HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

kekkuli12345 kirjoitti: Jos tyttö on pesuhuoneessa niin kyllähän se viittaa pahasti hänen osallisuuteen ainakin lavastustoimissa, ja jos voi lavastaa niin voi osallistua suunnitteluunkin ja silloin ei oikein ymmärrä kaikkea ja voi tehdä mitä vaan. Ensimmäinen katselukerta voisi sitten olla vaikka terassilta sisäänpäin jos tyttö ollut jäähyllä (uskon silti jukkaan lasin rikkojana).
No katsopas talon pohjapiirrosta nyt aluksi, ja hae sieltä pesuhuone ja sitten hae keittiö. Ne eivät ole edes vierekkäiset huoneet, vaan siinä on romuja täynnä oleva kodinhoitohuone välissä. Jos tytön välittömästi, puheäänellä tulleessa vastauksessa "niih" on "pesuhuonekaiku" (mikä sekin sitten on, ja mihin pystyt sitä vertaamaan?), niin sehän tulee sitten seinän takaa. Kahdenkin seinän, kun siinä on saunakin välissä.

https://niinaberg.com/2013/09/11/hatapu ... japiirros/
Katso tuosta tuo Mäkisen suurin piirtein tekemä pohjapiirros. Kaikki mittasuhteet eivät ole siinä oikein.

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?

Nopeasti ehti tyttö pesuhuoneesta keittiöön.

Eiköhän se tyttö ole huoneensa ovella, eli vajaan 5 metrin päässä puhelimesta.

Poliisien mukaan jatkojohtoja ei ollut, mutta tottakai sekin voidaan piilottaa. Jatkojohdoissa on vaan se huono puoli, että silloin kun puhujan ja puhelimen sijainti muuttuu, myös äänet ja asioiden välimatkat muuttuvat, jotka taas vaikuttavat erilaisten suoritusten tekemiseen kuluvaan aikaan. Ja kun mennään sekuntiaikataululla, niin asiat eivät enää sovikaan ääniin jos henkilöiden lähtöpaikat ovat erilaiset... Tää on tämmöstä aika tarkkaa hommaa...

Ja ehkä nyt ihan oikeasti voisit pysähtyä miettimään 9v pikkutytön kykyä ja halua murhata oma isä, ja vaimoa, joka uskoisi murhasuunnitelmansa 9v tytön käsiin... Kyllä nyt joku realismintaju pitää ihmisellä olla.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
matahari
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja matahari »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ja ehkä nyt ihan oikeasti voisit pysähtyä miettimään 9v pikkutytön kykyä ja halua murhata oma isä, ja vaimoa, joka uskoisi murhasuunnitelmansa 9v tytön käsiin... Kyllä nyt joku realismintaju pitää ihmisellä olla.
No juu, jotain rajaa nyt sentään. Ihan oli A:n ja J:n välinen ottelu.
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

kekkuli12345 kirjoitti:Kyllähän sen voi kuulla niinkin että anneli yrittää avata rinnakkaispuhelinta kun lähtee. Litterointi on kyllä oikea, niin selvästi se kuuluu. Laitetaan sitten D vaihtoehto että anneli sanoo 'mä soitan poliisil, siel pyydettiin et (poistuu) miten mä pääsen linjoil. Sielä vaan ei kukaan pyytäny mitään, minuutti vähintään tyhjää.
Juu, kyllähän siellä voi kuulla vaikkapa apina istui langalla, ihan omien mieltymysten mukaan kuin jauhaisi samaa paskaa koko ajan yrittäen vääntää sitä eriksi mitä se onkaan.

Nicit vaihtuu, mutta sama paskan jauhanta vaan jatkuu ja ihan samoista aiheista hämärryttäen ja yrittäen tehdä väkisin syyttömästä syyllistä.

Minusta tuntuu, että tänne on ihan itse sammakkovalkamakin tullu viettään rattoisia "hyvin ansaittuja" eläkepäiviään, mutta varmaan mahdotontahan se olisi, ei nyt oman arvonsa ja rehellinen virkamies edes kykene tämmöiseen paskanjauhantaan, taikka sitten pystyykin, muttei silloin ole edes itselleen rehellinen-

Samaa hämärryttämistä koko ketju täynnä.

1) Auer sanoo selkeästi antaessaan puhelimenkuulokkeen Amandalle, joka oli tullut äitinsä viereen, kuulee selkeästi tallenteelta olevan vieressä: "mitä mä sit sanoon", että "siel (ojentaa jo kuuloketta) pyydettii et (tauko pieni, lähtee jo takkahuoneeseen päin, OTTAKAA NYT JO VITTU VIE HUOMIOON, että ennen kuin kuuloke annetaan, Auer sanoo, että "mä meen kattoo ton"), pysykää siin linjoil". Tuo sanominen on niin selkeästi kuultavissa tallenteella, ettei sitä voi kuulla väärin kuin ihan tarkoitushakuisesti ja uskallan panna pääni pantiksi, ettei siellä ole mitään väärin litteroituja kohtia/kohtaa "mite mä pääse linjoille", vittu noin pitkä sanominen edes ajallisesti ole mahdollista.

Lopettakaa nyt jo vittuun se sämplääminen selkees asiassa, vai pelkääkö hämärryttäjät omien virkapalliensa puolesta, ne potkitaan kohta teiltä kurkkuun asti.

Oon ollu jo vuosia täynnä samaa vitun rinnakkais/taustanauha paskan vääntämistä että oksentanu monet kerrat jopa säälistä idiootteja kohtaan.
Viimeksi muokannut nihlist, Ti Kesä 14, 2016 11:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kekkuli12345
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kekkuli12345 »

Naakka: pesuhuoneen ovelta ei ole juuri pitempi kuin lastenhuoneen ovelta. Varmasti puhelimen luuri ylttää ilman jatkojohtojakin keittiöpöydän lähelle. Toisekseen tytön 'mitä mä sanon' tulee vielä aika vaimeasti, hän ei ole vielä puhelimessa vaan palttiarallaa kodinhoito/keittiö rajalla, sitä milloin tyttö saavuttaa puhelimen ei pysty sekunnilleen sanoa mutta ajallisesti tuo lähestyminen sopii hyvin pesuhuoneesta tuloon. Ajallisesti ei ole mitään estettä. (Tässäkohtaa annelin ääni hyppää keittiösta takkahuoneeseen)
nihlist
Martin Beck

Kuolemannaakka kirjoitti:
kekkuli12345 kirjoitti: Jos tyttö on pesuhuoneessa niin kyllähän se viittaa pahasti hänen osallisuuteen ainakin lavastustoimissa, ja jos voi lavastaa niin voi osallistua suunnitteluunkin ja silloin ei oikein ymmärrä kaikkea ja voi tehdä mitä vaan. Ensimmäinen katselukerta voisi sitten olla vaikka terassilta sisäänpäin jos tyttö ollut jäähyllä (uskon silti jukkaan lasin rikkojana).
No katsopas talon pohjapiirrosta nyt aluksi, ja hae sieltä pesuhuone ja sitten hae keittiö. Ne eivät ole edes vierekkäiset huoneet, vaan siinä on romuja täynnä oleva kodinhoitohuone välissä. Jos tytön välittömästi, puheäänellä tulleessa vastauksessa "niih" on "pesuhuonekaiku" (mikä sekin sitten on, ja mihin pystyt sitä vertaamaan?), niin sehän tulee sitten seinän takaa. Kahdenkin seinän, kun siinä on saunakin välissä.

https://niinaberg.com/2013/09/11/hatapu ... japiirros/
Katso tuosta tuo Mäkisen suurin piirtein tekemä pohjapiirros. Kaikki mittasuhteet eivät ole siinä oikein.

1:36 Epäilty: Hei mun täytyy ny (huutaa lastaan).
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Epäilty: Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: Agh (valittaa)
1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?

Nopeasti ehti tyttö pesuhuoneesta keittiöön.

Eiköhän se tyttö ole huoneensa ovella, eli vajaan 5 metrin päässä puhelimesta.

Poliisien mukaan jatkojohtoja ei ollut, mutta tottakai sekin voidaan piilottaa. Jatkojohdoissa on vaan se huono puoli, että silloin kun puhujan ja puhelimen sijainti muuttuu, myös äänet ja asioiden välimatkat muuttuvat, jotka taas vaikuttavat erilaisten suoritusten tekemiseen kuluvaan aikaan. Ja kun mennään sekuntiaikataululla, niin asiat eivät enää sovikaan ääniin jos henkilöiden lähtöpaikat ovat erilaiset... Tää on tämmöstä aika tarkkaa hommaa...

Saanko KN hieman korjata tätä kohtaa: "1:41 Epäilty: Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?" Amanda sanoo oikeasti tuolla kohtaa hieman soinnukkaasti, en tiedä johtuuko äänensävy ja muu äänessä poikkeava hieman huilumaiselta, niin jännityksestä, mutta sanominen on selkeästi "mitä mä sit sanoon" eli välissä on sit sana, sen jälkeen Auer sanoo selkeästi, että "siel pyydettii et pysyk/(t)ää siin linjoil".

Mutta totta, en ole koskaan saanut tietää, että kaikumainen ääni kuuluu seinien läpi, vaeltaen oviaukoista kuulokkeeseen noin selkeästi kuin tallenteella on.

Oma arvioni on, että Amanda sanoessaan tuon "niih", on hän tuolloin osittain olohuoneen puolella tarkkaillen mitä takkahuoneessa tapahtuu, huomioida kannattaa olohuoneen seinillä olevat akustiset elementit jotka estävät kaiun syntymisen (kuvat olohuoneesta), tämä loppu kaikille sammakkovalkamille ja kaluttajakulmaloille joita tänne taas on virinnyt hämärryttämään.
nihlist
Martin Beck

kekkuli12345 kirjoitti:Totta on että olen esittänyt vaikka mitä ja suurin osa on lentänyt romukoppaan omasta/teidän toimesta ja se onkin tarkoitus että saa suljettua pois asioita. Moni asia hävettää itseänikin jo nyt! Silti äänten perusteella tytön vastauksessa on pesuhuonekaiku ja äänimaailma/linjoil selittyy parhaiten jatkojohto+nauha vaihtoehdolla. Onko keinopäällä rekottu tytön 'niih', tämä olisi ehkä hyvinkin tarkistettavissa vieläkin tuleeko pesuhuoneesta tuollainen kaiku.

Minulla ei kuitenkaan ole mitään syytä olla uskomatta vanhimman pojan kertomusten mahdollisuuteen, ikäero on 2v vanhimpaan tyttöön ja tuntuu että häntä pidetään pikkuvauvana ja vanhinta tyttöä aikuisena jonka sana on laki.

Jos tyttö on pesuhuoneessa niin kyllähän se viittaa pahasti hänen osallisuuteen ainakin lavastustoimissa, ja jos voi lavastaa niin voi osallistua suunnitteluunkin ja silloin ei oikein ymmärrä kaikkea ja voi tehdä mitä vaan. Ensimmäinen katselukerta voisi sitten olla vaikka terassilta sisäänpäin jos tyttö ollut jäähyllä (uskon silti jukkaan lasin rikkojana).

Jos tämä vastaus tyydyttää sinua niin uskon että tytön osallisuusteoria on erittäin hyvä, veri ja äänijäljissä ei ainakaan ole mitään valittamista sen suhteen. Ihmisten henkinen kynnys uskoa tälläiseen on ainut vasta-argumentti.

Jos vanhimman pojan sanomisiin etsii yhtymäkohtia niin väitteeseen että murhaa suunniteltiin etukäteen viittaa esim. linjoil/äänimaailman selitys joka tuli jo edellä. Pojan väitteeseen että tyttö oli ollut pesuhuoneessa viittää pesuhuonekaiku tytön 'niih' sanassa. Myös annelin veli on puhunut tytön puhuneen lavastuksesta. Pojan väitteeseen merkkiäänistä löytyy ainakin yksi mahdollinen vastine 'nyt hiljeni' ->kirkaisu....Mielestäni teoria jatkojohto/nauha/tyttö on hyvä ja pojan uskottavuus jostain syystä lytätty vaikka vaikuttaa ihan selväjärkiseltä, voin kuvitella millaista helvettiä se on kun kukaan ei usko mutta kaikki uskoo isosiskoa joka huutaa päähänlyömisestä vasaralla
Heh, olipa pitkä litania, kuten yleensäkin on sellaisilla jotka ei kykene selkeän loogiseen ja johdonmukaiseen ajatteluun.

Oletko ajatellut sitä, että rikostoverit kaataa aina syyllisyyttään toisten niskoille, eli mistä tiedät ettei poika 7v aikuismaiseen tapaan (kerran vertaat 9v tyttöä aikuiseen) kykene sälyttään omaa syyllisyyttään isänsä murhaan, murhan suunnittelusta, Amandan ja Annelin syyksi. Todistappa ettei näin ole.
kekkuli12345
Harjunpää

Nihlist: 'mite mä pääse linjoil' on kyllä nauhalla, sitä ei voi millään kuulla 'pysykää siin linjoil'. Se on sinne litteroitu ja sielä se seisoo maailman loppuun asti.

Enkä ymmärrä miksi tytön vastaus pitäisi kiiriä seinien läpi kun ääni tulee avonaisesta ovesta.

Nämä kaksi väitettäsi ei perustu mihinkään faktaan pohjakuvasta/litteroinnista/nauhan äänistä
kekkuli12345
Harjunpää

Nihlist: kieltämättä en ole ajatellut että poika olisi tehnyt murhan yksin jos sitä tarkoitit, pohja se on miunki säkissäin.
nihlist
Martin Beck

kekkuli12345 kirjoitti:Nihlist: kieltämättä en ole ajatellut että poika olisi tehnyt murhan yksin jos sitä tarkoitit, pohja se on miunki säkissäin.
Ei, sinun valhesäkkisi on todellisuudessa täysin pohjaton ja sieltä ammennat loputtomasti.

Luehan nyt oikein ajatuksen kanssa, siis jos edes kykenet sellaiseen :roll: , aikaisemmin kirjoittamani, siis rikosTOVERI yleensä sälyttää OMAA syyllisyyttään muiden niskaan eli todista se, ettei Alexander ole myöskin yhtä syyllinen kuin Amanda ja Anneli eli osallistunut myöskin tuohon surmaan. Tässäpä pähkäiltävää sinulle. :lol: :lol: :lol: :lol:
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

nihlist kirjoitti: Minusta tuntuu, että tänne on ihan itse sammakkovalkamakin tullu viettään rattoisia "hyvin ansaittuja" eläkepäiviään, mutta varmaan mahdotontahan se olisi, ei nyt oman arvonsa ja rehellinen virkamies edes kykene tämmöiseen paskanjauhantaan, taikka sitten pystyykin, muttei silloin ole edes itselleen rehellinen-
No Valkama kuoli helmikuussa, joten hän ei varmasti palstalla jauha=) Mutta muusta kaartista en tiedä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
kekkuli12345
Harjunpää

Lupaan miettiä tuota joskus, nyt en katso asiaa aiheelliseksi. Sen sijaan palaan ketjun aiheeseen ja toivon että joku joka on näitä äänimaailma juttuja pähkinyt tarkasti perehtyisi asian varmentamiseksi, täsmääkö äänimaailma myös "äänikäppyröiden" ja rekonstruktion tasolla että 'niih' tulee pesuhuoneesta, kävelee keittiöön päin ja kysyy 'mitä mä sanon' ja annelin 'linjoil' äänen hyppy jonnekkin takan/klapien seutuville. Tämän pähkinän minä puolestani annan eteenpäin...
nihlist
Martin Beck

kekkuli12345 kirjoitti:Nihlist: 'mite mä pääse linjoil' on kyllä nauhalla, sitä ei voi millään kuulla 'pysykää siin linjoil'. Se on sinne litteroitu ja sielä se seisoo maailman loppuun asti.

Enkä ymmärrä miksi tytön vastaus pitäisi kiiriä seinien läpi kun ääni tulee avonaisesta ovesta.

Nämä kaksi väitettäsi ei perustu mihinkään faktaan pohjakuvasta/litteroinnista/nauhan äänistä
Huooh, eli yrität sanoa, että kaikki mikä on nauhalla, on myös litteroitu ja toisin päin eli kaikki mitkä on litteraatiossa, niin on myöskin nauhalla, mutta onko litteraatio paikkansa pitävä?

Sinulla ei ilmeisestikkään ole nauhaa kuunneltavana, koska jopa täälläkin on moneen kertaan osoitettu ja todistettu litteraation olevan vääristelyjä täynnä ja nauhalta kuultavan kanssa erilainen monelta kohtaa.

Pystytkö osoittamaan täysin selkeästi, että litteraatio on juurikin niin kuin on nauhallakin.

Laita tänne kaikki kohdat.

Lisäksi jos sinulla on tuo nauha ja audacity käytössä, niin laske äänitteen nopeutta 5-10%, niin alkaa kummasti jo tuolla toimella selkiintyyn.

Lisäksi nicelockjärjestelmä PYSÄHTYY SEKUNNIN PÄÄSTÄ jos ei nicelock saa äänirekisteriä eli ääntä kuulu, tuo tauko on pikkuisen päälle TASAN KAKSI SEKUNTIA, eli TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ NICELOCKTALLENNIN on PYÖRINYT KOKO AJAN eli ei ole PYSÄHTYNYT, MITEN SE ON MAHDOLLISTA?

Ainoa mahdollisuus on, että tallenteelta on täysin poistettu tuo kaksi sekuntia ja jos tallennetta on tahallaan NOPEUTETTU 0 - 10% jolloinka äänet MUUTTUU EPÄSELVEMMIKSI ja lisäksi vaikeammin kuultaviksi, niin tällöin poistettu kohta onkin todellisuudessa enemmän kuin kaksi sekuntia, voi olla jopa kolmekkin, tai jopa pidempi jos on poistettu eli käyttöön pitäoisi todellisuudessa saada se täysin alkuperäinen tallenne eli nicelock-tallennus.

Kabish?

Kn, ootko ihan varma? Jospa se on sanottu kuolleen, jotta sitä ei voitaisi syyttää, vetää vastuuseen ja tätäkautta koko virkakuntaa, kuolihan se salaseppokin kummasti ja yhtäkkiä.

Kuoleminen kun ei ole se lopullinen olotila kuitenkaan, kait?
nihlist
Martin Beck

kekkuli12345 kirjoitti:Lupaan miettiä tuota joskus, nyt en katso asiaa aiheelliseksi. Sen sijaan palaan ketjun aiheeseen ja toivon että joku joka on näitä äänimaailma juttuja pähkinyt tarkasti perehtyisi asian varmentamiseksi, täsmääkö äänimaailma myös "äänikäppyröiden" ja rekonstruktion tasolla että 'niih' tulee pesuhuoneesta, kävelee keittiöön päin ja kysyy 'mitä mä sanon' ja annelin 'linjoil' äänen hyppy jonnekkin takan/klapien seutuville. Tämän pähkinän minä puolestani annan eteenpäin...
Pureksippa pähkinäsi vaan ihan itse eli pähkinä jossa tarvitaan valtuuksia mennä jonkun kotiin rekonstruktioita.

Tiedätkö sinä pohjatonsäkki edes sitä miten ääniaallot kulkee? Jos et sitä edes tiedä, niin on sinulle turhaa vääntää edes sitäkään rautalangasta.

Mutta sen verran, jos asut jonkun veden äärellä, niin tee sellainen jännä temppu, nakkaa sinne kivi tai muu mikä saa aikaan AALTOJA, ajatteleppa, AALTOJA.

Kun ne aallot kohtaa esteen, niin ne ns. kilpistyy takaisin päin eli lähtevät tuleen takaisin ja sekoittuvat jo ns. jälkikaikuaaltoihin ja vaimentavat niitä ja ne jotka pääsee esteen ohi (oviaukko) niin ne tavallaan leikkautuu ja tällöin aaltojen kantokyky vähenee eli ääni vaimenee ja niin tapahtuu myöskin ääniaalloissa eli kun ne kohtaa seinän, ne kääntyy takaisin, mutta ne jotka pääsee aukosta meneen, ne vaimenee.

Tee testi.

Sen jälkeen ota se pohjaton säkkisi, ompele se kiinni sisältäpän molemmat päät ja tee uusia isompia aaltoja.
kekkuli12345
Harjunpää

Noinko puputille kävi?
Ande
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Ande »

nihlist kirjoitti:Lisäksi nicelockjärjestelmä PYSÄHTYY SEKUNNIN PÄÄSTÄ jos ei nicelock saa äänirekisteriä eli ääntä kuulu, tuo tauko on pikkuisen päälle TASAN KAKSI SEKUNTIA, eli TARKOITTAA SITÄ, ETTÄ NICELOCKTALLENNIN on PYÖRINYT KOKO AJAN eli ei ole PYSÄHTYNYT, MITEN SE ON MAHDOLLISTA?

Ainoa mahdollisuus on, että tallenteelta on täysin poistettu tuo kaksi sekuntia ja jos tallennetta on tahallaan NOPEUTETTU 0 - 10% jolloinka äänet MUUTTUU EPÄSELVEMMIKSI ja lisäksi vaikeammin kuultaviksi, niin tällöin poistettu kohta onkin todellisuudessa enemmän kuin kaksi sekuntia, voi olla jopa kolmekkin, tai jopa pidempi jos on poistettu eli käyttöön pitäoisi todellisuudessa saada se täysin alkuperäinen tallenne eli nicelock-tallennus.
lainausta lyhennetty
Mistä sinä sen tiedät, että on pyörinyt koko ajan?
Kerro sinä meille, millainen jälki tai merkintä nauhaan jää siitä, että on pysähtynyt välillä. Mitä tältä nauhalta siis puuttuu? Siinähän on vain pelkkä alkamisaika ja sen jälkeen aika etenee nauhoituksessa loppuun saakka, mutta päättymisaikaa ei ole merkitty. Se on laskettu alkamisaika + puhelun kesto.

Edelleen tivaan samaa asiaa kuin ennen: miksi poliisi, syyttäjä, puolustus tai oikeus ei ole kysynyt puheluun vastanneelta päivystäjältä mitään? Kun itse kysyy ja itse vastaa, saa mieleisensä vastauksen, joka on tämä : kukaan ei uskalla, kun pelkää saavansa jotain huonoa tietoa oman näkökulman kannalta.
Vastaa Viestiin