Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
kaia
Neuvoja-Jack

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja kaia »

Onkohan Nelalla sisaruksia? Nelan vanhemmille tämä voi olla vieläkin kovempi menetys jos Nela on ainoa lapsi.

Requiescat in pace.
ktaina
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Fletcher kirjoitti:Toivottavasti Nela on nyt saanut sen rauhan mitä lähti hakemaan.

Työpaikan suhtaumista olen ihmetellyt eilisestä asti. Pienehkö firma ja kadonnut työntekijä niin omituista ettei facebookissa mitään mainintaa. Iloitaan vaan omasta saavutuksesta.
Matalaa profiilia koko ajan pitäneet,oisko pelko että saavat negatiivistä julkisuutta mediassa..olen usein sitä miettinyt että ihan kuin heitä ei kiinnostaisi ollenkaan,eikä tämä työyhteisö tietenkään kerro jos siellä stressaavaa,jotkut ihmiset ottavat enemmän stressiä ehkä Nela oli sellainen ja heille tämä katoaminen oli etu,vaikka eivät tälläistä lopputulosta toivoneet.ps.toivottavasti ette ymmärrä tuota"etu" lausetta väärin,vaikee selittää mitä ajan takaa.
Justina
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Justina »

Stressi kai kävi ylivoimaiseksi. Naiset ei aina työpaineita kestä miesten tapaan.
stalkkeri
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Muistakaa nyt kaikki että itsemurha päätöksen tehneen ihminen saattaa muuttua iloisemmaksi yms..
Päätös on tehty eikä mitään teatteria tarvitse enää ylläpitää.
jontse
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja jontse »

ktaina kirjoitti:
Fletcher kirjoitti:Toivottavasti Nela on nyt saanut sen rauhan mitä lähti hakemaan.

Työpaikan suhtaumista olen ihmetellyt eilisestä asti. Pienehkö firma ja kadonnut työntekijä niin omituista ettei facebookissa mitään mainintaa. Iloitaan vaan omasta saavutuksesta.
Matalaa profiilia koko ajan pitäneet,oisko pelko että saavat negatiivistä julkisuutta mediassa..olen usein sitä miettinyt että ihan kuin heitä ei kiinnostaisi ollenkaan,eikä tämä työyhteisö tietenkään kerro jos siellä stressaavaa,jotkut ihmiset ottavat enemmän stressiä ehkä Nela oli sellainen ja heille tämä katoaminen oli etu,vaikka eivät tälläistä lopputulosta toivoneet.ps.toivottavasti ette ymmärrä tuota"etu" lausetta väärin,vaikee selittää mitä ajan takaa.
Emme me voi tietää miten yrityksessä on otettu vastaan uutinen, varmasti pysäyttää jokaisen työyhteisön tälläinen, siellä on voitu vain miettiä sanamuotoa et miten asiasta tiedoitetaan.. pitäisi ymmärtää et työkaverikin voi olla läheinen työkavereilleen.
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Onko nyt ihan oikeasti jossain luettavissa Sergeyn toimesta julkaistu tiedote, että Nela on löytynyt nimenomaan hirttäytyneenä/itsemurhan tehneenä?
Vai onko tuo hirttäytyminen vain jokin rivien välistä koottu oletus?
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
waxl
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja waxl »

No onhan tuo uutisissakin kerrottu löytyi männystä.
Ei se sergey sitä löytänyt
ektr
Susikoski

Viesti Kirjoittaja ektr »

Hei ihan oikeesti, lavastettu itsemurha? Eli uhri käy ihan sattumalta ostamassa pyykkinaruja ja kuormaliinat ja kohtaa murhaajan metsässä. Enpä usko.

Itse ymmärrän tuon työpaikan Facebook-käyttäytymisen. Olen töissä suunnilleen samankokoisessa firmassa, enkä haluaisi että omaa katoamista toitotettaisiin firman somessa. Asia oli jo muutenkin näkyvästi julkisuudessa. Ja miksi firman edes pitäisi profiloitua kadonneen työpaikaksi, ei tästä kuitenkaan joka jannu kadulla tiennyt, että missä Nela on töissä. Ymmärrän hyvin.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

waxl kirjoitti:No onhan tuo uutisissakin kerrottu löytyi männystä.
Ei se sergey sitä löytänyt

Voisiko joku nyt linkittää sen nimenomaisen uutisen, jossa kerrotaan Nelan löytyneen männystä. Itse en sellaista löydä, kaivelin äsken kaikki netistä löytyvät uutiset löytymisestä.

En tarkoittanut, että Sergey olisi Nelan löytänyt, vaan että S olisi kuitenkin ainoa, joka voisi asiasta kertoa julkisuuteen. Poliisihan ei sitä saa tehdä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Agentti Mustikkasuu
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Agentti Mustikkasuu »

Amer kirjoitti:Sellainen olo kyllä jää, että Nela on halunnut aiheuttaa mahdollisimman vähän huolta läheisilleen, kaikesta huolimatta. Kutsui ystävät kylään, ettei Sergei olisi yksin, kun ei palaakaan kotiin ja katoaminen havaitaan; lähetti äidilleen viestin, jolla varmasti jotain myöskin halusi kertoa, ainakin että välittää.
Lyhensin lainausta.

Itselle jää täysin päinvastainen kuva, nyt kun löytyi hirttäytyneenä ja kaiken tarkkaan suunnitelleena. Sympatiani kääntyvät kylmähermoisen Nelan sijaan aviomies Sergeille, hänellä on kyllä karmea kohtalo. Vaimo lähtee, ei kerro mitään, viestittelee töihin ja äidille mutta ei aviomiehelle, ei jätä miehelle mitään vinkkiä. Ja mies etsii kahdeksan viikkoa yötä päivää, fyysisesti ja henkisesti täysin romuna. Ihan hirveää!
Jos N olisi halunnut aiheuttaa läheisilleen mahdollisimman vähän huolta ja murhetta, olisi hän hoitanut homman eri tavalla. Tuoreelle aviomiehelle nyt ainakin olisi voinut jättää edes jonkinlaiset hyvästit. Rauha kuolleen sielulle, mutta minulle jää kaiken tämän jälkeen tunne hyvin itsekkäästä ja kylmästä teosta, nimenomaan läheisiä ajatellen.
Saga72
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Saga72 »

Rest in peace tarkoittaa kuten tiedämme, lepää rauhassa. Annetaan omaisten surra, surraan itsekin muttei spekuloida ja mässäillä enää, oisko mitään. Kevyet mullat Nelalle.
JJV
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja JJV »

jukuripää kirjoitti: Voisiko joku nyt linkittää sen nimenomaisen uutisen, jossa kerrotaan Nelan löytyneen männystä. Itse en sellaista löydä, kaivelin äsken kaikki netistä löytyvät uutiset löytymisestä.
Käsittääkseni tämä Iltalehden video on ainoa lähde, missä niin on kerrottu. Siinä kertojana on toimittaja.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 1_v0.shtml

edit: Toimittajan sanamuoto on "olemme tässä kokeneen kadonneiden etsijän, Reino Savukosken kanssa tämän männyn juurella, josta kadonnut N.U. löytyi", eli ei varsinaisesti tarkennettu, että löytyikö männystä vai sen juurelta. Mutta eihän se tietenkään suurta päättelykykyä vaadi.
Viimeksi muokannut JJV, To Marras 05, 2015 3:14 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Postman
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Postman »

jukuripää kirjoitti:Voisiko joku nyt linkittää sen nimenomaisen uutisen, jossa kerrotaan Nelan löytyneen männystä. Itse en sellaista löydä, kaivelin äsken kaikki netistä löytyvät uutiset löytymisestä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110 ... 3_uu.shtml

Katso tuohon uutiseen liittyvä video ja kuuntele mitä toimittaja sanoo heti alussa.
UglyBetty
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Onneksi Nela löytyi, mutta todella ikävää että kuolleena...
Jos kerran tämä oli hänen oma valintansa, (en ala lukemaan rivien välistä omiani) tuntuu kamalalta että hän on kokenut tämän ainoaksi vaihtoehdoksi, eikä ole mistään löytänyt apua/helpotusta.
Mun mielestä vähän mautonta pohtia mikä lääkitys tämän on saanut aikaan..!
Toivon että omaiset pystyvät vielä jossain vaiheessa palaamaan arkeen.
En sano, että toivon että pääsevät tästä yli, koska rakkaan ihmisen (varsinkin oman lapsen) kuolemasta ei pääse yli, sen kanssa vaan voi oppia elämään.
Omaisten elämä on pysyvästi muuttunut, mutta se silti jatkuu, kaikesta huolimatta.

^ Tämän kirjoitin eilen, mutta tämä ketju oli niin pahasti jumissa, että ei julkaisu mennyt perille.
Hyöppösen kiukkuinen avautuminen kummastutti, mitä hänen vaimonsakaan tähän liityy?!
Ja presidentinkin saanut ympättyä mukaan.
Myöskin aika kummallista, että sanomastaan huolimatta paljasti mitä on tapahtunut.
Ymmärrän kyllä pointin, mutta tuo avautumisen tyyli kyllä vie huomion siitä pointista johonkin muualle...
Postman
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Postman »

JJV kirjoitti:
jukuripää kirjoitti: Voisiko joku nyt linkittää sen nimenomaisen uutisen, jossa kerrotaan Nelan löytyneen männystä. Itse en sellaista löydä, kaivelin äsken kaikki netistä löytyvät uutiset löytymisestä.
Käsittääkseni tämä Iltalehden video on ainoa lähde, missä niin on kerrottu. Siinä kertojana on toimittaja.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 1_v0.shtml

edit: Anteeksi, hän kertookin, että "männyn juurella", ei varsinaisesti männyssä.
Sanoo "olemme tämän männyn juurella josta kadonnut nela löytyi". Löytyi siis männystä ja ihan itse pitää miettiä mitä se tarkoittaa.
Vastaa Viestiin