Ulvilan surmayöltä on olemassa surmatun henkilön aviovaimon ja vanhimman tyttären silminnäkijähavainnot, joiden yli ei voi noin vain kävellä. Silminnäkijähavaintoihin liittyen on lisäksi olemassa häketallenne, joka on loogisesti yhteneväinen silminnäkijöiden tapahtumakuvauksen kanssa.awa kirjoitti: Kerrataanpa vielä - kerro kenen ulkopuolisen silminnäkijähavainnosta puhut?
Mitä varmuudella ulkopuolisen jälkiä on olemassa?
Iljettävistä verkostoista tekijän ympärillä ei kannattaisi puhua mitään - se oikeasti oksettaa minua. Ja kun näitä krjoitteluja tämän tapauksen ympärillä lueskelee, niin ei voi kun ihmetellä kuinka sairaita ihmisiä keskuudessamme liikkuu.
Ulkopuolisen jälkiä on paljon, jos todetaan tosiseikkoihin nojautuen, ettei surmapaikalla ole mitään lavastukseen viittaavia jälkiä. Näitä ovat mm. seuraavat: rikottu ikkuna, jäljet ikkunaverhossa, väkivalloin tapettu ihminen, veriset jäljet takkahuoneen lattialla ja terassilla, ruskeat kuidut (jotka ovat peräisin murhaajan vaatetuksesta), puuttuva surmaväline (poistui murhaajan matkassa), puuttuvat veriset päällysvaatteet ja kengät (poistuivat murhaajan mukana), koiran havaitsema hajujälki ulkona sekä häketallenteella kuuluvat ulkopuolisen henkilön aikaansaamat äänet (ne, joita Annelia syylliseksi lavastaneet henkilöt eivät tosin kykene kuulemaan).
Onko Awalla parempaa tietoa iljettävistä verkostoista tekijän ympärillä? Minä en noista tiedä tarkemmin, joten Awa palatkoon siihen aiheeseen. Minä olen vaan ajatellut, että tekijän lähipiirissä on henkilöitä, jotka ovat sulkeneet silmänsä tosiasioilta tai jotka ovat olleet liian peloissa kertoakseen tietojaan edelleen taikka jotka ovat olleet riittävän motivoituneita pysyäkseen hiljaa murhaajan teosta. Uskon, että murhaajan teosta tietoisia henkilöitä on useampia. Itse saattaisin pelätä, jos tällainen arvaamaton mieshenkilö olisi puolisoni, työtoverini tai asustaisi naapurissani.