Raasepori 6/17: Mies surmasi ex-tyttöystävänsä ja itsensä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
MsFizz
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2017 6:11 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja MsFizz »

Mä oon kans kuullu, et uhri oli lähdössä ulkomaan matkalle. En tosin tiedä millon, oliko heti seuraavana päivänä. Enkä tiedä voiko se olla osa syytä tähän tragediaan?
Pidän outona väitettä, että tekijä olis uhonnut kavereilleen tappavansa, mutta olen kyllä kuullut paikkakuntalaiselta, että hän oli kyllä tunnetusti agressiivinen ja tulisieluinen, ei vain tällä kertaa.
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

Katsoin pojan facebook profiilia ja pistää silmään, että hänen profiilikuva on vuodelta 2014. Suhteellisen pitkä aika pitää samaa profiilikuvaa tuon ikäisenä. Mutta se, mitä sitten aloin miettimään, että onko todella niin, että poika ei koskaan poistanut tuota parisuhdeilmoitusta seinältään. No ei se toki mitenkään poikkeuksellista ole, mutta havainto muiden joukossa. Onko kenelläkään tietoa, kuinka paljon poika ylipäätään käytti enää facea?
Edith_
Poliisikoira Rex
Viestit: 281
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2017 12:48 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja Edith_ »

Nyt menee huhut överiksi. Jos olisi Facessa uhoillut, olisi ne tekstit jo tänne jaettu. Surullinen tapaus. Voimia myös pojan omaisille. Hän olisi saanut kenet vaan, komea poika. Voi kun hetken olisi rauhassa miettinyt, olisi tuon tytön päästänyt kiertoon.
Psykoloogi
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2017 9:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja Psykoloogi »

Edith_ kirjoitti:Nyt menee huhut överiksi. Jos olisi Facessa uhoillut, olisi ne tekstit jo tänne jaettu. Surullinen tapaus. Voimia myös pojan omaisille. Hän olisi saanut kenet vaan, komea poika. Voi kun hetken olisi rauhassa miettinyt, olisi tuon tytön päästänyt kiertoon.
Siis SULJETUSSA ryhmässä, sieltä ei paljon jaeta...
NoSureTomorrow
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2017 10:19 am

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja NoSureTomorrow »

Kenenkään Facebook-tykkäyksistä ei voi oikein mitään kummallista kai päätellä, mutta mainittakoon silti, että tekijän noin ehkä 14--15-vuotiaana lisäämiin tykkäyksiin kuuluvat muun muassa tällaiset: "i Like You..And i´LL Never Let You Go <3", "vi som hatar när andra gör slut" (eli me jotka vihaamme, kun toinen katkaisee suhteen) ja "Never tell your problems to anyone. 20% don't care and the other 80% are glad you have them."
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

NoSureTomorrow kirjoitti:Kenenkään Facebook-tykkäyksistä ei voi oikein mitään kummallista kai päätellä, mutta mainittakoon silti, että tekijän noin ehkä 14--15-vuotiaana lisäämiin tykkäyksiin kuuluvat muun muassa tällaiset: "i Like You..And i´LL Never Let You Go <3", "vi som hatar när andra gör slut" (eli me jotka vihaamme, kun toinen katkaisee suhteen) ja "Never tell your problems to anyone. 20% don't care and the other 80% are glad you have them."
Katsoin samaa,... Ja vastapainona myös Solsidan jne normaalia. Fb-kavereita paljon. Todella hämmentävä juttu. Koskahan tulee varmuus uhreista ja tekijästä? Mielenkiintoisen kolmiodraaman ainekset tässä olisi vaikka mihin.
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja Muppe »

Nytkö te vedättä johtopäätöksiä jostain vuoden 2011 tykkäyksistä niin mitä olette mieltä että kaveri tykkäs mm. kymmenien muiden juttujen lisäksi:
-Lopettakaa eläinkokeet, käyttäkää hifk faneja.

Suunnittelikohan TOSIAAN HIFK joukkueen käyttämistä vaarallisissa ja kenties todella myrkyllisissä eläinkokeissa? Löytyykö kohta laboratorio jonne olis vieny joukkueen jäseniä yksitelleen,kannattais varmaan tutkia hänen kodin lähistöltä että olisko jossain ollut laboratorion alku,kukaan ei olis Hfkin pelaajia kesällä etsinytkään ku liiga lomalla,olis saanu rauhassa tuhertaa joukkueen kimpussa..

Mä en tajua mitä ihmettä te oikeen taas kuvittelette..
Perustappo+itsemurha,näitä tehdään joka vuosi,joskus useitakin,jos tää kundi olis ampunu itsensä paikanpäälle eikä olis tullu kuvaa nettilehtiin niin olis ollu vain pikkuruinen uutinen teosta ilman nimiä/kuvia,teki olisitte voineet jatkaa ihan normaalia elämää,nyt te vaahtoatte vuosia vanhoista facebook tykkäyksiä,teette niistä salaliittoteorioita ja ties mitä,haukutte uhrin hempukaksi,pettäjäksi ym eikä teistä kukaan ole varmasti kyseisiä ihmisiä koskaan edes nähnyt...
Sairasta,teidät pitäsi laittaa pakkohoitoon ja netti pois 5-10 vuodeksi.Ei sovi teille,menee faktat ja fiktiot täysin sekaisin,alkaa patologinen valehtelu ja mustamaalaaminen tuntemattomista ihmisistä ilman minkäänlaista todellisuuden pohjaa.

PS.Samaa facebook kohdetta on tykännyt kenties myös oma lapsesi..hullu mikä hullu kakara,vie hoitoon se,ssuunnitelee jotaki murhaa siellä ja on selvä murhaaja jo pienenä ku tuommosista tykkää.
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja Muppe »

hankati64 kirjoitti:Katsoin samaa,... Ja vastapainona myös Solsidan jne normaalia. Fb-kavereita paljon. Todella hämmentävä juttu. Koskahan tulee varmuus uhreista ja tekijästä? Mielenkiintoisen kolmiodraaman ainekset tässä olisi vaikka mihin.
Minkä kolmiodraaman sä nyt on kehittämässä? Nimeä vaikka pari tännekin? :D

Hmmm.tuo tummennettu,mulla on kavereita joilla on 3500-5000 fb kaveria,ei ole mun mielestä mitenkää hämmentävää.Enemmän olen huolissaan niistä ketkä hyväksyy näiden kaveripyynnöt...Sillä kohta tiedämme milloin ette ole kotona ja missä olette milloinkin... :D

tosin voihan sitä estääkin ettei päivitykset näy kuin tietyille ihmisille omalla kaverilistalla ym. ja niin järkevät tekeekin,mulla on "kavereita" jotka ei ole päivittäneet mun mielestä 5 vuoteen fb mitää..tai on mutta ei näy mulle.
Ihmiset vaan ottaa koko fb niin tosissaan että hirvittää,mua ei ees haittaa vaikken näe kaikkien mun kavereiden päivityksiä.Ne ei sillon kuulu mulle.Ei munkaan kaikki kuvat tms näy kaikille mun kavereille enkä ole lukuisten kavereiden seinää seurannut vuosiin vaikka ollaan livenäkin tekemisissä oltu monet kerrat,mua vaan ei kiinnosta kaikkien jutut mun etuseinällä niin clic sen kaverin seinältä seuranta pois ja eipä näy mulle enää hänen päivitykset jos en mee sen seinälle erikseen katsomaan.

Näitä asetuksia on lukemattomia ja onneksi porukka on oppinut jo niitä käyttäänkin.

Joku 1000 fb kaveria nyt ei ole mitään nuorilla,aika normaalia sosiaalisilla nuorilla jotka harrastaa monia lajeja,liikkuu ulkona missä muutkin nuoret ym. :roll:
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
NoSureTomorrow
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2017 10:19 am

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja NoSureTomorrow »

Mupella noin monta riviä tekstiä nollasisältöä ja tahallaan toisten viestit väärin ymmärtäen. Aamukolmelta suosittelen nukkumista, miksei hieman pidempäänkin, kunnes joku ajatus syntyy mikä kannattaa jakaa. Täytät palstan, mutta et itse edes spekuloi mitään. Mahtaa sulla olla paha olo. Tsemppiä, enää en sulle kommentoi.
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

NoSureTomorrow kirjoitti:Mupella noin monta riviä tekstiä nollasisältöä ja tahallaan toisten viestit väärin ymmärtäen. Aamukolmelta suosittelen nukkumista, miksei hieman pidempäänkin, kunnes joku ajatus syntyy mikä kannattaa jakaa. Täytät palstan, mutta et itse edes spekuloi mitään. Mahtaa sulla olla paha olo. Tsemppiä, enää en sulle kommentoi.
Ehkä hän tosiaan on sitä mieltä, että perusjuttu - case closed. Ei syitä, ei vaikuttavia elämänkokemuksia tai asioita. Ehkä hän ei myöskään huomaa teksteissä viliseviä konditionaali-muotoja, eli perusmuotoon lisättäviä -isi loppuja; teki - tekisi, voi - voisi jne.

Ja jos hän on jo ratkaissut tämän keissin, niin onhan täällä monia sellaisia juttuja mihin apua vielä tarvitaan. Esim Bodom - ehkä sekin on helppo, kun vain osaa katsoa oikeasta suunnasta. Tsemppiä täältäkin ja mielenrauhaa. Sitä nykymaailmassa tarvitaan, että välttyy yhteenotoilta.
Poena
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Elo 22, 2015 8:31 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja Poena »

Olen tutkaillut kahden blogin ja instan perusteellisella läpikäynnillä suhteen historiaa, koska tämä tapaus on koskettanut ja surettanut ja askarruttanut minua kovasti. Ketjussa on aiemmin myös selkeästi virheellistä tietoa parin lomamatkoista jne.
Elokuu 2014: Tyttö kertoo että tasan vuosi aiemmin, elokuussa 2013, nähneensä kuvan pojasta kaverinsa esittelemänä. Tyttö ihastuu ja alkaa molemminpuolinen seuranta ja keskustelu instagramissa.
Marraskuu 2013: Tyttö matkustaa Pohjanmaalta Tammisaareen ystävänsä luokse ja illanvietossa tapaa pojan. Käyvät seuraavana päivänä elokuvissa. Tästä alkaa yhteydenpito.
Tammi-helmikuu 2014: Tyttö muuttaa rakkauden takia Tammisaareen jatkamaan lukiota samaan lukioon kuin poika.
25.2.2014: Tyttö ja poika alkavat seurustella ja päättävät muuttaa yhteen.
Elokuu 2014: Tyttö ja poika ovat muuttamassa uuteen asuntoon.
Käydään Ikeassa, hassutellaan. Kaikki blogijulkaisut suhteesta ovat mukavia, neutraaleja, fiksuja. Heistä saa sen kuvan, että ovat todella rakastuneita.
Kevät 2016: Tyttö hankkii pienen koiran. Jo aiemmin blogissa ja instassa näkyy, että sekä tyttö että poika ovat eläinrakkaita.
Pojalla on kulkemiseen apuna kepit kevään koiranulkoilituksessa.
Kesäkuu 2016: molemmat valmistuvat ylioppilaiksi. Poijan ulkomuoto on muuttunut, hiukset ovat epäsiistimmät kuin ennen ja tatuointeja on tullut lisää.
Kesäkuu 2016: yhteinen matka Pietariin. Tämä on muuten ainoa yhteinen julkistettu matka - kaikki aikaisemmat ja myöhemmät matkat on tehty äidin tai ystävättären kanssa. Pojan hiukset on ajettu lähes siiliksi. Tyttö kertoo pojan olevan hänen mielikartanlukijansa.
Syyskuu 2016: Tyttö kertoo surumielisenä ja ahdistuneenakin elämässään tapahtuneista muutoksista. Hän on joutunut muuttamaan takaisin äitinsä kotiin Pohjanmaalle, vaikka luuli olevansa yhdessä rakkaan poikaystävänsä kanssa. Hän ei ole päässyt tuona vuona vielä opiskelemaan, kauppatieteet suunnitelmissa, eikä ole töissä tuolla hetkellä.

Myöhemmin q&a:ssa tyttö kertoo, että eron syy on, että he halusivat elämältä eri asioita.
Isä kertoo IL:ssä kesäkuussa 2017, että ero oli tapahtunut pojan aloitteesta.
Blogipäivityksen tyylistä voi ajatella, että näin on todella tapahtunut.

Poika kuitenkin käy välillä Pohjanmaalla tapaamassa tyttöä, ja tyttö käy Tammisaaressa tapaamassa ystävätärtään ja ilmeisesti tässä yhteydessä tapaa myös poikaa - ainakin blogin mukaan koiran iloinen tavatessaan pojan jälleen. Poika kommentoi hyvin satunnaisesti, positiivisella tavalla tytön ig-kuvia myös eron jälkeen.

Keväällä tyttö on käyttänyt Tinderiä, koska kertoo kommelluksestaan törmätessään flunssaisena/laittamattomana tinder-matchiinsa. Tästä ei sen enempää.

Toukokuussa tyttö muuttaa takaisin Tammisaareen, saa kesätyöpaikan.

Kesän korvilla toukokuussa tytön instagramissa vilahtaa tumma komea nuorimies ilmeisesti Tammisaaren kujilla. Muuten hän ei kommentoi ihmissuhdeasioitaan.

Poliisi kertoo tietävänsä pojan pienistä asioista, vaikkei rikosrekisteriä ole. (Pienistä asioista tulevat itselleni mieleen huumeiden käyttörikokset tai vastaavat, kun ei varmaan vandaalilaan ole.)

Kaiken kaikkiaan yleiskuvana tuli, että tässä oli fiksu, valoisa, rehellinen ja viehättävä nuori nainen, joka on ottanut isoja askeleita tosissaan nuorena tämän ihmissuhteen eteen. Ainuttakaan ikävää tai pahaa sanaa hän ei kenestäkään vuosien varrella blogeissaan lausu.
Jotakin on tapahtunut nuoren miehen pään sisällä lyhyen ajan aikana, on hirvittävää, ettei ole hakenut ja saanut apua.
Voimia ja osanottoni menehtyneiden omaisille ja läheisille.
IidaA
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Su Heinä 01, 2012 5:01 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja IidaA »

Minä olen saanut sen käsityksen, että poliisi etsi poikaa itsetuhoisuuden vuoksi. Tammisaaressa kiertää huhu (jotkut väittävät suorastaan tietävänsä, että on totta, mutta mene tiedä), että poika olisi jollekin sukulaisille jauhanut, että tappaa itsensä. Tätä olisi ollut jo pidempään, mutta surmaa edeltävänä päivänä olisi sanonut, että nyt tapahtuu, että hän häipyy tästä maailmasta. Hän olisi myös kertonut, että tyttö jää sitten iäksi syyttämään itseään tai jotain tollasta. Sukulainen olisi pojan vanhemmille kertonut tämän ja nämä ilmoittaneet poliisille. Poliisi siis etsi poikaa siitä syystä, että tämän oletettiin olevan itsemurha-altis. Tämä on siis juoru, jonka joka toinen paikkakuntalainen on jo varmaan kuullut. Ja aina "varmalta taholta" saatu tieto. En tiedä. Voi ollakin
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

Poena kirjoitti:Olen tutkaillut kahden blogin ja instan perusteellisella läpikäynnillä suhteen historiaa, koska tämä tapaus on koskettanut ja surettanut ja askarruttanut minua kovasti...
Hyvä tiivistelmä!
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

IidaA kirjoitti:Minä olen saanut sen käsityksen, että poliisi etsi poikaa itsetuhoisuuden vuoksi. ...
Kyllähän tässä jotain tällaista täytyy olla takana. Ei kukaan aiemmin elämässään kovasti urheillut ja eteenpäin mennyt ihminen eräänä kauniina päivänä vain päätä entistä avovaimoaan tappaa ja seuraavaksi itseään.

Masentuneisuus ja sulkeituneisuus on ehkä koko ajan lisääntynyt edellisen vuodenkin aikana. Jos tämä huhu pitää paikkansa, että edellisenä päivänä todennut "nyt riittävän", niin onko tuohon vaikuttanut tytöllä mahdollisesti olleen uuden ihastuksen tms.
hankati64
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2017 10:39 pm

Re: Raasepori 6/17: Mies surmasi tyttöystävänsä ja itsensä

Viesti Kirjoittaja hankati64 »

Ig:ssä on pillis_privata numeroin 4,0,0. Olen jättänyt pyynnön seuraamiselle jo heti ensimmäisten uutispäivien aikana. Hyväksyntää ei ole tullut. Jos tama on T:n Ig, niin mahtaakohan olla kuinka vanha.
Vastaa Viestiin