Silloin minua sattui...
^Minne se selkä meni?
Njoo.. eipä mitää ihmeitä ole sattunut noihin muiden kertomiin kertomuksiin verrattuna, muutama varvas on joskus murtunu yms.
Sellanen sattu tässä viimekesänä että kun mulla oli semmonen isokoukkunen uistin roikkumasta semmosesta puusta varastossa kun olin maalannu sen vaapun. Koukut oli about 3cm pitkiä. Uistin roikkui n. yhden metrin korkeudella kun kurotin hieman ylemmäs hyllylle, kun laskin käteni, koukku meni tosta ns. peukalon lihaksesta sisään. Katkasin koukun lettermänillä ja kääntelin ja vääntelin ja kyllä se siitä lähti sitten.
Ja kerran joskus kauan sitten, olin joku about 7 v. Oltiin mökillä ja grillailtiin makkaraa, minä fiksuna poikana tietenkin lämmitin sitä metallista makkaratikkua siellä hiilloksessa punahehkuun asti. Vedin kepin pois hiilloksesta ja ihan kylmästi otin kiinni punaisesta kepistä. Oli tossa kämmenessä semmonen ''U''n muotonen kuvio. Vähän kirpas mutta se siitä, ei edes arpea jääny :O
Njoo.. eipä mitää ihmeitä ole sattunut noihin muiden kertomiin kertomuksiin verrattuna, muutama varvas on joskus murtunu yms.
Sellanen sattu tässä viimekesänä että kun mulla oli semmonen isokoukkunen uistin roikkumasta semmosesta puusta varastossa kun olin maalannu sen vaapun. Koukut oli about 3cm pitkiä. Uistin roikkui n. yhden metrin korkeudella kun kurotin hieman ylemmäs hyllylle, kun laskin käteni, koukku meni tosta ns. peukalon lihaksesta sisään. Katkasin koukun lettermänillä ja kääntelin ja vääntelin ja kyllä se siitä lähti sitten.
Ja kerran joskus kauan sitten, olin joku about 7 v. Oltiin mökillä ja grillailtiin makkaraa, minä fiksuna poikana tietenkin lämmitin sitä metallista makkaratikkua siellä hiilloksessa punahehkuun asti. Vedin kepin pois hiilloksesta ja ihan kylmästi otin kiinni punaisesta kepistä. Oli tossa kämmenessä semmonen ''U''n muotonen kuvio. Vähän kirpas mutta se siitä, ei edes arpea jääny :O
Umpilisäke tulehtui ollessani pikkutyttö ja "koteloitui" niin ettei sitä voinut leikata. Makasin reilun viikon sairaalassa pesäpallon kokoinen märkäpesäke mahassani ja siinä sivussa koko vatsaontelo tulehtui. Huono, etova olo ja outoon ympäristöön joutumisesta seurannut pelokkuus olivat oiva mauste fyysiselle kivulle.
Erään toisen elimen puhkeaminen ja sitä seurannut verenvuoto vatsaonteloon ovat myös kauhumuistojeni joukossa.
Juurihoito tuntui noiden rinnalla korkeintaan kärpäsen jalkojen tepastukselta...
Erään toisen elimen puhkeaminen ja sitä seurannut verenvuoto vatsaonteloon ovat myös kauhumuistojeni joukossa.
Juurihoito tuntui noiden rinnalla korkeintaan kärpäsen jalkojen tepastukselta...
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Myös minä olen saanut tutustua fyysisen tuskan mitä erilaisimpiin mielenkiintoisiin esiintymismuotoihin.
Ylivoimaisesti pahin tähänastisista on luuydinbiopsia. Se muuten sattuu enemmän kuin viisikiloisen kersan vääntäminen 10 tuntia ilman kipulääkkeitä. Silloin ymmärsin ensi kertaa, että kipushokkiin voi tosiaankin kuolla. Voi olla, että asiaan vaikutti se, että kaikenlaiset kipu- ja rauhoittavat lääkkeet vaikuttavat minuun huonosti; olen esim. puolittain herännyt yhden leikkauksen aikana kipuun, kun kättäni porattiin.
Ylivoimaisesti pahin tähänastisista on luuydinbiopsia. Se muuten sattuu enemmän kuin viisikiloisen kersan vääntäminen 10 tuntia ilman kipulääkkeitä. Silloin ymmärsin ensi kertaa, että kipushokkiin voi tosiaankin kuolla. Voi olla, että asiaan vaikutti se, että kaikenlaiset kipu- ja rauhoittavat lääkkeet vaikuttavat minuun huonosti; olen esim. puolittain herännyt yhden leikkauksen aikana kipuun, kun kättäni porattiin.
Every ship must sail a world.
Anteeksi nyt kamalasti, mutta tämä on kyllä ihan käsittämätöntä... naurattaa vietävästiEuroJR kirjoitti:- Kerran aloin tupakkilakkoon ja mässyttelin purukumia aamusta iltaan. Sitten yöllä heräsi hirveään tuskaan leuassa. Jomotti niin perkuleesti. Taksilla lekuriin. Oli tullut purukumin jauhamisesta leukaniveltulehdus ja itse asiassa ensimmäisen kerran käytin kipulääkkeitä.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
Tarvii avautua tikanheiton vaarallisuudesta vielä. Joo tikkaa on kimmonnu taulusta vaikka mihin mut inttiaikaan heiteltiin killeriä kylmässä tykkihallissa(en silti tykkimies) ja illan kuninkaan heitot päätyi puolirehvakoihin tuuletuksiin.. Tuntui kyllä jonkun asteinen revähdys tuntemus lavan takana mut eiköhän se siitä, mut ei. Yöllä ylös puolivittumainen kipu,päätä ei pystynyt tukematta nostamaan ja lekuria ei paikalla ennen aamua.
Kipu oli raastavaa vähän niinku tulessa ois poltettu.
Saldo: 2 viikkoo sairaalahoitoa repeytyneisiin lihas-säikeisiin ja pari kk nosto ja kantovapautusta.
Ja tikanheitosta
Kipu oli raastavaa vähän niinku tulessa ois poltettu.
Saldo: 2 viikkoo sairaalahoitoa repeytyneisiin lihas-säikeisiin ja pari kk nosto ja kantovapautusta.
Ja tikanheitosta
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
-
MillaMagia
- Susikoski
-
DonHessu
- Rico Tubbs
Sattuu sattuu sattuuu nii vitusti. Sori vaa tällane puhumi nen ja mahhd. typot mut kirjotan peukalolla.
Tais mennä just rystynen sijoiltaa oikeasti pikkurillistä. Nosta vähän pikkurilliä nii se rystynen "nousee", muissa sormissa ninin ei käy pelottaa vähä et laitetaanko se sitte väkisin trakas
Tais mennä just rystynen sijoiltaa oikeasti pikkurillistä. Nosta vähän pikkurilliä nii se rystynen "nousee", muissa sormissa ninin ei käy pelottaa vähä et laitetaanko se sitte väkisin trakas
What you do... Makes you who you are.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
-
Minney Magia
- Martin Riggs
-
MillaMagia
- Susikoski
Pahin kipukokemukseni oli silloin, kun liukastuin ja putosin oikea jalka linkussa nilkan päälle. Räts! Molemmat sääriluut heti nilkan päällä katkesivat poikki. Jalkaterä vääntyi oikein pahan näköisesti ja ulvoin tyrmistävästä kivusta. Ystävällinen naisohikulkija nosti minua pystyyn ja marssi viereiseen kukkakauppaan soittamaan apua. Silloinhan ei ollut vielä kännykkäaikaa.
Lopputulos: Viisi luuruuvia, arvet nilkan molemmilla puolilla ja kolme kuukautta lasikuitusiteessä.

Lopputulos: Viisi luuruuvia, arvet nilkan molemmilla puolilla ja kolme kuukautta lasikuitusiteessä.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.