Tutkivat erilaisia kummitteleviksi väitettyjä paikkoja, sekä yksityiskoteja että ihan erilaisia isompiakin tiloja, vankiloita, entisiä tiloja jne.
Olen yleensä pitänyt kyseisiä henkilöitä ihan pätevinä heppuina ja tarpeeksi hyvinä arvioimaan, pitäisikö jonnekin mennä tutkimaan vai onko koko homma ihan täyttä huuhaata. Tänään koin käsittämättömän pettymyksen TAPSin mennessä tutkimaan taloa, jossa omistajan ja omistajan tyttären (20-vee) mielestä kummitteli. Eihän siinä mitään, kertoilivat että esineet liikkuvat, kuulevat ääniä, joskus ihmisiä tönitään, aaveet seisovat oviaukossa ja tälläistä ns. peruskauraa.
Juttu oli hyvin kasassa, odotin jo että tässä kohteessa nähdään vähän vaikka ja mitä toimintaa, KUNNES... Se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta; tämä tyttö joka kaikista eniten siis touhotti näistä aaveista. Niin. TAPS hiipparoi hänen huoneeseensa, koska sänky oli kuulema tehnyt temppuja ja jalaton naisen hahmo kävellyt huoneen läpi ja hävinnyt peiliin. Ensimmäisenä silmään iski iso David Duchovnyn juliste seinällä. Aloin jo epäilemään pahinta pelkästään sen vuoksi, kunnes näin sängyn; sen päällä oli erilaisia humanoidi-pehmoleluja, seinät oli peitetty X-Filesin julisteilla ja koko ilmapiiri huokui vain ihan täydellistä ja yleistä I Want To Believe-meininkiä niin että heikompia hirvitti.
Jotain pientä toimintaa TAPS sitten oli saavinaan sieltä talosta ja päätyi lopuksi siihen, että tyttö itse aiheutti kaikki ne jutut, tosin tahtomattaan. Minua se meno rehellisesti kuvotti. Tuli heti mieleen vain ihminen joka on uponnut niin syvälle tähän Filu-kulttuuriin, että haluaa vaikka väkisellä nähdä niitä aaveita, oman mielenterveytensä uhallakin.
No, kuitenkin. Koko sarjaa yhden jutun perusteella teilaamatta. Noin yleensä, mitä mieltä olette TAPSin porukoista, osaavatko hommansa vai onko sarja tosissaan pelkkää showta vain, erikoisten "aaveenmetsästystunnistimien" esittylyä ja yleistä isottelua?