Ärsyttää Murha.infossa->
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Olisi parempi että ketjut ovat omissa osioissaan, jotta ne sieltä tarvittaessa myös helposti löytää ja muistaa niiden olemassa olon. Niitä ei tarvitse lukottaa, silloin ne valuvat itsekseen alaspäin eivätkä ole ns. ilmoituksina ensimmäisinä osioiden alussa. Muutenkaan, niitä ei välttämättä tarvitse ilmoituksiksi merkata tässä palstapohjassa.joey kirjoitti:Munkin mielestä ne toimii selkeimmin noin yhteen paikkaan arkistoituna, muutenhan ne jäävät aina osioiden ensimmäisiksi, mikä sitten taas ärsyttää silloin joskus kun tapaus vihdoin on vanhentunut ja loppuunkäsitelty.Loka kirjoitti:Selkeyden?Raid kirjoitti: Kaikki tallaiset viestiketjut on arkistoitu yhteen paikkaan selkeyden vuoksi.Ok, meillä on eri käsitys sanasta "selkeä." Selkeää olisi, jos pinot olisivat niille varatuissa osioissa kuten ennenkin.
Ja Loka hei, eihän täällä pyöriminen oikeastikaan vaadi mitään korkeakoulututkintoa, että ei sitä uusimman viestiketjun selvittämistä voi kaikilta vaatia
Lisäksi, en puhunut muiden kuin omasta älykkyydestäni. En voi sille mitään etten omaa huippuluokan loogisuutta ja oikeellisuudentajua kuten jokunen muu täällä.
Itse en missään nimessä kuvailisi omaa loogisuuttani ja oikeellisuudentajuani huippuluokkaiseksi. Totesin vaan, että mun mielestä tuo on oikein loogista. On erittäin oletettavaa, että jos noita ei lukota, joku valopää käy avautumassa vääriin ketjuihin, jolloin ketjujen seuraaminen ja selaaminen vasta hankalaksi tuleekin.Loka kirjoitti: Niitä ei tarvitse lukottaa, silloin ne valuvat itsekseen alaspäin eivätkä ole ns. ilmoituksina ensimmäisinä osioiden alussa. Muutenkaan, niitä ei välttämättä tarvitse ilmoituksiksi merkata tässä palstapohjassa.
Lisäksi, en puhunut muiden kuin omasta älykkyydestäni. En voi sille mitään etten omaa huippuluokan loogisuutta ja oikeellisuudentajua kuten jokunen muu täällä.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
No, tuon huippuluokan loogisuuden ja oikeellisuudentajun tajuaa ne joilla siihen on aihetta. RIP Urho. <3joey kirjoitti:Itse en missään nimessä kuvailisi omaa loogisuuttani ja oikeellisuudentajuani huippuluokkaiseksi. Totesin vaan, että mun mielestä tuo on oikein loogista. On erittäin oletettavaa, että jos noita ei lukota, joku valopää käy avautumassa vääriin ketjuihin, jolloin ketjujen seuraaminen ja selaaminen vasta hankalaksi tuleekin.Loka kirjoitti: Niitä ei tarvitse lukottaa, silloin ne valuvat itsekseen alaspäin eivätkä ole ns. ilmoituksina ensimmäisinä osioiden alussa. Muutenkaan, niitä ei välttämättä tarvitse ilmoituksiksi merkata tässä palstapohjassa.
Ne ketjut joita ei lukoteta, ja joissa viimeisessä viestissä on linkki uuteen ketjuun, valuvat niin pohjalle ettei niihin kukaan avaudu. Ja jos yksi ihminen vuodessa avautuu niin so what.
Mua ärsyttää ainostaan teennäiset netti-identeetit, keskustelijoiden itsensä ilmoittamat identiteetit, jotka ovat jyrkässä ristiriidassa heidän olemukseensa nähden.
No, netti on paikka myös päteä joillekkin, joten suotalkoon se heille. Valheellinen identiteetti on tosin pätemisen kannalta vähän kehnosti valittu, koska se on niin helposti nähtävissä.
No, netti on paikka myös päteä joillekkin, joten suotalkoon se heille. Valheellinen identiteetti on tosin pätemisen kannalta vähän kehnosti valittu, koska se on niin helposti nähtävissä.
No eih. Vaan ihan reilusti. Minä tarkoitan tässä yhteydessä tekaistulla identiteetillä jotakin sellaista, että esiintyy asintuntijana asiassa, josta ei tajua hölkäyksen pöläystäkään tai muuta vastaava. En siis sellaista netti-identiteettiä, jossa haluaa vähän irroitella, olla enemmän, kuin arkielämässä on ja, flirttailla ja olla mukava. En sellaista. Enkä pientä bluffia.Tiina kirjoitti:^Juu, kyllä se olisi parempi kun kaikki olisi omilla nimillään täällä.
Niin ei kukaan pääsis bluffaamaan.
Minua ei pelottaisi olla ja esintyä omalla nimelläni, sillä ei nimessäni mitään huonoa ole.
Zydeemi karsisi varmasi paljon kirjoittajia pois, koska sitä omaa minäänsä ei oliskaan enää kuin se yksi, ja kaikki keksityt niket joutuisivat romukoppaan.
Tämän pitäisi olla sitten pakollinen kaikille, jolloin myös sähköpostiosoite tulisi julkiseen tietoon, mikä ei olisi hyvä juttu, sillä pian saattaisi alkaa kaikkea sontaa sataa osoiteeseen, joka taas muuten häiritsisi netin sitä "oikeaa" käyttöä.
Mennään näillä eväillä, kun parempiakaan ei ole, mutta nuo muutamat moninikit pitäisi kyllä mielestäni poistaa lopullisesti sivustoilta, sillä moderoijista ja ylläpitäjän tarkasta "silmästä" huolimatta, niitäkin, jotka aiemmin ovat lähteneet/lähetetty matkoihinsa ovet paukkuen, ovat jotkut palanneet uusilla nimillä ja taas on sama laulu edessä, kuin mitä oli silloin aikanaan.
Zydeemi karsisi varmasi paljon kirjoittajia pois, koska sitä omaa minäänsä ei oliskaan enää kuin se yksi, ja kaikki keksityt niket joutuisivat romukoppaan.
Tämän pitäisi olla sitten pakollinen kaikille, jolloin myös sähköpostiosoite tulisi julkiseen tietoon, mikä ei olisi hyvä juttu, sillä pian saattaisi alkaa kaikkea sontaa sataa osoiteeseen, joka taas muuten häiritsisi netin sitä "oikeaa" käyttöä.
Mennään näillä eväillä, kun parempiakaan ei ole, mutta nuo muutamat moninikit pitäisi kyllä mielestäni poistaa lopullisesti sivustoilta, sillä moderoijista ja ylläpitäjän tarkasta "silmästä" huolimatta, niitäkin, jotka aiemmin ovat lähteneet/lähetetty matkoihinsa ovet paukkuen, ovat jotkut palanneet uusilla nimillä ja taas on sama laulu edessä, kuin mitä oli silloin aikanaan.
-
Harriet Makepeace
Eikös se ole oikein säännöissä kielletty?Harriet Makepeace kirjoitti:Minusta on kummallista että jotkut kirjoittajat ovat alkaneet pohtimaan kanssakirjottajien oikeaa henkilöllisyyttä. Pistää vähän miettimään..
En ole missään muualla törmannyt moiseen.
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
Mistäs konsta tietää kirjoittajien oman todellisen olemuksen? Onko ikinä tullut mieleenkään että monella voi olla tietoa ja osaamista enemmänkin kuin pystyy tänne kirjoittamaan koska tunnistaututumisen vaara on silloin liian suuri?
Tämänkaltaisten foorumien tarkoitus on pitää ihmiset anonyymeinä ja fiksu tajuaa hieman peitellä omaa identiteettiään. Läheskään aina arvailut siitä, millainen henkilö on vastassa eivät pidä paikkaansa. Joskus tituudenmukainen itsensä kuvaus on paras tapa pistää muut ajattelemaan että kyseessä on aivan erillainen henkilö mitä itse kertoo olevansa.
Minua ärsyttää lähinnä se täällä murha.infossa, että kun suurin osa yrittää kirjoittaa asiasta ja spekuloida tapahtumilla ja tiedossa olevilla faktoilla joku peppi pitkätossu tulee sitten sekaan ja ryhtyy henkilökohtaisuuksiin muita kohtaan. Näillä nikeillä ei yleensä ole kauheasti mitään annettavaa itsellään mutta pätemisen tarve hirvittävän suuri.
Niin ja minä olen tosielämässäkin se "tyhmä blondi" joten olen tottunut alentuvaan sävyyn ja vähättelyyn tosielämässäkin, tosin lähinnä niiden ihmisten kohdalta jotka eivät minua tunne...mutta harmittaa lähinnä niiden puolesta jotka oikeasti keräävät tietoa ketjuihin ja joutuvat selittelemään ummet ja lammet vastapuolen antamatta minkäänlaista vastinetta takaisin.
Tämänkaltaisten foorumien tarkoitus on pitää ihmiset anonyymeinä ja fiksu tajuaa hieman peitellä omaa identiteettiään. Läheskään aina arvailut siitä, millainen henkilö on vastassa eivät pidä paikkaansa. Joskus tituudenmukainen itsensä kuvaus on paras tapa pistää muut ajattelemaan että kyseessä on aivan erillainen henkilö mitä itse kertoo olevansa.
Minua ärsyttää lähinnä se täällä murha.infossa, että kun suurin osa yrittää kirjoittaa asiasta ja spekuloida tapahtumilla ja tiedossa olevilla faktoilla joku peppi pitkätossu tulee sitten sekaan ja ryhtyy henkilökohtaisuuksiin muita kohtaan. Näillä nikeillä ei yleensä ole kauheasti mitään annettavaa itsellään mutta pätemisen tarve hirvittävän suuri.
Niin ja minä olen tosielämässäkin se "tyhmä blondi" joten olen tottunut alentuvaan sävyyn ja vähättelyyn tosielämässäkin, tosin lähinnä niiden ihmisten kohdalta jotka eivät minua tunne...mutta harmittaa lähinnä niiden puolesta jotka oikeasti keräävät tietoa ketjuihin ja joutuvat selittelemään ummet ja lammet vastapuolen antamatta minkäänlaista vastinetta takaisin.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey kirjoitti;
Muutenkaan hän ei ole kommentoinut esim. Madeleine ketjussa muuta kuin muiden kirjoittajien tekstejä, toimii siellä poliisina muille kirjoittajille, ei puutu itse aiheeseen.
huvittaa kyllä, mutta siinä vaiheessa kun Marsalkka jankkaa linkkiä ja faktaa kesken keskustelun, johon linkki annettu jo 10 sivua aiemmin, ei jaksa enää huvittaa.Mua Marsalkka lähinnä huvittaa ja ilahduttaa terävääkin terävämmän sivallustyylinsä ansiosta. Ei suosi ketään, eikä todellakaan mielestäni mollaakaan erityisesti ketään. Osoittaa vain jokaisen tekemät virheet, mikä on tällaisilla spekulointiin pitkälti perustuvilla foorumeilla ihan hyväkin asia.
Muutenkaan hän ei ole kommentoinut esim. Madeleine ketjussa muuta kuin muiden kirjoittajien tekstejä, toimii siellä poliisina muille kirjoittajille, ei puutu itse aiheeseen.
Yllättävän usein pyytämiini asioihin linkkiä ei sitten tosi paikan tullen löydykään vaikka kuinka etsitään. Ja yllättävän usein tarjotaan sellaisia linkkejä, joista ei selviäkään peräänkuuluttamani asia.mankeli kirjoitti: siinä vaiheessa kun Marsalkka jankkaa linkkiä ja faktaa kesken keskustelun, johon linkki annettu jo 10 sivua aiemmin, ei jaksa enää huvittaa.
Joku saattaisi vaikkapa väittää, että kun tutkittiin perheen dna:t, niin ihmeteltiin, onko kaksosilla ja Maddiella sama biologinen isä, koska erot olivat niin suuret. Sitten kun pyydän linkkiä, ei sellaista löydy niin millään.
Aika kummallista!!!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.