Viime viikonloppuna Vantaan Kulomäessä tapahtui vakava väkivallanteko.
Itä-Uudenmaan poliisi tutkii viime perjantain ja lauantain vastaisena yönä Vantaan Kulomäessä tapahtunutta väkivallantekoa.
Vuonna 1974 syntynyt pakistanilainen mies pahoinpideltiin henkihieveriin Vantaan Laulurastaanpolulla. Pahoinpitelyssä on tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Mikko Minkkisen mukaan käytetty teräasetta.
Kolme suomalaista miestä on otettu kiinni väkivallantekoon liittyen. Rikosnimikkeenä on tällä hetkellä tapon yritys.
Itä-Uudenmaan poliisi korostaa, että tapaukseen ei epäillä liittyvän rasistista motiivia.
- Meille ei ole tullut tietoa tällaisesta, Minkkinen sanoo.
Uhri sai useita vammoja eri puolelle kehoa ja on edelleen sairaalahoidossa.
Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa kuulustelemalla epäiltyä, todistajia ja asianomistajaa.
Iltalehti
27.2.2018 klo 10.35
Raukkamaista toimintaa. Nyt on raja ylitetty. Enää rasistiseen uhoiluun ei voi suhtautua vähättelevästi tai naureskellen.
Minä vetoan ihmisiin, että me maltilliset suomalaiset sanoudumme irti tällaisesta sairaasta väkivallasta ja rasismista.
Vaikka poliisi ei ole, niin minä olen on saanut viitteitä, että Vantaalla tapahtunut pakistanilaismiehen raaka pahoinpitely on rasistinen rikos. Kolme henkilöä on käyttätynyt törkeästi viatonta sivullista kohtaan.
Kyseessä on törkeä pahoinpitely ja vamman tuottamus. Tahallaan aiheutettua pahoinpitelyä voi kutsua suorastaan tapon yritykseksi.
Haluaisin olla järjestämässä kunnon mielenosoitusta tai marssia rasismia vastaan. Jossa ilmenisi joukkovoiman vahvuus. Tällaista toimintaa ei enää voida hyväksyä ja näin ajattelevia ihmisiä on VALTAVASTI. Liian paljon pahaa on maailmassa aiheutunut sen tähden, että ihmiset ovat olleet hiljaa.
Varsin hyvin muistetaan kuinka 1930-luvulla Saksassa juuri näin ulkoparlamentaarisin toimin aiheutettiin pelkoa.
Nyt on osoitettava solidaarisuutta maahanmuuttajia kohtaan.
Otsikkoa muutettu tapon
-NILS-