yhteensä jo 10 km matka... :?

Olisi vain hyvä tietää mistä Vapepa ym. ovat etsineet, koska ei ole järkeä koluta samoja nurkkia. Uskoisin, että ovat olleet pohjoisempana. Minun ajatukseni mukaan potentiaalinen etsintäalue voisi kohdistua Siikajärveltä tuonne Haukkalampi-Valklampi -akselin suuntaan.
Juuri näin, ja mitä julkisuudessa on esitetty, niin Vapepa yms. ovat etsineet pohjoisempaa, mutta tämä tieto pitäisi toki varmistaa ettei tosiaan koluta samoja nurkkia.
Torvi Totinen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Torvi Totinen »

https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_phone_tracking

Tuolla on pitkät lätinät paikannuksesta ja eri menetelmistä englantia taitaville.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tukiasemapaikannus

Suppeasti suomeksi

http://opensignal.com/

Tuolta löytyy tukiasemat kartalla.

Tässä havainnekartta, mikäli se oli DNA:n liittymä. Opensignalista löytyy muidenkin operaattoreiden mastot. Ämmässuo kartan oikeassa alakulmassa.

Kuva

Jos ei kuva näy (oikein); http://postimg.org/image/658bilyyj/
edna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja edna »

Tuosta bussikuvasta. Siinä on paljon harmaata, housut, hiustuubi.
Mutta myös harmaat penkit ja laukku penkin alla. Mielestäni se on ensiapulaukku?. Pitäisi siis olla punainen?
Tarkoitan vain, että kuvassa vain Nelan takki on saanut värin.Kuvan värit hämää tosipaljon, verrattuna esim. Myyrmannin kuvaan.
Suuskii
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Suuskii »

Vapepa on etsinyt poliisin ja koirien kanssa Nuuksion kansallispuistosta,joka ei kuitenkaan ole sillä alueella jossa viimeinen puhelimen signaali on tullut ennen sammumista. Ihmettelen myös tota etsintäaluetta?
Suuskii
Armas Tammelin

Suuskii kirjoitti:Vapepa on etsinyt poliisin ja koirien kanssa Nuuksion kansallispuistosta,joka ei kuitenkaan ole sillä alueella jossa viimeinen puhelimen signaali on tullut ennen sammumista. Ihmettelen myös tota etsintäaluetta?
Jos vaan pääsen voisin hyvin viikonloppuna lähtee kävelylle tonne nuuksion puolelle lähemmäs viimeistä signaalia :roll:
Suuskii
Armas Tammelin

THC666 kirjoitti:
Stube kirjoitti:Miksei kukaan piirrä harpilla karttaan Ämmässuon maston kuuluvuusaluetta, ja haravoi sitä?

Siis mitä???
Samaa oon miettiny ,että miksi ei alunperin haravoitu juuri tuota aluetta vaan lähdettiin kansallispuistoon?
Vastaa Viestiin