Mikähän se totuus mahtoi olla?ABC kirjoitti:
Tunnustuksesta muuten: Olen varma, ettei hyvämaineinen rikostutkija lähde munaamaan itseään oikeuteen kertomalla syytetyn tunnustuksesta, jollei sellaista todella ole tapahtunut. Olen melko varma, että Tuominen kertoi tunnustuksesta, koska näki, ettei näyttö riitä, ja NG tullaan vapauttamaan (sekä vieläpä maksamaan valtion pussista korvauksia!), jolloin hän ajatteli, että ainakin ihmisten tulee saada tietää tuosta tunnustuksesta ja totuuden tulla ilmi.
Itse olen tuon Tuomisen todistuksen kanssa vähän ihmeissäni, koska hän muisti tapauksen osalta joitain asioita väärin, ja ennen kaikkea siksi, että jatkokuulustelujen perusteella Tuominen ei ollut käsittänyt sitä kannanotoksi syyllisyyteen. - Näinhän oikeuskin ajatteli. Ei ole mielestäni mitenkään mahdollista, että poliisi saa heti kättelyssä kuulla tunnustuksen, mutta kuuntelee sitten kaksi kuukautta miehen vakuutteluja syyttömyydestä ja muistamattomuudesta ilman, että jossain vaiheessa vedotaan siihen, että "sähän jo tunnustit".
Jos siis nisse todellakin tokaisi, että 15 vuotta tuli, niin se lienee johtunut siitä, että hän todellakin koki tulleensa syyttömänä tuomituksi. Olihan hänet juuri tuomittu oikeudessa vangituksi aivan olemattoman näytön perusteella, ja ko. näyttöä oltiin vielä nimitetty "todennäköisiksi syiksi". Ei ihme, jos tuntui masentavalta.