Juu, ei saa laittaa liian monimutkaisia haastiksia. Koska nainen.
Mulla on valtavan suuret ennakkoluulot aina ollut savolaisia kohtaan, lähinnä siksi, etten tunne ensimmäistäkään ja asustavat niin kaukana Satakunnasta. Taidan pelätä heidän kohtaamistaan enemmän kuin monet rasistit elävän kehitysmaalaisen kohtaamista!
Paha ja perusarvot mädättävä tulee Savosta, tätä mieltä olen ollut.
Lisäksi luin lapsena veljen PekkaLipposjuttuja. En muista mitään niistä, mutta savolaista maailmankuvaa niissä ihannoitiin. Outoa lupsakkuutta. Leikiksi lyömistä. Sairasta tuollainen!
Tämä on kyllä kauniisti sanottu, itse formuloisin toisin, mutta ajatus pysyisi samana.
Sanoisin näin, että savolaisuus on sekoitus
muslimiveljeskuntaa ja temppeliritareita.
Jotakin sekoitusta se on tuo tuollainen rentoilu.
Ajattelin multiukkomiehuuden olevan jotakin uutta, syvällä Savossa kehittynyttä seksuaalisen ilmenemismuotoa. Pridekamaa. Niin outoa se niitten huumorikin, ei lainkaan sisäänpäinkääntynyttä ja kuivakkaa. "Sillai kai", tuota minä kutsuisin huumoriksi, en mitään nokkeluutta vaativaa aivopähkinän ratkaisua, stand up -tyyppistä välittömästi ymmärrettävää.
Tuo maailmanvalloituskin. Mistä ne sellaisen ovat päähänsä saaneet. Me satakuntalaiset emme todellakaan ole maailmaa valloittamassa, pysymme kotonamme ja kärsimme helvetillisestä kateudesta kaikkia kohtaan. Torppaamme kaikkea mitä torpata voimme. Emme hyväksy! Mitään!
Älä yleistä.
Missä Raamatussa muka noin sanotaan. Minä olen kristitty ihminen ja Raamatun mukaan mennään.

.
Blääh. Kaikki muutkin saa yleistää ja riistää ihmisarvon muilta.
Se on nykyään joku oikeus-, vapaus- tai velvollisuusjuttu.