Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Kliina
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2013 3:12 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kliina »

Itse olen samaa mieltä, että Arabitaustaisten miesten ikää on vaikea arvioida. Olen tavannut elämässäni 15-vuotiaan pojan joka ulkoiselta habitukseltaan olisi helposti mennyt 20-vuotiaasta. Vinkkimiehissä poliisi totesi, että voi olla siinä 30v paikkeilla. Multiojankadulla oli asunut muutama maahanmuuttaja perhe. Voisiko näistä löytyä kotona asuvaa parikymppistä poikaa. Nuoremmat ihmiset yleensä oppivat uuden kielen helpommin. Toki on mahdollista, että ovat asuneet Suomessa jo kauan ja kielitaita karttunut. Lähinnä halusin nostaa tämän seikan esille. Näin muuten vuoden -99 tapahtumia on vaikea enää tarkistaa ellei ole jotain ulkomaanmatkoja tai muita tärkeitä menoja jotka muistaa.
Klywon
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Su Heinä 13, 2014 3:27 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Klywon »

Atlanta kirjoitti:Entä, jos perhesyy oli se, että tuo kyytiin noussut mies olikin taksarin tuttu? Ei mikään ulkolainen, vaan ihan suomalainen mies?
En ota kantaa siihen, oliko mies mahdollisesti taksarin tuttu (omalta mutulta en pitäisi tätä todennäköisenä). Tuota suomalaisuutta taas puolestaan sopii miettiä. En tiedä, kuinka paljon ulkomaalaistaustaisia suomalaisia on Suomessa ollut parikymmentä vuotta sitten, mutta itselleni tuli mieleen joku Axl Smithin tapainen, ulkomaalaisen näköinen, mutta ihan Suomessa syntynyt ja kasvanut kaveri.

Vinkkimiesten haastattelussahan rikostutkija sanoi taksikuskin kertoneen, että ulkomaalaisen näköinen mies vaikutti osaavan hyvin suomea, tai ainakaan osoitteen ilmaisemisessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Muutahan he eivät tainneet koko matkan aikana puhua, mikä sinänsä on omasta mielestäni hiukan kammottavaa. Matka keskustasta Multisiltaan kestää kuitenkin jonkin tovin, ja ne harvat kerrat kun itse olen ollut taksissa, on kuski yleensä pyrkinyt virittämään jonkinsortin small talkia. Kuskejahan on toki monenlaisia.
Atlanta kirjoitti:Ja jos tuo henkilö oli ulkomaalainen, hän on voinut lähteä maasta jo heti seuraavana päivänä.

Tietysti mahdollista, mutta toivottavasti on saatu selville jos näin on käynyt. Rikostutkija mainitsi em. haastattelussa, että luultavasti kukaan siihen aikaan alueella asuneista epäilyyn sopivista henkilöistä ei ole muuttanut pois Suomesta. Kuolemantapaukset ovat pyyhkineet osan pois pelistä, ja kaikkia epäiltyjä ei kai ole saatu vielä kartoitettuakaan.
"Stop right there, criminal scum!"
Routalempi
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 11:17 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Routalempi »

Sherlocked kirjoitti:
Eetu88 kirjoitti:Aina ollut sellainen tunne,että Raisa on kätkettynä tälle laajalle alueelle https://www.google.fi/maps/@61.41674,23.7500096,15z

Eli tampereentieltä vasemmalle sääksjärventielle ja heti vasemmalle kannistontielle.Siellä metsäteitä riittää pitkin poikin.Aikanani ilman korttia siellä ajellut monia kilometrejä.Tämä taksikuskin ilmaantuminen tietonsa kanssa,että Raisa olisi jätetty Multisiltaan vahvisti vain epäilyksiäni.Nämähän tosin ovat vaan minun epäilykseni.Jostain syystä tuo google maps ei aina näytä kaikkia siellä olevia metsäteitä,mutta niitä riittää ihan Pirkkalaankin saakka.
Tutut ns. Sipilän metsäautotiet. :D

Tuonnehan on voitu dumpata... luulisi että tuollakin liikkuisi metsissä kuitenkin marjastajaa sun muita ristiin rastiin että joskus sit jotain Raisasta löytyisi. Ellei sitten ole kunnolla haudattu, esim. suohon on jotkut tavattu laittaa...
Eräs näky vaivaa mua edelleen, joten parempi kertoa se tässä. Olen siis taksarin kanssa hieman samoilla linjoilla...

Viime marraskuussa, päivänä jona vihje Multisillasta ja taksikyydistä tuli, päätin vähän ajella sielläpäin. Aamulehti oli kuvaamassa omaa juttuaan. Iltapäivän hämärryttyä bongasin eräästä kohtaa Kaitalantietä (vie Multisillasta Pirkkalan Toivioon) punaisen kynttilän palamassa, noin viitisen metriä tiestä. Luonnehtisin sitä malliltaan hautakynttiläksi.

En anna mielikuvitukselle siipiä, mutta jokainen voi sen tykönään tehdä. Ei, en ole lainkaan sillä mielellä. En halua olla. Mutta kyllä siinä hieman säpsähti. Kynttilän paikka oli melko jännä. Siinä kohtaa ei ollut taloa, ei pihatietä. Se ei jotenkin sopinut siihen yhtään.

Noin, nyt se on kerrottu. Voidaan palata muihin spekulaatioihin.
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Routalempi kirjoitti:
Sherlocked kirjoitti:
Eetu88 kirjoitti:Aina ollut sellainen tunne,että Raisa on kätkettynä tälle laajalle alueelle https://www.google.fi/maps/@61.41674,23.7500096,15z

Eli tampereentieltä vasemmalle sääksjärventielle ja heti vasemmalle kannistontielle.Siellä metsäteitä riittää pitkin poikin.Aikanani ilman korttia siellä ajellut monia kilometrejä.Tämä taksikuskin ilmaantuminen tietonsa kanssa,että Raisa olisi jätetty Multisiltaan vahvisti vain epäilyksiäni.Nämähän tosin ovat vaan minun epäilykseni.Jostain syystä tuo google maps ei aina näytä kaikkia siellä olevia metsäteitä,mutta niitä riittää ihan Pirkkalaankin saakka.
Tutut ns. Sipilän metsäautotiet. :D

Tuonnehan on voitu dumpata... luulisi että tuollakin liikkuisi metsissä kuitenkin marjastajaa sun muita ristiin rastiin että joskus sit jotain Raisasta löytyisi. Ellei sitten ole kunnolla haudattu, esim. suohon on jotkut tavattu laittaa...
Eräs näky vaivaa mua edelleen, joten parempi kertoa se tässä. Olen siis taksarin kanssa hieman samoilla linjoilla...

Viime marraskuussa, päivänä jona vihje Multisillasta ja taksikyydistä tuli, päätin vähän ajella sielläpäin. Aamulehti oli kuvaamassa omaa juttuaan. Iltapäivän hämärryttyä bongasin eräästä kohtaa Kaitalantietä (vie Multisillasta Pirkkalan Toivioon) punaisen kynttilän palamassa, noin viitisen metriä tiestä. Luonnehtisin sitä malliltaan hautakynttiläksi.

En anna mielikuvitukselle siipiä, mutta jokainen voi sen tykönään tehdä. Ei, en ole lainkaan sillä mielellä. En halua olla. Mutta kyllä siinä hieman säpsähti. Kynttilän paikka oli melko jännä. Siinä kohtaa ei ollut taloa, ei pihatietä. Se ei jotenkin sopinut siihen yhtään.

Noin, nyt se on kerrottu. Voidaan palata muihin spekulaatioihin.
Juu, voi tuohon muukin selitys olla. Jos siellä ulkoilija on saanut viimeisen sairauskohtauksensa tai jonkun lemmikki on kohdannut viimeisen määränpäänsä, ja on haluttu muistella vainajaa juuri siinä paikassa. Vinkkimiesten jaksossa tuli esille, että joitakin etsintöjä poliisi olisi jo Multisillassa tehnyt. Ehkäpä kuitenkin tuosta paikasta kannattaisi jättää tarkempi vinkki poliisille, koska ne varmaan tulee etsimään ruumista tuollapäin ja voisivat tarkistaa tuon paikan.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Angel13
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 24, 2015 6:50 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Angel13 »

En usko taxikuskin tarinointiin. Ettei itse olisi syyllinen. Kuka hullu pimittäisi tietoa kun tyttöä etsitty kaikki vuodet näkyvästi? Taxikuskin kesämökiltä löytyy todennäköisesti.
Anasta
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2016 1:01 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Anasta »

Olen nyt plärännyt näitä sivuja muutaman päivän, ja mulla on vahva luotto taksikuskiin. Ensinnäkään en usko, että poliisi julkaisisi mielestään tärkeän vihjeen näin pitkän ajan päästä tapauksesta, jos ei pitäisi sitä ratkaisun kannalta tärkeänä. Toisekseen itse olen kaikki nämä vuodet kuvitellut Raisan tuollaiseksi kiltiksi, tunnolliseksi urheilijanaluksi, jollainen kuva tytöstä kadotessaan annettiin. Itse olin siihen aikaan kioskissa töissä, ja tuli luettua iltapäivälehdet. Pelkästään tuo Raisan valokuva, joka on esiintynyt lehtien sivuilla, on niin harhaanjohtava kuin vaan voi olla. Tukka vaaleahko, pitkä, poninhännällä. Kasvoissa ei meikkiä. Olisiko se taksikuski edes tajunnut samaksi tytöksi, vaikka olisi seuraavalla viikolla nähnyt lehdessä Raisan kuvan? Lisää spekua itsestäni tuon ikäisenä, Raisan kommentista "Mitenhän mulle käy..?" ja muuta vastaavaa, kunhan saan ajatukseni järjestykseen ja "paperille"..
wonderland
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 2:57 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja wonderland »

Anasta kirjoitti:Olen nyt plärännyt näitä sivuja muutaman päivän, ja mulla on vahva luotto taksikuskiin. Ensinnäkään en usko, että poliisi julkaisisi mielestään tärkeän vihjeen näin pitkän ajan päästä tapauksesta, jos ei pitäisi sitä ratkaisun kannalta tärkeänä. Toisekseen itse olen kaikki nämä vuodet kuvitellut Raisan tuollaiseksi kiltiksi, tunnolliseksi urheilijanaluksi, jollainen kuva tytöstä kadotessaan annettiin. Itse olin siihen aikaan kioskissa töissä, ja tuli luettua iltapäivälehdet. Pelkästään tuo Raisan valokuva, joka on esiintynyt lehtien sivuilla, on niin harhaanjohtava kuin vaan voi olla. Tukka vaaleahko, pitkä, poninhännällä. Kasvoissa ei meikkiä. Olisiko se taksikuski edes tajunnut samaksi tytöksi, vaikka olisi seuraavalla viikolla nähnyt lehdessä Raisan kuvan? Lisää spekua itsestäni tuon ikäisenä, Raisan kommentista "Mitenhän mulle käy..?" ja muuta vastaavaa, kunhan saan ajatukseni järjestykseen ja "paperille"..
Eikös Raisan illankulusta ollut muitakin havaintoja, että oli nähty ulkomaalaistaustaisen seurassa. Kuitenkin on vain havaintoja tai kertomuksia siitä, että Raisa oli jonkun seurassa ennen kuin mitään ikävää tapahtui. Kuka Raisan tappoi, mahtoiko olla sama mies, jonka mukaan Raisa lähti. Entä jos, Raisa poistuikin asunnosta yöhön ja ulkona jotakin ikävää tapahtuikin aivan jonkun muun toimesta. En usko, että tämä juttu selviää, jos ei tule tunnustusta ja sitä tukevia silminnäkijälausuntoja. Ei vaan riitä, vaikka Raisan seuralainen löytyisi tai poliisi tavoittaisi talossa aikanaan asuneet maahanmuuttajat. Siitähän ei ota selvää, puhuuko kuultava totta vai ei ja vaikka myöntäisi vieneen naisen kämpillensä, ei riitä näytöksi siitä, että on myös aiheuttanut Raisan kuoleman tai katoamisen. Uskon, että tää juttu ei selviä koskaan, ellei tekijä tunnusta ja paljasta ruumiin kätköpaikkaa.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Marjo
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: To Elo 18, 2011 4:55 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Marjo »

Mitenkäs jos köyhällä marokkolaisella ei ollut autoa. Mihinkäs dumppaat ruumiin sitten?quote="rekkajorma"]Tuosta multiojankadulta kun ajelee rautatiesillan ylitse vähänmatkaa ja kääntyy oikealle ja hetkenpäästä vasemmalle, lähtee siitä hiekkatie, jota ei talvisin hoideta mitenkään, eikä kyllä kesäisinkään. Se on useita kilometrejä pitkä ja asuttamaton ja johtaa pirkkalan abc:lle. Tuon tien varteen / siitä erkaneville teille kun dumbbaa ruumiin niin ei varmasti ihan heti löydy. Pikkuteitä erkanee jonkin verran ja metsä on aikas tuuheaa. Tiellä ei kulje kun työmiehiä sähkölinjoja huoltamaan ja sienestäjiä ja marjastajia ja talvella hiihtäjiä.

Myös vesistö on ihan vieressä, tosin mökkejä on runsaasti, eikä kunnon paikkaa dumbata ruumista järveen ole tuolla kohtaa mutta vähän kauempana on hyvä parkkipaikka mistä hommaa voisi yrittää, mutta matala ranta on kyllä esteenä ja kesällä paljon kalassa porukkaa eli en usko siitä ainakaan onnistuvan niin että jäisi huomaamatta.

Sen verran viellä lisään että tien nimi kartassa on keskisentie, ja ainakin kartassa näkyy muutama pieni lampi lähellä tietä..niitä ehkä kannattas naarata. Muutenkin tuolla joskus ajellut ja nytkun kartasta katsoo tuota multisillan/sääksjärven ja pirkkalan lentoaseman välistä maastoa niin on juuri sellaista kuin muistelin eli pieniä teitä menee niin pirusti ympäri ämpäri, joskus meinannut eksyäkkin sinne. Ihmisillä myös tapana hylätä vanhoja huonekaluja noitten teitten päihin. Koskaan en oo ketään nähnyt tuolla pörräävän. Pistän tähän viellä kartan jos se toimii. https://goo.gl/maps/Nmr7PjaW9ML2

Jos itse dumbbaisin ruumiin niin tossa olisi aikas ihanteellinen paikka..joku louhos mikä täyttynyt vedellä. https://goo.gl/maps/twSzPZxMULo[/quote]
Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Tuollaiset louhokset ovat sukeltajien suosiossa. Kirkas vesi jne.
lillarejoete
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 12:16 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja lillarejoete »

Mulla tuli mieleeni sellainen asia, että Raija Juutilan tapauksessa lähes 20 vuotta taposta, niin ruumiskoira paikansi olohuoneesta paikat, jossa ruumis oli maannut 1-2 vuorokautta (ennen kuin Juutilan avomies oli ruumiin kuljettanut liiketilansa pihamaalle).
Jos Poliisilla olisi tiedossa mahdolliset huoneistot Multiojankadulla, niin voisiko ruumiskoirat tehdä vainut samoin kuten Juutilan tapauksessa? Hyvin todennäköistähän lienee, että Räisänen on surmattu jossakin huoneistossa sisällä. Juutilan tapauksessa ilmeisesti avomies oli lyönyt jollakin esineellä, niin että verta oli vuotanut. Jääkö ruumista vainu koiralle paikannettavaksi myös jos uhri on esim kuristettu ilman verijälkiä?
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

lillarejoete kirjoitti:Mulla tuli mieleeni sellainen asia, että Raija Juutilan tapauksessa lähes 20 vuotta taposta, niin ruumiskoira paikansi olohuoneesta paikat, jossa ruumis oli maannut 1-2 vuorokautta (ennen kuin Juutilan avomies oli ruumiin kuljettanut liiketilansa pihamaalle).
Jos Poliisilla olisi tiedossa mahdolliset huoneistot Multiojankadulla, niin voisiko ruumiskoirat tehdä vainut samoin kuten Juutilan tapauksessa? Hyvin todennäköistähän lienee, että Räisänen on surmattu jossakin huoneistossa sisällä. Juutilan tapauksessa ilmeisesti avomies oli lyönyt jollakin esineellä, niin että verta oli vuotanut. Jääkö ruumista vainu koiralle paikannettavaksi myös jos uhri on esim kuristettu ilman verijälkiä?
Luulen että ruumiin täytyy mädäntyä jonkinasteisesti että ruumiskoira voi haistaa, jos ruumis on "ehjä" -tietty jos tapettu niin että on tullut verta, verihän mätänee toki myös, tämän koira voi haistaa vaikka ruumis olisi siirretty pois tuoreeltaan. Mutta kuinka pitkän ajan jälkeen, ja kuinka paljon olosuhteiden vaihtelua hajujälki kestäisi (esim. pintaremontit), joku (ruumis)koiriin enemmän perehtynyt voisi kertoa? Itsekin olen koiraharrastaja ja jäljellä ollaan käyty, mutta sen syvällisemmin en varsinkaan näistä virkakoiran käyttöön liittyvistä asioista tiedä.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Avatar
Yggdrasil
Jane Marple
Viestit: 1021
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 10:31 pm

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Ettei vaan olis jonkun pakastimessa tälläkin hetkellä.
---
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Ruumiskoirat metsään, poliisi jäljittää pitsamiehiä – Selviääkö Raisa Räisäsen tapaus vihdoin?

Keskusrikospoliisi on saanut runsaasti uusia vihjeitä ja havaintoja vuonna 1999 kadonneen Raisa Räisäsen tapaukseen liittyen. Vihjeet ovat tulleet sen jälkeen, kun MTV.fi:n Vinkkimiehet-ohjelman erikoisjakso Räisäsen katoamisesta julkaistiin kolme viikkoa sitten.

– Vihjeitä ja havaintoja on tullut 15-20. Ne ovat koskeneet sopivia henkilöitä ja mahdollisia hautapaikkoja Multisillan lähimetsissä, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Paavo Tuominen sanoo MTV Uutisille.

Vinkkimiehet-ohjelmassa kerrottiin toukokuussa uusi hätkähdyttävä tieto Raisa Räisäsen katoamisesta.

KRP:n mukaan Raisa Räisänen oli ollut peloissaan noustessaan taksiin lokakuisena yönä vuonna 1999 Tampereen keskustassa. Taksi vei tytön ja ulkomaalaisen miehen kerrostaloalueelle Multisiltaan.

Taksikuski oli viime vuoden lopulla ottanut yhteyttä poliisin ja kertonut muistavansa kyseisenä yönä kyydin, jossa hän vei kylmissään olleen tytön ja ulkomaalaistaustaisen miehen noin kymmenen kilometrin päähän Multisiltaan, Multiojankatu 28:ssa sijaitsevalle kerrostaloalueelle.

Tyttö oli noussut ensin autoon etupenkille, kun mies oli keskustellut auton takana tuttavansa kanssa.

– Tyttö oli ollut peloissaan ja sanonut ”mitenköhän minulle käy”, Tuominen kertoi Vinkkimiehet-ohjelmassa.

Poliisi epäilee, että Raisa Räisänen on surmattu ja ruumis kätketty.

KRP saanut valokuvia hautapaikoista
Tuomisen mukaan Vinkkimiehet-ohjelman jälkeen poliisi on saanut vihjeitä mahdollisista hautapaikoista Multisillan lähistöllä.

– Ihmiset ovat muistaneet hyvin, missä silloin on ollut jonkinlaisia kaivantoja. Niihin liittyen poliisi on nyt saanut myös valokuvia. Nämä mahdolliset hautapaikat aiotaan tarkistaa lähiaikoina ruumiskoiran avulla, Tuominen kertoo.

Kaivannot ovat vain kilometrin säteellä Multisillan kerrostaloalueelta, johon Raisa Räisäsen epäilty taksikyyti päättyi.

Poliisi jäljittää pitsamiehiä
Lisäksi poliisi yrittää tavoittaa Tampereen keskustassa, Hämeenkatu 16:ssa tapahtuma-aikaan sijainneen pitserian omistajaa ja työntekijöitä.

Vihjeiden mukaan ainakin osa entisen pitserian turkkilaistaustaisista työntekijöistä asui vuonna 1999 Multisillassa.

– Se on ainakin asia, mikä nyt kannattaa selvittää. Jäljitämme pitserian omistajaa ja työntekijöitä, Tuominen vahvistaa.

16-vuotias Raisa Räisänen katosi Tampereella 16.10.1999. Hänen tiedetään eronneen ystävästään Hämeenkadun Sokoksen kulmalla myöhään illalla.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... in/5944064
Totuus
Avatar
Sherlocked
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Su Marras 15, 2015 1:51 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sherlocked »

Kyllikki S kirjoitti:
Ruumiskoirat metsään, poliisi jäljittää pitsamiehiä – Selviääkö Raisa Räisäsen tapaus vihdoin?

Keskusrikospoliisi on saanut runsaasti uusia vihjeitä ja havaintoja vuonna 1999 kadonneen Raisa Räisäsen tapaukseen liittyen. Vihjeet ovat tulleet sen jälkeen, kun MTV.fi:n Vinkkimiehet-ohjelman erikoisjakso Räisäsen katoamisesta julkaistiin kolme viikkoa sitten.

– Vihjeitä ja havaintoja on tullut 15-20. Ne ovat koskeneet sopivia henkilöitä ja mahdollisia hautapaikkoja Multisillan lähimetsissä, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Paavo Tuominen sanoo MTV Uutisille.

Vinkkimiehet-ohjelmassa kerrottiin toukokuussa uusi hätkähdyttävä tieto Raisa Räisäsen katoamisesta.

KRP:n mukaan Raisa Räisänen oli ollut peloissaan noustessaan taksiin lokakuisena yönä vuonna 1999 Tampereen keskustassa. Taksi vei tytön ja ulkomaalaisen miehen kerrostaloalueelle Multisiltaan.

Taksikuski oli viime vuoden lopulla ottanut yhteyttä poliisin ja kertonut muistavansa kyseisenä yönä kyydin, jossa hän vei kylmissään olleen tytön ja ulkomaalaistaustaisen miehen noin kymmenen kilometrin päähän Multisiltaan, Multiojankatu 28:ssa sijaitsevalle kerrostaloalueelle.

Tyttö oli noussut ensin autoon etupenkille, kun mies oli keskustellut auton takana tuttavansa kanssa.

– Tyttö oli ollut peloissaan ja sanonut ”mitenköhän minulle käy”, Tuominen kertoi Vinkkimiehet-ohjelmassa.

Poliisi epäilee, että Raisa Räisänen on surmattu ja ruumis kätketty.

KRP saanut valokuvia hautapaikoista
Tuomisen mukaan Vinkkimiehet-ohjelman jälkeen poliisi on saanut vihjeitä mahdollisista hautapaikoista Multisillan lähistöllä.

– Ihmiset ovat muistaneet hyvin, missä silloin on ollut jonkinlaisia kaivantoja. Niihin liittyen poliisi on nyt saanut myös valokuvia. Nämä mahdolliset hautapaikat aiotaan tarkistaa lähiaikoina ruumiskoiran avulla, Tuominen kertoo.

Kaivannot ovat vain kilometrin säteellä Multisillan kerrostaloalueelta, johon Raisa Räisäsen epäilty taksikyyti päättyi.

Poliisi jäljittää pitsamiehiä
Lisäksi poliisi yrittää tavoittaa Tampereen keskustassa, Hämeenkatu 16:ssa tapahtuma-aikaan sijainneen pitserian omistajaa ja työntekijöitä.

Vihjeiden mukaan ainakin osa entisen pitserian turkkilaistaustaisista työntekijöistä asui vuonna 1999 Multisillassa.

– Se on ainakin asia, mikä nyt kannattaa selvittää. Jäljitämme pitserian omistajaa ja työntekijöitä, Tuominen vahvistaa.

16-vuotias Raisa Räisänen katosi Tampereella 16.10.1999. Hänen tiedetään eronneen ystävästään Hämeenkadun Sokoksen kulmalla myöhään illalla.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... in/5944064
Nyt tuli fiilis että alkoi Lyyti kirjoittamaan. Joko nyt selviäisi miten Raisan kävi.
"I was lost but now I´ve found."
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1122
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

^Mahtavaa jos alkaisi selviämään! Jospa pitsan paistajat ovat pitäneet itsestään selvänä, että jokainen blondi olisi heistä kiinnostunut ja tilanne lähtenyt vyörymään vikasuuntaan..? Hieman jännää kuitenkin, että poliisi näin selvästi osoittaa tiettyyn suuntaan mahdollisina tekijöinä? Eikö ole vaaraa, että ko.henkilöt painuisivat "maan alle" tai muuten vaihtaisivat kiireen vilkkaa maisemaan, ehkä jopa pois Suomesta?
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Vastaa Viestiin