Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja skoone »

kaapoa kirjoitti:Jotenkin tässä on alkanut tuntumaan, että omaehtoinen katoaminen jonnekin ulkomaille(?) tuntuu jopa mahdolliselta vaihtoehdolta. Syystä tai toisesta on halunnut jättää vaikutelman menneensä vain Nuuksioon. Mitä jos tätä olikin suunniteltu huolellisesti?

1. Tuttavapariskunnan pyytäminen kylään. Sovitun vierailun aikaan poissaoleminen herättää huomiota ja laittaa etsinnät käyntiin oletetusti tiettyyn aikaan.

2. Ilmoittautuminen päänsäryn vuoksi menevänsä lääkäriin. Päänsäryn vuoksi voi pitää saikkua menemättä lääkäriin, joten näin "pahan" päänsäryn täytyy olla huolestuttavaa. Töistä aviomies tullee kysymään ensimmäiseksi ja saa aikaan huolen heräämisen.

3. Pienten eväiden ostaminen - suklaata ja wienereitä, ehkä aviomies tästä tunnistaa että kuulostaa normaaleilta parintunnin retken eväiltä.

4. Matkakortin käyttöyritys, jolla varmistetaan että etsijät saadaan johdatettua Nuuksioon. Vaikkei näykään oma matkakortti -palvelussa, niin muistaakseni selvitellessäni tarkastusmaksua varten tilannetta, niin hsl:ltä sanoivat tyyliin että ei näy yritetynkään ostaa lippua.

5. Tekstari äidille keskeltä nuuksiota. Ihan viaton viesti, jolla saadaan äidinkin huoli heräämään illalla.

6. Bonuksena vielä, että aviomies oli ensin tarkistanut lentokentät, satamat jne. Tällöin täytyy olla jotain syytä epäillä maastapoistumista.

Kaikki osoittavat siis, että Nela on Nuuksiossa, mutta tässä haiskahtaa lavastus. Tuo oman "sijainnin" kertominen itsemurhatapauksessa olisi jotenkin täysin järjetöntä, jos samalla olisi tehnyt itsemurhan täysin kadoten. Samaten tapaturmassa/sairastapauksessa luulisi Nelan jo löytyneen.

Karkumatka on voinut hyvin jatkua autolla tai pyörällä, yksin tai jonkun kanssa...
Mielestäni tämä teksti vaikuttaa semmoiselta, että se voisiin kuvata tapahtumia läheltä totuutta.

Minusta on alusta alkain vaikuttanut siltä, että Nelalle on tullut ns rimakauhu rouva Utkinaksi muuttumisen myötä. Ehkä hän on tosiaankin halunnut paeta.

Tässä jossain viesissä näin eka kertaa, että Nelan isä on ammatiltaan "kuorma-auton kuljettaja" eli ilmeisesti rekkakuski.

Olen ueassa viestissä ehdottanut, että Nela ehki lähti jonkun rekkakuskin kyytiin ja sitä myöten pois Suomesta autolautalla Naantalista Kapellskäriin ja sitä myöten autokyydissään Eurooppaan. Lähtöjä on kolme kertaa vuorokaudessa ja autolautta on erikoistunut ulkomaalaisten rekkojen kuljetukseen. Itse olen joskus omalla autolla (ei rekka..) kulkenut tuota väliä ja olen nähnyt m venäläisiä/ puolalaisia/liettulaisia ja tsekkiläisiä rekkareit. Ehkä Nela olisi päässyt tuttujen (!) kyydissä kotiin? Ja kska lähti pakoon, ei halua, että kukaan löytää häntä?
Muista lähdekritiikki!
fiia9
Susikoski

Viesti Kirjoittaja fiia9 »

Bannit päättyi, mutta enää ei oikeestaan mitään sanottavaa.. Ilmeisesti täällä foorumilla vain tarpeeksi kauan elämäänsä tuhlanneet ovat oikeutettuja jauhamaan samaa soopaa sivusta toiseen, kun mulle tuli bannit syyllä "turha chat" vaikken sanonut mitään muista poikkeavaa (saati epäasiallista). Nyt saan ne varmasti uudelleen, samapa tuo :D
___
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ___ »

skoone kirjoitti: Olen ueassa viestissä ehdottanut, että Nela ehki lähti jonkun rekkakuskin kyytiin ja sitä myöten pois Suomesta autolautalla Naantalista Kapellskäriin ja sitä myöten autokyydissään Eurooppaan. Lähtöjä on kolme kertaa vuorokaudessa ja autolautta on erikoistunut ulkomaalaisten rekkojen kuljetukseen. Itse olen joskus omalla autolla (ei rekka..) kulkenut tuota väliä ja olen nähnyt m venäläisiä/ puolalaisia/liettulaisia ja tsekkiläisiä rekkareit. Ehkä Nela olisi päässyt tuttujen (!) kyydissä kotiin? Ja kska lähti pakoon, ei halua, että kukaan löytää häntä?

Nää rekat kulkee varmaan Turuntietä? Kattilan pysäkiltä kävelee muutamassa tunnissa Turuntielle (jossa kyydistä heitetty puhelin jää Ämmässuon maston kuuluvuusalueelle).

http://aijaa.com/1GQycP
harha
Alokas

Viesti Kirjoittaja harha »

edna kirjoitti:"Katjaliinan" kanssa samoilla linjoilla. Ei ole missään tiedotettu, miten on päätynyt Espooseen?
Katselin Myyrmannin kuvaa. Voisi ajatella, että hän olisi menossa johonkin henkilöautoon, joka odottaa. Tavarat pakkaamatta, pyykkinaru? oikeassa kädessä tai jotain muuta. Olisiko ostettu Clasulta? Vasemmassa kädessäkin saattaisi olla jotain. Kiireisen oloinen. Tuon muovikassin päällä ilmeisesti ne viinerit. Mikä ihmeen kiire hänellä on? Tietysti bussiaikataulut raksuttaa, mutta meneehän niitä. Ihan kuin häntä odottaisi joku? Ja vielä tuttu.

Oli pakko rekisteröityä, sanon vaan tämän, arvioisin että Nela meni junalla Espoon keskukseen. Espoon asemalta on noin 50 metriä bussin päättärille, jolta Nela lähti.
beringei
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja beringei »

harha kirjoitti: Oli pakko rekisteröityä, sanon vaan tämän, arvioisin että Nela meni junalla Espoon keskukseen. Espoon asemalta on noin 50 metriä bussin päättärille, jolta Nela lähti.
Kertauksen vuoksi: Paitsi että bussi 565 on suorin ja kätevin yhteys Myyrmäestä Espoon keskukseen (junalla pitää ensin mennä Helsinkiin ja vaihtaa toiseen junaan) ja että bussi 565, kuten todettua, sopii Reittioppaan perusteella parhaiten ajallisesti Nelan matkaan.
harha
Alokas

Viesti Kirjoittaja harha »

beringei kirjoitti:
harha kirjoitti: Oli pakko rekisteröityä, sanon vaan tämän, arvioisin että Nela meni junalla Espoon keskukseen. Espoon asemalta on noin 50 metriä bussin päättärille, jolta Nela lähti.
Kertauksen vuoksi: Paitsi että bussi 565 on suorin ja kätevin yhteys Myyrmäestä Espoon keskukseen (junalla pitää ensin mennä Helsinkiin ja vaihtaa toiseen junaan) ja että bussi 565, kuten todettua, sopii Reittioppaan perusteella parhaiten ajallisesti Nelan matkaan.
Meinaatko Helsingin asemaa? Mun mielestä Huopalahdessa pystyy jo vaihtamaan Espoon suuntaan. Mutta juu, kyllä mäkin loogisesti ehkä ajattelisin 565-bussia. :roll:
beringei
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja beringei »

harha kirjoitti:Meinaatko Helsingin asemaa? Mun mielestä Huopalahdessa pystyy jo vaihtamaan Espoon suuntaan. Mutta juu, kyllä mäkin loogisesti ehkä ajattelisin 565-bussia. :roll:
Huopalahtea nimenomaan, mutta onhan tuo silti jonkinlainen detour. U/E-junat kulkevat aika harvoin joten jos Huopalahteen tulee väärään aikaan niin joutuu odottelemaan aika kauan.
UglyBetty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Nepenthe kirjoitti:
Lassie kirjoitti:
Nanni kirjoitti: .....
Siis eihän toi keltainen ole huivi vaan paita. Näkyy takin alareunankin alta.
Niinpä, olen miettinyt samaa, mutta koska s. 287 ilmeisesti viranomaisilta saadun listan mukaan kyse olisi keltaisesta huivista, olen alkanut käyttää viesteissä ilmaisua korkeakauluksinen pusero/kelt. huivi, kun varmuutta ei ole. Viranomaisilla luulisi olevan tarkan tiedon, mutta toisaalta välillä viranomaiset myös korjailevat tietoja jne. Täyttä varmuutta ei ole, siksi kauttaviivoin koetan ainakin itse muistaa käyttää mainintaa kork.kauluks.pusero/kelt. huivi.
Minä olen koko ajan ajatellut (ehkä perusteettomasti) että tuo keltainen huivi siinä listassa olisi se bussissa hiuksiin laitettu "otsaliina" vai miksi sitä nyt nimitettiin uutisissa. Tuon valvontakamerakuvan jälkeen muistaakseni jossain uutisessakin mainittiin että Nelalla oli päällään keltainen pusero (eikä purppura, mitä aluksi ilmoitettiin), mutta voin olla väärässäkin. Sen otsahuivin (tms.) väriä ei kai koskaan sanottu, vaikka se onkin täällä ketjussa julistettu harmaaksi (koska löytyi se joku hikipanta sieltä jostain suolta). Ei se kovin keltaiselta kyllä siinä huonossa bussikuvassa näytä, mutta ajattelin että se voisi sitten olla jotenkin niin vaaleankeltainen ettei se siinä näy niin hyvin. Voi toki olla muunkinlainen huivi, mutta kyllä se minunkin mielestäni näyttää paidalta se ostoskeskuksen kuva.

edit. Kiitos korjauksesta ___, huivilla tarkoitettaneen siis sitä puseronnäköistä.
:shock: Voi olla ja voi olla olemattakin... Ehkä.
Siis mitähän väliä sillä on, onko kauppakeskuksen kuvassa näkyvä vaate keltainen huivi vai paita? Eihän sen tarvitse liittyä otsapantaan mitenkään..!
Onko tällä nyt oikeasti jotain merkittävää tarkoitusta, joka esim. selittää katoamisen..?
TiedänMitäEnTiedä
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja TiedänMitäEnTiedä »

https://www.facebook.com/groups/1478416 ... 0/?fref=ts

Kuva

Etsinnät järjestetään sittenkin Soidinsuon alueella

Mikäli Nela käveli ja eksyi hieman tai hieman pahemmin on nuo etsintäalueet aika varteenotettavia, varsinkin poliisin keskittyessä kansallispuistoalueen pohjoisiin osiin.
puutarhatonttu
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja puutarhatonttu »

TiedänMitäEnTiedä kirjoitti:https://www.facebook.com/groups/1478416 ... 0/?fref=ts

Kuva

Etsinnät järjestetään sittenkin Soidinsuon alueella

Mikäli Nela käveli ja eksyi hieman tai hieman pahemmin on nuo etsintäalueet aika varteenotettavia, varsinkin poliisin keskittyessä kansallispuistoalueen pohjoisiin osiin.
Lähtisin tietysti itsekin jos voisin. Onnea etsintöihin! Vähän kyllä mietityttää olisko jättänyt soittamatta apua eli mihin tuo puhelin on sitten joutunut? mutta ei tää juttu ihmettelemällä selviä, todella hienoa että joku etsii. Toivottavasti löytyis edes jotain merkkejä
Armada
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Armada »

Uskon valitettavasti, että Nela on ollut kuolleena jo silloin, kun katoamisilmoitus tuli julkiseksi. Muistaako joku minä päivänä katoamisesta oli juttu kuvan kanssa etusivulla Iltalehdessä ensimmäistä kertaa Nelasta? Arkistosta ei löytynyt ainakaan etusivun perusteella.

Tekstiviesti päänsärkyä koskien oli keksitty.
Arvelen, että ruumis tullaan löytämään ja niin että toinen kenkä puuttuu jalasta. Tämä kenkä löytyy ennen ruumista ja löytöpaikat ovat huomattavan lähekkäin.
Nela ei ole kuollut oman käden kautta.
Uskon myös siihen, että Nelalla oli sovittu tapaaminen samalle päivälle, jolloin hän katosi.
porilainen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja porilainen »

Nainen on kotoisin Ostravasta. Luulen, että hän toimii eri tavalla kuin suomalainen nainen.
Nuorempana liikuin paljon kotikyläni takamailla ja satunnaisesti kävin autiotalossa, joka oli siirtokarjalaisten hylkäämä. Lattiaa peittivät 1960-luvun sanomalehdet. Kellarissa en koskaan käynyt. Talo poltettiin 2000-luvun alussa.
Kun olen lukenut rikosoikeutta, neuvon välttämään hylättyjä taloja. Lattia saattaa romahtaa. Paikalla voi olla huumekätkö. Lahonneesta puusta törröttää ruosteine naula. Suomen oloissa mikään rikollinen tuskin asettuu autiotaloon asumaan; Amerikassa voi olla murhamökkejä, kuten videossa:

https://www.youtube.com/watch?v=KxVxdAFd4hI
IloinenApina
Alokas

Viesti Kirjoittaja IloinenApina »

Armada kirjoitti:Arvelen, että ruumis tullaan löytämään ja niin että toinen kenkä puuttuu jalasta. Tämä kenkä löytyy ennen ruumista ja löytöpaikat ovat huomattavan lähekkäin.
Nela ei ole kuollut oman käden kautta.
Uskon myös siihen, että Nelalla oli sovittu tapaaminen samalle päivälle, jolloin hän katosi.
Miksi toinen kenkä puuttuisi? Kyseessä oli lenkkarit eikä mitkään sandaalit, jotka lähtee jalasta kun vähän jalkaa heiluttaa. Liikkuuko Nuuksion alueella pahamaineinen kenkämurhaaja, joka jättää aina uhrin toisen kengän vähän matkan päähän kätköpaikasta? :shock:
morbidelli
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

Lassie kirjoitti: Kultasepänliikkeen ryöstökuvio kuulostaa ihmisten korviin mielikuviteksakkaalta, mutta sinällään tämän spekulaation mietittävyys jopa ymmärrettävää koska aika, paikka, mysteeriot. Epätodennäköiseksi skenaarion tekee se, että missään nimessä ihminen ei haluaisi herättää huomiota jos ottaisi osaa tuollaiseen suunnitelmaan - jos ke:na olisi ollut valmistelutapaaminen yms, niin olisi pitänyt palata kotiin normisti kuin töistä ja sitten to:na ilmota että migreeni jatkuu ja lähteä kotoa kuin töihin, jotta pääsisi osallistumaan salatoimintaan niin että selusta on katsottuna, missään nimessä ei tosiaan haluaisi herättää huomiota katoamisella, sehän riskeeraisi asioiden sujunnan suunnitelmallisesti hissun kissun.

Mahdollista on että ko. keikkaan olisi osallistunut useampiakin ihmisiä kuin 3 (2 hipsteriryöstäjää ja yksi amatöörimeloja), siis tämä vain spekulaationa ja huomioon ottaen, että uutisoinnin mukaan 3. osallistujasta olisi silminnäkijähavaintoa tämän olleen mies (kuten aiemmin sanottuna), elikkä ei ainakaan meloja olisi voinut olla elleivät silminnäkijät sitten olleet varmoja (oliko pimeä, mikä näkyvyys jne), jäljelle jäisi muunlainen mahdollinen osallisuus ja silloin jos tätä harkitaan, vaikuttaisi jotain ikävää käyneen hänelle näiltä puittein, sieltä tahoin koska oletettavaa olisi, että mikäli hissun kissun hyvin tehty suunnitelma tarkoitus ylläpitää, silloin ei huomiota/hämminkiä tahallisella katoamisella ellei kaavaile nimenomaan katoamista jonnekin, tällöin ulkomaille. Epätodennäköiseltä vaikuttaa, täysin ei voine poissulkea kaiketi mutta epätodennäköistä.
Ei tuosta melonnan sujumisesta kannata kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdä. Voi kokeneellakin merenkävijällä mela vapista jos on 170.000 euron ryöstösaalis purren pohjalla.

Epätodennäköinen skenaario kuitenkin. Vielä epätodennäköisempää on että Nela olisi ollut melomassa. Vähemmän epätodennäköistä on että melojana on ollut joku (käytetään vaikka koodinimeä S) joka on myöhemmin käynyt esim. Nuuksiossa ja jättänyt paketin sovittuun paikkaan. Ehkä jo torstaina iltapäivällä siten että Nuuksiossa odotellut ja ajankuluksi ulkonäköään muuttanut henkilö (käytetään koodinimeä N) on ehtinyt illaksi Tallinnaan tms. Tämä huolestunut meloja on sitten pitänyt puhelinta hallussaan iltaan asti ja jättänyt sen etsintöjen lomassa sopivaan paikkaan Nuuksion seudulla. Seuraavana aamuna (perjantai) voi tuoda katoamisen vähäeleisesti julkisuuteen kun se henkilö on epätodennäköisesti jo Liettuassa.

On tosin niin epätodennäköinen juoni että ei tähän oikein voi olla uskomattakaan. Jos siis olisi elokuvissa. Ei tällaista varmaankaan kukaan selvinpäin keksisi. En edes minä.

Enkä siis tosiaan usko että N olisi mihinkään rikokseen syyllistynyt. Mutta kun en halua uskoa itsemurhajuttuihin, mieluummin uskon mihin tahansa muuhun. Vaikka sitten tällaiseen.
kaivurirolle
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja kaivurirolle »

beringei kirjoitti:
harha kirjoitti:Meinaatko Helsingin asemaa? Mun mielestä Huopalahdessa pystyy jo vaihtamaan Espoon suuntaan. Mutta juu, kyllä mäkin loogisesti ehkä ajattelisin 565-bussia. :roll:
Huopalahtea nimenomaan, mutta onhan tuo silti jonkinlainen detour. U/E-junat kulkevat aika harvoin joten jos Huopalahteen tulee väärään aikaan niin joutuu odottelemaan aika kauan.
Kyllä kulkevat harvoin, niinkin harvoin kuin 15 minuutin välein :roll:
Vastaa Viestiin