Ruumistarha-dokumentti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
tulikukka
Lauri Hanhivaara

Ruumistarha-dokumentti

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Tää ei nyt varsinaisesti tähän osioon kuulu, kun ei ole rikostakaan, mutta tulipa pari viikkoa sitten jännittävä dokumentti Jim TV:ltä.

Se kertoi Usassa (missäs muuallakaan) olevasta ruumistarhasta, jonne ihmiset voivat halutessaan lahjoittaa ruumiinsa kuolemansa jälkeen. Siellä niitä sitten säilytetään erilaisissa olissa, osa mm. kaivettiin maahan, osa jää näkyviin ja osa laitettiin mm. jätesäkkiin lahoamaan ja poliisin tutkijat oppivat näin tätä kautta tunnistamaan ruumiin eri lahoamisvaiheet, joita tarvitaan mm. murhatutkimuksissa.
Alue oli aidoitettu ulkopuolisten ja petoeläinten takia.

Aika karmaisevaa oli seurata erään ruumiin lahoamista "paljaana" kaksi viikkoa. Näytettiin, miten iho painui sisään, miten mätäneminen eteni ja kärpästen toukat täyttivät silmät ja sieraimet. Välillä haastateltiin iäkästä professoria, joka oli keksinyt "hienon" tavan opettaa tutkijoita.

Aika karmaisevaa katseltavaa, itse päätin samantien tuhkauksesta tulevaisuudessa!

EDIT: siirretty vapaaseen keskusteluun - RAID
elämä on mysteeri
Geepo
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Geepo »

Jos mun ruumiin mätänemisen seuraaminen auttaa ratkomaan rikoksia niin mikä jottei itsekin antaisin ruumiini tuollaiseen käyttöön (mikäli se täällä olisi mahdollista),toki ehkä keskustelisin ensin läheisteni kanssa asiasta:)tuhkaus sitten se toinen vaihtoehto..

Mutta miten mä muistelisin jostain lukeneeni (...ettei sitten mistään cornwellin kirjasta ala Kay Scarpetta;)) että joku tutkimuslaitos tahalleen hommaili itselleen ruumiita tuohon tutkimuskäyttöön..joko tekemällä niitä itse,tai tyylillä kaivetaan hauta ylös..pakko olla cornwellia..=)
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Ruumiinsa voi myös lahjoittaa lääketieteen opiskelijoille, jotta he saavat suorittaa ruumiinavauksen. Tuhkauksen saa sitten ilmaisena kaupanpäälle.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Geepo
Mä muistan ainakin Cornwellin kirjoista ton Ruumistarhan ja taitaa olla moinen kirjakin tuolla hyllyssä.Cornwellin kirjojen ystävä kun olen :)
Olis kiva ollu nähdä toi dokkari.Varmasti aika järkkyä,mutta kuitenkin
Geepo
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Geepo »

Se se tais ollakin=)Itsekin kysseisistä kirjoista pidän,joskin viimeisin lukemani ei kyllä oikein iskenyt (Pahan jäljillä)
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
tulikukka
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Eilen illalla tuli samanlainen dokumentti Jimtv:ltä klo 22 alkaen. Siinä tutkijat opettelivat löytämään sormenjälkiä esineistä ja jopa ruumiista.
Kerrottiin, että joskus oli tyttö löytynyt hukkuneena, mutta sormenjäljen löydyttyä kaulasta homma menikin henkirikoksen tutkimiseksi ja syyllinenkin lopulta löytyi.

Dokkareitten jälkeen 22.30 tulee myös mielenkiintoinen sarja hautaustoimistoa pitävästä jenkkiperheestä, jotka kameroiden läsnäollessa näyttävät ruumiiden laittoa, kuljetuksia, hautauksia jne.
Aika rohkeutta vaatii ihmiseltä olla vainajien kanssa samassa huoneessa ja laitella niitä valmiiksi hautausta varten. Toisaalta, joku viisas on sanonut, että ennemmin eläviä kannattaa pelätä kuin kuolleita ;)
elämä on mysteeri
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Bill Bassin ja Jon Jeffersonin kirja Death's Acre on kohtuullisen helposti imuroitavissa netistä.Muistaakseni Discover (tai jokin muu yleistajuinen tiedelehti) kirjoitti vuosia sitten ruumistarhoista.Jutusta ei jäänyt mitään muuta mieleen kuin se, että mm. joku partiolippukunta olisi halunnut vierailla ruumistarhassa :shock: Vierailupyyntö hylättiin.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Ei ole tullut mieleenkään tällainen aikaisemmin, enkä ole moisesta kuullutkaan ennen tätä. Katsoin nuo Youtuben dokumentit ja täytyy sanoa, että tosi hyvä homma! Ja erittäin suuri kunnioitus heille, jotka ruumiinsa tuollaiseen lahjoittavat.

Itse olen miettinyt, kuinka voisin sitten aikanani välttää ruumiinavauksenkin, kun siitä videon näkeneenä tuntuu aika kammottavalta ajatukselta. Sama läheisilleni :lol: Olen miettinyt pääni puhki, kuinka voin estää puolisoni pilkkomisen :D
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Hienoa,että linkki herätti keskustelua,itse ohjelma kannattaisi nähdä myös,harmi ettei uusinnasta ole tietoa.

Kiitos lokalle hyvistä linkeistä,mikä ihmisen luonnollisemmissa asioissa syntymässä ja kuolemassa on niin outoa tai vastenmielistä.
Kätilöni ihmetteli kun pyysin istukkaa näkyville,minusta se oli varsin luonnollista.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Jonkun huhun mukaanhan Tom Cruise suunnitteli, että söisi lapsensa istukan, mutta taisi jäädä toteuttamatta. :lol:
Liekö hälläkin näkeminen sitten riitti. :?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Tiina kirjoitti:^Jonkun huhun mukaanhan Tom Cruise suunnitteli, että söisi lapsensa istukan, mutta taisi jäädä toteuttamatta. :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

>Eikö nyt tuon vertaa ole sisua?
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Tiina kirjoitti:^Jonkun huhun mukaanhan Tom Cruise suunnitteli, että söisi lapsensa istukan, mutta taisi jäädä toteuttamatta. :lol:
Uskoisin muuten että tuossa istukansyömisjutussa olisi kyse samantyyppisestä urbaanilegendasta kuin se, että lestadiolaiset eivät voi käyttää "ikkunallisia" pesukoneita, etteivät näe alusvaatteita pyörimässä koneessa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

jossain kulttuureissa tuota istukkaa kyllä syödään edelleen eli siitä saa kaikenlaista hyödyllistä "vitamiinia" mutta kyllä se valmistetaan ensin ettei sitä sellaisenaan syödä raakana :lol: voisin yrittää etsiä hyvää linkkiäkin...minä en tiennyt ekaa synnyttäessä että sieltä tulee sitten se istukkakin ja olin ihan raivoissani kun kuulin että sellainen pitäis vielä pullauttaa ulos....ihan niinkuin se lapsen pullauttaminen ei olis ollut tarpeeksi ivuliasta ja raskasta....joo, en siis lukenut mitään synnytykseen viittaaavaa tai käynyt missään synnytystreeneissä ennen ekaa synnytystä...no kerralla meni hyvin kaaliin kaikki alusta loppuun... :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/placent2.htm

tuolta ainakin löytyy jotain.... :wink:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Vastaa Viestiin