Eli ymmärränkö nyt oikein, että pelkkä ilmoittaminen riittää? Eli et periaatteessa tarvitse häneltä lupaa, vaan että hän on tietoinen asiasta?cicero kirjoitti:niin tuohon minulle esitettyyn kysymykseen eli minun täytyy joka kerta kun poistun suomesta ilmoittaa eksälleni että olen lähdössä lasten kanssa ja tehdä kirjallinen selvitys siitä koska lähdemme ja milloin tulemme takaisin.
Mielestäni tuo ilmoittaminen lapsen toiselle huoltajalle ei nyt ole mitenkään kohtuutonta.
Näin niin kuin henkilöitä sen kummemmin tuntematta, "vain siksi" on vähän lievä ilmaus. Kohdat A+B+C yhdessä kyllä saattavat ulkopuolisesta näyttää ihan päteviltä syiltä epäilylle. Ei toisen matkustusta kieltää pitäisi saada, mutta ymmärrän myös, että sinulta vaaditaan todistusta siitä, että aiot tulla takaisin, jotta sitten sinut & lapset saadaan myös takaisin.cicero kirjoitti:Vain siksi että eksälläni "on hyvä syy epäillä" että muutan pois suomesta koska A)nykyinen mieheni on ulkomaalainen B)minulla on kahden maan passit C) olen asunut aiemmin ulkomailla