Hkin Kontula asuinalueena

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

jaa...itse olen kyllä kategorioinut munkkivuoren samaan kastiin muiden "keskivertolähiöiden" kanssa...ei saa sekoittaa munkkiniemeen niinkuin monet tekevät....munkkivuoressa asuu paljon kanssa maahanmuuttajia ja se on aika suosittu paikka myös opiskeleville kimppakämppäläisille...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

katupoika kirjoitti:
PitBull kirjoitti:
Suosittelen alkaa harrastamaan jotain itsepuolustus lajia, Esim Wing Tsunia. Tiedän pari naista jotka harrastaa ja on aivan sama että onko hyökkääjiä 1 vai 6. Takuulla jää toiseksi. Kokeiltu on leikillään :shock:
Suosittelen myös. Wing Tsun on aivan perkeleen tehokas laji jos kelaa tilanteita mitä nyt ulkona voi vastaan tulla. Ja legendan mukaanhan Wing Tsunin kehitti nainen, joka tekisi siitä ainoan naisen kehittämän kamppailulajin. Mutta just siitä syystä se toimiikin niin hyvin isompia ja vahvempia vastaan. Tunnen myös pari pokea, jotka on aivan pahkinöinä tosta lajista. Sopii niin hyvin ahtaissa tiloissa tapahtuviin tilanteisiin.
Millanen laji tämä Wing Tsun on?
What you do... Makes you who you are.
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Wing Tsun on kiinalainen itsepuolustuslaji, joka opettaa taistelemaan luontevasti sekä käytännöllisesti ilman rajotteita ja kaavamaisuuksia. W.T:n taistelufilosofia on realistinen ja se täyttää vaatimukset, joita tehokkaalle itsepuolustuslajille asetetaan. Wing Tsun sopii sekä naisille että miehille. Lajissa ei järjestetä kilpailuja.

Historia

Wing tsunin (Kung Fun tyylisuunta) historia ulottuu n. 250 vuoden taakse Kiinaan, jossa lajin perusteet loi nunna Ng Mui. Laji on nimetty hänen ensimmäisen oppilaansa Yim Wing Tsunin mukaan. WT onkin tiettävästi maailman ainoa naisen kehittämä itsepuolustuslaji. WT ei ole tekniikkavalikoima vaan idea, jota sovelletaan joka tilanteeseen. Pääperiaatteena on hyökätä vastustajan keskilinjaan ja murtaa tämän hyökkäys kiilan lailla. Varsinaisia torjuntoja ei ole, vaan oma vastahyökkäys on puolustus. Hyökkäystä jatketaan taukoamatta, jolloin vastustajalle ei jää aikaa suorittaa omaa hyökkäystä.
WT:ssa ei järjestetä kilpailuja. Nykyään WT on edustettuna 56 eri maassa ja on maailman suurin erillinen kung fu-organisaatio (International Wing Tsun Martial Arts Asssosiation). WT on Saksan suosituin taistelulaji, Ruotsissa kouluja on yli 20 ja Suomessa kaksi.

Tekniikat

Tekniikoita toteutetaan pariharjoitteluna nimeltään latsao. Latsao sisältää kaiken, mitä voi tulla kyseeseen taistelussa: iskut, potkut, työnnöt, kiinni pitäminen, lukot, kuristukset, pyyhkäisyt, tasapainon horjuttamiset, maassa kamppailu ja taistelupsykologian. Myöhemmin harjoitellaan myös puolustautumista aseita sekä useampaa vastustajaa vastaan. Näin opitaan tuntemaan erilaiset hyökkäystavat lajista riippumatta. Yksi WT:n tärkeimmistä päämääristä on tuntoaistin ja koko hermoston kehittäminen ja hallinta. Tässä vaiheessa tulee mukaan chisao-harjoitukset. Chisao (stickyarms) on kehon tuntoaisteihin perustuva vastustajan liikkeiden ja voiman suuntauksen tunteminen. Sen avulla pystytään reagoimaan vastustajan liikkeisiin välittömästi ilman visuaalisia havaintoja. Chisao on ainutlaatuinen harjoittelumetodi, joka erottaa WT:n muista taistelulajeista toteuttamalla käytännössä filosofiaa vastustajan voiman hyväksikäyttämisestä tätä itseään vastaan.

Tasojärjestelmä: Oppilastasoasteet nollasta kahteentoista (0-12)

laitan viel parit videot

http://www.youtube.com/watch?v=SqRowdwd-6E

http://www.youtube.com/watch?v=tuq7iJLNv6Y

http://www.youtube.com/watch?v=z7xtxWMYhBk

Itse olen vajaan vuoden jo treenannut, Kyseinen laji kasvattaa myös hermoja aika paljon. Tai ainakin mun pinna on entistä pitempi.
koska kyseinen taistelulaji on sitten varmastikkin tappava jos niin haluaa joten sitä en kaikille suosittele :wink:

Seuraavaksi joku varmaan vetää mun taustan siihen mutta vetäköö vaan, Ei mulla ole salattavaa. Harrastan lajia ihan vaan sen mielenkiinnon takia ja fyysisen kunnon kasvatuksena.
Ed
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Ed »

Kauanko lajia täytyy treenata, jos Kontulaan aikoo muuttaa?
Se kai tässä oleellisinta on.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Yökiitäjä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

cicero kirjoitti:....munkkivuoressa asuu paljon kanssa maahanmuuttajia ja se on aika suosittu paikka myös opiskeleville kimppakämppäläisille...
Aika hauskaa seurata tämän foorumin asenteellisuutta. Käsite "maahanmuuttaja" on kielteinen ilmaus jostakin, olipa sitten kyse rikoksesta tai asuntoalueesta.

Minulle taas sana "lapsiperhe" on sellainen mikä nostaa ihon kananlihalle. Jos jossain asuu paljon lapsiperheitä, niin se on kyllä alue mitä minä ainakin kartan. Mieluummin haluan naapurikseni yksinasuvan, olipa hän sitten mitä sosiaaliluokkaa tai ikäryhmää tahansa.
PitBull
Martin Beck

Ed kirjoitti:Kauanko lajia täytyy treenata, jos Kontulaan aikoo muuttaa?
Se kai tässä oleellisinta on.
Saman verran kuin esim kulosaareen muuttaessa, Ei yhtään. Ei kontula ole sen pahempi paikka kuin esim Porvoon keskusta. Joka paikassa asuu mulkkuja mutta kontulalla on vain huonompi maine. Kontulassa asuu paljon lapsiperheitä tätä nykyä, Ostari on se pahin paikka kello 00.30-04.30 mutta ei se ole sen pahempi kuin esim stadi, Enemmän mun akkaa pelottaa kävellä stadissa kuin kontulassa yöllä.

Oon lähes koko ikäni asunut idässä ja tiedän mitä meno täällä on.

Todennäköisyys että sut raiskataan kontulassa on paljon pienempi kuin se että sut raiskataan keskustassa. Kukaan Kontulalainen ei kuse omiin nurkkiin.

Voin mäkin alkaa mollamaan esim Westendiä, Punavuorta ja Kamppia koska niissä asuu: Diilereitä, Narkkeja, Huoria, Talousrikollisia yms

Johan oli avautumista :roll:

Tietääkö kukaan mistä edes kontulan huono maine on peräisin? Sitähän minäkin. Esim Skinit topicissa oli puhetta 10 vuoden takaisista jutuista jotka tapahtui kontulassa, Sen jälkeen on tapahtunut paljon kaikkea. Esim väkivalta tilastoissa Kontula oli pitkään "idän ykkönen" nykyään tilastolla vasta VIIDENTENÄ koko kaupungin alueella.

Helsingin vaaranpaikat top 10 By: Pasilan ja Itäkeskuksen piiri

1. Keskusta:Sörkkä,Kallio, Steissi, Kamppi, Hakis yms
2:Malmi/Jakomäki + pukinmäki
3:Haaga ja maunula
4:Itäkeskus,Rastilat, Vuosaari
5:Kontula, Kivikko, Vesala
6:Kaivopuisto + muu alue
7:Arabia + vallilla
8:Käpylä, Koskela + oulunkylä
9:Malminkartano
10:Ruoholahti

Näillä alueilla oli poliisilla eniten tehtäviä Helsingin alueella 2006-2007
Enimmäkseen kontulaan tulee kotihälytyksiä tai ostarille juoppoja kuskaamaan putkaan :roll:
Viimeksi muokannut PitBull, La Helmi 02, 2008 12:45 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

PitBull kirjoitti:Itse olen vajaan vuoden jo treenannut
Mitä luultavimmin ollaan siis törmätty jossain - kuten Sörnäisten Combat Academylla ;)

Mut ei siitä sen enempää. En edes halua tietää tänne kirjoittavien henkilöllisyyksiä tai ylipäänsä mitään muuta kuin mitä kukin tänne ite kirjoittaa.
PitBull
Martin Beck

katupoika kirjoitti:
PitBull kirjoitti:Itse olen vajaan vuoden jo treenannut
Mitä luultavimmin ollaan siis törmätty jossain - kuten Sörnäisten Combat Academylla ;)

Mut ei siitä sen enempää. En edes halua tietää tänne kirjoittavien henkilöllisyyksiä tai ylipäänsä mitään muuta kuin mitä kukin tänne ite kirjoittaa.
Sielläpä siellä :wink:

Lisäsin tohon edelliseen juttua :)

Edit:Tuli mieleen et voihan se olla et oon turtunut kaikkeen siihen mitä täällä tapahtuu, Mutta entäs mun akka? Se muutti ihan muualta kondekaan ja ei ole katunut päivääkään.
anneli1
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

MEG puhuu asiaa, Jakomäki oli aikoinaan aikkas turvaton paikka. Ja just nää päätelmät, että oli ihan pakko rakentaa asuntoja ihmisille, kiireellä ja halvalla (grynderiporhoilla meni silloin varmasti tosi hyvin).

Kontulassa 90-luvulla asunut frendini (kaunis nuori nainen) kertoi, että kahta isoa koiraakin ulkoiluttavana hän sai pelätä. Suunsoittajat pyöri ympärillä ja härnäsivät koiria ihan tieten tahtoen, mutta eivät uskaltaneet kuitenkaan kovin lähelle mennä,.

Miten nää itsepuolustus ym jutut muuten kuuluu alkuperäiseen aiheeseen??
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

PB, Martsari on kyllä Vantaan puolella, ei Helsingissä :wink:

Ja sitten vielä puolustelisin omaa näkökantaani toteamalla, että kyllä itse liikun pajon mieluummin talousrikollisten, kuin pahoinpitelytuomioiden saaneiden keskellä.

Nää on aika lailla näkökantajuttuja, tässäkin keskustelussa Kontulan puolesta puhuu kaksi taistelulajitaustaista, miespuolista henkilöä (joiden vielä olettaisin muutenkin olevan sitä sorttia, joka ei hevillä säikähdä). Riippuu todella paljon katsojasta.
Elias
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elias »

Mutta kyllä se vaan on ihan uskomatonta kuinka paljon edullisempia on asuntojen hinnat esmerkiksi alueilla Jakomäki, Myllypuro, Pihlajamäki ja Kontula, kuin mitä ne on kantakaupungissa.
Voipi tietysti olla niin, että nuo edellämainitut(Helsingin edullisimmat mestat) ei ole ihan kantakaupungin tasoisia paikkoja asustella, mutta ei ne kyllä voi olla NIIN PALJON huonompia.

Ero asuntojen hinnoissa Helsingissä on mielestäni niin kertakaikkisen huikea, että kyllä sellaisen ihmisen jolla ei ole rahaa leviteltäväksi ihan rajattomasti kannattaa asunnonostoaikeissa ottaa suunta itään tai pohjoiseen/koilliseen.
Jos siis haluaa asunnon nimenomaan Helsingistä ostaa.
villivadelma
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Itse en kyllä Hgin keskustassa haluaisikaan asua!!! Helevetinmoinen hässäkkä yötä päivää...no thanks.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

villivadelma kirjoitti:Itse en kyllä Hgin keskustassa haluaisikaan asua!!! Helevetinmoinen hässäkkä yötä päivää...no thanks.
yllättävän rauhallinen paikka asua...ja lyhyt matka mihin vain :D asuttiin ennen noin 100m stokkalta mutta nyt kun on enemmän lapsia niin muutettiin vähän aika sitten vähän syrjempään...asutaan vielä kuitenkin ihan kantakaupungin alueella...olen asunut myös ruskeasuolla ja itäkeskuksessa (siellä marjaniemen puolella) ja täytyy sanoa että kaikki paikat ovat olleet ihanteellisia...jokaisessa omat hyvät puolensa...mulla asuu kyllä paljon ystäviä tuolla itähelsingin puolella esim. just kontulassa eikä niillä ole mitään valittamista ollut...pohjoishelsinkiä en tunne oikeestaan lainkaan mutta kuulemastani päättelen että kontulaan moni muuttaisi mielellään sieltä suunnasta...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
PitBull
Martin Beck

joey kirjoitti:PB, Martsari on kyllä Vantaan puolella, ei Helsingissä :wink:

Ja sitten vielä puolustelisin omaa näkökantaani toteamalla, että kyllä itse liikun pajon mieluummin talousrikollisten, kuin pahoinpitelytuomioiden saaneiden keskellä.

Nää on aika lailla näkökantajuttuja, tässäkin keskustelussa Kontulan puolesta puhuu kaksi taistelulajitaustaista, miespuolista henkilöä (joiden vielä olettaisin muutenkin olevan sitä sorttia, joka ei hevillä säikähdä). Riippuu todella paljon katsojasta.
Joo, Piti kirjoittaa Malminkartano :D
Mun avo ei harrasta minkäänlaista taistelulajia eikä sitäkään pelota tuolla liikkua. Jokaisella on mielipiteensä mutta asukaa edes kuukausi kontulassa ennen kun tuutte sanomaan kuinka paska paikka se on asua.
Nimimerkillä:Kontulassa koko ikänsä asunut :wink:
iipi
Alokas

Re: Hkin Kontula asuinalueena

Viesti Kirjoittaja iipi »

Näinkin vanhaan keskusteluun laitan nyt avaukseni, mutta mikä Kontulan tilanne nykyään. Itselläni myös mahdollinen muutto suunnitelmissa. Vuokra kyllä kallistuisi, että tiedä sitten siitä edullisesta asuinalueesta. Päiväsaikaan en pelkää epämääräistäkään kulkijaa, mutta mietityttää juuri metrolta iltavuorosta kotiin meno jne..

Tänään törmäsi juuri tutkimukseen pääkaupunkiseudun turvallisuudesta
http://www.hs.fi/kaupunki/a146120529549 ... f=fb-share
Ja nykyinen asuinalueenikin on tuossa tummalla, vaikka ihan rauhallisena pidän.
Vastaa Viestiin