Tää on ihan turhauttavaa yrittää miettiä, oon tehnyt kaikkea mitä keksin. Iltasin saattaa tulla jotain mieleen, mutta ei viitsi lähteä konetta aukomaan.. Pitää vissiin alkaa pitää lehtiötä yöpöydällä ja päihitää teidät kaik
Mä en oo koskaan...
En syönyt lapsena suklaata, joten eiköhän lapsuudestani sellainen viiden vuoden ajanjakso löydy, jolloin en ole syönyt mitään Fazerin suklaata.ABC kirjoitti:Entäs tämä: en ole viiteen vuoteen syönyt mitään Fazerin suklaita.
Minusta nämä ikää tai ajanjaksoa rajaavat en ole koskaan -jutut on vähän kyseenalaisia. Tuleeko piste, jos sanon, että en ole 44 ikävuoden jälkeen koskaan istunut henkilöauton kyydissä maksamatta siitä kuskille? Ehkä tulee, mutta toisaalta tuntuu, että jotain tuontapaisia onnistuu kenen tahansa elämästä sepittämään, ja vieläpä aika monta.
Toinen ongelma on sitten nuo, mitä on ehkä ihan pikkulapsena tullut tehtyä, mutta joita ei enää voi muistaa, kuten oma auton kuskinpaikalla istumiseni.
Laadinpa yhteenvedon toistaiseksi kumoamattomista, kuin ei tähdellisempääkään tekemistä olisi. Yhteenvetoa editoitu 7.2. tilannetta vastaavaksi:
Selvät tapaukset:
Kylli: En ole koskaan pitänyt superlonista.
VoDKa: En ole koskaan ollut eläintarhassa.
Joey: En ole koskaan syönyt kokonaista pizzapalaa / kokonaista salmiakkikarkkia.
Rousku: En ole koskaan ajanut autolla.
Rousku: En ole ladannut soittoääniä kännykkään.
Maybrick: Meillä ei ole koskaan ollut mikroaaltouunia.
Merope: En ole koskaan syönyt spagettia.
Hale: En ole koskaan lukenut, saatikka edes avannut lehteä, jonka olen tilannut omalla nimelläni kotiini ja myös maksanut sen itse.
Spider: Mä en oo koskaan juonut pisaraakaan alkoholia kummankaan vanhempani silmien alla.
Tiina: En ole koskaan ollut laivalla.
Mariella: En oo koskaan lotonnu.
Uusia tapauksia:
Rousku: En ole koskaan kiroillut vanhempieni kuullen.
Rousku: En ole koskaan jättänyt kouluruokaa syömättä, enkä edes ajatellut että onpa pahaa.
Epäselvemmäksi jääneitä tapauksia omine kommentteineen:
rimma: mä en oo koskaan saanu orgasmia
-Sivulla 6 Howler vastaa "Eli kun en ole edes tehnyt, niin ei ole voinut". Niin mitä Howler ei ole tehnyt? Ja onko Howler koskaan saanut orgasmia vai ei. Toistaiseksi olisin antamassa rimmalle tästä pisteen.
DonHessu: En ole koskaan ostanut itse ruokaa jonka olisin itse myöhemmin kokannut
-Tätä en ymmärrä ollenkaan. Siis jos se on ruokaa, eihän sitä enää tarvitse kokata! En minä ainakaan valmista ruokaa ala uudelleen kokkailemaan. Vai oliko tarkoitus sanoa, että et ole ostanut kaupasta mitään, josta sittemmin olisit itse laittanut ruokaa?
Aikarajallisina kyseenalaisia:
ABC: en ole viiteen vuoteen syönyt mitään Fazerin suklaita
- Muotoilun piti olla "en koskaan", ei "en viiteen vuoteen". Eli siis jotain "en ole koskaan vuosiluvun ollessa enemmän kuin 2003 syönyt Fazerin suklaata", mikä kyllä minusta menee aika teennäiseksi jo, ks. edellinen viestini.
Joey: En ole koskaan 5. ikävuoden jälkeen syönyt kakkua, keksejä, leipää, pullaa, pizzaa tms.
VoDKa: En ole ollut verikokeessa sen jälkeen kun täytin vuoden.
Tampereen Tyttö: En ole koskaan täysi-ikäisenä ollessani ollut vailla omia lapsia.
Rousku: En ole istunut autossa kuskin paikalla ainakaan yli kolmivuotiaana (sitä aiempaa en voi varmaksi muistaa).
Aariel: En oo koskaan aikuisiällä koskenut tahallisesti täysikokoiseen kissaan.
Kumottuja tapauksia, jotka olivat yhteenvedossa mukana:
VoDKa: En ole koskaan käynyt vuoristoradalla/radassa.
Rousku: En ole ladannut musaa tietsikalle tai mp-soittimeen.
Selvät tapaukset:
Kylli: En ole koskaan pitänyt superlonista.
VoDKa: En ole koskaan ollut eläintarhassa.
Joey: En ole koskaan syönyt kokonaista pizzapalaa / kokonaista salmiakkikarkkia.
Rousku: En ole koskaan ajanut autolla.
Rousku: En ole ladannut soittoääniä kännykkään.
Maybrick: Meillä ei ole koskaan ollut mikroaaltouunia.
Merope: En ole koskaan syönyt spagettia.
Hale: En ole koskaan lukenut, saatikka edes avannut lehteä, jonka olen tilannut omalla nimelläni kotiini ja myös maksanut sen itse.
Spider: Mä en oo koskaan juonut pisaraakaan alkoholia kummankaan vanhempani silmien alla.
Tiina: En ole koskaan ollut laivalla.
Mariella: En oo koskaan lotonnu.
Uusia tapauksia:
Rousku: En ole koskaan kiroillut vanhempieni kuullen.
Rousku: En ole koskaan jättänyt kouluruokaa syömättä, enkä edes ajatellut että onpa pahaa.
Epäselvemmäksi jääneitä tapauksia omine kommentteineen:
rimma: mä en oo koskaan saanu orgasmia
-Sivulla 6 Howler vastaa "Eli kun en ole edes tehnyt, niin ei ole voinut". Niin mitä Howler ei ole tehnyt? Ja onko Howler koskaan saanut orgasmia vai ei. Toistaiseksi olisin antamassa rimmalle tästä pisteen.
DonHessu: En ole koskaan ostanut itse ruokaa jonka olisin itse myöhemmin kokannut
-Tätä en ymmärrä ollenkaan. Siis jos se on ruokaa, eihän sitä enää tarvitse kokata! En minä ainakaan valmista ruokaa ala uudelleen kokkailemaan. Vai oliko tarkoitus sanoa, että et ole ostanut kaupasta mitään, josta sittemmin olisit itse laittanut ruokaa?
Aikarajallisina kyseenalaisia:
ABC: en ole viiteen vuoteen syönyt mitään Fazerin suklaita
- Muotoilun piti olla "en koskaan", ei "en viiteen vuoteen". Eli siis jotain "en ole koskaan vuosiluvun ollessa enemmän kuin 2003 syönyt Fazerin suklaata", mikä kyllä minusta menee aika teennäiseksi jo, ks. edellinen viestini.
Joey: En ole koskaan 5. ikävuoden jälkeen syönyt kakkua, keksejä, leipää, pullaa, pizzaa tms.
Tampereen Tyttö: En ole koskaan täysi-ikäisenä ollessani ollut vailla omia lapsia.
Rousku: En ole istunut autossa kuskin paikalla ainakaan yli kolmivuotiaana (sitä aiempaa en voi varmaksi muistaa).
Kumottuja tapauksia, jotka olivat yhteenvedossa mukana:
VoDKa: En ole koskaan käynyt vuoristoradalla/radassa.
Rousku: En ole ladannut musaa tietsikalle tai mp-soittimeen.
Viimeksi muokannut Rousku, To Helmi 07, 2008 12:39 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kokeillaas vielä tätä: En ole koskaan kuullut Ari Koivusen laulavan, niin että tietäisin, että tuo on Ari Koivunen. (Sama muuten pätee moneen muuhunkin artistiin, ja myös elokuvasivistyksessä on aukkoja - kun vain tietäisin, missä kohtaa!)
Viimeksi muokannut Rousku, Su Helmi 03, 2008 5:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olet periaatteessa oikeassa tuosta ajanjakson rajaamisesta, ettei kannata lähteä mihinkään aikakilpailuun.Rousku kirjoitti:En syönyt lapsena suklaata, joten eiköhän lapsuudestani sellainen viiden vuoden ajanjakso löydy, jolloin en ole syönyt mitään Fazerin suklaata.ABC kirjoitti:Entäs tämä: en ole viiteen vuoteen syönyt mitään Fazerin suklaita.
Minusta nämä ikää tai ajanjaksoa rajaavat en ole koskaan -jutut on vähän kyseenalaisia. Tuleeko piste, jos sanon, että en ole 44 ikävuoden jälkeen koskaan istunut henkilöauton kyydissä maksamatta siitä kuskille? Ehkä tulee, mutta toisaalta tuntuu, että jotain tuontapaisia onnistuu kenen tahansa elämästä sepittämään, ja vieläpä aika monta.
Toinen ongelma on sitten nuo, mitä on ehkä ihan pikkulapsena tullut tehtyä, mutta joita ei enää voi muistaa, kuten oma auton kuskinpaikalla istumiseni.
Muotoilen siis hiukan toisin: en ole 5 vuoteen syönyt, enkä tule koskaan enää syömään mitään Fazerin suklaita niin kauan kuin elän.
EDIT: Multa meni ohi tuo 'ei koskaan'. Jos niin on, ei varmaan löydy yhtään asiaa, jota en olisi ollut tekemättä, mitä joku muukin ei olisi ollut tekemättä...
EDIT2: TT:ltä piste pois.
Every ship must sail a world.
Ikärajallisiahan oli muutama muukin:ABC kirjoitti:EDIT2: TT:ltä piste pois.
Rousku: En ole istunut autossa kuskin paikalla yli kolmivuotiaana (sitä aiempaa en voi varmaksi muistaa).
Pitäiskös nuokin pudottaa?
Onnistuisiko VoDKa muotoilemaan omansa jotenkin siihen tyyliin, että en ole koskaan vapaaehtoisesti mennyt verikokeeseen, tms? Vauvat kun ei voi kieltäytyä niin se ei ole vapaaehtoista.
Sanoin sivulla 6 tuossa samaisessa kommentissa, että tiputin tuon väitteen samalla millä DonHessu, enkä kyllä viitsi enää toistaa kun kaikille sen lukeneille se tuli jo selväksiRousku kirjoitti:rimma: mä en oo koskaan saanu orgasmia
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
En tiedä toimiiko se sitten ihan niinkään, koska sitten se saattaisi vaikuttaa siltä että minut on väkisten raahattu aikuisiällä verikokeeseen.Rousku kirjoitti:Onnistuisiko VoDKa muotoilemaan omansa jotenkin siihen tyyliin, että en ole koskaan vapaaehtoisesti mennyt verikokeeseen, tms? Vauvat kun ei voi kieltäytyä niin se ei ole vapaaehtoista.
"En ole koskaan vapaaehtoisesti ollut sellaisessa tilanteessa, jossa minusta olisi otettu verta neulalla putkiloon/pussiin, verikokeessa, verenluovutuksessa tai muussakaan vastaavassa. Eli suomeksi, neula ei ole koskaan lävistänyt kyynärtaipeeni ihoa."
Eikös se vauvoilta oteta kantapäästä se verikoe? Joten noinhan se toimisi sitten.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Ei mulle ainakaan sellaista vaikutelmaa tule.VoDKa kirjoitti:En tiedä toimiiko se sitten ihan niinkään, koska sitten se saattaisi vaikuttaa siltä että minut on väkisten raahattu aikuisiällä verikokeeseen.Rousku kirjoitti:Onnistuisiko VoDKa muotoilemaan omansa jotenkin siihen tyyliin, että en ole koskaan vapaaehtoisesti mennyt verikokeeseen, tms? Vauvat kun ei voi kieltäytyä niin se ei ole vapaaehtoista.![]()
Kyllä se on vapaaehtoista, jollei väkivalloin pidellä aloillaan kun koetta otetaan. Yleensäkin terveydenhoitotoimet on aikuisille vapaaehtoisia, ei niihin ole pakko suostua. (Sitä en tiedä miten intin systeemit, mutta ainahan voi ruveta sivariksi niistä luistaakseen.)VoDKa kirjoitti:Tai toisaalta taas, eihän kukaan varmaan verikokeeseen muutenkaan ns. vapaaehtoisesti mene
Joo kai. Minulta kyllä otettiin kouluaikoihin sormenpäästä. Mutta muotoile miten haluat, katsotaan sitten, pystyykö sitä kukaan kumoamaan.VoDKa kirjoitti:Eli suomeksi, neula ei ole koskaan lävistänyt kyynärtaipeeni ihoa."Eikös se vauvoilta oteta kantapäästä se verikoe? Joten noinhan se toimisi sitten.
No eikä tullut selväksi, kuten toiseenkin kertaan lukemalla hyvin selviää! Eli selviää, että oli epäselvää, mitä DonHessu oikein olikaan tarkoittanut. Myöhemmin hän täsmentää väitettään siten, että sillä millä DonHessun tiputat, ei voi kyllä rimmaa tiputtaa. Nih!Howler kirjoitti:Sanoin sivulla 6 tuossa samaisessa kommentissa, että tiputin tuon väitteen samalla millä DonHessu, enkä kyllä viitsi enää toistaa kun kaikille sen lukeneille se tuli jo selväksi
Kyllä minä olen sitä mieltä, että toistaiseksi rimma saa kyllä pitää pisteensä.