Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Raataja
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: To Elo 16, 2007 7:22 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Raataja »

Kyläseppä kirjoitti:
Raataja kirjoitti:Tässä tarkoitetaan kaikkia kuolonkolareita, ei ainoastaan niitä jossa toinen osapuoli on rekka tai muu raskas ajoneuvo. Itse olen monesti miettinyt, varsinkin nuorten onnettomuuksista, yksi syy voi olla nämä uudemmat autot ja niiden ajoa turvaavat jutut. Nykyisissä autoissa on ABS:ää ASR:ää ja kaikkea muuta millä yritetään pitää osaamaton kuski omalla kaistalla, Ongelmat alkaa kun se osaamaton kuski ajaa yli näiden turvalaitteiden.... :?:
Kun autot +15v vanhoja joissa nuorten onnettomuudet tapahtuneet. Tais olla IL lööpissä juttua tosta. Jos ajat luistonestolla varustetulla kärryllä niin miten se vaikuttaa onnettomuuksiin?

Jos haluaa tappaa itsensä niin ajakoon vittu kalliota päin, kuin se että ajaa toista ajoneuvoa päin.
Jos on autolla pakko itsensä tappaa niin kaasu pohjaan ja sillan tolppaan päin ajaa asian.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Olisiko tuo valtatie 12:n kolari saanut jonkun seuraamaan esimerkkiä?

Sonkajärvellä on nimittäin rysähtänyt täsmälleen samaan tapaan eli henkilöauto päin kuorma-autoa suoralla tiellä hyvissä ajo-olosuhteissa. Lisäksi poliisia askarruttaa henkilöauton tuleen syttyminen.

http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Kola ... 3#cxrecs_s
Sonkajärven Poromäessä menehtynyt henkilöauton kuljettaja oli 35-vuotias mies. Hänen oli henkilöautossa yksin.

Kolarissa loukkaantui vastaan tullutta kuorma-autoa kuljettanut reilusti keski-ikäinen mies. Hänet vietiin hoitoon Kuopion yliopistolliseen sairaalaan. Ensitietojen mukaan hänen vammansa ovat lieviä.

Onnettomuus tapahtui valtatie 5:llä sunnuntaina aamulla kello 10:n jälkeen.

Henkilöauto ajoi valtatietä etelään päin ja kuorma-auto pohjoiseen päin. Onnettomuus sattui Poromäen risteyksen pohjoispuolella tieosuudella, jossa oli normaali näkyvyys ja hyvä ajokeli.

Henkilöauto oli törmäyshetkellä vastaantulevien kaistalla. Auto syttyi törmäyksessä rajusti tuleen ja paloi täysin.

Poliisi tutkii turman syytä ja sitä, miksi auto syttyi ja paloi niin pahoin.

Poliisi pyytää ilmoittamaan havaintoja tapaukseen liittyen Itä-Suomen poliisin vihjepuhelimeen 0295 415 232 tai sähköpostiin [email protected]

Kuva

Kuva

Kuva

Selvää jälkeä, kuten sanonta kuuluu.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Kyläseppä
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 6:09 am
Paikkakunta: Seppä Ilmarisen paja

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Kyläseppä »

Vittu että vituttaa tommoset luuserit. Hirttäköön itsensä tai ajakoon kalliota päin.
Onneksi yleensä ajavat raskasta kalustoa päin, jokusiahan paskoja ajanut henkilöautoa päin ja niiissähän lähtee kaikki sitten.
Enslaved
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 9:17 am

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Enslaved »

Luupää kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 93810.html
Rekan ja henkilöauton nokkakolari Valtatiellä 12 – yksi kuoli

Julkaistu: 4.6.

Yksi ihminen sai surmansa henkilöauton ja rekan törmäyksessä valtatie 12:lla lauantaina. Surmansa saanut oli henkilöauton kuljettaja. Hän oli autossa yksin.

Turma sattui Lahden ja Kouvolan välillä Uusikylän liittymän kohdalla. Pelastuslaitos sai hälytyksen turmasta puoli kahden aikaan lauantain vastaisena yönä.

Päivystävän palomestarin mukaan kyseessä oli nokkakolari. Onnettomuuden syytä tutkitaan.
Jälleen yksi koruttomuudessaan suorastaan lakoninen uutinen murhenäytelmästä, jonka
puitteet saavat väkisinkin miettimään oliko tämä taas tahallinen alleajo. Valtatie 12 on nimittäin Uusikylän liittymän kohdalla suhteellisen suora ja näkyvyyttäkin piisaa.

Onko jollakulla palstalaisella tarkempaa tietoa tämän tapauksen taustoista?
Tässä tapauksessa tahallisuus ei ole selvä ja perimmäinen syy rekan alle ajautumisesta voi jäädä selviämättä. Tahallisuutta tai vaikka rattiinnukahtamista ei ole vielä pystytty rajaamaan pois.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092 ... 4_uu.shtml
Keskiviikko 21.9.2016

Synkkä ilmiö: kolmannes Itä-Suomen kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista lienee itsemurhia

Asiasta kirjoittaa sanomalehti Karjalainen.


Pohjois-Karjalan liikenteessä kuoli viime vuonna 20 henkilöä. Määrä on kaksinkertainen toissavuoteen verrattuna.

- Tilastolliset marginaalitkin huomioon ottaen luku on poikkeuksellisen suuri. Varsinkin suistumiskuolemia on paljon, kertoo ylikonstaapeli Lasse Voutilainen lehden haastattelussa.

Poliisi epäilee tahallisia onnettomuuksia - kolmannes turmista

Poliisi epäilee, että kolmannes Itä-Suomen alueen kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista on taustaltaan itsetuhoisia eli onnettomuudet ovat tahallisia.

Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu hyvän sään ja sulan kelin aikaan, ja vain parissa tapauksessa kyseessä on ollut sairaskohtaus.

Tiedot täsmentyvät, kunhan kaikki onnettomuustutkinnat viime vuodelta valmistuvat.
En löytänyt tuossa mainittua juttua karjalaisesta, mutta löytyi tämä koko tasavaltaa koskeva:

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis ... n-ehkaista
19.9.2016

Trafi: Liikenteen itsemurhia voidaan ehkäistä

Liikenteen itsemurhista noin kaksi kolmasosaa tapahtuu raideliikenteessä ja yksi kolmasosa tieliikenteessä selviää Trafin, liikenne- ja viestintäministeriön, Liikenneviraston ja Liikenneturvan uudesta selvityksestä.

Itsemurhien ehkäisytyössä keskeistä on yhteinen tahtotila, eri toimijoiden yhteistyö ja monipuoliset toimenpiteet. Tieliikenteen itsemurhien ehkäisyssä myös ajoterveyden arviointi nousee mukaan yhtenä keinona.

Suomessa tehtiin vuonna 2014 yhteensä 789 itsemurhaa, joista noin 10 prosenttia tapahtui liikenteessä. Kaikkien itsemurhien määrä on laskenut vuosituhannen alusta noin kolmanneksen, mutta liikenteen itsemurhissa ei vastaavaa kehitystä ole havaittavissa. Nyt julkaistun selvityksen tavoitteena oli muodostaa yleiskuva tie- ja raideliikenteen itsemurhiin liittyvistä tekijöistä ja jatkotutkimustarpeista.

Raideliikenteessä itsemurhaonnettomuudet ovat yleensä junan alle jäämisiä ja tieliikenteessä useimmiten törmäyksiä raskaaseen ajoneuvoon. Molemmissa tapauksissa osallisena on myös sivullisia, ajoneuvon, junan- tai metronkuljettajia, joille törmäyksellä on vaikutuksensa.

Tieliikenteessä itsemurhan tehneellä on usein erilaisia, elämän hallintaan liittyviä ongelmia. Esimeriksi päihteiden käyttö sekä mielenterveys- ja ihmissuhdeongelmat ovat yleisiä. Taustat ovat samankaltaisia kuin itsemurhan tehneillä yleisesti.

Liikenteen itsemurhien, kuten myös muiden itsemurhien ehkäisyssä keskeistä on tunnistaa itsemurhavaarassa olevat henkilöt ja ohjata heidät asianmukaiseen hoitoon riittävän ajoissa. Masennuksen ja päihdeongelmien hoito on tärkeää, kuten myös läheisten ja yhteiskunnan tuki sekä helposti saatava kriisiapu.

Samassa yhteydessä tulisi hoitavien lääkärien huomioida myös potilaansa kyky toimia turvallisesti ajoneuvon kuljettajana. Tätä seikkaa korostetaan myös Trafin uusissa lääkäreille suunnatuissa ajoterveysohjeissa.

Niin ikään rakenteellisilla toimenpiteillä, kuten esimerkiksi raiteiden aitaamisella asemien läheisyydessä ja ajosuunnat erottavien keskikaiteiden rakentamisella maanteille, on oma merkityksensä liikenteen itsemurhien ehkäisyssä.

- Mikään yksittäinen toimenpide ei kuitenkaan yksin riitä, vaan tarvitaan laaja-alaista eri toimijoiden yhteistyötä ja useita erityyppisiä toimenpiteitä. Tärkeää on muistaa, että itsemurhavaarassa olevan henkilön tunnistamisen ja hoitoonohjauksen voi tehdä kuka tahansa, niin viran puolesta asiaa hoitava kuin sivullinenkin, painottaa Trafin johtava asiantuntija Inkeri Parkkari.
Korutonta kertomaa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Hyperion
Hetty Wainthropp
Viestit: 495
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 4:08 am

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Hyperion »

Suomi onkin harvoja (ainut?) maa jossa tilastoidaan itsemurhat ja sairastapaukset liikenteessä liikenneonnettomuuksiksi, onnettomuustilastojen paisuttamiseksi ja muista (ideologiset syyt, ympäristösyyt) syistä kiristettävien nopeusrajoitusten tukemiseksi.

Muualla itsemurha tilastoidaan vain itsemurhaksi. Jostain kumman syystä itsemurhaa lääkkeiden yliannostukseen ei tilastoida lääkkeen haittavaikutukseksi Suomessa, mutta itsemurha liikenteessä tilastoidaan liikenneonnettomuudeksi, vaikka ei ole onnettomuus vaan täysin tahallinen teko.

Yleensä liikenneonnettomuuksien tutkintalautakunnan raportista ei jää järkevää epäilystä itsemurhamotiivista, on esim. potilashistoria ja jopa itsemurhaviesti. Näiden lisäksi on vielä liuta onnettomuuksia, joissa masennusta ei ole diagnosoitu, eikä ole viestiä, mutta teonkuvaus on ”ajautui yllättäen vastaan tulevan kuorma-auton ajokaistalle” ja esim. rattiin nukahtamisesta tapauksen erottaa rekkakuskin havainto selvästä ohjausliikkeestä ennen rysäystä. Nämäkin olisi tilastoitavaissa itsemurhiksi onnettomuuden sijaan.

Selvien ja erittäin todennköisten itsemurhien lisäksi Suomessa tilastoidaan liikenneonnettomuuksiksi tapaukset, jossa henkilö saa sairaskohtauksen autoa ajaessaan (yleensä sydänkohtaus, joskus aivohalvaus) ja kuolee siihen ilman mitään ulkoisia vammoja. Tyyppitapauksessa kohtaus tulee risteyksessä tai liikennevaloissa pysähtyneenä ja auto jää paikalleen. Jos sairaskohtaus johtaa ulosajoon, tapahtuu se yleensä taajamanopeutta alemmalla nopeudella ja autokaan ei juuri vaurioidu.

Mitään järkiperustetta tilastoida nämäkin tapaukset ”liikennekuolemiksi” ei ole. Kyse on puhtaasti liikennepolitiikasta. Oikeissa liikenneonnettomuuksissa kuolee alle 200 ihmistä vuodessa. Jos tämä korjaus tehtäisiin tilastoihin, olisi Suomen oikeiden liikennekuolemien määrä suhteessa ajomääriin samalla tasolla kuin muissakin Pohjoismaissa.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Kyläseppä kirjoitti:Onneksi yleensä ajavat raskasta kalustoa päin, jokusiahan paskoja ajanut henkilöautoa päin ja niissähän lähtee kaikki sitten.
Noita on kaikkein vaikeinta ymmärtää. Vaarannetaan muiden henkiä eikä oman pakenemisestakaan ole takeita.

Tässä juuri ylläkuvatunlainen tapaus eli itsemurha-aikeissa olleen kuskin aiheuttama kuolemankolari kahden henkilöauton välillä. Tuloksena yksi pahoin loukkaantunut ja kaksi ruumista, joista kumpikaan ei ollut itsemurhaa yrittänyt valopää.

Käkittävääkin tuli.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016100 ... 0_uu.shtml
Maanantai 3.10.2016

Nainen väisti vasemmalle - itsemurhakuski tähtäsi uudelleen

Kolmen viattoman ihmisen elämä teilautui valtatie 14:lle Savonlinnassa toissa vuoden juhannusyönä.

:arrow: Aamuöisessä törmäyksessä menehtyi 39-vuotias mies.
:arrow: Toinen henkilö loukkaantui.
:arrow: Autoa ajanut nainen menehtyi.
23-vuotias savonlinnalainen ajoi tahallaan kaksinkertaista ylinopeutta päin vastaantulijaa. Toista autoa ajanut nainen yritti turhaan väistää. Törmäyksen aiheuttanut mies sai syytteet taposta ja kahdesta tapon yrityksestä. Hän kiisti tahallisen teon ja väitti räplänneensä puhelinta.

Hovioikeus ei pitänyt syytetyn kertomusta uskottavana. Syytetty ajoi kaksinkertaista ylinopeutta. Nuori mies sai 11 ja puolen vuoden vankeusrangaistuksen.

Aamuöisessä törmäyksessä menehtyi 39-vuotias mies, toinen loukkaantui ja henkilöautoautoa ajanut nainen kuoli.

Paikalla on kahdeksankympin nopeusrajoitus. Savonlinnalainen oli kiihdyttänyt Nissan Primeransa vauhdin yli 160 kilometriin tunnissa ja suuntasi auton päin kesäyössä vastaan tullutta toista henkilöautoa.

Honda Accordia ajanut nainen väisti kohti syöksyviä auton valoja vasemmalle - vastaantulevien kaistalle.

Väistö onnistui, mutta Nissan-kuski muutti viime hetkellä suuntaa. Nissan iskeytyi päin Hondan oikeaa kylkeä.

Törmäysnopeus oli yli 240 kilometriä tunnissa ja jälki sen mukaista. Tapahtumia omasta autostaan seuranneen todistajan mukaan törmäyksen jälkeen autot "pyörähtivät ja lensivät" - toinen ojaan ja toinen vyöryi aika kauas.

Hondassa oikealla edessä istunut 39-vuotias matkustaja kuoli, takapenkillä istunut toinen mies sai vakavia sisäelinvammoja. Kuljettajana toiminut nainen sai muun muassa kylkiluumurtumia.

23-vuotias Jani Markus Tapani Salkkola selvisi suhteellisen lievin vammoin, vaikka ei poliisin ja onnettomuustutkijan arvion mukaan käyttänyt turvavyötä. Salkkolan Nissan oli törmäyksen jälkeen kaatunut kyljelleen ja vyörynyt kyljellään eteenpäin.

"Räpläilyä, näpläilyä"

Salkkolaa epäiltiin tahallisesta teosta. Hän olisi yrittänyt itsemurhaa ja sen yhteydessä päättänyt tappaa myös toisessa autossa olleet itselleen tuntemattomat ihmiset.

Salkkola sai Etelä-Savon käräjäoikeudessa syytteet törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, taposta ja kahdesta tapon yrityksestä.

Hän kiisti tahalliset teot kertoen, että olisi törmäyshetkellä näpräillyt puhelimellaan tekstiviestiä. Edelleen hän kertoi, että oli juuri irrottanut puhelimensa AUX-johdon autostereoista ja pannut johdon hansikaslokeroon.

Salkkola katsoo, että näiden askareiden vuoksi hänen autonsa ajautui vasemmalle vastaantulevien kaistalle.

Salkkolan mukaan hänellä ei ollut itsemurha-aietta. Hän ei mielestään ajanut kuin ehkä pientä ylinopeutta.

Tyttöystävä jätti

Salkkolan kiistämistä vastaan puhuu se, että onnettomuustutkintakeskuksen insinöörin laskelman mukaan hän ajoi vähintään 160 kilometriä tunnissa. Oikeus uskoi erittäin kokenutta onnettomuustutkijaa.

Huomattavasta ylinopeudesta todisti oikeudelle myös törmäyksen nähnyt autoilija.

Salkkolan itsemurha-ajatuksen olisi laukaissut se, että tyttöystävä jätti hänet vappuna. Salkkola oli eron jälkeen lähettänyt naiselle ja tämän ystäville viestejä. Hän naputteli lähipiirille viestejä vielä juhannuksena hetkeä ennen törmäystä.

Käräjäoikeus katsoi, että juhannukset viestit on tulkittavissa itsemurhaviesteiksi. Joskin muitakin mahdollisuuksia on.

Salkkolan itsensä mukaan hän oli juhannuksena jo toipunut erosta eikä hänellä ollut itsemurha-aikeita. Viesteillään hän halusi huomiota, saada voitettua tyttöystävän takaisin.

Oikeus katsoi, että viestit oli lähetetty jo siinä vaiheessa kun onnettomuus sattui. Ei ole uskottavaa, että kukaan voisi ajaa autoa 160 kilometriä tunnissa ja samaan aikaan naputella viestiä.

Tilaa olisi ollut

Tahallisen teon puolesta puhui myös toisen turma-auton kuljettajan kertomus. Nainen mukaan vastaantullut auto ei ajautunut hänen autoaan kohti. Nissan-kuski muutti suuntaa hallitusti, "samalla tavalla kuin olisi vaihtanut kaistaa tai lähtenyt ohitukseen".

Auto ei kulkiessaan myöskään heilunut vaan kulki vakaasti kohti.

Nainen kertoo, että väisti kohti syöksyvää autoa vasemmalle. Törmäys olisi ollut väistön ansiosta vältettävissä, sillä tie oli leveä.

Viime hetkellä Nissanin kuljettaja kuitenkin itse ohjasi autonsa oikealle osuen sen kulmalla Hondan oikeaan kylkeen.

Tahallisen teon puolesta puhui käräjäoikeuden mukaan myös se, ettei Salkkola käyttänyt turvavyötä.

Käräjäoikeus katsoi kaikki syytteet näytetyksi toteen. Salkkola sai 11 ja puolen vuoden vankeusrangaistuksen.

Hovi määräsi vangittavaksi

Salkkolaa ei kuitenkaan määrätty vangittavaksi ja hän valitti asiassa Itä-Suomen hovioikeuteen.

Hovioikeus järjesti asiassa uuden käsittelyn, jossa kuultiin pääosin samat todistajat kuin käräjilläkin.

Hovi päätyi samaan tulokseen kuin käräjäoikeuskin. Salkkola on syyllinen. Hovioikeus vahvisti perjantaina Salkkolan vankeusrangaistuksen ja määräsi hänet vangittavaksi.

Ainoa muutos käräjäoikeuden tuomioon oli, että hovioikeuden katsoo jääneen epäselväksi kysymyksen, käyttikö Salkkola käyttänyt turvavöitä vaiko ei. Salkkola kömpi itse autosta ulos eikä teknisesti tai lääketieteellisesti ole varmuudella näytettävissä oliko vyö kytkettynä tai ei.

Turvavöiden käytöllä ei kuitenkaan hovioikeuden mukaan ole merkitystä asian lopputulokseen.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8197
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Kylläpä olikin taas vaihteeksi oudosti kirjoitettu uutisartikkeli. Yksi kuoli? kaksi kuoli? Kuollut kertoi oman näkemyksensä?

No, tietysti tässä kävi väärinpäin että itse itsemurhakuski säilyi hengissä jopa melko vähäisin vammoin kun taas viaton kuoli. Liian vähän istuttavaakin tuli kunhan tuosta annetusta vuosiluvusta kaikki lieventeet vähennetään.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^
Iltalehden taattua laatua.
Iltalehti kirjoitti:Törmäyksen aiheuttanut mies sai syytteet taposta ja kahdesta tapon yrityksestä.
Olisi tietenkin pitänyt olla "kahdesta taposta ja yhdestä tapon yrityksestä" niin olisi saanut tolkkua kertalukemisella noiden sanankäytön "ammattilaisten" tuotoksesta.
Viimeksi muokannut Luupää, Ma Loka 03, 2016 2:29 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

No ei se vielä olisi kovin paljon tolkkua lisännyt. Kuten toisaalle jo kommentoin:

Luin monta kertaa tuon uutisen enkä oikein ymmärtänyt että ketä kaikkia siinä nyt kuoli. Kun käsittääkseni 2 autoa törmäsi, toista kuljetti tämä tuomittu mies ja toista nainen. Ja uutisessa sanotaan että
"Aamuöisessä törmäyksessä menehtyi 39-vuotias mies, toinen loukkaantui ja henkilöautoautoa ajanut nainen kuoli."
Sekä
"Tahallisen teon puolesta puhui myös toisen turma-auton kuljettajan kertomus. Nainen mukaan vastaantullut auto ei ajautunut hänen autoaan kohti."
Eli ilmeisesi nainen ei kuollut tuossa törmäyksessä kun on voitu ottaa kommentitkin, vaan vasta jälkeenpäin? Vai hä?
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8197
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Todellisuudessa tuossa onnettomuudessa menehtyi ainoastaan tuo 39-vuotias mies, että sentään jotain osui iltalehdelläkin kirjoituksessaan oikein. Jos itse tekisi työnsä yhtä kyseenalaisesti kuin mitä tuolla näköjään saa tehdä, niin potkut taitaisi tulla.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Juu-u, mystinen juttu tuon kuolleen kuskin antama tarkka kuvaus tapahtuneesta.

Voihan olla että Manalan miehen viikate ei viuhahtanut heti, vaan nainen ehti antaa lausuntonsa ennen kuin koivet oikenivat. Tämä selittäisi että lausunto on annettu mutta nyttemmin ollaan vainajia.

Tai sitten jonkun todistajan sanat on kirjoitettu vainajan sanomiksi. Tämä onnistuu aivan luontevasti Iltalehden toimituksessa, jossa painetaan enteriä jo siinä vaiheessa kun jossain muussa toimituksessa vielä vanhanaikaisesti kupattaisiin oikeinkirjoitusten ja ehkä jopa sisällön tarkistamisen kanssa.

Ota näistä selvä...
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

'
Nyt sinne on tullut korjaus jutun loppuun:
Iltalehti kirjoitti:Juttua muokattu kello 15.25. Korjattu se virheellinen väittämä, että autoa kuljettanut nainen olisi kuollut. Hän loukkaantui ja todisti asianomistajan asemassa oikeudenkäynnissä.
Luulisi noiden uutistenkin laadinnassa pätevän sen, että pienempi työ olisi tehdä juttu kerralla kuntoon kuin korjailla jatkuvasti palstoille päästettyjä lapsuksia.

Iltalehti alkaa olla tuubansuoltajana täysin MV-lehden luokkaa.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Tein Vehmaan kuolonkolarista erillisen ketjun, vaikka se voisi kuulua tähän samaan aiheeseen..
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3862
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Re: Joka kymmenes kuolonkolari on itsemurha?

Viesti Kirjoittaja Luupää »

^
Kuuluuhan se. Otetaan avauksesi jonon jatkoksi, niin tallentuu tännekin.

Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona
NancyDrew kirjoitti:
Uusi Suomi

Vehmaan kuolonkolaria tutkitaan tappona

Poliisi on aloittanut eilen Vehmaalla Y-tiellä tapahtuneen yhteentörmäyksen tutkinnan.

Törmäyksessä yksi henkilö kuoli ja kolme ihmistä loukkaantui vakavasti, todetaan poliisin tiedotteessa.

Poliisin tietojen mukaan harmaa Honda Civic -merkkinen henkilöauto oli ajautunut vastaantulevien kaistalle aiheuttaen autojen yhteentörmäyksen.

Poliisi tutkii tällä hetkellä tekoja tappona, kahtena tapon yrityksenä ja törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

Poliisi pyytää yleisöltä havaintoja harmaasta Honda Civicistä Y-tiellä. Havainnot voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected] .
Iltalehti

Yksi kuoli ja kolme loukkaantui nokkakolarissa Vehmaalla

Vehmaalla Varsinais-Suomessa yksi ihminen on kuollut ja kolme loukkaantunut vakavasti nokkakolarissa.

Päivystävä palomestari Marko Ahtikivi kertoo, että surmansa on saanut toisen henkilöauton kuljettaja, vuonna 1950 syntynyt mies. Kuljettajan lisäksi autossa oli mies ja nainen.

Toista henkilöautoa ajoi Ahtikiven mukaan vuonna 1996 syntynyt mies.

- Häntä irrotettiin autosta pidemmän aikaa, reilut puoli tuntia, Ahtikivi sanoo.

Pelastuslaitos sai ilmoituksen Y-tiellä eli seututiellä 194 tapahtuneesta onnettomuudesta hieman ennen puolta viittä iltapäivällä.

Poliisi tutkii onnettomuuden syytä.
Vehmaan tapauksessa nähtiin taas kuinka ajattelematon itsemurhatapa liikenteessä törmäily on. Vaikka sitten ajaisi nokikkain raskaankin ajokin kanssa. Näissä kun on aina se psyykkinenkin puoli otettava huomioon.

Vehmaan tapauksessa kuoli kaiken kukkuraksi täysin ulkopuolinen henkilö ja lienee hyvinkin mahdollista etteivät loukkaantuneetkaan entiselleen koskaan toivu.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Vastaa Viestiin