Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Diego
Hetty Wainthropp
Viestit: 469
Liittynyt: Su Kesä 28, 2015 10:27 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Diego »

Pekkapp kirjoitti: En sanonut etteikö saisi spekuloida, vaan on tyhmää vedota poliisin tietoon/toimiin kun ei ole tietoa poliisin tiedoista/toimista kun omat tiedot pohjautuvat vain ja ainoastaan poliisin itsensä antamiin lehtitietoihin (poliisi osaa kyllä kontrolloida ja manipuloida mediaa halunsa mukaan).

Toisekseen tyhmää nojata spekulointi johonkin yksityiskohtaan jonka näkee selvästi virheeksi artikkelissa ("ikä ei poliisin tiedossa"), varsinkin kun yksityiskohta ei edes toisen lehden vastaavassa artikkelissa täsmää.
kolmannekseen onko sinusta fiksua tulla tänne arvioimaan onko toisten jutut tyhmiä? sinäkö tiedät mikä on tyhmää? sullako on hallussasi normi joka määrittelee mikä on tyhmää ja mikä ei? täällä saa olla välillä myös "tyhmä" ilman että siihen kaivataan sunlaisten viisastelijoiden arviota. ja ehkäpä joku ei esim. "näe selvästi virheeksi artikkelissa" samaa asiaa kuin sinä. ymmärrätkö nyt??
Viimeksi muokannut Diego, Ma Tammi 09, 2017 7:16 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
takka
Frank Drebin
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Elo 01, 2016 8:54 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja takka »

Kukaan talvikolmikon jampoista ei voi olla varma siitä, etteikö joku heistä ole myös kesäjamppa. Vaikka esimerkiksi talvikuvan paksukainen tietäisi, että hän itse ei ole kesäkuvassa, hän ei voi varmasti tietää, etteikö suttuisessa kuvassa ole jompikumpi hänen pikkumiehistään. Eiväthän he aina ole yhdessä. Tämä voi herättää tiettyä levottomuutta ja aktiivisuutta ja johtaa kiinnijäämiseen (sikäli kuin talvikolmikko on murhan takana)
URSA
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11539
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja URSA »

Iltalehden uutisessa on kiinnostava yksityiskohta;
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017010 ... 1_uu.shtml
Tesoman pahoinpitelystä epäilty ilmoittautui itse poliisille - "oli nimivihjeiden joukossa"

Maanantai 9.1.2017 klo 13.41

Yksi Tampereen Tesoman pahoinpitelystä epäilty ilmoittautui itse Sisä-Suomen poliisille maanantaina aamupäivällä

Epäillyt kolme nuorta miestä pahoinpitelivät noin 50-vuotiaan miehen Tesomankadun ja Vanamonkadun risteyksen läheisyydessä elokuussa 2014.

Sisä-Suomen poliisi on saanut loppiaisen jälkeen viitisenkymmentä vihjettä nuorisokolmikosta, jota epäillään Tampereen Tesoman pahoinpitelystä. Joukossa oli myös nimivihjeitä.

- Yksi mies otti aamulla itse tutkijaan yhteyttä. Hän oli nimivihjeiden joukossa, kertoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jari Kinnunen.

- Hän on tulossa kuulusteluun tiistaina aamupäivällä.

Kinnunen ei vielä kerro miehestä mitään muita lisätietoja.

Poliisi pyysi loppiaisena vihjeitä kuvasta, jossa suojatien ylittää pahoinpitelystä epäilty nuorisokolmikko.

Aamulehti kertoi Tesoman pahoinpitelystä epäillyn ilmoittautumisesta ensimmäisenä.
Todennäköisesti joku on tunnistanut yhden pojista, ilmoittanut nimen poliisille ja sitten painostanut pojan soittamaan ja menemään kuultavaksi tiistaina. Huomenna poliisien luokse menevä nuori ei välttämättä mene sinne täysin vapaaehtoisesti eikä huolettomana.

Uskon ainakin kahden kesäpojista esiintyvän myös valvontakameran kuvassa. Ehkä vyyhti alkaa aukeamaan huomenna.

Jos samoja poikia esiintyy molemmissa kuvissa, silloin on ehkä todennäköisintä, että surmaaminen on lähtenyt samanlaisesta pahoinpitelystä ja ryöstöyrityksestä, kuin edellisenä kesänä. Kesällä otetussa kuvassa uhri näyttäisi olevan normaalikuntoinen, keskipituinen viisikymppinen mies, eli ei välttämättä todennäköisin uhri nuorisoporukan ryöstettäväksi. Ehkä pojat ovat arvanneet, etteivät miesuhrit halua tehdä rikosilmoitusta muutaman kympin takia. Pojat ovat saattaneet osua talvella paikalle vaanimaan yksin kulkevaa ryöstettävää, ja uhri osui paikalle väärään aikaan. Mitään kauppoja ei välttämättä ole tehty, vaan uhri on aluksi jäänyt rupattelemaan poikien kanssa aavistamatta vaaraa. Mutta jos pojat ovat lähteneet pakenevan uhrin perään, se osoittaa jo jonkinlaista harkintaa väkivallan käyttämisessä. Siinä tapauksessa he eivät halunneet päästää uhria ilmoittamaan poliisille ryöstöyrityksestä.
Viimeksi muokannut URSA, Ma Tammi 09, 2017 7:47 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
penninkäinen
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Su Heinä 24, 2016 6:30 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja penninkäinen »

Pekkapp kirjoitti:Jos kolme kaverusta osoittautuvat tyhjäksi arvaksi, laajennetaanko DNA etsinnät uudelleen käyntiin? Kuinkahan pitkälle poliisi saa tuota DNA rumbaa laajentaa ja viedä oikeudellisesti?
jos tyhjäksi arvaksi osoittautuu, niin toivottavasti viikonlopun uudet vihjeet, nimenomaan PS:n murhaan liittyen, tuovat jotain uutta tutkijoille jäljille pääsyyn. Niitähän Kinnunen jo ehätti kommentoimaan mielenkiintoisiksi viikonlopun lehdissä. Näin ainakin jummarsin. Mihinköhän Nuoriruusukauppias on kadonnut? Olisiko hänelle jotain kommenttia näihin uusimpiin käänteisiin... :roll: :wink: ?
Joakim J
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 05, 2016 7:02 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Joakim J »

Itse alkanut kallistumaan sille kannalle, että tekijä(t) ovat ihan toiselta puolen kaupunkia... Kuvittelisin muuten asian jo ratkenneen. Tällä alustan seuraavan you tube pätkän jossa kesäisen tapauksen takimmaiseen pojuun täsmäävät tuntomerkit (pusakka, kengät ja reppu) löytyvät henkilön päältä, joka matkustaa varsin omitakeisella tyylillä kaukana Tesomasta :D

Ja ei ole sitten trolli, vaan aidosti käytän aikaani tuolla netin syövereissä etsimällä vastauksia tähänkin keissiin!

https://www.youtube.com/watch?v=ENTiTkHk3uA
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 985
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

nellistiina kirjoitti:Tänne mahtuu ja jokainen saa sanoa mitä mielii. Turha kenenkään esittää viisaampaa kuin muut yhtä tyhmiä ollaan kaikki tän jutun suhteen todennäköisesti. Painaa vaan enteriä ni taas tulee tyhjää palstatilaa mihin mahtuu spekuloimaan.
Näpyttelee henkilö joka, ei ole lukenut koko ketjua lävitse, eikä ilmeisesti forumin sääntöjä. Saa pikkaisen miettiä mitä kirjoittaa, milloin kirjoittaa ja suositeltavaa on juurikin lukea koko case lävitse, niin ei tarvii toistella typeriä kysymyksiä ja niiden vastauksia.
Täällä on kuitenkin joukossa ihmisiä, ketkä todenteolla on paneutunut joihinkin rikoksiin, eikä jaksa vastailla samoihin kysymyksiin jatkuvasti, kun joku ei ole " jaksanut " lukea ketjua lävitse. Se vie aivan turhaa palstatilaa ja on erittäin turhauttavaa.

Sitten asiaan.
Itse olen edelleen sillä kannalla, että poliisi on antanut tipsin median kautta, että pahoinpitelyn ja murhan välillä ei olisi yhteyksiä, jotta linjat pysyvät kuumana kakaroiden kesken. Koska seuranta päällä.
Tällä tavalla saadaan tärkeää tietoa siitä keneen yksi kuvan pojista on yhteyksissä. Ja sitten poliisi saa profiloitua lisää kontakteja, katsottua onko heiltä esim, otettu dna tai onko nimet olleet aikasemmin poliisin vinkkilistassa.

Itse mietin myös tuota, että mitenkä mahtaa olla, kun toi pahoinpitely on tapahtunut julkisellapaikalla, vaikka sattumoisin uhria ei löytyisikään.
Ja näillä janttereilla ei olisikaan mitään tekemistä murhan kanssa, syyttäjä ilmeisesti lähtee syyttämään pahoinpitelystä, koska siihen voi olla edellytyksiä, että menisi lävitse?
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Hurja
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: To Tammi 28, 2016 8:44 am

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Jos "kesäpojilla" on vaan tunnollaan tuo ryöstöyritys, luulisi heidän kaikkien , vaikkapa yhdessä ottavan yhteyden poliisiin. Pitää toivoa, että syy toisten hiljaisuuteen löytyy seuraavalta talvelta.
Gital
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 8:44 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Gital »

Joakim J kirjoitti:Itse alkanut kallistumaan sille kannalle, että tekijä(t) ovat ihan toiselta puolen kaupunkia... Kuvittelisin muuten asian jo ratkenneen. Tällä alustan seuraavan you tube pätkän jossa kesäisen tapauksen takimmaiseen pojuun täsmäävät tuntomerkit (pusakka, kengät ja reppu) löytyvät henkilön päältä, joka matkustaa varsin omitakeisella tyylillä kaukana Tesomasta :D

Ja ei ole sitten trolli, vaan aidosti käytän aikaani tuolla netin syövereissä etsimällä vastauksia tähänkin keissiin!

https://www.youtube.com/watch?v=ENTiTkHk3uA
Näyttäis olevan samat punaiset kengätkin tuossa videolla?
saksanundulaatti
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 2:32 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja saksanundulaatti »

Tässä tiedotustaktiikassa ei kyllä ole nyt järjen hiventäkään. Ilmeisesti joku ylimalkainen tapaukseen liittyvä jamppa saattaisi olla haarukassa, mutta sovittiin että se nyt tulee asemalle sillon kun jaksaa ja silti tämä oli niin merkityksellinen asia että se kerrottiin lehdistölle...

Ei taitaisi olla eka kerta, kun poliisi bluffaa tiedotuksessaan ja ketään ei oikeasti ole ilmoittautunut, mutta jossakin länsi-Tampereella poliisi seuraa tällä hetkellä hyvin kireähermoista kolmikkoa, jossa kaikki spekuloivat että kumpi noista muista on laulanut.
intergalactic
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Su Tammi 08, 2017 8:22 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja intergalactic »

Mietin, että varmasti tuostakin valvontakameron kolmikosta joku, kaikki tai joku joka tietää murhasta lukee tätäkin ketjua.

Hei vaan, kuka ikinä oletkin!
Gital
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 8:44 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Gital »

Miksi se pahoinpitelyn uhri ei halunnut poliiseja paikalle? Olikohan tässäkin jotain huumekauppaa kenties takana?
Gital
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 8:44 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Gital »

Näyttääkö tuo uhri mukamas ulkoselta vaatetukselta viiskymppiseltä tuossa kesäkuvassa?
Rikollinentutkija
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2017 9:33 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Rikollinentutkija »

penninkäinen kirjoitti:
Pekkapp kirjoitti:Jos kolme kaverusta osoittautuvat tyhjäksi arvaksi, laajennetaanko DNA etsinnät uudelleen käyntiin? Kuinkahan pitkälle poliisi saa tuota DNA rumbaa laajentaa ja viedä oikeudellisesti?
jos tyhjäksi arvaksi osoittautuu, niin toivottavasti viikonlopun uudet vihjeet, nimenomaan PS:n murhaan liittyen, tuovat jotain uutta tutkijoille jäljille pääsyyn. Niitähän Kinnunen jo ehätti kommentoimaan mielenkiintoisiksi viikonlopun lehdissä. Näin ainakin jummarsin. Mihinköhän Nuoriruusukauppias on kadonnut? Olisiko hänelle jotain kommenttia näihin uusimpiin käänteisiin... :roll: :wink: ?
Itsekkin ihmettelin mihin Nuoriruusukauppias häippäs kun just vasta päästiin vauhtiin :lol:
Tuli väkisikkin mieleen että hän tietää tapauksesta jotain hyvinkin tarkasti.
Eikös hän kertonut ennen "mies ilmoittautui poliisille" uutista että yksi henkilö on poliiseilla tiedossa?
Seuraavaksi tuli uutinen ilmoittautujasta ja että ilmoittautujan nimi oli yksi poliisille tulleista vihjenimistä, eli Nuoriruusukauppias tunnisti pojan, ilmiantoi nimen poliisille, ehkä myös patisti pojan poliisin puheille?
Tai Nuoriruusukauppias toimi valeryöstäjänä, eli tunnisti pojan ja soitti itse pojan nimellä poliisille esittäen ryöstäjäpoikaa.
Huomenna kun poikaa ei rupea laitoksella näkymään niin poliisi rupeaa kiivaasti etsimään poliisille soittanutta ryöstäjää.
Poika on kotona kalsarit jalassa ihmeissään kun poliisi tulee hakemaan häntä laitokselle :D
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

No ainakin järjenkäyttönsä osalta tuo bussissa roikkuva paviaani sopisi tekemään vaikka mitä muutakin typerää. Kyllä täytyy lapsella itseluottamuksen puute ja huomionkaipuu olla valtava että noin ääliösti käyttäytyy. Valitettavasti.

Se ettei pahoinpitelyn uhri halunnut tehdä poliisille juttua, saattaa selittyä monellakin syyllä. Esimerkiksi otti kunnian päälle jäädä poikasille alakynteen; meillä miehillä kun tuo häviäminen ei aina ole niin iisi juttu. Legendan mukaanhan miehet eivät edes itke. Henkilöllä saattaa olla elämässään vaikka myös muitakin, paljon isompia murheita, joten turpiinsaamisen setvimiseen ei ole yksinkertaisesti energiaa.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Vaatetus kyllä sopii muuten tuon bussissa-roikkujan kanssa yhteen kesäpoitsuista, ja vartalotyyppi, mutta jotenkin mun silmään bussissa-roikkuja on pidempi kuin mitä kuvittelen tuon punakenkäisen pojan olevan kesäkuvassa.
Mulla poika jo sen verran vanhempi että ei enää nuita kuteita käytä, mutta luulen että viime vuosina ollut just muodissa pojillakin hoppari tyylisiä punaisia kenkiä, DC:ltä löytyy varmaan ainakin, niin varmasti moni tuon ikäinen jannu on käyttänyt sellaisia.

Kesäkuvan uhrista itse en osaisi sanoa tarkkaa ikää, enkä esim sitä minkä kuntoinen on? Uskon että on n.50 v kun näin on tiedotettu.
Onhan tuo aika epäselvä kuva vai tarviiskohan mun käydä silmälääkärissä...
Voihan tuommoisia viiskymppisiä miehiä olla esim alkoholisoituneita,kulkee huonossa hapessa, jätkät tunnistaneet tapauksen jo kaukaa ja käyneet kääntämässä ukkelin. Ei kaikki näytä silti ihan puliukolle, vaikka minä en tuosta kuvasta naamaakaan näe, vaikka näyttäisikin puliukolle.
Mutta kyllä nää jannut on sen varmasti tunnistaneet ja siksi juosseet miehen kääntämään, ei ihan sattumalta vain jotain kadunkulkijaa.

Joo tää ruusukauppias hävisi johonkin. Tulikohan yhteydenotto.
Vastaa Viestiin