13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.12.

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
sisäpuolinen
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 2:55 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja sisäpuolinen »

Omaa mutustelua aiheeseen:

Kyllähän tähän tapaukseen taitaa liittyä ulkopuolinen henkilö/henkilöitä (vaikka ei väkivallan merkkejä tai rikoksen mahdollisuutta olekaan). Pojalle tarjottu aineita (viinaa, lääkkeitä) ja sammumispisteessä pöllitty reppu, tyhjennetty ja jätetty hämäykseksi eri paikkaan kuin ruumis. Toinen vaihtoehto, että on tönäisty jostain korkealta alas ja poika päätynyt puroon tms. Päässyt vielä kuiville, mutta sitten iskenyt hypotermia ja loppu historiaa. Voi olla hyvinkin sama jengi, joka on lähistöllä aiemminkin ollut ryöstöpuuhissa. Melkoisen selvää on, että reppu on tuotu olinpaikkaansa jonkun toisen toimesta. Vaikea uskoa, että poika on jättänyt repun tarkoituksella/vahingossa siihen ja lähtenyt harhailemaan metsään - edes pienessä humalatilassa.

Ihan hirveä tapaus ja vielä joulun alla :( Toivon omaisille voimia
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ktaina »

sisäpuolinen kirjoitti:Omaa mutustelua aiheeseen:

Kyllähän tähän tapaukseen taitaa liittyä ulkopuolinen henkilö/henkilöitä (vaikka ei väkivallan merkkejä tai rikoksen mahdollisuutta olekaan). Pojalle tarjottu aineita (viinaa, lääkkeitä) ja sammumispisteessä pöllitty reppu, tyhjennetty ja jätetty hämäykseksi eri paikkaan kuin ruumis. Toinen vaihtoehto, että on tönäisty jostain korkealta alas ja poika päätynyt puroon tms. Päässyt vielä kuiville, mutta sitten iskenyt hypotermia ja loppu historiaa. Voi olla hyvinkin sama jengi, joka on lähistöllä aiemminkin ollut ryöstöpuuhissa. Melkoisen selvää on, että reppu on tuotu olinpaikkaansa jonkun toisen toimesta. Vaikea uskoa, että poika on jättänyt repun tarkoituksella/vahingossa siihen ja lähtenyt harhailemaan metsään - edes pienessä humalatilassa.

Ihan hirveä tapaus ja vielä joulun alla :( Toivon omaisille voimia
Tönäisty korkelta/Harhaillut metsään/Reppu tuotu olinpaikkaansa.. Nuo nyt alkuun mistä putosi pohja alkuunsa..
Avatar
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher
Viestit: 3484
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Millä perusteella epäilette tuota, kun poliisin mukaan ei ole syytä epäillä väkivaltaa tai heitteillejättöä?
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2591
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Missä on kerrottu repun tyhjennetyn?
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
llewellyn
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 2:13 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

KuroiNeko kirjoitti:Nimi, osoite ja puh nro sitten menty julkaisemaan ylilaudassa. Toivottavasti poistuu pian :(
Ylis on kyllä syöpä näissä jutuissa. Täällä aina puhutaan, että sieltä löytyy tietoja, mutta ei juuri oteta huomioon, että suuri osuus niistä on täysin vääriä - nytkin muutaman kuukauden sisällä on usean väärän ihmisen tiedot julkistettu siellä ihan käsittämättömään tapaan.
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Tuomion Pasuuna kirjoitti:Millä perusteella epäilette tuota, kun poliisin mukaan ei ole syytä epäillä väkivaltaa tai heitteillejättöä?
Niin.., kiistatta lienee poliisin tiedotteen mukaan selvää, ettei vainajasta löytynyt ulkoisen väkivallan merkkejä, joten sitä puolta asiaa ei tarvitse kyseenalaistaa. 8) :!:

Epäselvää tässä vaiheessa on, mihin poika lopulta kuolikaan!? :?:
Kuolinsyy selviää ruumiinavauksessa, jonka tulosta ei välttämättä julkisuuteen kerrota. :x
Niinpä kuolinsyyllä voimme speguloida "suuressa viisaudessamme" (tai sitten ei), mihin poika kuolikaan, kun oletus kuitenkin on, että hän kuoli päihteiden käytön seurauksena. :!: :?:
Mitä päihteitä poika käytti.., sillä väliä, koska jotakin käytti, joiden käytön seurauksena lopulta seurasi kuolema. :cry:
Mahdollinen hypotermiakin on ollut päihteiden käytöstä johtuva syy. :cry:

Ihmetystä tässä tapauksessa lähinnä minussa herättää lainsäädäntömme ja poliisin ilkoitus, ettei ole tapahtunut rikosta!? :?: Siis, 13 vuotias poika kuolee päihteiden käytön seurauksena jonkun ojan pohjalle ja poliisi toteaa, ettei ole tapahtunut rikosta. Ikäänkuin tällainen lapsen kuolema päihteisiin olisi "luonnollista poistumaa".., "poliisi ottaa osaa omaisten suruun" ja sillä siisti... :?: :?: :?:

Poliisin tiedotteesta voimme siis tehdä johtopäätöksiä, kun tiedämme, ettei olutta ja alkoholia saa myydä lapsille lain mukaan, että ilmeisesti lapsille saa vapaasti antaa eri päihteitä, elikä sitä ei ole kriminalisoitu. Sen vuoksi poliisi ilmoittaa, ettei ole tapahtunut rikosta. :oops: Elikä, tapahtui päihteiden käytön seurauksena "luonnollista poistumaa" ja tekopyhästi todettuna, "valitettavasti liian varhain". :evil:

En tiedä sitten itse sanoa, miten kieroontunut ollenkaan olen ja miten vääristynyt oikeus- ja moraalietiikka minulla ikinä lieneekään, mutta minusta tässä on oikeesti tapahtunut RIKOS. Rikos, jonka voi suoraan verrata tappoon. Se tai ne, ketkä ikinä tälle pojalle ne päihteet osti, myi tai tarjosi, teki rikoksen. Mutta, poliisin ja ilmeisesti lain mukaan ei näin ole tapahtunut, koska maassamme vallitsevan käytännön mukaan, "nuorten tulee saada kokeilla"... :shock: Raadoista viis väliä.., rapatessa roiskuu... :twisted: Alkoholin käytön opettelu nuoresta pitäen on ehdottoman välttämätöntä, jotta osaa käyttää sitä vanhanakin, kun sen käyttö on niin ihanaa, vai miten hienosti ollenkaan viinan lotraajat perustelevatkaan... :?: :idea: :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Jos se poika ois pölli ne viinat himasta niin vanhempienko syy kuolema olisi, lukkojen takana kaikki ei niitä kuitenkaan pidä vaan luotetaan että näin ei kävisi mutta minkäs teet.
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

ktaina kirjoitti:Jos se poika ois pölli ne viinat himasta niin vanhempienko syy kuolema olisi, lukkojen takana kaikki ei niitä kuitenkaan pidä vaan luotetaan että näin ei kävisi mutta minkäs teet.
Hyvä ja mahdollinen pointti, mutta epätodennäköinen. :|
Kaikella on aikansa.
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja Naattori »

Miksi epätodennäköinen? Itse olen juurikin tuon ikäsenä monesti pöllinyt porukoitten kaapista viinoja. Joka pullosta kaadettiin hiukan yhteen ja samaan tyhjään limupulloon, siellä olivat sulassa sovussa kossu, jäger, kermalikööri ja vaikka jallu. Pullo oli siis täynnä jo kertaalleen juodun näköistä ja makuista ruskeaa litkua, mutta ilmesesti tarve päästä humalaan oli oksennusrefleksiä suurempi.
Viisitoista vuotiaanahan sai ostettua jo itse, tai ainaki joku kaveri sai. Ikinä ei ole kukaan täysi-ikäinen juomia hankkinut. Myyjän vastuulle tietysti näissä tilanteissa kääntyy. Nykyään ollaan aika paljon tarkempia papereitten tarkistuksessa kun parikymmentä vuotta sitten.

Mutta onko jossain tosiaan vahvistettu, että poika oli päihteissä?
Juu joku "kaveri" kirjoitti jossain, että oli juonut. Mutta onko mitään todellisia lähteitä? Multa on menny ohi.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Emme kai saa koskaan tietää ellei viranomaiset sitä kerro mutta itse pidän sitä todennäköisenä vaihtoehtona.. ittekin sekoteltiin yhteen pulloon kaikkee sekaisin.. hyi saat.. et oli pahaa mut humala piti kokea.
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

ktaina kirjoitti:Emme kai saa koskaan tietää ellei viranomaiset sitä kerro mutta itse pidän sitä todennäköisenä vaihtoehtona.. ittekin sekoteltiin yhteen pulloon kaikkee sekaisin.. hyi saat.. et oli pahaa mut humala piti kokea.
No harvoimpa ne viraomaiset mitään kertovat julkisuuteen, jos kadonnut on löytynyt ja yleisön apua ei enää tarvita.
Sinänsä omaisille hyvä, mutta sitten montakohan sataa tyyppiä on löytynyt eikä olla viitsitty tai voitu ilmoittaa että on löytynyt? Ihmettelen, tuolla pusikoissa etsimässä ja rämpimässä oon ollut kadonneen jäljillä.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Avatar
ajanpatina
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Naattori kirjoitti:Miksi epätodennäköinen? Itse olen juurikin tuon ikäsenä monesti pöllinyt porukoitten kaapista viinoja. Joka pullosta kaadettiin hiukan yhteen ja samaan tyhjään limupulloon, siellä olivat sulassa sovussa kossu, jäger, kermalikööri ja vaikka jallu. Pullo oli siis täynnä jo kertaalleen juodun näköistä ja makuista ruskeaa litkua, mutta ilmesesti tarve päästä humalaan oli oksennusrefleksiä suurempi.
Viisitoista vuotiaanahan sai ostettua jo itse, tai ainaki joku kaveri sai. Ikinä ei ole kukaan täysi-ikäinen juomia hankkinut. Myyjän vastuulle tietysti näissä tilanteissa kääntyy. Nykyään ollaan aika paljon tarkempia papereitten tarkistuksessa kun parikymmentä vuotta sitten.

Mutta onko jossain tosiaan vahvistettu, että poika oli päihteissä?
Juu joku "kaveri" kirjoitti jossain, että oli juonut. Mutta onko mitään todellisia lähteitä? Multa on menny ohi.
En viitsi lähtee kinastelemaan asiasta juupas-eipäs linjalle, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Sinä esität oman näkemyksesi asiasta ja minä omani ja sillä siisti.
Kaikella on aikansa.
DREADFUL
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:52 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja DREADFUL »

llewellyn kirjoitti:
KuroiNeko kirjoitti:Nimi, osoite ja puh nro sitten menty julkaisemaan ylilaudassa. Toivottavasti poistuu pian :(
Ylis on kyllä syöpä näissä jutuissa. Täällä aina puhutaan, että sieltä löytyy tietoja, mutta ei juuri oteta huomioon, että suuri osuus niistä on täysin vääriä - nytkin muutaman kuukauden sisällä on usean väärän ihmisen tiedot julkistettu siellä ihan käsittämättömään tapaan.
Ylilauta on kyllä viimeaikoina ollut paljonkin "tietävämpi" kuin tämä jokseenkin "surkastunut" murhainfo ihan siitä syystä että, tänne missä spekulointi & "tietojen" postaus pitäisi olla koko homman idea, se on totaalisesti bannattu osan käyttäjien toimesta, mielensäpahoittajat porukka ei siedä koska "omaiset" ym.

Haaskalla täällä ollaan, jos ei halua nokkia viel lämmintä lihaa niin miksi olla mukana??? Ihmettelen....

Tämä kyseinen 13 vuotiaan, en laita pojan nimeä tähän ettei nyt vaan tule kellekään paha mieli, kuolema on järkyttävä. Se että asia kiinnostaa Minua tekee siis Minusta myös järkyttävän.
" I´m mean, I´m a mean machine. Just a bad human being. "
Victor Franko
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 11:09 pm

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja Victor Franko »

Voi olla kiinnostunut syistä, olosuhteista ja siitä miten kaikki tapahtui. Siitä on mielestäni vielä matkaa siihen, että tatti jäykkänä kyttäilee henkilöllisyyttä ja kotiosoitteita, eikä täten anna sururauhaa 13-vuotiaan lapsen vanhemmille. Ylilauta on tietyiltä osin todellakin syöpäisimpiä saitteja mitä maastamme löytyy juurikin tuon täydellisen koulukiusaajamentaliteetin takia. Mutta kukin tavallaan.
vellamo
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: La Syys 30, 2017 3:13 am

Re: 13-v poika katosi Espoossa 16.12. - löytyi kuolleena 17.

Viesti Kirjoittaja vellamo »

Ihan normaalilta pojalta tuntuu kuvauksien perusteella. Jos hänellä kuitenkin puhelin on ollut mukana muttei ole apua pyytänyt keltään niin se kertoo joko hyvin äkkipikaisesta tapahtumasta tai niin kovasta humalasta että ei pystynyt eikä tajunnut pyytää apua.
Vastaa Viestiin