Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
The Fox
Harjunpää

Re: Lisa Holmin, 17, katoaminen ja surma Ruotsissa 2015

Viesti Kirjoittaja The Fox »

Nyt en kyllä ihan ensitilassa usko, että näillä soltuilla olisi noin aktiivista roolia ja "kadonneilla ihmisillä" vielä vähemmän.
Ihan pelkästään siitä syystä, että salaliitossa olisi jo ihan liikaa väkeä.
Mitä enemmän porukkaa sitä varmemmin vuotaa.

Se kuitenkin on jäänyt minullekin hämärän peittoon, että mitä nämä soltut siellä tekivät tai saivat aikaiseksi, jos olivat etsimässä niin olisihan takki ja kypärä löytyneet jos väähääkään olisivat katselleet.
Ovat tietysti tulleet paikalle, kun on käsketty ja ruuvanneet vähän ikkunaa raolleen ja todenneet "ei täällä mitään ole, mennään pois".

Mitä pitemmälle juttua pohtii niin sitä syyllisemmältä alkaa kaikki muut näyttämään, kuin NB.

Jotta tämä tapaus olisi voinut tapahtua tutkijoiden ilmoittamalla tavalla, pitäisi NBn olla aivan täysi idiootti, joka tekee joka-ainoan siirtonsa kuin varmistaakseen kiinni jäämisensä.

Ja sitten, kun katsoo NBtä videolta ja lukee sen läpeensä tongittua aikaisempaa historiaa ja elämää, niin sielläpä esiintyykin niin tavanomainen heppu, ettei juurikaan tavallisemmaksi pysty tulemaan.

Yhtenä suurimpana syyllisyyden osoituksena on pidetty sitä, että NB väittää, ettei ole koskaan nähnyt Lisaa.

No mietitäänpä.
Eikö jokainen normaali järjellä varustettu ihminen ymmästäisi, ettei tuollainen selitys voi mennä läpi, eikä sitä kannattaisi käyttää, jollei se ole totta.

Miten se sitten voisi olla totta.
Lisa on ollut muutamana viikonloppuna töissä lauantaina ja sunnuntaina.
NBllä taas ei ole sunnuntaisin töitä.

Lauantaisin NB tekee töitä ja on sanottu, että NB oli aikaansaapa työntekijä, joten se ei ole voinut seistä kaikenaikaa passissa maitohuoneen ikkunan ääressä runkkaamassa.
Riippuen ihan siitä kuinka usein Lisa kävi kahvilan ulkopuolella töissään, on täysin mahdollista,jopa todennäköistä, ettei NB ole nähnyt Lisaa koskaan aiemmin.

Tätä tukee myös kahvilan työntekijöiden kuulemiset, joissa ilmenee, että Lisan työtehtävät olivat pääasiassa sisätiloissa ja että taukopaikkana työntekijöillä oli sama takapiha missä Lisan mopokin oli. Siellä on oikein tuolit ja pöytä tätä tarkoitusta varten.

Miksi siis NB inttäisi kivenkovaa, ettei ole nähnyt Lisaa jollei näin olisi.
Tottahan se nyt paremman valeen olisi keksinyt jos olisi tekijä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

The Fox kirjoitti:Nyt en kyllä ihan ensitilassa usko, että näillä soltuilla olisi noin aktiivista roolia ja "kadonneilla ihmisillä" vielä vähemmän.
Ihan pelkästään siitä syystä, että salaliitossa olisi jo ihan liikaa väkeä.
Mitä enemmän porukkaa sitä varmemmin vuotaa.
...
Ihan pikaisesti. Jospa N vain luuli, että olivat oikeita militäärejä, onhan noita, jotka käyttävät samantyyppisiä asuja ja ovat lyhyttukkaisia..
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Skoone
Yrtin etsiä, mutten löytänyt, koskien noita solttuja, mutta jostain kyllä luin että, olisivat kyllä tarkistaneet asian ja kyllä ne oli olleet ihan oikeita solttuja.
Muistaakseni se oli ETPssä, kuin sivulauseessa, että olisi tiedusteltu ihan virallisesti.

Pitää vielä kaivella.
Mitenkähän toi ETPkin on saatu noin sekavaksi.
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:Skoone
Yrtin etsiä, mutten löytänyt, koskien noita solttuja, mutta jostain kyllä luin että, olisivat kyllä tarkistaneet asian ja kyllä ne oli olleet ihan oikeita solttuja.
Muistaakseni se oli ETPssä, kuin sivulauseessa, että olisi tiedusteltu ihan virallisesti.

Pitää vielä kaivella.
Fox, ei tarvii etsiä Lisan isähän on militääri ja hän ja kamunsa (töistä..) etsivät heti ensimmäisinä Lisaa yhdessä. Sitä ihmeteltiinkin, että miten niin pian saatiin joukot kokoon...pikkaisen olen Pallenkin kannalla tässä jutussa... AJkin varmaan kuuluu joihinin "joukkoihin"...

a se ETP on kirjoitettu samojen "sääntöjen" muaan kuin itse tutkimus on tehty, joten minä en ainakaan siihen kovin paljoa luota...
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

skoone kirjoitti:
The Fox kirjoitti:Skoone

Pitää vielä kaivella.
Fox, ei tarvii etsiä Lisan isähän on militääri ja hän ja kamunsa (töistä..) etsivät heti ensimmäisinä Lisaa yhdessä. Sitä ihmeteltiinkin, että miten niin pian saatiin joukot kokoon...pikkaisen olen Pallenkin kannalla tässä jutussa... AJkin varmaan kuuluu joihinin "joukkoihin"...

a se ETP on kirjoitettu samojen "sääntöjen" muaan kuin itse tutkimus on tehty, joten minä en ainakaan siihen kovin paljoa luota...
Juu totta pakiset, AJ kuuluu ilman muuta moniinkin "joukkoihin" ja niihin saattaa kuulua hyvinkin ylempääkin kapiaista.
Juuri tällaisista joukkioista minä ainakin lähtisin sitä tekijäporukkaa etsimään.

Sitävastoin en ihan ymmärrä miksi Lisan isä haluaisi ketään muita kuin oikean syyllisen hyppysiinsä,
jollei sille sitten ole kerrottu, että sinullahan on vielä yksi tytär tallella, mutta sitten ollaankin jo niin ison vyyhden kanssa tekemisissä, että sen selvittämiseen, ei ainakaan minun resurssit piisaa.

Sen verran tuohon ETPhen voi kuitenkin luottaa, että kun se on kaikkien luettavissa, niin ei sinne kovin totuuden vastaista kamaa voi piilottaa.

Sehän on jo täälläkin huomattu, että pois siitä on kuitenkin jätetty yhtä ja toista.
Ja "tulkittu" asioita kovinkin mielenkiintoisesti.

Eli voihan sen totuuden silläkin tavalla vääntää mieleisekseen, vaikkei varsinaisesti valehtelisikaan. :roll:

Kuitenkin se on nyt ainoa virallinen kirjoitelma aiheesta, joten eipä paljon muuta ole pohtimisen pohjaksi.

Näillä mennään. :mrgreen:
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:

Juu totta pakiset, AJ kuuluu ilman muuta moniinkin "joukkoihin" ja niihin saattaa kuulua hyvinkin ylempääkin kapiaista.
Juuri tällaisista joukkioista minä ainakin lähtisin sitä tekijäporukkaa etsimään.

Sitävastoin en ihan ymmärrä miksi Lisan isä haluaisi ketään muita kuin oikean syyllisen hyppysiinsä,
jollei sille sitten ole kerrottu, että sinullahan on vielä yksi tytär tallella, mutta sitten ollaankin jo niin ison vyyhden kanssa tekemisissä, että sen selvittämiseen, ei ainakaan minun resurssit piisaa.

Sen verran tuohon ETPhen voi kuitenkin luottaa, että kun se on kaikkien luettavissa, niin ei sinne kovin totuuden vastaista kamaa voi piilottaa.

Sehän on jo täälläkin huomattu, että pois siitä on kuitenkin jätetty yhtä ja toista.
Ja "tulkittu" asioita kovinkin mielenkiintoisesti.

Eli voihan sen totuuden silläkin tavalla vääntää mieleisekseen, vaikkei varsinaisesti valehtelisikaan. :roll:

Kuitenkin se on nyt ainoa virallinen kirjoitelma aiheesta, joten eipä paljon muuta ole pohtimisen pohjaksi.

Näillä mennään. :mrgreen:
Jos ei nyt sitten olisi käynyt niin, että Lisan isä olisi ollut yksi ns joukossa ja tyttöuhriksi olisi kaavailtu jotain toista mopotyttöä (joka ehtikin lähteä aiemmin kotiin?)

Jotenkin vaan vieläkin ihmetyttää tuo, että Lisan isä käy "tuomassa" Lisalle jotain vain muutama tunti ennen kuin Lisa pääsi töistä. Mikseivät sovittaneet niin, että olisi hakenut tytön mopoineen sitten työpassin loputtua kotiin. Varmaan oli käytössään auto, johon mopokin olisi sopinut. Tuo iskän kahvilassakäynti on minua mietityttänyt koko ajan. Ja sen kahvilanpitäjän lähisuhteet AJiin. Silloin aluss näytettiin filminpätkää, missä nämä poistuvat AJn maasturia kohti. Siis ennen jo kuin Lisa oli löydetty.

Isä oli itse tapahtumaan varmasti syyllinen, mutta jotain outouksia aavistelen.

Ja tuosta etp:stä. iihen on kirjoitettu, mistä on maksettu?
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Jep skoone
Enpä ole tuotakaan filmin pätkää nähnyt, vallan pirusti asioita mennyt ohi tässä jutussa, vaikka kovasti olen yrittänyt pysyä ajan tasalla, ruotsin kielen taidottomuus ei suinkaan helpota tilannetta.
Mutta asiaan
Minäpäs koitan vähän perustella, miksi minä en näe outona tätä isän käyntiä.

Kaikkein tärkein on Lisan ikä, joka lienee tytöillä ihan vahvinta itsenäistymisen aikaa.

Samoin tuon ikäisillä ulkonäköpaineet ovat ehkä kaikkein vahvimmillaan.

Lisan isässä on hieman kontrollifriikin vikaa ja sitä ovat siskokset pitäneet ehkä liiallisena hyysäämisenä. (äärettömän ikävää, että se kostautui näin katkerasti)

Ja kyseessä oli Lisan ensimmäinen yksin kulkema työmatka tälle työpaikalle.

Jos aloitetaan tapahtuma sunnuntain säästä, olen tullut siihen käsitykseen, että
keli oli vähintäänkin ankea mopoilijalle tuona aamuna.
Yritin löytää paikallissäätä tuolle päivälle klo 9-18, mutta en onnistunut (jos joku muu löytää sen niin laitatko sen tänne keskusteluun)
No siis lähden nyt siis oletuksella, että kyse oli mopoilijalle haastavasta kelistä.

Lisa on lähtenyt liian kepein varustein matkaan ja on ollut 50km jälkeen umpijäässä työpaikallaan.

Takki ja ajohanskat kuuluvat selvästi Lisan vakio ajoasuun, mutta ne verkkarit (nolot) eivät ole olleet Lisan päällä kuin sään ja vanhempien sinnikkään suostuttelun avulla.

Oliko lisänä vielä villapaita, se ei ole tärkeä, koska se ei näkyisi takin alta.

Onko missään ollut tarkkaa tietoa siitä mitä vaatteita Lisalle tuotiin silloin päivällä, itse en ole huomannut niistä mainintaa.

Voimme kuitenkin päätellä, että ko. housuista on ollut vääntöä, koska Lisan etsintäkuulutuksessa ei oltu varmoja onko tuntomerkkeinä farkut vai verkkarit.

Se että Lisaa ei haettu autolla johtunee mielestäni siitä, että isä oli suunnitellut ajoreitin (reitti ei lienee eri kuin autolla kulkiessa) ja saanut jopa Lisan ottamaan ajo-ohje paperin mukaansa (löytyi takin taskusta), vaikka Lisa on ajanut mopollaan jo pari vuotta.
Tämä on saattanut tuntua Lisasta väheksymiseltä.

Se että on Lisa saatu ottamaan lisävaatteet vastaan lienee ollut ehdottomasti suurin myönnytys mikä on ollut ylipäätään saatavissa ja vaatinut ehkä jopa isosiskon suostuttelua.

Edes ehdottaminen pois hakemisesta olisi ollut jo ehdottomasti pitämistä “pikku vauvana” ja siitä olisi riittänyt mykkäkoulua pitkälle kesään.

Tässä yhteydessä pitää muistaa, että isä on sotilas ja tämä ei välttämättä kerro hyvää hänen diplomaattisista kyvyistään.

Joka tapauksessa en missään tapauksessa usko isän osallisuuteen missään kohdin tässä rikoksessa.
Silloin ollaan niin kyynisissä ja sameissa vesissä, ettei se ole milläänlailla minusta uskottavaa tai ainakaan toivottavaa.

Myöskään onneksi mikään minun nenän eteen tullut seikka ei puhu tämän puolesta, päinvastoin.

Se että uhri olisi voinut olla myös Julia on melkeinpä todennäköistä, minulla on myös ollut nyttemmin vaikutelma, että tyttö kuin tyttö olisi käynyt uhriksi.

Oli siis luultavasti ikävien yhteensattumuksien summa, että Lisa joutui uhriksi.

Jos Lisa olisi kulkenut autolla sinä päivänä, niin välttämättä kukaan ei olisi jäänyt uhriksi.
Julia olisi ehtinyt alta pois, lähtiessään aiemmin kuin muut
Ja Lisa olisi odottanut kyytiä, kaappaukselle huomattavasti hankalammassa eteläpäädyssä.
Ja mahdollisesti kaiken aikaa muiden seurassa.

Tämä muuten kytkenee rikoksen melko tiukasti tähän paikkaan, jossain muualla ei olisi voinut tehdä kytkentää näin helposti NBn ja lavastetun rikoksen välille, ei olisi ollut tyttöjä jotka voisi kytkeä NBn runkkailuun.

Myöskään kahvilan omistajaa en epäile.
Se että hänellä on tekemistä AJn kanssa on ihan luontevaa, koska AJ on käsittääkseni jonkinlaisen vuokraisännän roolissa.
Samoin aiemmin on ollut jotain kähinää siitä, oliko se nyt seurakunnan kanssa, että kuka tuossa paikassa ylipäätään saa pitää kahvilaa ja tällöin AJn sanalla on varmasti ollut merkitystä. Ja kisan lopputuloksenhan me tiedämme.

Pidän kuitenkin Kahvilan omistajan ja Lisan äidin ystävyyttä huomattavasti läheisempänä, kuin AJ kanssa olevaa. Joten toiminta rikoksessa olisi ollut niin törkeä ystävyyden petos, että en voi sitä mitenkään uskoa.
Tämä siis luettujen tietojen pohjalta.

Mitään täysin varmaa emme tule koskaan saamaan tässä jutussa esiin, edes juttua työkseen tutkivien taholta, ja ainakaan tuollaisten tutkijoiden osalta,
joten pelkkää todennäköisyyksien pohtimista se on näin etätutkintanakin.

ETPssä on pääosin kuulusteluja, jotka jokainen kuulusteltava on lukenut ja hyväksynyt.
Samoin kuulustelijoina on ollut pääosin ihan tavallisia poliiseita, joten näiltä osin “maksamista” ei varmaankaan ole tapahtunut (olisi ihan liikaa maksettavaa),
Mutta se mitä on pyydetty kysymään ja ennenkaikkea se mitä on mukaan otettu ETPn lopulliseen versioon saattaakin olla jo pohtimisen paikka.

Eli se mitä meillä on sieltä luettavissa pitänee koko lailla kutinsa, mutta samalla muistamme, että esimerkiksi erään eläkeläispoliisin kertomusta sieltä ei olekaan luettavissa.

Skoone toivottavasti et pidä kirjoituksiani sinua tai ajatuksiasi väheksyvinä.
Se ei tosiaankaan ole tarkoitukseni.
Olen huomannut, että keskustelu ilman näköyhteyttä lisää huomattavasti väärinkäsityksen vaaraa, mutta kuitenkaan en aina osaa laittaa sanojani niin, ettei juttuun jäisi tulkinnan varaa. Ehkä tyylini on jotenkin töksähtelevä, en osaa itse sanoa.
Huomaan usein myös itse vetäväni herneen nenään asiosta, jotka ymmäsin väärin.
Toivottavasti oikaiset jos huomaat näin käyneen.

Kerron täällä ainoastaan omat käsitykseni ja koitan niitä perustella niin hyvin kuin pystyn, mutta otan kyllä asiasta vaarin jos olen väärässä.

Juttellaan ihan niinku kaffepöydässä turistais. :)
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti: Kerron täällä ainoastaan omat käsitykseni ja koitan niitä perustella niin hyvin kuin pystyn, mutta otan kyllä asiasta vaarin jos olen väärässä.

Juttellaan ihan niinku kaffepöydässä turistais. :)
Kiitos pitkästä puheenvuorostasi!

Ja ihan ekaksi olen taas kirjoittanut väärin, eli minulta on jäänyt kielto pois tuosta lauseestani

"Isä oli itse tapahtumaan varmasti syyllinen, mutta jotain outouksia aavistelen"

Siis po "Isä ei ollut itse tapahtumaan varmaankaan syyllinen, mutta..."

Sitä se tekee kun vanha ajattelee nopeammin kuin kirjoittaa :D

Sait minut kyllä vakuuttuneeksi isän huolenpidosta Lisaa kohtaan (itselläni ei minulla tuollaisia kokemuksia ole, kun ei ole ollut isää. Ehkä siksi minusta asia tuntui oudolta...).

Kuitenkin minulla tuli todella pahat fibat, kun näin tämän kahvilanpitäjän haastattelun. Ainakaan kaikissa asioissa hänellä ei ole puhtaat jauhot kahvilassaan. Googlailin muinoin hänen taustojaan, ja ...

Toisaalta ihmettelen sitä, että Lisan äiti ja tämä kahvilanpitäjä olisivat kovin läheisiä ystäviä? Minulta on puolestani jäänyt tämä juttu pimentoon.

Kuitenkin olen seurannut tapahtumaa alusta lähtien ja tosiaan hakenut tietoja vähän kaikista asioista ja ihmisistä, jotka tapukseen voisi liittyä.

En tiedä kannattaako tästä keskustella sen enempää. Olen vähän kriittinen siihen, mitä esimerkiksi lehdistö kirjoittaa. Valitettavasti melkeinpä kaikissa uutisissa ja artikkeleissa (joiden faktatiedot itse tiedän) on ollut rutosti virheitä. Saatikka esimerkiksi Suomen lehdissä julkaistuissa ruotsista käännetyissä jutuissa on jopa törkeitä käännösvirheitä.

Etp on tietysti luotettava siten, että niiden "jotka ovat valittuja" kuulemiset on tarkkaan kirjattu (vaikkakin semmoisessakin vaiheessa saattaa tulla virheitä). Ja kuten ymmärrämme, etp:hen ei ole kaikkia asioita ja todistajia kelpuutettu mukaan.

Eniten minua kuitenkin harmittaa nuo DNA -tutkimukset tai ne poisjätetyt DNA-tutkimukset.

Valitettavasti uskon niin, että NB on syylliseksi valittu ja se halutaan myös todistaa. :mrgreen:

korj typoja
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Jep skoone samoilla linjoilla ollaan
Se oli jossain alkutaipaleen lehtijutussa luultavasti expressen tai aftonpladet.

Siinä kerrottiin näiden äidin ja kahvilan emännän olleen ystäviä vuosikaudet ja Lisa olisi saanut kesäpaikan paljolti juuri tämän ystävyyden avulla, juttu ei välttämättä ollut näillä sanoilla mutta näin sen käsitin, jos satun löytämään ko. jutun niin linkkaan sen tänne.

Jos satut itse törmäämään siihen videoon, niin kiinnostaisi kovasti katsoa se.

En nyt tarkoita että sitä pitäisi aktiivisesti ryhtyä etsimään, mutta jos satut "kaappia kolutessa kompastumaan" :P
En minäkään aio ryhtyä mihinkään suuretsintöihin noita juttuja on varmasti jo sadoittain kirjoitettu tästä tapauksesta.

Pitääkin olla kriittinen, ainakin minä ajelin mopolla umpimetsään, kun ruotsalaislehdet kirjoittelivat esineiden löytöpaikoista, osa ei pysynyt edes samalla paikkakunnalla.
Ja niiden pohjalta sitten teorioita kehittelemään :roll:

Puhumattakaan sitten suomalaisista lehdistä.
Jopa minä pystyin huomaamaan, svenskelska käännöksineni, että nämähän on käännetty ihan pitkin xxxxxxx.

Alussa ihmettelin, että miksi suomen iltapäivälehdet kirjoittelivat jutusta niin vähän, vaikka kyseessä oli heti alkuasetelmiltaan juttu, josta tultaisiin selvästikin puhumaan pitkään. Nyttemmin olen ihan hyvilläni etteivät kirjoittaneet, kun muutaman rivin jutuissa oli pari hassua tietoa ja nekin oli väärin. :mrgreen:

Hah :wink: vai valitettavasti.....ilmanmuuta uskon niin, että NB on syylliseksi valittu ja se halutaan myös todistaa.
Ja kyllähän sitä hikipäässä todistetaankin, hämmästyttävän huterin todistein ja täysin naurettavan tarinan avulla.

Ja ne DNAt puuhhh... olisihan se sinänsä rattoisaa, jos joku puolueeton tutkijaryhmä tutkisi ne tuntemattomiksi jääneet löydetyt DNAt ja löytäisi sieltä yhteisen nimittäjän.

Kaihan ruotsi sentään vielä on edes sen verran sivistysvaltio, ettei niitä näytteitä ole ainakaan vielä tuhottu "tarpeettomina".

Jos ei nyt, oliko se 8 päivä kuluvaa, ihmettä tapahdu ja tuomio kumoudu, niin veikkaanpa, että voimme lukea lehdistä merkittävästä läpimurrosta Lisa Holm tutkimuksissa.
Pari vuotta sen jälkeen kun potentiaalisimmat ulkopuoliset epäillyt ovat ehtineet kuolla.

Tai sitten luemme otsikon "Skövdessä kadonnut jo kolmas nuori nainen jäljettömiin"
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:
Jos satut itse törmäämään siihen videoon, niin kiinnostaisi kovasti katsoa se.

En nyt tarkoita että sitä pitäisi aktiivisesti ryhtyä etsimään, mutta jos satut "kaappia kolutessa kompastumaan" :P
En minäkään aio ryhtyä mihinkään suuretsintöihin noita juttuja on varmasti jo sadoittain kirjoitettu tästä tapauksesta.

...

Hah :wink: vai valitettavasti.....ilmanmuuta uskon niin, että NB on syylliseksi valittu ja se halutaan myös todistaa.
Ja kyllähän sitä hikipäässä todistetaankin, hämmästyttävän huterin todistein ja täysin naurettavan tarinan avulla.

Ja ne DNAt puuhhh... olisihan se sinänsä rattoisaa, jos joku puolueeton tutkijaryhmä tutkisi ne tuntemattomiksi jääneet löydetyt DNAt ja löytäisi sieltä yhteisen nimittäjän.

Kaihan ruotsi sentään vielä on edes sen verran sivistysvaltio, ettei niitä näytteitä ole ainakaan vielä tuhottu "tarpeettomina".

Jos ei nyt, oliko se 8 päivä kuluvaa, ihmettä tapahdu ja tuomio kumoudu, niin veikkaanpa, että voimme lukea lehdistä merkittävästä läpimurrosta Lisa Holm tutkimuksissa.
Pari vuotta sen jälkeen kun potentiaalisimmat ulkopuoliset epäillyt ovat ehtineet kuolla.

Tai sitten luemme otsikon "Skövdessä kadonnut jo kolmas nuori nainen jäljettömiin"
Fox. olen jääräpäisesti hakenut tuota videota, mutta jostain syystä :mrgreen: se ei ole enää missään katsottavissa.

Uskoisin, että DNA -näytteille on käynyt samoin. Tarpeettomia kun ovat..

Oletko seurannut keskustelua flashbackissa? Ruotsiksi vääntävät juttua. Siellä on monta yhteenvetoa tästä tapauksesta, mutta en sielläkään saanut mitään videota pyörimään...
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Justiinsa skoone, olisikohan mitään varmempaa merkkiä siitä, että hommassa on jotain pahasti kenossa, kuin asiaa koskevien uutisten "katoaminen".

Uskaltaisivatkohan sentään DNA näytteitä tuhota, sehän tarkoittasi välittömästi, että AHAA!!!

Onhan se kiva tietää olevansa oikeassa näissä epäilyissä. :mrgreen:

Tuota flashbackia en ole pystynyt seuraamaan tällä kielitaidolla.
Se on just sen verran murteellista ja slangipitoista tekstiä, että joutuu oikeesti pinnistelemään muinaisella kouluruotsilla.

Näyttäis olevan tällä hetkellä vaivaiset 118 502 vastausta tossa pisimmässä ketjussa, minkähän verran siinä menis aikaa. :(

Ehtis varmaan tulla Blombergissä useampikin uusi tapaus.

Jos siellä sattuu jotain oikein herkullista nenän eteen, niin pistä ketjun sivunumero siltä kohdin tänne, kyllä sitä pystyy sivun pari kampeamaan selkokielelle näilläkin eväillä.

Mikäs siellä on ollut yleissävy, syyllisyyden puolesta vai vastaan.
salaliiton puolesta vai vastaan.

Ja mikä on mielestäsi pohdintojen taso noin parhaimmillaan?
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:Justiinsa skoone, olisikohan mitään varmempaa merkkiä siitä, että hommassa on jotain pahasti kenossa, kuin asiaa koskevien uutisten "katoaminen".

Uskaltaisivatkohan sentään DNA näytteitä tuhota, sehän tarkoittasi välittömästi, että AHAA!!!

Onhan se kiva tietää olevansa oikeassa näissä epäilyissä. :mrgreen:

Tuota flashbackia en ole pystynyt seuraamaan tällä kielitaidolla.
Se on just sen verran murteellista ja slangipitoista tekstiä, että joutuu oikeesti pinnistelemään muinaisella kouluruotsilla.

Näyttäis olevan tällä hetkellä vaivaiset 118 502 vastausta tossa pisimmässä ketjussa, minkähän verran siinä menis aikaa. :(

Ehtis varmaan tulla Blombergissä useampikin uusi tapaus.

Jos siellä sattuu jotain oikein herkullista nenän eteen, niin pistä ketjun sivunumero siltä kohdin tänne, kyllä sitä pystyy sivun pari kampeamaan selkokielelle näilläkin eväillä.

Mikäs siellä on ollut yleissävy, syyllisyyden puolesta vai vastaan.
salaliiton puolesta vai vastaan.

Ja mikä on mielestäsi pohdintojen taso noin parhaimmillaan?
Niin, ne vieraat tai tutkimattomat DNAt olisivat olleet samoissa näytteissä, mistä NBn DNAt "löydettiin", joten ne näytteet on ehkä tallessa. Mutta tuskin ne, missä NBn DNAta ei ollut :mrgreen:

Tuosta Flashbackista. En minäkään jaksa sitä seurata, joskus käyn vilkaisemassa vaan. Keskustelun taso on todella ala-arvoista. Jossain vaiheessa siellä taisi pääkeskustelijoina pyöriä asiaa "tutkivat" virkamiehet ja muut joukot. Siellä ei hyväksytty niitä keskustelijoita, jotka pitivät NBtä syyttömänä.

Rasistisiakin piirteitä on ja jutut karkaavat milloin minnekin. Alussa oli jutut asiallisempia. Nyt alkaa muistuttaa erään suomalaisen "keskusteluryhmän", joka loppuu kahteenkymmeneen neljään, juttuja :mrgreen: Eli, ei sun eikä mun kannata uhrata aikaa moisten sepustusten lukemiseen. Ja kun nuo lehtijututkin ovat mitä ovat, siis voimme jatkossa viitata toistemme "tutkimuksiin". Niin teki yhdessä (tieteellisessä) tutkimusprojektissa kolme kovaa tuntemaani tutkijaa :D
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Kattos ehditkin juur vastaamaan ennenkuin ehdin lähettää, mutta katoppas kuinka sopivasti sattui :shock:

No pitihän sitä käydä vilkaisemassa flashbackia kun kerran yllytit, ja heti löytyi erinomaisen mielenkiintoinen yksityiskohta

Viesti 118504 sivulla 9876 Ketjussa
17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Copy paste viestistä.

Citat:
Enligt vår trafikdatabas hade vi tre avgångar från Skara Busstation till Lidköping Resecentrum mellan klockan 18.00 - 20.00 den 7 juni 2015:

Linje 200 - avgångstid 18.35 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 18.45 från Skara Busstation.
Linje 1 Express - avgångstid 19.25 från Skara Busstation.

“Olen saanut vastausta kysymykseen Västtrafik:
Lainausmerkkejä:
Mukaan meidän liikenteen tietokantaan, meillä oli kolme lähdöt Skara bussiasemalta Lidköping Matkakeskus välisenä aikana 18:00 20:00 07 kesäkuu 2015: Line 200 - lähtö 18:35 alkaen Skara bussiasemalta. Rivi 1 Express - lähtö 18:45 alkaen Skara bussiasemalta. Rivi 1 Express - lähtö 19:25 alkaen Skara Linja-autoasema.

Enligt Google tar det 24 minuter att åka från kaféet till Skara Busstation. För att inte missa bussen 18:45 och bli 40 minuter försenad måste Rebecka och Lowa åka från kaféet senast 18:21, vilket är före både SMS och fickringning. Om Julia gick tio minuter före de andra tjejerna gick hon senast 18:11.

Googlen mukaan, kestää 24 minuuttia mennä kahvilalta Skaran bussiasemalle. Jotta ei myöhästy linjalta 18:45, ja joudu odottamaan 40 minuuttia seuraavaa on Rebekan ja Lowan lähdettävä kahvilasta viimeistään 18:21, joka on ennen sekä tekstiviestiä ja taskupuhelua. Jos Julia lähti kymmenen minuuttia ennen muita tyttöjä hän lähti viimeistään 18:11.

Jos onnistuin kääntämään ajatuksen oikein niin taskupuhelulla kuuluneet äänet eivät ole voineet olla kahvila henkilökunnan ääniä.

Tämä tarkoittaa lähes satavarmasti, että Lisan isä kuuli puhelimessa kaappaaja murhaajien äänet.

Lisan isä muistaakseni puhui heti tuoreeltaan, että taustalla kuului kaksi eri ääntä joista toinen kuulosti naiselta.

Pitääkin ryhtyä kaivelemaan arkistoja jos tuon saisi varmistettua.

Samoin isän mukaan metallinen ääni, joka kuului myös puhelun lopulla, saa nyt sitten uusia merkityksiä.

Tämä varmistaa myös sen, että Julia on ollut juuri lähdössä kahvilasta, kun eläkeläis seriffi on lipunut kahvilan ohi, joten sen nähdyn skootterin on pitänyt olla nimenomaan Julian mopo.

Viimeistään nyt pitäisi Julialta kysyä asiasta.

Kiitos skoone yllytyksestä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

The Fox kirjoitti:...
Tämä tarkoittaa lähes satavarmasti, että Lisan isä kuuli puhelimessa kaappaaja murhaajien äänet.

Lisan isä muistaakseni puhui heti tuoreeltaan, että taustalla kuului kaksi eri ääntä joista toinen kuulosti naiselta.

Pitääkin ryhtyä kaivelemaan arkistoja jos tuon saisi varmistettua.

Samoin isän mukaan metallinen ääni, joka kuului myös puhelun lopulla, saa nyt sitten uusia merkityksiä.

Tämä varmistaa myös sen, että Julia on ollut juuri lähdössä kahvilasta, kun eläkeläis seriffi on lipunut kahvilan ohi, joten sen nähdyn skootterin on pitänyt olla nimenomaan Julian mopo.

Viimeistään nyt pitäisi Julialta kysyä asiasta.

Kiitos skoone yllytyksestä.
Vau, sinähän se vasta tutkija olet! Löydät helmiä sikojen kaukalosta.

Mielenkiintoista, todella mielenkiintoista.

Ja vassoguu! Odottelenkin sitten tässä lisää tutkimustuloksiasi.
Muista lähdekritiikki!
The Fox
Harjunpää

Eihän se haastattelu nyt noin helposti löydy kun etsimään ryhtyy. :(
Mutta tälläinen pätkä on kuitenkin ETPn Stefan Holmin (isä) kuulemisessa.

Klockan 18.22 fick Stefan ett sms från Lisa där hon skrev " nu åker jag".
Klockan 18.26 fick han ett samtal från Lisa där hon "ringer från fickan" sa Stefan. Han sa att
han kom ihåg att Lisa sa "Det är klart" samtidigt som någon svarade något som han inte
hörde. Stefan ropade samtidigt "hallå" för att Lisa skulle höra honom. Han var då inte helt
fokuserad på de andra rösterna. Han var osäker på om det var han som tryckte av samtalet
men han trodde att det bara slutade eller att Lisa stängde av det.
Han hade också hört ett "metalliskt ljud" under samtalet. Det kunde ha låtit från det att Lisa
skulle kicka igång mopeden eller från en dörregel som stängdes.
Han hörde också andra röster än Lisas. En av rösterna kunde vara en ljusare mansröst men
Stefan var inte säker på detta. Han sa att det kunde ha varit två röster förutom Lisas. Han sa
att det kunde ha varit de andra tjejernas röster. Han störde sin egen hörsel då han ropade
"Hallå" under samtalet.Lisas tonläge var avslappnat när hon sa "det är klart".
Stefan fortsatte att vänta på att starten skulle gå i Formel 1 loppet. De började sedan bli lite
nervösa då det gått ca 1 h och 10 minuter. Helena ringde då till lisas mobil men fick inte
någon signal utan fick uppgiften att Lisas mobil inte kunde nås. Hon blev då ännu mer nervös
och ville åka och möta lisa. Stefan sa att det säkert var lugnt och att hon bara var lite
försenad.

Näkee tästä nyt nuo tekstiviesti ja taskupuhelu ajat sentään, vaikka muuten tässä ei ole niin paljon yksityiskohtia kuin siinä haastattelussa.

Hemmetin liki tulee kuitenkin nämä ajat, siinä ei ole kuin viitisen minuuttia toleranssia.

Toisaalta matka on ajettu punaisella pikkuautolla ja ratissa yleisemmin sääntöjen mukaan ajava naiskuski niin, tuskin siellä mitään rallipolkuja on koluttu. :mrgreen:

Meinaan että viis minuuttia voi olla aika hankala kurottava noinkin lyhyellä matkalla,
ja linja-auto ei kyllä odottele yhtään.
Vastaa Viestiin