Ihmisen, joka ei suunnittele itsemurhaa, on epäilemättä vaikeaa kuvitella viimeisen viestinsä sisältöä, joten vahvasti elämänhaluisten ihmisten pohdinta aiheesta on puhtaasti teoreettista. Itsemurhaajalla on päätökseensä varmasti subjektiivisesti tarkastellen vahva syy. Se, onko syy meistä järkevä, on toinen asia, mutta läheisiä siinä ei ajatella. Sellainen, joka kykenee Nelan kaltaisella pieteetillä suunnittelemaan itsemurhansa ja valehtelemaan päivän menonsa, kykenisi kyllä halutessaan viestinkin jättämään. Pelkoa teon keskeytymisestä ei olisi sen enempää viestin kirjoitettuaan kuin kirjoittamatta jätettyäänkään, jos -kuten edellä ehdotettiin- viestin laittaisi vaikkapa kirjeenä postiin, tai jos yksin asunut henkilö kuten Heikinheimo olisi asunnolleen sellaisen jättänyt. Viesti olisi löydetty vasta viikkojen päästä.Syskon S kirjoitti:Minun olisi kyllä hyvin vaikea saada päätettyä, mitä kirjoittaisin viimeiseen viestiin. Omaiset lukevat viimeistä tervehdystä suurennuslasin kanssa ja kerta toisensa jälkeen. Jokaisella sanalla on hirveästi merkitystä, kun koitetaan ymmärtää mitä on päätöksen takana, olisiko itsemurha ollut ehkäistävissä ja onko jälkeenjäävillä aihetta syyllistyä. Minä menisin varmaan ihan puihin tuossa tilanteessa, enkä ihmettele, jos masentunut tai ahdistunut ihminen ei pysty siihenSekin on kauhea ajatus, että jättäisi kotiin vaikka lapun: "En jaksanut enää" tai "Tein oman ratkaisuni, anteeksi" ja omainen löytäisi sen heti. Mikä paniikki hänellä olisi, kun vielä saattaisi olla mahdollista löytää toinen elossa, jos ehtisi ajoissa, mutta kun ei tiedä, missä toinen on
Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Tarkoitatko, että minä olen/olen ollut elämänhaluinen, eikä minulla ole kokemusta tästä aihepiiristä? Yleensä kannattaa puhua vain omasta puolestaan...Kissankello kirjoitti:Ihmisen, joka ei suunnittele itsemurhaa, on epäilemättä vaikeaa kuvitella viimeisen viestinsä sisältöä, joten vahvasti elämänhaluisten ihmisten pohdinta aiheesta on puhtaasti teoreettista. Itsemurhaajalla on päätökseensä varmasti subjektiivisesti tarkastellen vahva syy. Se, onko syy meistä järkevä, on toinen asia, mutta läheisiä siinä ei ajatella.Syskon S kirjoitti:Minun olisi kyllä hyvin vaikea saada päätettyä, mitä kirjoittaisin viimeiseen viestiin. Omaiset lukevat viimeistä tervehdystä suurennuslasin kanssa ja kerta toisensa jälkeen. Jokaisella sanalla on hirveästi merkitystä, kun koitetaan ymmärtää mitä on päätöksen takana, olisiko itsemurha ollut ehkäistävissä ja onko jälkeenjäävillä aihetta syyllistyä. Minä menisin varmaan ihan puihin tuossa tilanteessa, enkä ihmettele, jos masentunut tai ahdistunut ihminen ei pysty siihenSekin on kauhea ajatus, että jättäisi kotiin vaikka lapun: "En jaksanut enää" tai "Tein oman ratkaisuni, anteeksi" ja omainen löytäisi sen heti. Mikä paniikki hänellä olisi, kun vielä saattaisi olla mahdollista löytää toinen elossa, jos ehtisi ajoissa, mutta kun ei tiedä, missä toinen on
Itsemurhan tekijöissä on erilaisia ihmisiä. Jotkut ajattelevat hyvinkin tarkasti jälkeen jääviä ja järjestävät asioita heitä ajatellen, kirjoittavat pitkiä jäähyväiskirjeitä tai tekevät videoviestejä. Joku ei jätä jälkeensä edes yhtä lausetta, koska ei halua. Joku voi haluta, mutta ei pysty.
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
En viitannut sinuun, en tiedä elämänhalustasi tai -haluttomuudestasi mitään. Kommenttini oli ihan yleisellä tasolla kenestä tahansa ihmisestä, henkilöstä X, joka ei suunnittele itsemurhaa (olisi ehkä pitänyt kirjoittaa monikossa, olisi kenties helpompi ymmärtää yleisellä tasolla).Syskon S kirjoitti:Tarkoitatko, että minä olen/olen ollut elämänhaluinen, eikä minulla ole kokemusta tästä aihepiiristä? Yleensä kannattaa puhua vain omasta puolestaan...Kissankello kirjoitti:Ihmisen, joka ei suunnittele itsemurhaa, on epäilemättä vaikeaa kuvitella viimeisen viestinsä sisältöä, joten vahvasti elämänhaluisten ihmisten pohdinta aiheesta on puhtaasti teoreettista. Itsemurhaajalla on päätökseensä varmasti subjektiivisesti tarkastellen vahva syy. Se, onko syy meistä järkevä, on toinen asia, mutta läheisiä siinä ei ajatella.Syskon S kirjoitti:Minun olisi kyllä hyvin vaikea saada päätettyä, mitä kirjoittaisin viimeiseen viestiin. Omaiset lukevat viimeistä tervehdystä suurennuslasin kanssa ja kerta toisensa jälkeen. Jokaisella sanalla on hirveästi merkitystä, kun koitetaan ymmärtää mitä on päätöksen takana, olisiko itsemurha ollut ehkäistävissä ja onko jälkeenjäävillä aihetta syyllistyä. Minä menisin varmaan ihan puihin tuossa tilanteessa, enkä ihmettele, jos masentunut tai ahdistunut ihminen ei pysty siihenSekin on kauhea ajatus, että jättäisi kotiin vaikka lapun: "En jaksanut enää" tai "Tein oman ratkaisuni, anteeksi" ja omainen löytäisi sen heti. Mikä paniikki hänellä olisi, kun vielä saattaisi olla mahdollista löytää toinen elossa, jos ehtisi ajoissa, mutta kun ei tiedä, missä toinen on
Itsemurhan tekijöissä on erilaisia ihmisiä. Jotkut ajattelevat hyvinkin tarkasti jälkeen jääviä ja järjestävät asioita heitä ajatellen, kirjoittavat pitkiä jäähyväiskirjeitä tai tekevät videoviestejä. Joku ei jätä jälkeensä edes yhtä lausetta, koska ei halua. Joku voi haluta, mutta ei pysty.
(Edelleen noin yleisesti; kannattaa ehkä tällä palstalla yrittää tulla vähän kauemmas omalta iholta ja siitä ajatuksesta, että kaikki kirjoitukset on juuri itselle tarkoitettu ja koskevat juuri minua, vaikka ne jossain keskustelussa oman kirjoituksen perässä olisivatkin. Elämä lienee helpompaa, kun ei ota kaikkea niin henkilökohtaisesti. Uskon, ja haluan uskoa, että suurin osa kirjoituksista ja mielipiteistä täällä käsittelee asioita, ei kirjoittajia.)
Ihminen joka tekee pitkälle vietyjä tulkintoja ja yleistyksiä toisten ajatusmaailmasta, vaikuttaa herkästi ylimieliseltäKissankello kirjoitti: (Edelleen noin yleisesti; kannattaa ehkä tällä palstalla yrittää tulla vähän kauemmas omalta iholta ja siitä ajatuksesta, että kaikki kirjoitukset on juuri itselle tarkoitettu ja koskevat juuri minua, vaikka ne jossain keskustelussa oman kirjoituksen perässä olisivatkin. Elämä lienee helpompaa, kun ei ota kaikkea niin henkilökohtaisesti. Uskon, ja haluan uskoa, että suurin osa kirjoituksista ja mielipiteistä täällä käsittelee asioita, ei kirjoittajia.)
- Kissankello
- Andy Sipowich NYPD
Ja ihminen, joka ottaa yleisetkin kirjoituksetkin itselleen kirjoitetuksi, vaikuttaa herkästi yksinkertaiselta ja elämänkokemukseltaan kapealta.Syskon S kirjoitti:Ihminen joka tekee pitkälle vietyjä tulkintoja ja yleistyksiä toisten ajatusmaailmasta, vaikuttaa herkästi ylimieliseltäKissankello kirjoitti: (Edelleen noin yleisesti; kannattaa ehkä tällä palstalla yrittää tulla vähän kauemmas omalta iholta ja siitä ajatuksesta, että kaikki kirjoitukset on juuri itselle tarkoitettu ja koskevat juuri minua, vaikka ne jossain keskustelussa oman kirjoituksen perässä olisivatkin. Elämä lienee helpompaa, kun ei ota kaikkea niin henkilökohtaisesti. Uskon, ja haluan uskoa, että suurin osa kirjoituksista ja mielipiteistä täällä käsittelee asioita, ei kirjoittajia.)
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Onhan näissä katoamisitsemurhissa semmoinen "sittenhän perkeleet etsitte ja kaipaatte mua ja huomaatte mut vihdoinkin" - tyylinen itsesäälinen sävy. Ikäänkuin viimeinen, haudantakainen avunhuuto, että minäkin olin olemassa ja oli kauhea olo eikä kukaan auttanut, näettekö nyt. Tämmöisten nelamaisten hämäysten ja harhautusten keksiminen voi ehkä tehdä itsemurhan suunnittelun jotenkin helpommaksi ja "jännittävämmäksi"... voi olla hyvinkin puuhakas ja "innostunut", kun huomio tavallaan kiinnittyy siihen suunnitelmaan, jonka on laatinut. Tietty sitten se loppu on kuitenkin edessä, joten eipä niillä juonilla kauaa hekumoida voi. Eikä ne mitään loppujen lopuksi auta. Yksi nimi muiden joukossa, eikä kukaan hänen päänsisäisistä maailmoistaan yhtään sen enempää tiedä, vaikka kuinka puoli maata muistaisikin nimen. Ja aina tulee uusia ihmeteltäviä ja vanhat unohtuu.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Facebookin kadonnen etsintä ei vastaa tiedusteluihini, ovatko he tehneet kadonneiden etsintöjä myös Nelan tapausta ennen? Tällöin tulee mieleen onko heillä asiassa jotain salattavaa... Myös rahankeräystähän he tekivät ilman poliisin rahankeräyslupaa, käsittääkseni heidän toimintansa voidaan arvioida tätyttävän rahankeräykseen vaadittavan lupakynnyksen.
Itse en usko Nelan tehneen itsemurhaa. Oletan kyseessä olevan peitellyn tapaturman tai jopa rituaalimurhan...
https://ocultismopel.files.wordpress.co ... vental.jpg
Facebook
https://www.facebook.com/groups/1502854043361317/
Itse en usko Nelan tehneen itsemurhaa. Oletan kyseessä olevan peitellyn tapaturman tai jopa rituaalimurhan...
-
TiiaStiina
- Vic Mackey
Tuo on tulkintaa. Ehkä on ollut sellaisia ajatuksia - tai sitten ei.Kuolemannaakka kirjoitti:Onhan näissä katoamisitsemurhissa semmoinen "sittenhän perkeleet etsitte ja kaipaatte mua ja huomaatte mut vihdoinkin" - tyylinen itsesäälinen sävy.
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Kerrohan minulle jälleen millä tavalla edesmennyt hyötyy mahdollisesta katoamista seuraavasta julkisuudesta? Miten ylipäätään kuollut voisi ajatella julkisuudenkipeästi? "Heh heh, tapanpa itseni niin saan huomiota josta voin nauttia... eiku oho." Jösses.Kissankello kirjoitti:Täysin samaa mieltä. Näissä tapauksissa, joissa ihminen päättäväisesti lähtee ilman viestiä mahdollisimman syrjäiseen korpeen ottamaan henkeä itseltään, en keksi mitään muuta syytä olla jättämättä viestiä läheisille kuin äärimmäisen itsekkyyden, julkisuudenkipeyden tai jonkinlaisen kostomotiivin. Jos eivät yhteiskunnan mittavat etsintäkoneistot kuluineen kiinnostakaan, niin välittäisivät edes läheisistään. Se, ettei itsemurhaaja jätä läheisilleen minkäänlaista viestiä, ei ole pelkästään henkistä pahoinvointia, vaan myös silkkaa kusipäisyyttä. Masennus ei ole paskankaan veroinen selitys, turha edes jauhaa - jos jaksaa ja kykenee niin suunnitelmalliseen katoamisoperaatioon kuin eräät viime aikojen leidit, niin jaksaisi ja kykenisi kyllä myös yhden selittävän ja löytöpaikan sisältävän viestinkin läheisilleen kirjoittamaan.
Osa itsemurhaajista ei myöskään halua ruumiinsa löytyvän. Ikinä. Ei omaisten toimesta, ei ulkopuolisten toimesta, ei satunnaisen koiranlenkkeilyttäjän huomioimana tai metsään rakkoaan tyhjentämään menneen puolelta. Tällöin toiveissa on tehdä täydellinen katoaminen. Jos tähän yhdistää esimerkiksi masennuksen aiheuttaman itsemurhan, voivat voimat ollakin aika rajallisia sen lopullisen "hyvän piilon" löytymisen suhteen. En tiedä tavoitteliko Nela tätä, mutta vähän tuntuu että siitä saattoi olla kyse. Hyvää piilon hän oli joka tapauksessa keksinyt ja olisi saattanut jopa jäädä löytymättä ihan heti ilman massiivisia etsintöjä.
Tätä lopullisen katoamisenhalua esiintyy jonkin verran ja sille on perustettu jopa jonkin verran sivustoja, joissa neuvotaan keinoja katoamiselle - nimenomaan sellaiselle, missä ruumista ei löydy. Ei se ole mitään kusipäisyyttä, itsekkyyttä tai mitään muutakaan. Se on vain halu joka ajaa ihmistä eteenpäin kohti lopullista päämäärää. Itsemurha muutenkaan ei ole mielestäni itsekäs teko, itsekkäämpää on vaatia jotakuta jaksamaan siksi ettei omaisille ja sulle tule paha mieli siitä toisen kuolemasta, vaikka toiselle joka ikinen päivä on yhtä helvettiä.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
En minäkään vastaisi moisiin tiedusteluihin. Peiliin katsomisen paikka sinulla. Rituaalimurhasta uneksiessasi suosittelisin jopa keskustelua jonkin sortin asiantuntijan kanssa. Psykiatrian...suomenetu kirjoitti:Facebookin kadonnen etsintä ei vastaa tiedusteluihini, ovatko he tehneet kadonneiden etsintöjä myös Nelan tapausta ennen? Tällöin tulee mieleen onko heillä asiassa jotain salattavaa... Myös rahankeräystähän he tekivät ilman poliisin rahankeräyslupaa, käsittääkseni heidän toimintansa voidaan arvioida tätyttävän rahankeräykseen vaadittavan lupakynnyksen.
Itse en usko Nelan tehneen itsemurhaa. Oletan kyseessä olevan peitellyn tapaturman tai jopa rituaalimurhan...![]()
VoDKa kirjoitti: Kerrohan minulle jälleen millä tavalla edesmennyt hyötyy mahdollisesta katoamista seuraavasta julkisuudesta? Miten ylipäätään kuollut voisi ajatella julkisuudenkipeästi? "Heh heh, tapanpa itseni niin saan huomiota josta voin nauttia... eiku oho." Jösses.
Ei nyt varsinaisesti liity Nelaan tai kadonneisiin, mutta eikös tuota julkisuuden tavoittelua ole joissain koulusurmissakin? Monet kouluampujat ovat ihailleet muiden tekemiä koulusurmia ja toivoneet pystyvänsä saman veroiseen, ellei jopa parempaan "suoritukseen". Ja Hirmuteon tehtyään pistävät kuulan omaan kalloon. Ei siinäkään kyllä itse ehdi julkisuudestaan kauaa nauttia, mutta silti niin tekevät.
Vai onko motiivina enemmänkin kosto kiusaajia ja yhteiskuntaa kohtaan? Noh, ei siitä kostostakaan kyllä ehdi pitkään nauttia, jos teon jälkeen surmaa myös itsensä. Eli siis aivan yhtä turhaa kuin julkisuuden tavoittelu ja varsin rinnastettavissa siihen.
Jos siis monet kouluampujat tekevät tekonsa saavuttaakseen julkisuutta, kunnioitusta ja kostaakseen muille, vaikkeivat hyödy siitä itse yhtään mitenkään, niin miksei kadonnut voisi kadota jäljettömiin ihan samoista syistä.
Vai rituaalimurha?
Nyt oli aika paksua tekstiä. Tästä ei kyllä mitenkään saa aikaiseksi rituaalimurhaa.
Välillä mietin, että onko ihmisten jotenkin vaikea sisäistää ajatusta itsemurhasta. Onko se jotenkin liian radikaali asia ja sellaista ei haluta ajatella. Ennemmin kehitellään päässä mitä ihmeellisimpiä teorioita. Tämä pätee nyt ihan yleisesti näihin katoamisiin. Vai mikä saa ihmiset ajattelemaan niin. Vai johtuuko se vaan siitä, että toivotaan tapahtuvan jotakin kamalaa niin saa sitten lukea lehdistä asiasta ja päivitellä kuinka jotakin näin kamalaa on voinut tapahtua. Saa samalla sisältöä ehkä omaan tylsään elämäänsä.
Välillä mietin, että onko ihmisten jotenkin vaikea sisäistää ajatusta itsemurhasta. Onko se jotenkin liian radikaali asia ja sellaista ei haluta ajatella. Ennemmin kehitellään päässä mitä ihmeellisimpiä teorioita. Tämä pätee nyt ihan yleisesti näihin katoamisiin. Vai mikä saa ihmiset ajattelemaan niin. Vai johtuuko se vaan siitä, että toivotaan tapahtuvan jotakin kamalaa niin saa sitten lukea lehdistä asiasta ja päivitellä kuinka jotakin näin kamalaa on voinut tapahtua. Saa samalla sisältöä ehkä omaan tylsään elämäänsä.
-
J.Maybrick
- Axel Foley
^No onhan tämä murhainfo. Ainakin minua kiinnostavat nimenomaan murhat, eivät niinkään itsemurhat. Jos nyt rituaalimurhaakin väläytellään, so what? Mielikuvitusta ei ole kai vielä lailla kielletty.
Joskus tulee ylilyöntejä näissä teorioissa. Niin tulee vauva-palstallakin.
Joskus tulee ylilyöntejä näissä teorioissa. Niin tulee vauva-palstallakin.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Hieno selitys tapahtuneelle? Mutta en kyllä löydä kyseistä sivustoa, jossa noin täydellisen yksityiskohtaisesti neuvottaisiin miten menetellä. Yritin venäjän kielisillä hakusanoilla mutta en löytänyt vastaavaa. Osaako joku niin täydellisesti venäjää, että pystyisi löytämään linkin.Tabula Rasa kirjoitti:Kliina kirjoitti:
Kadonneen etsintä-sivustolla kirjoitus ihan asiallinen ja avaa kuitenkin jollaintavoin eteenpäin tätä mysteeriä. Laitan tekstin tähän kokonaisuudessaan, koska kaikilla ei ole Facebook-tiliä.
Mikäli joku tietää miten hakkeroidaan kuoleman sivustot alas tai selvitetään ylläpitäjät, niin ehkä niille jotain voimmekin! (inbox)
"
Tiedote 23.4.2016
Tilanteessa jossa Nelan tapaukseen liittyy rikos, tarjoan läpimurtavasta vihjeestä 50.000€ palkkion.
Myös vihjeistä jotka edistävät rikoksen paljastumista, maksan sopimamme palkion, asian selvittelyn johtaessa muuhun lopputulokseen kuin nyt on kerrottu.
Vihjeet pyydän laittamaan sähköpostitse osoitteeseen
[email protected]
Tämä ilmoitus on voimassa 4.11.2016 asti.
https://www.facebook.com/groups/1502854 ... 7/?fref=ts
Tilanteessa jossa Nelan tapaukseen liittyy rikos, tarjoan läpimurtavasta vihjeestä 50.000€ palkkion.
Myös vihjeistä jotka edistävät rikoksen paljastumista, maksan sopimamme palkion, asian selvittelyn johtaessa muuhun lopputulokseen kuin nyt on kerrottu.
Vihjeet pyydän laittamaan sähköpostitse osoitteeseen
[email protected]
Tämä ilmoitus on voimassa 4.11.2016 asti.
https://www.facebook.com/groups/1502854 ... 7/?fref=ts