Hkin Kontula asuinalueena

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Mickey Knox

Viesti Kirjoittaja Mickey Knox »

Yökiitäjä kirjoitti:Perusajatuksena on se että jokaisen pitäisi pitää huolta ensisijaisesti niistä omista asioistaan.
Erittäin hyvä periaate... :wink:
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Noni, Kontulaan vaan. Ei kontula sen pahempi paikka ole asua kuin moni muukaan ja jos kontulaan muutat niin lupaan pulla kahvit tarjota 8)
Muuta vaikka kivikkoon niin on hieman rauhallisempaa kuin siinä ostarin kupeessa :wink:

Sait muuten privaa :)
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Katupoika alkoi heti piirittämään viatonta maalaistyttöä.
:shock: :lol:
tempura
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja tempura »

Mickey Knox vastasi ihan hyvin.

Kontulan sisällä on aika paljon vaihtelua.
Kaupungin vuokrataloissa taitaa asua aika kirjavaa porukkaa.
Toisaalta omistusasunnoista koostuvat taloyhtiöt ovat lähinnä vanhusten ja lapsiperheiden asuttamia.

Yksi huono puoli on, että metro lakkaa kulkemasta jo ennen puolta yötä.
Nemesis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Asun kolmatta vuotta Kontulassa ja ihan hyvin olen viihtynyt, mutta pian taitaa tulla taas aika vaihtaa maisemaa. Olen huomannut että tänne on helppo jäädä jumiin ja että kaupunginosan sisäinen muuttoliike on jostain syystä kovin vilkasta.

Minulle ei yksinäisenä tai seurustelevana naisihmisenä ole täällä sattunut mitään, miehenä varmaan olisin saanut turpaani jo useasti. En ole juurikaan joutunut pelkäämään, mutta eräs tapahtuma kuukausi takaperin pisti harkitsemaan aseistautumista öiseen aikaan, lähinnä jollain harmittomalla kaasupurkilla.
anneli1
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Nemesis, kävikö joku sua uhkailemaan vai mitä sattui?

Sitten tyhmä kysymys: voisinko kantaa mukanani tainnutinta, olisin esim. väsännyt sen itse, en siis ostanut? Olisin vaikkapa yöaikaan työn takia ulkona liikkuva, joka pelkää oman turvallisuutensa puolesta? Pitäiskö hakee lupa tällaiselle pampulle? (Kysymys ei liity mitenkään Kontulaan)
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Sakko tulisi varmasti sellaisen tainnuttimen hallussapidosta.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ainakin ennen vanhaan esim. tarjoilijoilla ja muilla, joitten työ vaati öiseen aikaan kulkemista, oli mahdollisuus saada jonkun sortin aseenkantolupa nimenomaan puolustautumista varten -lieköhän laki vielä ennallaan? Ak:n tiedot ovat vuodelta 0...
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
wretch
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja wretch »

Tässä on jotain tietoa (sivustolta löytyy lisää)
10 §
Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden ja aineiden hallussapito

Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:

1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;

2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;

3) tikat, kuulat ja muut näihin rinnastettavat heittämiseen soveltuvat esineet;

4) syövyttävät sekä toisen vakavaan vahingoittamiseen taikka lamauttamiseen soveltuvat aineet;

5) ilma-aseet, jousitoimiset aseet, harppuunat, ritsat, puhallusputket ja muut näihin rinnastettavat ampumiseen soveltuvat esineet;

6) terveydelle vaaralliset laserosoittimet.

Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty.

Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.

Ampuma-aseiden ja räjähteiden hallussapidosta säädetään ampuma-aselaissa (1/1998), räjähdysvaarallisista aineista annetussa laissa (263/1953) ja räjähdeasetuksessa (473/1993

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612
Nemesis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Vaikkapa juuri kaasusumutinlupia voi edelleen saada jos työnkuva antaa sille perusteet, onhan esim. aika monilla tarjoilijoilla/baarinpitäjillä tiskin alla kaasu. Sitä en tiedä riittääkö pelkkä öinen kotimatka perusteeksi.

Kontulaan palataksemme: En tiedä pistikö kukaan merkille, mutta täällä sattui joulukuun aikana useampikin sellainen pahoinpitely missä tekijät olivat parikymppisiä miehiä, valikoivat uhrinsa ihan sattumanvaraisesti, eivät yrittäneet ryöstää mitään ja kävivät päälle ilmeisesti siis ihan huvin vuoksi. Ketjun aloittajaa ehkä lohduttaa tieto että uhritkin olivat kaikki miehiä..

Tämä aiemmin mainitsemani omakohtainen tapahtuma liittyy yhteen tälläiseen tapaukseen ja siihen että jälleen kerran tulin huomaamaan ettei minusta ole mitään vastusta miehelle, oli sitten kyseessä kaappi tai ruipelo. Minua voi tosiaan heitellä niinkuin jotain rättiä, ja se pistää vihaksi varsinkin kun miettii että mitä sitten kun jonain päivänä joku raiskaus tai pahoinpitely sattuu omalle kohdalle.
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Tiina kirjoitti:^Katupoika alkoi heti piirittämään viatonta maalaistyttöä.
:shock: :lol:
:oops:
Nemesis kirjoitti:Asun kolmatta vuotta Kontulassa ja ihan hyvin olen viihtynyt, mutta pian taitaa tulla taas aika vaihtaa maisemaa. Olen huomannut että tänne on helppo jäädä jumiin ja että kaupunginosan sisäinen muuttoliike on jostain syystä kovin vilkasta.

Minulle ei yksinäisenä tai seurustelevana naisihmisenä ole täällä sattunut mitään, miehenä varmaan olisin saanut turpaani jo useasti. En ole juurikaan joutunut pelkäämään, mutta eräs tapahtuma kuukausi takaperin pisti harkitsemaan aseistautumista öiseen aikaan, lähinnä jollain harmittomalla kaasupurkilla.
Itse olen koko ikäni kontulassa asunut ja koskaan ei ole mitään ongelmia ollut, ellei lasketa 10v takaisia tappeluita maahanmuuttajien kanssa mutta ei ne koskaan yksin tullut haastamaan riitaa. Kontula on muuttunut parempaan suuntaan reilussa 10 vuodessa, asuuhan täällä edelleen ns. mätäpaiseita mutta eipä niistä harmia ole ollut.
Nemesis kirjoitti: Tämä aiemmin mainitsemani omakohtainen tapahtuma liittyy yhteen tälläiseen tapaukseen ja siihen että jälleen kerran tulin huomaamaan ettei minusta ole mitään vastusta miehelle, oli sitten kyseessä kaappi tai ruipelo. Minua voi tosiaan heitellä niinkuin jotain rättiä, ja se pistää vihaksi varsinkin kun miettii että mitä sitten kun jonain päivänä joku raiskaus tai pahoinpitely sattuu omalle kohdalle.
Suosittelen alkaa harrastamaan jotain itsepuolustus lajia, Esim Wing Tsunia. Tiedän pari naista jotka harrastaa ja on aivan sama että onko hyökkääjiä 1 vai 6. Takuulla jää toiseksi. Kokeiltu on leikillään :shock:
Elias
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elias »

Tässä linkki kyselyyn joka tehtiin lähiöiden asukkaille.
Mukana olivat :Munkkivuori, Pihlajamäki, Siltamäki, Tapulikaupunki, Kannelmäki, Myllypuro, Kontula Ja Jakomäki.
Parhaiten viihdyttiin Pihlajamäessä ja Kontulassa.
Lehdistön edustajiltakin kysyttiin mielikuvaa näistä kaupunginosista.
Parhain mielikuva toimittajilla oli Munkkivuoresta ja Pihlajamäestä ja huonoin Jakomäestä ja Kontulasta.
http://www.hel.fi/wps/portal/Talousjasu ... ielikuviin
Elias
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elias »

No helvata mulla menikin noi lähiöt vähän väärin.
Edellisessä viestissäni luettelemat olikin mukana siinä kyselyssä joka tehtiin toimittajille.
Asukaskyselyssä oli taas toiset, ja jokainen jota asia kiinnostaa voi lukea ne ihan itse.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

PitBull kirjoitti:
Suosittelen alkaa harrastamaan jotain itsepuolustus lajia, Esim Wing Tsunia. Tiedän pari naista jotka harrastaa ja on aivan sama että onko hyökkääjiä 1 vai 6. Takuulla jää toiseksi. Kokeiltu on leikillään :shock:
Suosittelen myös. Wing Tsun on aivan perkeleen tehokas laji jos kelaa tilanteita mitä nyt ulkona voi vastaan tulla. Ja legendan mukaanhan Wing Tsunin kehitti nainen, joka tekisi siitä ainoan naisen kehittämän kamppailulajin. Mutta just siitä syystä se toimiikin niin hyvin isompia ja vahvempia vastaan. Tunnen myös pari pokea, jotka on aivan pahkinöinä tosta lajista. Sopii niin hyvin ahtaissa tiloissa tapahtuviin tilanteisiin.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Muistelen että Jakomäki, jossa itsekin nuoruudessani jonkun aikaa asuin, oli Kontulaa huonomaineisempi.
6o ja 70-luku olivat massiivisen aluerakentamisen aikaa itähelsingissä kuin myös Espoossa ja Vantaalla. Pakkohan oli rakentaa kun kun täällä pääkaupunki seudullakin monet ihmiset-lapsiperheetkin- asuivat kaikenlaisissa liitereissä ja koirankopeissa.
Uusien alueiden suunnittelussa tehtiin varmasti ratkaisuja jotka edesauttoivat sosiaalisia ongelmia, monet muuttivat suoraan maaseudultakin, alkoholismia ja monenlaisia ongelmia esiintyi.
Vastaa Viestiin