Huippuratsastaja alaikäisten hyväksikäytöstä vankilaan

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Re: Huippuratsastajalle syytteet

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

No voi hyvänen aika. En koskaan ole ollut tekemisissä Cajuksen kanssa (onneksi), mutta muistan hänen olleen niin suuri idoli monille heppatytöille. Ne vasta ratsastajia olivatkin, jotka olivat päässeet hänen kurssilleen. Tai sepä vasta talli, jossa Cajus kävi vetämässä edes jonkun kurssin. Hyvä että tällaisia tapauksia tulee julkisuuteen. Hyvä esimerkki siitä, että silloinkin, kun ei niin millään voisi uskoa, niin sitten kuitenkin...

Huh huh. Vaikka 14-vuotias parkuen anelisi seksiä aikuiselta, se on hyväksikäyttö, jos aikuinen suostuu, koska ei sen ikäisen katsota voivan ymmärtää että mitä on tahtomassa, ja mitä seksi ihan oikeasti on kaikkinensa - ja niin sen pitää mennäkin, että hyväksikäyttöhän se. Lapset (eli teinitkin) voi kärttää ja vaatia vaikka mitä, ja sen kuuluu aina olla aikuisen vastuu tajuta mikä sille lapselle olisi parhaaksi. Eihän siihenkään kuulu saatikka tarvitse suostua, vaikka pikkutyttö vaatimalla vaatisi, nätisti tai rumasti, saada mennä isin kanssa naimisiin ja talvipakkasella balettimekossa kouluun.

Jännä tosiaan miten vaikeaa joidenkin, etenkin pedofilian puolustajien, on tajuta lasta, ja että teinitkin ovat lapsia vaikka muuta vaikutelmaa kuinka yrittäisivät luoda. No, tää aihe aina herättää voimakkaita tunteita, niin etten edes oikein osaa sanojani asettaa. Hitto miten varovainen ja tarkka vanhemman pitää ollakaan, ettei joku tule ja särje lastasi, ihan omaa sairauttaan, ymmärtämättömyyttään ja itsekkyyttään. Se tuho on niin peruuttamatonta. Sikäli ymmärrän jos joku ajautuu ihan vainoharhaisenkin suojelevaksi.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
fbiagentti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja fbiagentti »

Katsoin tuossa hiljattain kolmiosaisen brittisarjan Detective, jossa seurattiin Jimmy Savilen lähipiiriin kuuluneen Ray Terretin tapausta. Vielä 40 vuoden jälkeenkin naiset olivat todella traumasoituneita ja järkyttyneitä hyväksikäytöistä jotka tosiaan olivat useimmat 40 vuotta vanhoja.
ReissuLasse
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Todennäköisesti uhrille jää traumoja kun oikeasti miettii tilannetta että toinen on joku 50+ harmaahapsi ja uhri elää siirtymävaihetta lapsesta aikuisuuteen. Voisin veikata ettei siellä Ruotsissakaan kukaan keski-ikäinen voi henkseleitään paukutellen todeta julkisesti olleensa 15v kanssa vaikka teko ei siellä laiton olekkaan.
Miss_Millhone
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Miss_Millhone »

Nyt täytyy sanoa, että tätä minun on vaikea uskoa. Itse olen pyörinyt Suomen hevospiireissä reilun 30 vuotta ja käynyt teini-iässä myös mm. Cajuksen valmennuksissa. Koskaan en hänen käytöksessään enkä puheissaan huomannut mitään moitittavaa. Lisäksi hämmästyttää sekin, ettei "hevosmiesten (tai -tyttöjen) tietotoimisto" tällaisesta koskaan maininnut vaikka yleensä nämä alaikäisiin sekaantuvien nimet siellä kyllä tiedetään.

Mutta oikeus on sanansa sanonut ja mies tuomittu, joten en lähde vänkäämään vaan koitan toipua järkytyksestäni ja tajuta, että yksi harvoista arvostamistani hevoshenkilöistä tipahti juuri jalustalta. :shock:
chadspill
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja chadspill »

Vaikea uskoa ehkä, mutta ei mahdoton. Monet varmaan katsoivat ja tykkäsivät Bill Cosby showstakin. Mutta miten kävikään... nyt on jo 45 Cosbyn uhria tullut esille.
2 200 euroa tienaavalle jää kuukaudessa 10 euroa aiempaa enemmän käteen.
Myös eläkeläisille on luvassa vastaava veronkevennys.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski on tyytyväinen 32 000 € kuukausipalkkaansa - "Minusta palkka on hyvä"
...
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Hyvä tuoda tässä yhteydessä esiin Bill Cosby. Monille oli aivan käsittämätön yllätys sekin tapaus. Ovelimmat näistä pervertikoista tietävät, että voidakseen jatkaa puuhiaan täytyy antaa kaikkensa sen eteen, että julkisivu olisi mahdollisimman symppis ja puhdas. Puistattavaa.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Tracker
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Tracker »

Huippuratsastajan tuomio pysyy - käytti hyväkseen valmennettavia tyttöjä
Torstai 2.6.2016 klo 09.50
Hovioikeus hylkäsi tunnetun ratsastusvaikuttajan ja moninkertaisen Suomen mestarin vaatimukset tuomionsa kumoamisesta.

Kuva
Cajus Aminoff on moninkertainen kenttäratsastuksen Suomen mestari. Kuva vuodelta 2011. (MATTI MATIKAINEN)
Helsingin hovioikeus päätti torstaina, että Cajus Tor Gustav Aminoffin, 70, saama 3 vuoden ja 6 kuukauden tuomio törkeästä lapsen seksuaalisesta jää pysyväksi. Oikeus määräsi, että tuomittu pysyy yhä vankeudessa.

Aminoff oli harrastustoiminnan ohjaajana käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen kolmea 14-15-vuotiasta tyttöä. Varhaisimmat teot olivat vuodelta 2006, uusimmat syksyltä 2013.

Yhden uhrin kanssa miehellä oli liki vuoden kestänyt seurustelusuhde. Oikeus luokitteli teon törkeäksi, sillä "menettely on jatkunut noin kymmenen kuukauden ajan, sukupuoliyhteyksiä on ollut lukuisia ja osapuolten ikäero on ollut huomattava".

Muut teot olivat lähentelystä kosketteluun ja suuteluun. Oikeus huomautti, että Aminoff oli käyttänyt tyttöjä hyväkseen harrastustoiminnan ohjaajan roolissa. Se määräsi tuomitun heti vangittavaksi.

Hovioikeudessa Aminoff vaati syytteen hylkäämistä ja tuomionsa alentamista. Hovi kuitenkin katsoi, että rikosten vakavasta laadusta johtuen kohtuullistamis- tai lieventämisperusteita ei voitu ottaa huomioon. Uhreilleen tuomittu joutuu maksamaan 41 000 euron korvaukset kärsimyksistä ja psyykkisen tilan häiriintymisestä.

Tuomioon sisältyi myös ampuma-aserikkomus, joka liittyi Aminoffin perintöaseisiin.

RISTO KUNNAS
ernobyl

Viesti Kirjoittaja ernobyl »

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aminoff_(suku)

Kuuluuko tähän vehon omistajasukuun?

Ei ollut ainakaan tuossa listassa.
Tracker
Theo Kojak

Miss_Millhone kirjoitti:Nyt täytyy sanoa, että tätä minun on vaikea uskoa. Itse olen pyörinyt Suomen hevospiireissä reilun 30 vuotta ja käynyt teini-iässä myös mm. Cajuksen valmennuksissa. Koskaan en hänen käytöksessään enkä puheissaan huomannut mitään moitittavaa. Lisäksi hämmästyttää sekin, ettei "hevosmiesten (tai -tyttöjen) tietotoimisto" tällaisesta koskaan maininnut vaikka yleensä nämä alaikäisiin sekaantuvien nimet siellä kyllä tiedetään.

Mutta oikeus on sanansa sanonut ja mies tuomittu, joten en lähde vänkäämään vaan koitan toipua järkytyksestäni ja tajuta, että yksi harvoista arvostamistani hevoshenkilöistä tipahti juuri jalustalta. :shock:
http://static1.squarespace.com/static/5 ... 25_A14.pdf
Tracker
Theo Kojak

ernobyl kirjoitti:https://fi.wikipedia.org/wiki/Aminoff_(suku)

Kuuluuko tähän vehon omistajasukuun?

Ei ollut ainakaan tuossa listassa.
Suku ehkä haluaa pitää etäisyyttä eksyneeseen orhiin jonkin aikaa.
Madeline_Poel
Harjunpää

Re: Huippuratsastaja alaikäisten hyväksikäytöstä vankilaan

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Ööh, no tuota kun on tullut lähes 30v ratsu-ja ravipiireissä pyörittyä, niin ei siellä välttämättä nämä herrat tee aina sitä aloitetta.
Kysehän oli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ei raiskauksesta..tuomio kyllä yllätti.
Siellä on pikkupimuilla tullut Cajuksesta riitaa ja joku noista on sitten vetänyt herneen nenään ja juttu on kuulunut äitimuorin korviin :shock: ?

Tämä on vähän verrattavissa siihen naisopettajaan, joka seukkaili nuorien poikien (tyttöjen?) kanssa.

Ero on vain se, että hevospiireissä tunnetut ja pärjäävät henkilöt kiinnostavat likkoja paljon enemmän kuin opettajat.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Tackleberry
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Tackleberry »

Madeline_Poel kirjoitti:Ööh, no tuota kun on tullut lähes 30v ratsu-ja ravipiireissä pyörittyä, niin ei siellä välttämättä nämä herrat tee aina sitä aloitetta.
Kysehän oli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ei raiskauksesta..tuomio kyllä yllätti.
Siellä on pikkupimuilla tullut Cajuksesta riitaa ja joku noista on sitten vetänyt herneen nenään ja juttu on kuulunut äitimuorin korviin :shock: ?

Tämä on vähän verrattavissa siihen naisopettajaan, joka seukkaili nuorien poikien (tyttöjen?) kanssa.

Ero on vain se, että hevospiireissä tunnetut ja pärjäävät henkilöt kiinnostavat likkoja paljon enemmän kuin opettajat.
Puhdasta spekulaatiota, mutta sillä ei ole väliä kuka on tehnyt aloitteen. Paskiainen kuuluu linnaan. Tänään Seiskassa taisi itkeä, että kuolee vankilassa. Toivotaan niin. Good riddance.
Nippu
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Nippu »

Eilisessä maakuntalehti Ilkassa oli juttu Jukka Vihriälän saamasta lahjustuomiosta ja sen yhteydessä oli puhetta siitä, että Vihriälä tuomittiin "maan tavasta". Tässä on nyt sama juttu. Huttunen ja Aminoff ovat saaneet tuomiot rikoksista, joista on iänkaiken vaiettu, koska ne ovat "maan tapa". Olen siis sitä mieltä, että kaikki nämä tuomiot ovat täysin aiheellisia, koska tuomitut ovat selkeästi rikkoneet Suomen lakia. Nyt vain toivoisin, että nämä kymmenien muiden "maan tapaa" noudattaneiden henkilöiden tekemiset tongittaisiin samalla innokkuudella, jolloin vasta saataisiin tämä asia karsituksi yhteiskunnasta edes minimiin, jos ei nyt ihan kokonaan...

Hevostalli.netin sontalaatikosta löytyy edelleen henkilöitä, jotka puolustelevat Aminoffin toimintaa tyttöjen halukkuudella ja ovat ainakin puheidensa mukaan valmiita viemään tyttäriään hänen valmennuksiinsa, koska on hyvä valmentaja :shock: Alan jo epäillä, että sen on pakko olla trollausta, mutta toisaalta myös uskon, että noita ihmisiä kyllä löytyy. Jos äiti itse on aikoinaan joutunut vanhan äijän seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi, mutta haluaa kieltää asian ja vannoo edelleen, että itse halusi, niin kai se on tyttärenkin kohdalla sitten ihan okei :roll:
ernobyl

Viesti Kirjoittaja ernobyl »

Tukka pois ja linnaan sanon minä!

Kyllä ärsyttää, että rikoksentekijän sosiaalinen status vaikuttaa ihmisten mielikuvaan tämän kaltaisissa asioissa.

"mutta kun on niin hyvä valmentaja ja kiva tyyppi", "ei ikinä uskoisi".

Jos samat teot olisi tehnyt joku rastapäinen pössyttelijä, niin johan oltaisiin porukalla lynkkaamassa ja kuohimassa.

Rikos on rikos ja siitä pitää tuomita kaikki saman asteikon mukaan. laki on laki.

Jokainen valitsee oman polkunsa. Hän valitsi näin ja tiesi varmasti, että toimii väärin. Hän valitsi, että kuolee mahdollisesti vankilassa. Turha siitä on itkeä. Vaikka tytöt "tyrkyttivät" itseään, ei se muuta asiaa mihinkään suuntaan. Lapsi on lapsi, ja aikuisella on aikuisen vastuu.
Nippu
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Nippu »

Aminoff on avautunut saamastaan tuomiosta Horsemailin Margit Ticklenille. En ole ostanut lukuoikeutta kyseiseen nettilehteen, joten koko juttua ei ole saatavilla. Oheinen osalainaus on jälleen kerran Hevostalli.netin sontalaatikosta:
Ote jutusta:

“Olen realisti. Olen myöntänyt hyväksyneeni lähelleni nuoren tytön, joka tarjoutui minulle. Näin se näkemykseni mukaan meni”, Aminoff sanoo rauhallisesti.

“Siitä voi keskustella pitkään, onko totuuden puhuminen järkevää tässä yhteiskunnassa vai ei… Olen nyt ollut vuoden vankilassa. Ensin Vantaalla, sitten Sörnäisissä ja Keravalla.

Ympärilläni murhaajia ja huumerikollisia, kovan luokan talousrikollisia. Vaikea on käsittää, että kuuluisin joukkoon.”

(Lähde: http://horsemail.fi/wordpress/2016/12/2 ... ee-kirjaa/ )
Kyseinen artikkeli alkaa näin:
Cajus Aminoff valmistelee kirjaa
Tämän artikkelin aloituskuva on 10 vuoden takaa Ypäjältä. Vaikka katsoja ei sitä näe, siinä hymyilee kenttäratsastaja Cajus Aminoff – hänelle tyypilliseen tapaan. Tänään Aminoff ei ratsasta. Hän tyhjentää roskiksia traktorilla ja hoitaa lampaita. Aminoffin äänessä on tuttu väri, mutta se ei ole iloisen innostunut. Sellainen, mihin olen 25 vuoden aikana tottunut. Asiat, joista puhumme, vain todetaan. Niin
Jotenkin niin tyypillistä näille heppasedille, etteivät edes myönnä tehneensä mitään moraalisesti väärää, joku pönttö vain on kirjoittanut jotain kummallisia lakipykäliä, ettei muka pikkup*lluja saa hässiä...
Vastaa Viestiin