Nuori mies kuoli epäselvissä oloissa Ikaalisissa 7.7.2013

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Re: Nuori mies kuoli epäselvissä oloissa Ikaalisissa 7.7.2013

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

elli72 kirjoitti:Kommentoin tätä jo tuonne toiseen ketjuun, mutta siirryn sitten tähän kun joku ystävällisesti linkin tänne antoi. Tuon pojan harrastukset kun lukee, niin vielä vahvemminhan tämä tapaturmalta kuulostaa.

Mielenkiintoinen tapaus. Yksi juttu tuossa pistää kovasti silmään. Se miten tätä Reneä kuvaillaan. On tosi mukava ja ei ole valmis mihinkään riitoihin jne. Juttelee kaikkien kanssa jne. Ja siitä huolimatta vanhemmat ovat huolissaan, että pääsee vielä hengestään. Outoa. Ja vaikka olisi riidanhaastaja niin kuka vanhemmista ajattelee lapsestaan, että tuolla luonteella tuo ihminen vielä tapetaan. Kalskahtaa ainakin minun korviini todella outona.
Ehkä vanhemmat ajattelivat että iloisuus ja välitön/hassutteleva luonne saattavat provosoida jotakuta väkivaltaan. Tai että poika oli naiivi ja siksi otollinen kohde.

Itse en ymmärrä miksi tapahtuma ei perheen mielestä voisi olla onnettomuus? Ei viidestä metristä putoaminen mikään pikkujuttu ole, ihan hyvin siihen voi kuolla. Saattaahan tapaukseen liittyä muita henkilöitä, lähinnä niin että poikaa on vaikka yllytetty tekemään katolta takaperin voltti maahan, mutta se on epäonnistunut, ja yllyttäjät ovat säikähtäneet ja paenneet paikalta. Kun Rene ilmeisesti kerran parkouria yms harrasti.

En ole lääkäri, mutta tuo selkärangan murtaminen kuulostaa kyllä putoamisvammalta, ja mikäli olisi potkittu tai muuten pahoinpidelty, sen kyllä näkisi vaatteista. Enkä usko että niin henkensä menettänyt löytyisi tuosta kuvaillusta asennosta, ihminenhän käpertyy käsittääkseni sikiöasentoon suojatajseen sisäelimiä, jos tulee osumaa -tällöin olisi varmaankin löydetty ennemmin kyljellään tai vatsallaan. Tietysti voisi olla mahdollista että joku on hänet tönäissyt alas katolta, mutta silloin olisi varmaan ehtinyt huudahtaa jotain? Ilmeisesti perhe ei usko katille kiipeämiseen kuitenkaan lainkaan. Olematta asianomainen mielestäni on täysin selvää että Rene on katolta tippunut, syystä tai toisesta. Muu väkivaltaan kuoleminen näkyisi tosiaan mielestäni selvästi, mutta ulkoisia väkivallan merkkejä ei Renestä löytynyt.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD

Re: Nuori mies kuoli epäselvissä oloissa Ikaalisissa (7.7.20

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Surullinen juttu. Minusta tuossa oikein mikään ei haise rikokselta. Kuulostaa ennemmin siltä, että perhe ei voi sulattaa pojan olleen niin pöljä että on tyhmäillyt kännissä itsensä hengiltä. Sehän ei ole mitenkään tavatonta. On varmasti helpompaa syyttää jotakuta muuta kuin myöntää että oma rakas aiheutti hölmöilyllään itse oman kuolemansa.
Perhe tarvitsisi varmaan ihan muun lajin apua kuin poliisitutkintaa. jos juttuun liittyisi jotakin väkivaltaa, nokkapokkaa, konfliktia tai muuta, se olisi pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetty ja juoruttu.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Re: Nuori mies kuoli epäselvissä oloissa Ikaalisissa (7.7.20

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Täysi Purenta kirjoitti:Surullinen juttu. Minusta tuossa oikein mikään ei haise rikokselta. Kuulostaa ennemmin siltä, että perhe ei voi sulattaa pojan olleen niin pöljä että on tyhmäillyt kännissä itsensä hengiltä. Sehän ei ole mitenkään tavatonta. On varmasti helpompaa syyttää jotakuta muuta kuin myöntää että oma rakas aiheutti hölmöilyllään itse oman kuolemansa.
Perhe tarvitsisi varmaan ihan muun lajin apua kuin poliisitutkintaa. jos juttuun liittyisi jotakin väkivaltaa, nokkapokkaa, konfliktia tai muuta, se olisi pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetty ja juoruttu.
Totta. Omalle kohdalleni jos kuvittelen kyseisenlaisen tapahtuman, minulle olisi helpottava tieto että kuolema oli oma vahinko eikä kenenkään toisen aiheuttama. Mutta eihän vanhempien ja sisarusten tuskaa voi näin ulkopuolisena ymmärtää, toivon että asiaan tulisi lopullinen selvyys ja oikea surutyö voisi alkaa.

En muuten ymmärrä miten tuo professori on edes tohtinut ottaa kantaa asiaan, mielestäni amatöörimäistä -ja mielestäni lisää vain omaisten tuskaa. No, korkea koulutustaso ja harkintakyky eivät aina tule käsi kädessä...
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Ei vanhempien välttämättä kannata yrittää tehdä asiasta mitään mysteeriä. Pääsisivät paljon helpommalla jos vain hyväksyisivät tapahtuman.
Luulisi heidän oikeasti tunteneen poikansa ja hänen harrastuksensa.
Ja onhan tuo nyt vähän perseestä yrittää tehdä tästä vainajasta jotakin pyhimystä. Olisi lähtenyt kännissä ajelemaan ammutuimaan jos elonpäiviä olisi riittänyt.
Normaali nuori joka myös hölmöili normaalien nuorien tapaan, mutta maksoi hölmöilystään täyden hinnan.
Noi vammat on aika helppoja todeta putoamisen aiheuttamaksi. Niiden vammamekanismi on aivan toisenlainen kuin pahoinpitelyllä.
Asfaltiin iskemä kohdissa on huomattavasti laaja-alaisemmat tunnistettavat jäljet kuin nyrkin tai potkun aiheuttamien.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
elli72
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Minä ajattelisin myös äitinä niin, että helpompi olisi hyväksyä typerä onnettomuus kuin henkirikos. Ja jos tuohon asiaan jää vuosikausiksi jumiin, niin eiväthän nuo vanhemmat koskaan pääse surutyössään edes alkuun. Etsivät vaan vikaa jostain muualta. Helppoa se toisaalta on itse tällaista kirjoittaa kun omat lapset ovat elossa, eikä voi edes kuvitella mitä tuskaa nuo vanhemmat käyvät läpi.
Sailetu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Sailetu »

Tuo Salen rakennus ei vaikuta kovin korkealta tai vaaralliselta. Pienessä humalatilassa on hyvin voinut tulla mieleen, että kokeilenpa aikani kuluksi hypätä tuolta, pudotuskin on varmasti vaikuttanut paljon pienemmältä mitä oikeasti on. Varsinkin jos poika oli harrastanut parkouria. Jos katolla olisi ollut tappelua ja sieltä olisi joku juossut pakoon niin oltaisinhan se kuultu, kerta puiston siivoojia oli liikkeellä. Tuli mieleen, että aivan Salen edestä lähtee bussi aamu seitsemältä, oliko tapahtuma sitten jo tapahtunut vai olisiko kuski nähnyt jotain epäilyttävää.
Sailetu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Sailetu »

Nythän tuo rakennus puretaan viimein pois.
Vastaa Viestiin