Anna-Emilia Simniceanu, 26 - Tommi Nakari surmasi 9.1.2008

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Niin, se sairas uteliaisuus asioihin (jotka ei edes itselle kuulu) minuakin tänne vetää, mutta joissain tuoreissa ja vasta kehittyvissä tapauksissa spekulointi menee perus jäihin hukkumisesta ufokidnappaukseen jo ensimmäisen vuorokauden sisällä.

Sori OT. R.I.P Anna-Emilia
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Koruton kirjoitti: Ei ole romaani vaan isä romanialainen!!! Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa!!
Aivan joten ehkä heillä on hieman erilainen temperamentti kuin supisuomalaisella.

Anna_Emilian isä oli sanonut hänelle että tyttö saisi ottaa ennemmin alligaattorin lemmikiksi kuin tämän miehen poikaystäväkseen.

Eli ehkä joskus jopa isää kannattaisi kuunnella.
sadness
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 11:50 am

Viesti Kirjoittaja sadness »

Harriet Makepeace kirjoitti:
Koruton kirjoitti: Ei ole romaani vaan isä romanialainen!!! Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa!!
Aivan joten ehkä heillä on hieman erilainen temperamentti kuin supisuomalaisella.

Anna_Emilian isä oli sanonut hänelle että tyttö saisi ottaa ennemmin alligaattorin lemmikiksi kuin tämän miehen poikaystäväkseen.

Eli ehkä joskus jopa isää kannattaisi kuunnella.
Romaneilla ja romanialaisilla ei oo mitään tekemistä toistensa kanssa ja romaaneilla vielä vähemmän. Asioista voi ottaa selvää, ennenkö alkaa vetämään mitään omia johtopäätöksiä.

Ja mitä tohon isän kuunteluun tulee, niin jälkiviisaushan se on aina paras viisaus. Ja varsinkin sellaselta ihmiseltä, joka ei tyypejä henk.koht. tuntenut....

Lepää rauhassa Anna hyvä! :cry:
Sue-Ellen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 2:26 pm

Viesti Kirjoittaja Sue-Ellen »

Harriet Makepeace kirjoitti:Hyvä kun poliisi otti nopeasti epäillyn talteen, jos uhrilla on romaanitausta niin sukulaiset varmaankin jo ottamassa oikeuden omiin käsiinsä. :? 8)
No joo, niinkuin tuossa edellä jo todettiin, romanialainen ei ole sama asia kuin romani. Ja romaani on kirja, romani henkilö.

Mutta, ihan suoraan sanottuna en ole varma olisko se ollut kovin huono vaihtoehto jos surmatun ystävät olisivat tekijän ennen virkavaltaa tavoittaneet.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Poliisi toimi oikein

Viesti Kirjoittaja joey »

Rusty kirjoitti:Poliisi toimi oikein kun ei kertonut henkilön nimeä ja julkaissut kuvaa. Etsintäkuulutus ei ole yhtä kuin syyllinen. Ja yleensä nämä jannut tappavat lähinnä vain omassa piireissään olevia henkilöitä. Tätä poliisi tarkoitti kun se sanoi, ettei kyseisestä herrasta ole välitöntä väärää suurelle yleisölle.
Ketjun poliisi on paska -keskustelun luettuani täytyy todeta, että Rusty puhuu vähän, mutta asiaa. Vaikka mies tappoikin pikaistuksissaan kolme henkilöä, olivat nämä henkilöt kaikki hänelle erittäin läheisiä, jolloin voidaan olettaa, ettei mies kaikkien kassajonolaisten kimppuun käy. Kun murhamiehen naaman iskee Kympin uutisiin, on yleinen paniikki aivan taattu. Jos puolestaan esimerkiksi Jokelan ampuja olisi päässyt koululta pakoon, juoksentelemaan lähikuntiin, olisi kuva varmasti ilmestynyt kaikkien nähtäville, ja nopeasti.
sihtis
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 7:14 pm

Tsape,Jakke muut

Viesti Kirjoittaja sihtis »

Oli "Jakkea" ja "Tsapea" ynm.

Oon muuten asunu samassa talossa missä tuo porukka majaili silloin 80-90 luvun taitteessa, joten varsin läheltä näki heidän edesottamuksiaan silloin muistaakseni "Käkä" näistä herroista mainitsi..sattuuko kukaan tietämään mitä heille kuuluu nykyään?
Olivat tiiviisti Nakareiden porukoissa 80-90 luvulla.
Kotilainen,Ruotsalainen,Jakke,Tsape yms...
Käkä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Su Joulu 16, 2007 2:13 pm

Viesti Kirjoittaja Käkä »

Itteenikin tuo tosiaan kiinnostais tietää ja silkasta uteliaisuudesta, kuten koko foorumilla oloni.

Sillä vaan, että kohta joku kysyy kuitenkin, miksi haluan tietää noitten herrojen nykytilan :)
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Ei, tässä tapauksessa en tunne mitään myötätuntoa uhria kohtaan. Kyllä uhri tiesi riskinsä. Kuten aikaisemmin jo todesin, jokainen on oman onnen (tässä tapauksessa siis onnettomuuden) seppä.
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Harriet!

Sinunlaisiasi ihmisiä olen omalla tavallani aina kadehtinut, mutta pitkän mietinnän jälkeen todennut, että onneksi omaan PALJON empatia ja sympatia tunteita, joilla on muuten merkittävä ero.
Voin paljastaa itsestäni sen verran, että olen tehnyt juurikin vankien kanssa töitä.
Tämä siksi, että näen asiat molemmilta kannoilta.
Ja tiedän että minunlaisiani on harvassa. Pystyn aina ajattelemaan mutkikkaatkin asiat molempien osapuolten kannalta.
Mutta siis, en ikinä lähtisi sanomaan, että en tunne myötätuntoa tai tuo miten sinä asian ilmaisit, oli juuri minun korvilleni se epäsointu, että toivon todella sinun elämäsi olevan sopuisaa ja riidatonta ja onnellsta ja kaikkea koska sinulla on selkeästi vahva luonne ja vahvat mielipiteet.
Uhri eli Anna on kuollut ja minua ainakaan ei kiinnosta mitä sinä häntä kohtaan tunnet tai mitä et tunne!
Se on loukkaavaa. Huomaa MINUN MIELESTÄNI loukkaavaa.
Koruton
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 11:01 am

Viesti Kirjoittaja Koruton »

inka03 kirjoitti:Harriet!

Sinunlaisiasi ihmisiä olen omalla tavallani aina kadehtinut, mutta pitkän mietinnän jälkeen todennut, että onneksi omaan PALJON empatia ja sympatia tunteita, joilla on muuten merkittävä ero.
Voin paljastaa itsestäni sen verran, että olen tehnyt juurikin vankien kanssa töitä.
Tämä siksi, että näen asiat molemmilta kannoilta.
Ja tiedän että minunlaisiani on harvassa. Pystyn aina ajattelemaan mutkikkaatkin asiat molempien osapuolten kannalta.
Mutta siis, en ikinä lähtisi sanomaan, että en tunne myötätuntoa tai tuo miten sinä asian ilmaisit, oli juuri minun korvilleni se epäsointu, että toivon todella sinun elämäsi olevan sopuisaa ja riidatonta ja onnellsta ja kaikkea koska sinulla on selkeästi vahva luonne ja vahvat mielipiteet.
Uhri eli Anna on kuollut ja minua ainakaan ei kiinnosta mitä sinä häntä kohtaan tunnet tai mitä et tunne!
Se on loukkaavaa. Huomaa MINUN MIELESTÄNI loukkaavaa.

Peesi tälle!! Ja kiitos. Minäkin rikollisten kanssa työskennellyt ja paljon olen tekemisissä. Anna oli hyvä ystäväni, kiitos siis..
Never go to bed mad, stay up and fight!!
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Kamala suru tämän asian tiimoilta ja tuntuu pahalta, että tämä Annan kohtalo pyörii päässä jatkuvasti!
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Ymmärrän kyllä että useammalla palstalla kirjottavalla on enemmän tai vähemmän henkilökohtaisia kokemuksia rikollisesta maailmasta. Itselläni ei niitä ole ja toivottavasti ei tulekaan. Esitän ainoastaan omia, jossain määrin subjektiivisia mielipiteitäni enkä pyri olemaan mikään totuuden torvi kuten moni muu.
Jo pelkkä sana ‘vankienhoito’ ärsyttää minua. Hoidon perimmäinen tarkoitus on hoivata/pitää huolta tai tarvittaessa lieventää ihmisen kärsimyksiä, esim. lastenhoito, vanhustenhoito, sairaiden hoito, kodinhoito jne.
Rangaistukseen minusta kuuluu taas kärsiminen oikein toden teolla, joten en ole koskaan ymmärtänyt tätä nyky-yhteiskunnan humanismia liittyen vankien kohteluun.

Tämä Annan ystävä voisi ottaa jalat alleen ja mennä puhumaan vaikka A.n läheisten kanssa tms.

Huokasin helpotuksesta kun kuulin että pariskunnalla ei ollut lapsia. Hyvä näin, olisivat jääneet ilman äitiä tai vielä pahempi, löytyneet surmattuina.. Naiset, jotka solmivat suhteen paatuneen rikollisen kanssa, voisivat ennen miettiä, minkälaisen elämän he haluavat itselleen ja lapsilleen.
anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Tunnustan ajattelevani samoin kuin Harriet. Olen kanss miettinyt mitä tää termi "vankeinhoito" oikein pitää sisällään. Onko joku joka on syyllistynyt vaikkapa henkirikokseen oikeasti parantunut hoidossa, joka tapahtuu vankilassa? Onko rientänyt uhrinsa omaisten luo kukkakimppu kädessä ja polvistunut ja huutanut katumustaan? Toisessa kädessä raamattu, toisessa nippu seteleitä omaisten kuluja korvaamaan?

Mihin tää rikollisten sympatiseeraaminen on oikeasti johtanut muuhun kuin rikosten uusimiseen ja raaistumisiin. Nää lässyn lässyn tuomiot on oikeasti signaali, ett tee miten hirveetä vaan, kyllä sulle hyysääjiä löytyy.
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Uusimpien tietojen mukaan Nakari on sitten vangittu todennäköisin syin AEn taposta epäiltynä.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyllähän tuo joo vangittiin todennäköisin syin ja istunto pidettiin suljetuin ovin. Nakari kiisti syyllistyneensä kyseiseen tekoon.

Anna-Emilian surmasta epäilty vangittiin
21.1.2008 11:37, päivitetty 21.01. 12:31

Mikkelin käräjäoikeus on vanginnut 40-vuotiaan jyväskyläläismiehen todennäköisin syin 26-vuotiaan Anna-Emilia Simniceanun taposta epäiltynä. Epäilty kiistää kaiken.

Poliisi vaati vangitsemista suljetuin ovin. Epäilty piiloutui valokuvaamisen ajaksi viihdelehtien taakse.

- Tutkinta on pahasti kesken, tutkinnanjohtaja apulaispoliisipäällikkö Kalle Toivanen Mikkelin poliisista totesi.

Anna-Emilia katosi Jyväskylän maalaiskunnassa 9. tammikuuta. Poliisi löysi hänen ruumiinsa mökin rannasta Mikkelin Majavedeltä viime viikon tiistaina.

Simniceanun 40-vuotias miesystävä etsintäkuulutettiin ja hänet otettiin kiinni torstai-iltana Kuopiossa Petosen kaupunginosassa.

Vangitulla miehellä on synkkä rikostausta. Hänet on tuomittu kahdesti henkirikoksesta.Ehdonalaiseen hän oli päässyt pari vuotta sitten.

Vuonna 1992 mies surmasi avovaimonsa Mikkelissä lyömällä naista puukolla eri puolille vartaloa ainakin 21 kertaa.

Vuonna 1999, noin puoli vuotta vankilasta vapautumisen jälkeen, mies surmasi 56-vuotiaan äitinsä lyömällä nyrkeillä, keittiöveitsellä ja saksilla.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1478553
Tommi_Nakari.jpg
Tommi_Nakari.jpg (91.19 KiB) Katsottu 1682 kertaa
Kuva oli pudonnut pois. Palautettu.
-NILS-
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Vastaa Viestiin