– Se tapahtui Halloween-juhlien jälkeen. Ne päättyivät kello 21 perjantai-iltana, Korpisammal kertoi.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 43510.htmlhamamelis kirjoitti:Jossain luki, että Rientolassa on aiemmin ollut halloweenbileet, joissa uhri ja murhaaja eivät kuitenkaan olleet. Uhrin ja murhaajan kotiinpaluumatka kulki kuitenkin rientolan kautta. Jos surma on tapahtunut jo klo 22 niin miksei siellä rientolassa enää ollut ketään muita? Onko joku tapahtuma voinut loppua silloin jo niin aikaisin?
19 v. mies raiskasi ja murhasi 16 v. tytön Lappeenrannan Joutsenossa 10/2015
-
ktaina
- Adrian Monk
Re: Joutsenossa murhattu 16 -vuotias tyttö
-
ktaina
- Adrian Monk
Maakellarista löytyi 16-vuotiaan tytön ruumis: Joutsenon surmassa yhä 4 kysymystä aukihttp://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1446865684212.html..
Facebookin ohjeiden mukaan kuolleen tilin poistamiseksi täytyy lähiomaisen(suositeltavaa) tai jokin ulkopuolinen tahon täyttää Facebook:ista ladattava kaavake ja siihen liitteeksi kuolintodistus tai vastaava virallinen asiakirja mikä todistaa ko. henkilön kuolleeksi. Tämän jälkeen kaavake liitteineen menee "ylläpidolle?" ja jossain vaiheessa tili poistetaan. Pahimmillaan tilin sulkemiseen kuluu aikaa kuukausia ja ylipäätään kuolleen profiilin poisto on vaikeaa.Avery kirjoitti: Ei se nyt ihan noinkaan helppoa ole. Pitää fb:n saada joku varmuus siitä että kyseinen henkilö X on oikeasti kuollut eikä kyseessä ole vain kiusanteko. En sitten tiedä mikä tämä varmuus on, varmaan perheenjäsenien viestit tai jotain sen kaltaista?
disposal kirjoitti:Facebookin ohjeiden mukaan kuolleen tilin poistamiseksi täytyy lähiomaisen(suositeltavaa) tai jokin ulkopuolinen tahon täyttää Facebook:ista ladattava kaavake ja siihen liitteeksi kuolintodistus tai vastaava virallinen asiakirja mikä todistaa ko. henkilön kuolleeksi. Tämän jälkeen kaavake liitteineen menee "ylläpidolle?" ja jossain vaiheessa tili poistetaan. Pahimmillaan tilin sulkemiseen kuluu aikaa kuukausia ja ylipäätään kuolleen profiilin poisto on vaikeaa.Avery kirjoitti: Ei se nyt ihan noinkaan helppoa ole. Pitää fb:n saada joku varmuus siitä että kyseinen henkilö X on oikeasti kuollut eikä kyseessä ole vain kiusanteko. En sitten tiedä mikä tämä varmuus on, varmaan perheenjäsenien viestit tai jotain sen kaltaista?
Aa, sorry my bad. Käsitin että asia olisi helpompikin hoitaa, sillä ystäväni veljen profiili poistettiin samantien. (Tai liekkö ylläpitö sen vain piilottanut omaisten ilmoituksen jälkeen)
”Silmä silmästä sokeuttaa koko maailman.”
-
hedelmälaatikko
- Poliisikoira Rex
Kävit turmapaikalla, niin pääsikö maakellariin vai oliko suljettu?sendas kirjoitti:On aika selvää, että tyttö oli kotkalainen ja siis sijoituksessa Joutsenossa. Tämä on tosin omaa pohdintaa, mutta pari seikkaa puollustaa enemmän tätä teoriaa kuin päinvastaista.
Kaikki uhrin sukunimeen viittaavat kaverit (sukulaiset?) asuvat Kotkassa. Pienistä piireistä huolimatta kukaan ei tunnu tietävän, että "kenenkä tyttöjä uhri oli". Ei varmaankaan, jos sukulaisia eivät asu mailla halmeilla.
Kävin noin tunti sitten turmamapaikalla, kynttilöiden vähäisyys hivenen viittaisi myös siihen, että "ei ole paikkakunnan tyttöi". Toki Joutsenon kaverit ja ehkäpä muut tuntemattomat ovat käyneet sytyttämässä kynttilän tai kaksi, mutta sellaista kynttilämerta ei ole ollut missään vaiheessa, jonka tapahtuma surullisuudessaan voisi "ansaita".
Toinen ihan mielenkiintoinen asia mielestäni on se, että maakellari sijaitsee noin 10m päässä Rientolan päärakennuksesta parkkipaikan vieressä, muut lähinaapurit asuvat myös melkein maakellarissa kiinni. Maakellari ei siis todellakaan ole mitenkään hämyisellä paikalla.
Uskoisin uutisten "kodin" ja "lähiomaisten" tarkoittavan juurikin tuota sijaiskotia. Ymmärtääkseni muista sijaiskotilaisista tulee yleensä hyvinkin läheisiä ja niitä voisi verrata jopa sisaruksiin tai lähiomaisiksi. Miksi poliisi haluaisi mässätä sen enempää tytön menneisyydellä ja muista asumisjärjestelyistä jos niillä ei ole välttämättä osaa eikä arpaa tapahtumien kulkuun.
Maakellarin suuaukko on peitetty vanerilla ja siinä on tuo uutiskuvista tuttu puuovi vielä pokittain... muuta siinä ei ole.hedelmälaatikko kirjoitti: Kävit turmapaikalla, niin pääsikö maakellariin vai oliko suljettu?
En viitsinyt avata "ovea" ja käydä taloksi. Jotenkin hurjaa ajatella, että menisi maakellariin sisälle ihan urkkimismielessä, toinen on maannut elottomana lattialla monta monta tuntia... huih :0
-
gettiz
- Lauri Hanhivaara
Onko sinulla jotakin sellaista tietoa, mitä julkisuuteen ei ole annettu? Vai mikä saa sinut tulkitsemaan tapahtumat onnettomuudeksi?hedelmälaatikko kirjoitti:
Kävit turmapaikalla, niin pääsikö maakellariin vai oliko suljettu?
Kyä näi o!
-
Ränni Wattson
- Alibin satunnaislukija
Miten sinä tulkitset tuon kommentin siten, että tarkoittaisi onnettomuutta? Onko turma synonyymi sille?gettiz kirjoitti:Onko sinulla jotakin sellaista tietoa, mitä julkisuuteen ei ole annettu? Vai mikä saa sinut tulkitsemaan tapahtumat onnettomuudeksi?hedelmälaatikko kirjoitti:
-
turuntauti
- Susikoski
Re: Joutsenossa käynnissä operaatio - poliisi vaikenee
Millä saat tekijästä lihaksikkaan?Munch kirjoitti:Onhan tässä vielä paljon avoimia kysymyksiä, kun epäilty vielä kiistää teon. Ainakin FB.n kirjausten ja kommenttien perusteella vaikuttaa perus-jonnelta, tosin on 19v. Ja näyttäs olevan ihan lihaksikas, vaikka vaikuttaa pieneltä. Mikähän motiivi ja missä teko on tapahtunut, vaikea uskoa että siellä maakellarissaaa tapahtunut varsinainen teko, koska siellä on ollut yli 100 nuorta, mutta lienee kummatkin olleet noissa juhlissa ja joku mennyt vikaan sitten. (Eikö ole lämmennyt lähentelylle, humalatila tms.) Mutta onko sitten vienyt ruumiin myöhemmin sinne.
-
gettiz
- Lauri Hanhivaara
"turmapaikka" terminä viittaa onnettomuuspaikkaan. Onnettomuuttahan tässä ei kaiketi ollut.Ränni Wattson kirjoitti:Miten sinä tulkitset tuon kommentin siten, että tarkoittaisi onnettomuutta? Onko turma synonyymi sille?gettiz kirjoitti:Onko sinulla jotakin sellaista tietoa, mitä julkisuuteen ei ole annettu? Vai mikä saa sinut tulkitsemaan tapahtumat onnettomuudeksi?hedelmälaatikko kirjoitti:
Kyä näi o!
-
hedelmälaatikko
- Poliisikoira Rex
Joutsenon teinisurma: Epäilty surmasi tytön paljain käsin ja kätki ruumiin
Tänään klo 08:29 (muokattu klo 08:34)
16-vuotiaan tytön murhasta epäilty 19-vuotias mies on poliisin kuulusteluissa kertonut yksityiskohtaisesti illan tapahtumista.
Mies kertoi saattaneensa tytön kotibileistä kotiin. Jossain vaiheessa hän oli alkanut pahoinpidellä tyttöä hakkaamalla nyrkein, potkimalla, kuristamalla ja kohdistamalla erittäin voimakasta väkivaltaa tytön päähän.
Surman jälkeen epäilty kätki ruumiin maakellariin.
Epäilty on suhtautunut tekoonsa ja seuraukseen katuvasti.
Mitään motiivia hän ei ole kyennyt kertomaan.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201511112 ... gn=generic
Se siitä paikallisten tiedosta koskien moskaa. Ja kätkeminen näköjään eikä seksuaalinen tms häpäisy.
Tänään klo 08:29 (muokattu klo 08:34)
16-vuotiaan tytön murhasta epäilty 19-vuotias mies on poliisin kuulusteluissa kertonut yksityiskohtaisesti illan tapahtumista.
Mies kertoi saattaneensa tytön kotibileistä kotiin. Jossain vaiheessa hän oli alkanut pahoinpidellä tyttöä hakkaamalla nyrkein, potkimalla, kuristamalla ja kohdistamalla erittäin voimakasta väkivaltaa tytön päähän.
Surman jälkeen epäilty kätki ruumiin maakellariin.
Epäilty on suhtautunut tekoonsa ja seuraukseen katuvasti.
Mitään motiivia hän ei ole kyennyt kertomaan.
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201511112 ... gn=generic
Se siitä paikallisten tiedosta koskien moskaa. Ja kätkeminen näköjään eikä seksuaalinen tms häpäisy.
-
Ränni Wattson
- Alibin satunnaislukija
Onkohan saanut jotain mielihyvää väkivallasta? Voi hyvin olla, että ajatus pitkään ollut jo mielessä ja nyt oli hyvä hetki päästä toteuttamaan. Ei välttämättä halunnut tappaa, mutta kun oli niin tiloissa lähtenyt käpälästä.
Tämä ei liity mihinkään todenperäiseen tietoon tai paikallisten keskusteluun, halusin vain viritellä pohdintaa motiivista.
Tämä ei liity mihinkään todenperäiseen tietoon tai paikallisten keskusteluun, halusin vain viritellä pohdintaa motiivista.
-
Madeline_Poel
- Harjunpää
Mulla oli aikoinaan kaverina ikäiseni poika, selvinpäin oli ihan fiksu ja rauhallinen kaveri mutta vähänkin alkoa ottaneena kävi todella omituiseksi.Ränni Wattson kirjoitti:Onkohan saanut jotain mielihyvää väkivallasta? Voi hyvin olla, että ajatus pitkään ollut jo mielessä ja nyt oli hyvä hetki päästä toteuttamaan. Ei välttämättä halunnut tappaa, mutta kun oli niin tiloissa lähtenyt käpälästä.
Kerran oli meillä viettämässä iltaa ja oman poikaystäväni mentyä suihkuun, alkoi kuristaa mua ihan yllättäen
Onneksi tämä sattui kylppärin vieressä ja onnistuin potkaisemaan oveen, niin oma ukko älysi tulla katsomaan että mitä on oikein tekeillä.
No pari vuotta otettiin etäisyyttä kaveriin, mutta sitten alkoi normaali yhteydenpito, kävi kahvilla ja käyttäytyi ihan normaalisti...kunnes sitten eräänä päivänä pyysin häntä käyttämään mua kaupassa autollani (käsi oli leikattu, en voinut itse ajaa), menomatka meni hyvin, mutta tulomatkalla ko.herra kaahasi 140km/h 60km:n alueella, töyssyineen päivineen.
Olin satavarma, että kuolen tai joku jää alle tms., ei uskonut kun pyysin hiljentämään.
Pääsin kuitenkin hengissä kotiin, mutta luonnollisesti yhteydenpito loppui siihen.
Myöhemmin selvisi, että kaverilla oli skitsofrenia (tai joku sen sivumuoto), niin en ollenkaan ihmettelisi että tällä Joutsenon murhaajalla voisi olla joku samantapainen sairaus.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
-
Ränni Wattson
- Alibin satunnaislukija
Madeline_Poel kirjoitti:Mulla oli aikoinaan kaverina ikäiseni poika, selvinpäin oli ihan fiksu ja rauhallinen kaveri mutta vähänkin alkoa ottaneena kävi todella omituiseksi.Ränni Wattson kirjoitti:Onkohan saanut jotain mielihyvää väkivallasta? Voi hyvin olla, että ajatus pitkään ollut jo mielessä ja nyt oli hyvä hetki päästä toteuttamaan. Ei välttämättä halunnut tappaa, mutta kun oli niin tiloissa lähtenyt käpälästä.
Kerran oli meillä viettämässä iltaa ja oman poikaystäväni mentyä suihkuun, alkoi kuristaa mua ihan yllättäen.
Onneksi tämä sattui kylppärin vieressä ja onnistuin potkaisemaan oveen, niin oma ukko älysi tulla katsomaan että mitä on oikein tekeillä.
No pari vuotta otettiin etäisyyttä kaveriin, mutta sitten alkoi normaali yhteydenpito, kävi kahvilla ja käyttäytyi ihan normaalisti...kunnes sitten eräänä päivänä pyysin häntä käyttämään mua kaupassa autollani (käsi oli leikattu, en voinut itse ajaa), menomatka meni hyvin, mutta tulomatkalla ko.herra kaahasi 140km/h 60km:n alueella, töyssyineen päivineen.
Olin satavarma, että kuolen tai joku jää alle tms., ei uskonut kun pyysin hiljentämään.
Pääsin kuitenkin hengissä kotiin, mutta luonnollisesti yhteydenpito loppui siihen.
Myöhemmin selvisi, että kaverilla oli skitsofrenia (tai joku sen sivumuoto), niin en ollenkaan ihmettelisi että tällä Joutsenon murhaajalla voisi olla joku samantapainen sairaus.
Meinasin, että oiskohan saanu jopa seksuaalista mielihyvää. Kännissä käytös muuttuu tosi monella väkivaltaiseksi ja holtittomaksi. Toi sairaus mitä kuvailit, sopisi kyllä myös tähän tapaukseen. Tiedä häntä - teko voi olla myös kosto, kun oli tuossa em. uutisessa puhetta, että oli suhteita ristiin ja rastiin uhrilla ja epäillyllä.
Tätä vähän pelkäsinkin. Vitassu päässä? Halu tappaa?
Jotenkin noissa raha/huumevelkakeisseissä on helpompi päästä sinuiksi tekijän kanssa. Tekoa ei tarvitse hyväksyä kenenkään, mutta sitä voi kenties yrittää jollain kierolla tavalla ymmärtää.
Tytöllä ei välttämättä ollut aavistustakaan mitä voisi olla sattumassa. Jotkut voivat pelätä aivan älyttömästi pimeää, olisiko uhri vaatinut saattajaa itselleen vaikka tämän takia? Matkalla kotiin turvautunut tekijään, jolloin tekijä olisi (mielenterveys?) nostanut itsensä tytön yläpuolelle?
"Olet minusta riippuvainen, minä saan tehdä sinulla mitä minä haluan, et pärjää yksin." Tälläisiä tulee itselleni mieleen, tekijä on ollut tilanteen herra ja tehnyt jotain näin kamalaa.
Olen minäkin mm. autolla ajaessani miettinyt suojatiellä kävelevää tyttöä ja pohtinut, että miten helppoa tuokin tuosta olisi teilata kylmäksi ja että miten ohut se elämänlanka välillä onkaan. Enkä nyt todellakaan ole ketään tappamassa tai satuttamassa, olen vain todennut, että ihminen on todella luottavainen vierastakin ihmistä kohtaan, luotto sääntöihin ja lakeihin on suuri.
Meillähän on käytännössä jokaisella samat säännöt, lait. Näissä on vaan se ongelma, että laki ei koskaan anna välitöntä ja suoraa palautetta teon jälkeen, vaan se tulee myöhemmin. Jos tekijä murhaa tytön, niin ei hänen tarvitse käytännössä missään vaiheessa pelätä, että oma henki menisi sillä samalla rytäkällä jos tapauksesta jäisi kiinni kuin koira veräjästä. Ehkä sairaalle murhaajalle voi tulla samanlainen "huominen on huomenna" ajatusmaailma, vähän samanlainen kun jotkut törsäävät kuukauden vuokrarahat etukäteen, "kerkeehän sitä sitten miettimään, mitä tekee ja millä ja missä elelee" tms.
Jotenkin noissa raha/huumevelkakeisseissä on helpompi päästä sinuiksi tekijän kanssa. Tekoa ei tarvitse hyväksyä kenenkään, mutta sitä voi kenties yrittää jollain kierolla tavalla ymmärtää.
Tytöllä ei välttämättä ollut aavistustakaan mitä voisi olla sattumassa. Jotkut voivat pelätä aivan älyttömästi pimeää, olisiko uhri vaatinut saattajaa itselleen vaikka tämän takia? Matkalla kotiin turvautunut tekijään, jolloin tekijä olisi (mielenterveys?) nostanut itsensä tytön yläpuolelle?
"Olet minusta riippuvainen, minä saan tehdä sinulla mitä minä haluan, et pärjää yksin." Tälläisiä tulee itselleni mieleen, tekijä on ollut tilanteen herra ja tehnyt jotain näin kamalaa.
Olen minäkin mm. autolla ajaessani miettinyt suojatiellä kävelevää tyttöä ja pohtinut, että miten helppoa tuokin tuosta olisi teilata kylmäksi ja että miten ohut se elämänlanka välillä onkaan. Enkä nyt todellakaan ole ketään tappamassa tai satuttamassa, olen vain todennut, että ihminen on todella luottavainen vierastakin ihmistä kohtaan, luotto sääntöihin ja lakeihin on suuri.
Meillähän on käytännössä jokaisella samat säännöt, lait. Näissä on vaan se ongelma, että laki ei koskaan anna välitöntä ja suoraa palautetta teon jälkeen, vaan se tulee myöhemmin. Jos tekijä murhaa tytön, niin ei hänen tarvitse käytännössä missään vaiheessa pelätä, että oma henki menisi sillä samalla rytäkällä jos tapauksesta jäisi kiinni kuin koira veräjästä. Ehkä sairaalle murhaajalle voi tulla samanlainen "huominen on huomenna" ajatusmaailma, vähän samanlainen kun jotkut törsäävät kuukauden vuokrarahat etukäteen, "kerkeehän sitä sitten miettimään, mitä tekee ja millä ja missä elelee" tms.