Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingissä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

terssi kirjoitti:Itse en oikein usko tuohon Kolera-altaaseen tippumiseen. Tämä siitä syystä, että satuin kävelemään Kauppatorilla kyseisenä yönä ja ainakin puolen yön aikoihin siellä oli paljon porukkaa liikkeellä sekä Kappelin että Kaivohuoneen yo-bileiden johdosta. Joku olisi todennäköisesti havainnut veteen joutumisen.
Sun kävelemisellä ei ole väliä.suurin osa tuohon aikaan todennäköisesti helvetin kännissä tai sinnepäin ainakin ja keskustan meteli ja humina siihen päälle niin ei siinä kuulkaa paljoa kuule yhden pienikokoisen pojan putoamista mereen.

Tutkikaa nyt jumalauta se kolera allas heti!! Jollei sieltä muka löydy niin sitten mietitään uudestaan.se nyt vaan on todennäköisin paikka jossa poika on.
pienikin hetki on arvokas
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 848
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

[quote="poepporoo"]Paperi-iltiksestä tänään: "Hän ei ollut missään räkäkännissä. Sen näkee kyllä videolta, eikä hän ollut missään vaiheessa iltaa huonossa hapessa" (siskon sanomaa).

Onkohan kuitenkin ollut hieman mieliala maassa ja saattanut tehdä itselleen jotakin? Toisaalta omaisilla on kait usein tapana vähätellä humalatilaa..? Tuon lausunnon mukaan vaikea kuvitella, että poika olisi hakeutunut veden äärelle pahaa oloa potemaan.[/quote

Nämä on myös usein näitä väsyneitä..itse olen usein HELVETIN kännissä ja velipoika on ainut joka näkee minusta että olen naamat. Eli läheskään aina se kova humala ei näy päällepäin.
pienikin hetki on arvokas
diipadaap
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2016 10:25 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja diipadaap »

Hei, olen uusi täällä.
Olen pitkään lukenut palstaa ja olen kiinnostunut pienistä yksityiskohdista.
Itselläni sattui silmään huomio, josta aiemmin oli puhetta, eli Nelan profiilikuva. Nela-viestiketjun mukaan se oli otettu Espoossa, kuten Emilinkin kuva.

Kuva
(klikkaa isommaksi)

Voisivatko kuvat oikeasti olla samoilta hoodeilta, ja jos ovat, onko sillä mitään merkitystä? En tiedä, kunhan tuumailen..
Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Kyllä tuossa on aika selkeästi teema kopioitu. Voi voi.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Minulle tulee lähinnä mieleen se viimesyksyinen tapaus, jossa nuori mies lähti Kauppatorin rannan ravintolasta pyörällä ja löytyi aivan vierestä vedestä hukkuneena.
Eihän kukan huomannut sitäkään veden varaan joutumista.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tiedän ainakin kymmenen puuhunnojailukuvan faceen laittanutta, jotka eivät taatusti ole kopioineet ideaa Nelalta. Vähän järkeä nyt käteen taas..
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Kyllikki S kirjoitti:
wonderland kirjoitti:Miksi ei ole jo laitettu sukeltajaa Kolera-altaaseen? Onko se tosiaan niin kallista, että odotellaan vaan, jos ruumis nousisi pintaan? Kuten joku mainitsi, työtunteja menee siinäkin, kun videoita ja vihjeitä tutkitaan.
Pikemminkin miksi keskustan vesistöihin ei laiteta turvakaiteita??
Onko hölmöä ihmetellä miksei kaupunkien keskustojen, Hesan Kolera-altaassa mm. ja muiden isompien kaupunkien läpi juoksevien jokien rannoilla ole kunnon kaiteita jotka estäisivät varmaan monta tämäntapaista sattumaa.
Itse kun lapseni kanssa aikoinaan poljeskelin kun muksu oli vasta opettelemassa polkupyörällä ajamaan, niin pelkäsin mennä lähellekään jokirantaa koska pienikin tarkkaavuuden herppaantuminen olisi saattanut lapsella päätyä pyörineen päivineen jokeen.
Olen aina ihmetellyt näitä paljaita paikkoja joista voi pudota noin vain veteen. Miksei niissä ole jotain edes pientä kaidetta josta ottaa kiinni?
Aika moni kännikuseksija, yleensä nuori mies ja opiskelija on menettänyt henkensä esim. Turussa missä jokiranta on täysin paljas. Jopa niin moni, että jo jotain sarjamurhaajaa aikanaan epäiltiin.
Eli miksi näin?

Ihmisen kuolema liikenneonnettomuudessa maksaa yhteiskunnalle 2,77 miljoonaa euroa.
Paljonko maksaa kalliisti koulutetut nuoret miehet jotka yhden kännäysillan takia päätyvät veteen? Tulisiko turvakaiteet kuitenkin halvemmiksi pitkällä aikavälillä?

http://www.hs.fi/kotimaa/a1465352556464
Voisko junaradat aidata kokonaan?

Voisiko yhteiskunta tehdä jotain tai ainakin kaikkensa ettei kukaan kuolisi?
Sori ja anteeks mutta voisko ihmisellä itselläänkin olla vastuu tekemisistään?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Roly »

Kyllä minunkin mielestäni kaupunkisuunnittelijat voisivat ottaa asiakseen tarkistaa nämä kaiteettomat jyrkät ja kivetyt rannat, joiden lähettyvillä on ravintoloita. Näiden yhteydessä on esiintynyt lukuisia hukkumistapauksia. Kaiteettomia (kaupunkikeskusta)satama-altaita, joista on vaikea löytää ylösnousupaikkaa tilanne on mm. Tampereella, Turussa, Mikkelissä ja Helsingissä. Mutta jos palataan kyseiseen tapaukseen niin olisi hyvä ottaa valvontakameratarkastelussa huomioon myös se mahdollisuus, että Emil on voinut vetää päälleen taskuun mahtuvan tumman hupparin ja hupun päähänsä, jolloin tunnistaminen on vaikeaa. (Tämä etenkin tietoisessa ennalta suunnitellussa katoamisessa voisi tulla kysymykseen).
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Roly »

Ja ehkä olisi syytä myös katsastaa kamerakuvista polkupyörällä liikkuvat tyypit. Jos hän ei nyt sitten ollutkaan erityisen humalassa niin kaupunkipyörällähän aina pääsee liikkumaan.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Just joo elikkä nyt selvittämään kaikkia huppupäisiä ihmisiä valvonta kamerassa :?
diipadaap
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2016 10:25 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja diipadaap »

vivy kirjoitti:Tiedän ainakin kymmenen puuhunnojailukuvan faceen laittanutta, jotka eivät taatusti ole kopioineet ideaa Nelalta. Vähän järkeä nyt käteen taas..
No tää oli lähinnä tällainen mielenkiintoinen huomio joka pisti silmään :).
CPO
Remington Steele
Viestit: 213
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 1:23 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja CPO »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:
Kyllikki S kirjoitti:
wonderland kirjoitti:Miksi ei ole jo laitettu sukeltajaa Kolera-altaaseen? Onko se tosiaan niin kallista, että odotellaan vaan, jos ruumis nousisi pintaan? Kuten joku mainitsi, työtunteja menee siinäkin, kun videoita ja vihjeitä tutkitaan.
Pikemminkin miksi keskustan vesistöihin ei laiteta turvakaiteita??
Onko hölmöä ihmetellä miksei kaupunkien keskustojen, Hesan Kolera-altaassa mm. ja muiden isompien kaupunkien läpi juoksevien jokien rannoilla ole kunnon kaiteita jotka estäisivät varmaan monta tämäntapaista sattumaa.
Itse kun lapseni kanssa aikoinaan poljeskelin kun muksu oli vasta opettelemassa polkupyörällä ajamaan, niin pelkäsin mennä lähellekään jokirantaa koska pienikin tarkkaavuuden herppaantuminen olisi saattanut lapsella päätyä pyörineen päivineen jokeen.
Olen aina ihmetellyt näitä paljaita paikkoja joista voi pudota noin vain veteen. Miksei niissä ole jotain edes pientä kaidetta josta ottaa kiinni?
Aika moni kännikuseksija, yleensä nuori mies ja opiskelija on menettänyt henkensä esim. Turussa missä jokiranta on täysin paljas. Jopa niin moni, että jo jotain sarjamurhaajaa aikanaan epäiltiin.
Eli miksi näin?

Ihmisen kuolema liikenneonnettomuudessa maksaa yhteiskunnalle 2,77 miljoonaa euroa.
Paljonko maksaa kalliisti koulutetut nuoret miehet jotka yhden kännäysillan takia päätyvät veteen? Tulisiko turvakaiteet kuitenkin halvemmiksi pitkällä aikavälillä?

http://www.hs.fi/kotimaa/a1465352556464
Voisko junaradat aidata kokonaan?

Voisiko yhteiskunta tehdä jotain tai ainakin kaikkensa ettei kukaan kuolisi?
Sori ja anteeks mutta voisko ihmisellä itselläänkin olla vastuu tekemisistään?
Olen samaa mieltä, että vastuu pitää olla ihmisillä jotka liikkuvat tällaisissa paikoissa. Humalassa toikkarointi ei ole mikään tekosyy, sitä saa mitä tilaa. Tässä jos aloitetaan aitoja rakentamaan kaikkialle missä voi joku loukata itsensä, niin siitä ei loppua tule. On ratikkapysäkkien roskakoritkin aidattava, näin kun pullonkerääjän käsi jäi sinne jumiin.
Kolera-allas ja kauppatorin ympärillä olevat rannat on tarkoitettu veneiden kiinnittymiseen ja niistä rantautumiseen. Ei oikein toimi veneestä rantautuminen jos siinä on ensimmäisenä aita edessä, sama tilanne myös aurajoen rannoilla.

Tämän hortoilijan reittiä en lähde arvailemaan, löytynee aikanaan sukat kuivana tai märkänä.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

HerloCCi Solmunen kirjoitti: Voisko junaradat aidata kokonaan?

Voisiko yhteiskunta tehdä jotain tai ainakin kaikkensa ettei kukaan kuolisi?
Sori ja anteeks mutta voisko ihmisellä itselläänkin olla vastuu tekemisistään?
Ei ehkä taloudellisesti kannattavaa rajata junaratoja kauttaaltaan, mutta ehdottomasti järkevää olisi rakentaa vartioimattomat ylityskohdat uusiksi. Ja tosiaan ei yhtään hullumpaa yhteiskunnan säästämisen kannalta rakennuttaa pienet sievät aitaset keskusta-alueitten vesistöjen laidoille. Rapajuoppojen lisäksi kun niihin päätyy joka vuosi iso liuta isänmaan toivojakin.
Yhteiskunnan päätarkoitus on pitää huolta väestään ja tehdä kaikkensa ettei kukaan kuolisi.
Tai niin minut ainakin kasvatettiin kotona ja koulussa uskomaan. Nykyään taitaa olla muut tavoitteet??
Osa porukasta on mielestään niin nuhteetonta ettei koskaan itse mokaile, mutta syyllistää senkin edestä vaikkapa juhlimassa ollutta nuorta miestä ; noin käy kun pitää kivaa. Synnin palkka on kuolema jne.
Totuus
multsi
Sabrina Duncan
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 5:11 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja multsi »

Mä en ymmärrä miksi se kolera-altaassa olisi...tuossa liikkuu ihmisiä paljon ja varmasti olisi havaittu jos apua huutanut.

Itse veikkaan, että mennyt kauppahallin taakse kuselle katseilta piiloon ja horjahtanut veteen. Tuosta on suora yhteys merelle, joten voi olla kauempanakin jo. Kauppahallin taakse rantaan on matkaa noin 150m kappelin ovelta.
Caracalla
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 5:05 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Caracalla »

Usein omaisilla on kova tarve korostaa kadonneen tai rikoksen uhrin kiltteyttä ja kunnollisuutta. En tunne Emiliä enkä väitä mitään, mutta usein tällaisissa tapauksissa ei henkiö välttämättä olekaan niin kiltti.

Tietysti ymmärrettävää omaisilta painottaa kiltteyttä, sillä kai poliisikin etsii herkemmin tunnollista nuorta kuin raggaria.

En jaksa mitenkään uskoa tuohon Kolera-allas teoriaan. Kyllä Kauppatorin seudulla on tuohon aikaan sen verran porukkaa, että joku olisi nähnyt tai kuullut molskahduksen veteen.

Pimeä taksi on paljon varteenotettavampi vaihtoehto. Niitä Helsingissä riittää. Usein kuljettajat maahanmuuttajataustaisia.
Vastaa Viestiin