Rehelisyys maan perii

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Yökiitäjä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

PitBull kirjoitti:Mä varmaan oon tosi luottavainen ihminen, aina kun menen kauppaankin autolla niin jätän oven auki.
Minä taas unohdan ovet auki silloin tällöin, usein ovat olleet yön auki. Asun Kalliossa ja autoni on kadunvarsiparkissa, koska täällä yksityisiä parkkipaikkoja on todella vähän. En jätä autoon mitään kiinnostavia tavaroita näkösälle vaan kaikki laitan aina piiloon.

Täytyy todeta että rehellisiä ihmisiä asuu Kalliossa, koskaan ei ole autosta mitään tavaraa hävinnyt autosta sisältä. Ei ole myöskään autooni koskaan murtauduttu, vaikka 15-vuotta olen näillä kulmilla asunut.

Ainoa miinus tulee siitä että silloin 90-luvun lamavuosina autostani pöllittiin kerran ruppuiset pölykapselit ja toisella kerralla lasinpyyhkijän sulat. On menneet varmaan tosi tarpeeseen :shock:
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

meiltä varastettiin kerran autosta vessapaperirullia ja vanha tiiliskiven kokoinen kännykkä joka ei edes toiminut enää ilman että oli latauksessa koko ajan...tuli varmaan joo tarpeeseen :lol:

Kerran tosin otti päähän kun ex-mies oli jättänyt yöksi autoon mun perinnöksi saaman työkalupakin kaikilla herkuilla...sellainen iso jossa oli kaikki mun isän hankkimat työkalut niin se varastettiin ja samalla kertaa myös juuri eksän päivällä vaihtamat tulpat :shock:

meillä on myös menneisyydessä ollut käytössä vanha poliisisaab joka saatiin poliisilta joka sen oli ostanut. hanskalokeroon oli jäänyt tyypin itseväsäämä "puhelinluettelo" joka oli siis täynnä yhden tietyn paikkakunnan poliisien koti ja kännykkänroita. no varas oli sitten jättänyt auton kiltisti pienen matkan päähän parkkiin ja tumpannut tupakkinsakin sinne minne pitääkin ja kohteliaasti vielä lukinnut ulko-ovet...luuli varmaan että tuli jonkun poliisin auto varastettua tai jotain...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
CJS
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja CJS »

cicero kirjoitti:meillä on myös menneisyydessä ollut käytössä vanha poliisisaab joka saatiin poliisilta joka sen oli ostanut. hanskalokeroon oli jäänyt tyypin itseväsäämä "puhelinluettelo" joka oli siis täynnä yhden tietyn paikkakunnan poliisien koti ja kännykkänroita. no varas oli sitten jättänyt auton kiltisti pienen matkan päähän parkkiin ja tumpannut tupakkinsakin sinne minne pitääkin ja kohteliaasti vielä lukinnut ulko-ovet...luuli varmaan että tuli jonkun poliisin auto varastettua tai jotain...
No onneksi ei vienyt "puhelinluetteloa". Kaikki poliisit yms. rosvojen kanssa tekemisissä olevat eivät kovin mielellään levittele kotinumeroitaan pitkin kyliä. Jotkut voivat vetää aika pahastikin herneen nenään, jos joku epähuomiossakaan heidän numeroitaan levittelee.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin no siitä "puhelinluettelosta oltiinkin huolissamme kun ne kaikki oli ns. salaisia nroita....mutta ei ollut sitä sitten vienyt, oli varmaan pupu ehtinyt pöksyyn...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Kyllä kotikylällä vieläkin on taloja missä ovet ei ikinä oo lukossa.

Meillä avoimien ovien päivät loppuivat siihen kun tässä yhtenä kesänä
keskellä yötä kyläilemään tuli viinaa ja ryynejä vetänyt nuorimies pyytämään auton vetoapua. Avun antamista vaikeutti vielä se ettei kaveri osannut sanoa missä auto oli.
Onneksi ei ollut väkivaltaista sorttia mutta ovet on senjälkeen pidetty lukossa.

Joku puhui noista varastelevista romaneista niin taitaa olla hyviä kuin huonoja siinäkin porukassa.

Asuin kuusi vuotta rivarissa seinänaapurina tummien kanssa ja ainoa negatiivinen puoli oli meidän erilaiset vuorokausirytmimme.
Kun duunarin oli aika painua maate niin naapuri vasta alkoi päästä vauhtiin mutta kaverit kyllä ottivat onkeensa toiveeni vähän hiljaisemmasta menosta.

Ja mitään ei hävinnyt ikinä. Auton ovet olivat auki ja joskus avaimet ratissakin.
Vastaa Viestiin