Tuon Stockan tapauksen nostin esille siksi, kun joku tuolla ylempänä piti täysin mahdottomana sitä, että kukaan tekisi itsemurhaa kauppakeskuksessa. Minä olen lukenut ainakin kahdesta tapauksesta ja niitä vok olla todellisuudessa enemmänkin.URSA kirjoitti:Eihän tuosta Stockan hyppäämisestä ole kuin 17 vuotta. Ihan tuore tapaus ja täysin vertailukelpoinen tähän tapaukseen. (Edellä sarkasmia.)Syskon S kirjoitti:http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000003843953.html
Tuo on näköjään uutisoitu itsemurhana.
Mistä voi päätellä, ettei kunniamurhan tai sen yrityksen tapahtuminen ole mahdollista Suomessa? Ne voivat olla harkittuja tekoja ja lavastettuja itsemurhiksi. Aika rasistista kuvitella kunniamurhan olevan aina huutaen tehty spontaani rikos. Vähän sama kuin sanoisi, että ainoastaan kivittämällä tehdyt murhat ovat kunniamurhia.
Onkohan tämän onnettomuuden tapahtuessa ympärillä ollut nuorten miesten muodostama tiivis muuri.
En ole missään kohtaa sanonut, etteikö kunniamurhia voisi tapahtua Suomessa. En myöskään ole väittänyt, että kunniamurhat aina ovat spontaaneja rikoksia vaan olen sitä mieltä, että kukaan tuskin suunnitelmallisesti tekee kunniamurhaa julkisella paikalla eli jos niin tapahtuu, uskoisin että sellainen liittyy äkilliseen riitaan.