^katsa, eikä varmaan lohduta tietää, että meilläkin on paraikaa osastolla sellaisia potilaita, joilla ei ole mitään syytä olla täällä, eivät vaan halua lähteä kotiin, kun "täällä on niin leppoisaa olla, ei tarvitse tehdä yhtään mitään, niin ei sinne kotiin viitsi mennä".
ei ole ensimmäinen kerta, kun osastolla ei ole tilaa tällaisten turhanvalittajien takia, ja kuoleva saadaan kyllä osastolle, mutta käytäväpaikalle. sitten, kun siirrät tällaisen tyhjänkitisijän pois yhden hengen huoneesta, johon on vahingossa joutunut, kun kahden ja neljän hengen huoneet ovat olleet tulohetkellä täynnä, niin alkaa jumalaton narina;"kyllä minä nyt olen hyvin närkästynyt tästä ja miksi minä en voi jäädä sinne ja kyllä minun pitäisi ja minulla on sitä ja tätä ja minä kyllä teen valituksen..." eikä ymmärretä, että se vakavasti sairas, kuoleva potilas tarvitsee oman huoneen jo omaisten takia.
Nämä tyhjänkitisijät ovat vielä poikkeuksetta erittäin hyväkuntoisia, että siis liikkuvat osastolla ja käyvät kanttiinissa ja röökillä ja viettävät yli 90% ajastaan sairaalassa, sen potilashuoneen ulkopuolella, mutta sitten kun siirrettäisiin muiden kanssa samaan niin ei helvetissä, minä en saavutetuista eduista luovu! Kuolevalle kuuluu rauha kuolla omissa oloissaan eikä missään helvetin käytäväpaikalla tai neljän hengen huoneessa, niin että ventovieraat ihmiset pyörii ympärillä omaistensa kanssa ja vielä tökeröimmissä tapauksissa avoimesti toljottavat sitä kuolevaa ja omaisia!!!!!
vihaksi pistää!!!!

"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-