OT:nä pakko mainita omat henkilökohtaiset suosikkini: Porin ammatti koulu (suurehkon koiran kokoisin kirjaimin ko. koulun seinässä), sekä Helsingin hammas terveys päivystys (Mannerheimintien varressa, siinä hieman ennen Yliopiston apteekkia, vasemmalla puolella, kun tullaan pohjoisen suunnalta)Aariel kirjoitti:Nyt ärsyttää lähinnä yhdyssanavirheet (selvät sellaiset) ihan joka paikassa.
Ärsyttää Murha.infossa->
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Teen oikeinkirjoitus virheitä usein.
Silti eniten ärsyttää sanojen väärä taivutus, kuten esimerkiksi minun auto, minun rahat, sinun koti, hänen kaveri....
Viimeksi muokannut Tampereen Tyttö, Su Tammi 13, 2008 12:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Sama täällä!Howler kirjoitti:Ja muiden välimerkkien puuttuminen. En väitä, että itselläkään osuisi aina oikeille paikoilleen, mutta pyrin siihen. Itse jos huomaan jonkun kirjoittavan niin, että on vaikkapa pilkkuvirheitä, niin alan mielessäni korjaamaan niitä....Aariel kirjoitti: Nyt ärsyttää lähinnä yhdyssanavirheet (selvät sellaiset) ihan joka paikassa. Onneksi tämä sentään on jo noinkin lievälle tasolle laantunut vuosien varrella
apollo kirjoitti:Teissähän asuu pieni oikolukija. Ei muuta kuin oikolukemaan kirjoja, duunia löytyy varmasti! Hyvä duuni, voi tehdä iltaisinkin sivutyönään
Keksin taas jotain, mikä murha.infossa ärsyttää (oikeastaan kaikkialla netissä, mutta kyse oli mikä juuri täällä ärsyttää niin tarkastellaan tätä täällä ilmenevänä). Nimittäin se, että jos tekee topicin ja se on suoraan sanoen surkeasti tehty (eli vaikka vain linkki internetin syövereihin) ja joku siitä huomauttaa, niin sitten tulee aloittajalta palautetta tyyliin "Tee ite parempi!" tai "Ilmota sitten ****** ylläpidolle!". Ei aina ihan noin suoraan ja noin rankasti, mutta tajuatte varmasti perusidean.
*kihisee kiukusta*
*kihisee kiukusta*
Minäkin alan korjata.Aariel kirjoitti:Sama täällä!Howler kirjoitti:Ja muiden välimerkkien puuttuminen. En väitä, että itselläkään osuisi aina oikeille paikoilleen, mutta pyrin siihen. Itse jos huomaan jonkun kirjoittavan niin, että on vaikkapa pilkkuvirheitä, niin alan mielessäni korjaamaan niitä....Aariel kirjoitti: Nyt ärsyttää lähinnä yhdyssanavirheet (selvät sellaiset) ihan joka paikassa. Onneksi tämä sentään on jo noinkin lievälle tasolle laantunut vuosien varrella
-
gravedigger
- Andy Sipowich NYPD
Tuo sama ilmiö näkyy ihan elävässä elämässäkin. Johtuu siitä, että on ihmisiä jotka eivät kestä minkäänlaista kritiikkiä tai palautetta. Joskus olen joutunut olemaan työpaikoillakin missä on tuo asenne. Parannusehdotuksiin vastaillaan tyyliin "Tee itte sitte, ku oot niin pätevä!", tai "Älä sä kuule tule mua neuvomaan!".Howler kirjoitti:Nimittäin se, että jos tekee topicin ja se on suoraan sanoen surkeasti tehty (eli vaikka vain linkki internetin syövereihin) ja joku siitä huomauttaa, niin sitten tulee aloittajalta palautetta tyyliin "Tee ite parempi!" tai "Ilmota sitten ****** ylläpidolle!". Ei aina ihan noin suoraan ja noin rankasti, mutta tajuatte varmasti perusidean.
Valitettavan yleinen ongelma
-
synkempi hautajaisvieras
- Martin Beck
Kylli kirjoitti:Ja sitten on niitä, jotka ovat kertoneet häipyvänsä nimenomaan tuosta ilmapiirisyystä...
Ja huhhuh: ei kai me nyt sitten aleta kinaamaan tästä???
Todella hyvä jos teitä ei ko. seikka häiritse, minua se häiritsi jossakin vaiheessa, koska en ehdointahdoin tahdo etsiytyä ikävään tunnelmaan.
Ilmeisesti aika yleinen ilmiö tuntuu olevan tämä tiettyjen ihmisten kiusaaminen ja joidenkin palstalta häipyminen siitä syystä suomalaisilla netti-saiteilla & ala-kulttuureissa... Mikä ei tietenkään tee siitä (kiusaamisesta) yhtään hyväksyttävämpää.
.
kaukana poissa
.
kaukana poissa
.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Yleistä on tämä tiettyjen ihmisten/nimimerkkien koettelu. Pysykää vahvana, kiusatut! On helppoa netissä kiusata kun on turvana anonymiteetti. Trollaajat on sitten ihan erikseen, elämäntehtävänään tuntuu heillä olevan provosointi ihan yleisessä mielessä...synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Kylli kirjoitti:Ja sitten on niitä, jotka ovat kertoneet häipyvänsä nimenomaan tuosta ilmapiirisyystä...
Ja huhhuh: ei kai me nyt sitten aleta kinaamaan tästä???
Todella hyvä jos teitä ei ko. seikka häiritse, minua se häiritsi jossakin vaiheessa, koska en ehdointahdoin tahdo etsiytyä ikävään tunnelmaan.
Ilmeisesti aika yleinen ilmiö tuntuu olevan tämä tiettyjen ihmisten kiusaaminen ja joidenkin palstalta häipyminen siitä syystä suomalaisilla netti-saiteilla & ala-kulttuureissa... Mikä ei tietenkään tee siitä (kiusaamisesta) yhtään hyväksyttävämpää.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Viime aikoina on ruvennut ärsyttämään huonot aloitukset. Parhaita ovat ennenkaikkea ne, joissa on 1-3 lausetta, tyyliin "Muistaaks kukaan sellast murhatapausta joskus ysikytluvunkeskivälis se tais olla. Saatto olla Kauhaval mut saatto olla Savonlinnaski ei muista nyt kaverikaan ei muista. Auttakaa hei". Joka paikassa siitä aloituksen tekemisestä kuitenkin toitotetaan, joten en jaksa ymmärtää, miksi sen ohjeen sisäistäminen on oikeasti niin vaikeaa. Turhaa tulla sanomaan, että "olen/hän on uusi täällä, ei voi vielä tietää, mitkä on paikan tavat" kun joka paikkaan on tuota tietoa viljelty. Jos edes hetken malttaa tutkailla foorumia ennenkuin innokkaasti lähtee postaamaan ne ensimmäiset kymmenen aloitustaan (joista kaikista yleensä on jo aloitettu keskustelu), varmasti selviäisi mm. haku-toiminnon suositeltu käyttö.
Onneksi netti saati tämä foorumi ei ole elämäni, joten helppohan nuo on lopulta ohittaa. Mutta kun tällainen ketju oli, niin...
Onneksi netti saati tämä foorumi ei ole elämäni, joten helppohan nuo on lopulta ohittaa. Mutta kun tällainen ketju oli, niin...
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
into his head.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Amen.Merope kirjoitti:Viime aikoina on ruvennut ärsyttämään huonot aloitukset. Parhaita ovat ennenkaikkea ne, joissa on 1-3 lausetta, tyyliin "Muistaaks kukaan sellast murhatapausta joskus ysikytluvunkeskivälis se tais olla. Saatto olla Kauhaval mut saatto olla Savonlinnaski ei muista nyt kaverikaan ei muista. Auttakaa hei". Joka paikassa siitä aloituksen tekemisestä kuitenkin toitotetaan, joten en jaksa ymmärtää, miksi sen ohjeen sisäistäminen on oikeasti niin vaikeaa. Turhaa tulla sanomaan, että "olen/hän on uusi täällä, ei voi vielä tietää, mitkä on paikan tavat" kun joka paikkaan on tuota tietoa viljelty. Jos edes hetken malttaa tutkailla foorumia ennenkuin innokkaasti lähtee postaamaan ne ensimmäiset kymmenen aloitustaan (joista kaikista yleensä on jo aloitettu keskustelu), varmasti selviäisi mm. haku-toiminnon suositeltu käyttö.
Pakko tosin myöntää, että tein itse samaisen mokan kertaalleen vähintäänkin aikanaan mutta olinkin silloin nuori! Ja malttamaton.
Mutta tosiaan, olen samaa mieltä siinä, että kannattaa lueskella tätä foorumia ihan rauhassa vaikka parikin viikkoa, ennen kuin lähtee mokailemaan ja aloittelemaan uusia aiheita. Haku-toimintoa on helppo käyttää, silmiä ja aivoja kans on suositeltu, tosin niitten liikakäyttöä taas ei kannateta.
Ja kirjaimia ihmiset peliin! Antaa harvinaisen teinin kuvan jos kirjoittaa vain "joo", "ei", "joskus" jne. Ei niitä turhaan koulussa niitä perusteluita vaadittu ja äidinkielen tunneilla istuttu.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.