Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)
Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)
Onko kukaan koskaan miettinyt, että tekijällä saattoi olla skitsofrenia? Tietyt asiat minusta viittaavat skitsofreenikkoon peräkammarinpoikaan. Hän asui vanhempiensa kanssa ja syy, miksi auton jäljille ei koskaan päästy, olisi se, että tuo auto on ollut hänen isänsä tai isäpuolensa ja tuo lastenistuin olisi kuulunut hänen vauvaikäiselle veljelleen/siskolleen. Murhasarja on loppunut miehen saatua oikeanlainen lääkitys taikka on joutunut suljetulle tai kuollut. Monesti skitsofreeniset murhaajat lopettavat murhaamisen, kun oikea lääkitys löytyy. Minkähänlaisia lääkkeitä tuohon aikaan käytettiin skitsofrenian hoitoon? Olisi antanut niitä lääkkeitä Hellulle, koska ei itse halunnut ottaa niitä?
Korostan, että tämä on pelkkää keittiöprofilointia, mutta olisi mielenkiintoista, jos alueella olisi ollut kuvauksen mukainen henkilö tekojen aikaan.
Korostan, että tämä on pelkkää keittiöprofilointia, mutta olisi mielenkiintoista, jos alueella olisi ollut kuvauksen mukainen henkilö tekojen aikaan.
-
metsätonttu
Oma arvioi tekijästä on se, että hän on ollut ensinnäkin kärsivällinen kohteen valinnan suhteen ja osannut lähestyä sitten kohdetta luontevasti kyydin tarjoamisen tiimoilta ja luovuttanut sitten helposti jos ei uhri halunnut kyytiä. Matala profiili ja juopuneet uhrit taanneet sen, että tekijä ei ole jäänyt erityisemmin mieleen ja hänestä ei ole tehty juurikaan ilmoituksia. Ilmoituksia on sitten tehty enemmän vääristä henkilöistä, jotka on ohjanneet tutkintaa väärään suuntaan. Toisaalta tekijä on ollut välinpitämätön/peloton kiinnijäämisen suhteen esim. Meriläisen hän päästi karkuun vaikka sitä kautta riski tunnustamiseen kasvoi. Eli tekijällä ei pakkomielteistä tarvetta viedä tekoaan loppuun asti vaan jos homma menee väärille urille hän pystyy luopumaan asiasta sillä kertaa helposti. Tämä ja onni on osaltaan auttanut tekijää pysymään piilossa kun hänestä ei jää ylimääräusiä jälkiä. Toisaalta tekijä ei myöskään jälkeenpäin ole tuntenut syyllisyyttä, huonoa omaatuntoa tai katumusta asiasta ja on pystynyt valehtelemaan tarvittaessa luontevasti ja osallistumaan jopa keskusteluihin aiheesta herättämättä epäluuloja ja toisaalta hän on pystynyt pitämään suunsa kiinni teoistaan. Eli puhutaan yksilöstä, jolla psykopaattiset ominaisuudet ovat auttaneet pitämään asian salassa. Ketju on voinut katketa esimerkiksi seuraaviin syihin. Lähiomainen on päässyt asiasta selville ja uhannut poliisilla jos teot ei lakkaa. Lähiomaisellahan ei ole ilmoitusvelvollisuutta, jolloin ilmoittamatta jättäminen ei ole itsessään rikos. Tekijä on tullut havaituksi tutun toimesta postauskeikalla paikassa ja kellon ajassa, joka on epäilyksiä herättävä, jolloin ekijä on tullut varovaiseksi ja lopettanut. Tekijä on kännykköiden yleistyessä tehnyt päätelmän, että paikannustietojen kautta kiinnijäämisen riski kasvaa. Jos tekojen taustalla on jossain määrin äitisuhde, on tekijän äidin kuolema voinut laukausta sarjan katkeamisen tai sitten yhdistelmä eri syistä. Pidän todennäköisenä, että lähiomaisen löytämä tieto tai havaituksi tuleminen tutun henkilön taholta voisi olla hyvinkin todennäköisiä syitä. Vaikka tekijä ei varsinaisesti ole kiinnijäämistä pelännyt, niin ei hän ole kuitenkaan ole halunnut toimia tavalla, jossa kiinnijäämisen riski kasvaa tutun henkilön tietojen perusteella, jolloin kiinnijääminen näyttää liian väistämättömältä eikä siitä voi pyrkiö pyristelemään eroon käyttämällä patologisen valehtelijan ja manipulaattorin taitoja. Tekijällä ei omassa elinympäristössään ole ollut dominoivaa asemaa.
-
metsätonttu
Olen miettinyt, että Meriläiselle autokyydin aikana tarjotut lääkekapselit ovat voineet olla havaintovirhe. Meriläinen on (mahdollisesti) ollut tukevassa humalatilasssa autokyydin aikana. Kertomus siitä, että jotain on tarjottu pitää varmasti paikkansa. Meriläisen humalatila ja hämäryys autossa ovat saattaneet aiheuttaa sen, että Meriläinen on tulkinnut, että olisi tarjottu lääkapseleita, kun on tarjottukin vain jotain sitä muistuttavaa. Se havainto, että kuljettaja on itse popsinut lääkekapselita kuin "makeisia" saattaa johtua siitä, että kuljettaja on tosiaankin popsinut makeisia ja samaa tavaraa on tarjottu Meriläisellekin.
Meriläisellehen ei tehty jälkeenpäin mitään testejä, joilla mahdollinen lääkeaineiden käyttö olisi voitu selvittää.
Meriläisellehen ei tehty jälkeenpäin mitään testejä, joilla mahdollinen lääkeaineiden käyttö olisi voitu selvittää.
dazu kirjoitti:Niin, kyllähän se on selvää, että Haantie kävi itse Hyvinkään Martinassa ja, että hänet heitettiin sieltä pihalle liian kovan humalatilan takia. Ulosheittohässäkässä Maaritin laukku oli jäänyt baariin sisälle. Tämän jälkeen Maarit kohtasi Järvenpään sarjamurhaajan.
Hellun tapauksessa laukun ulos heittäminen autosta oli minun mielestäni ihan looginen ratkaisu, sillä kuka nyt haluaisi silminnäkijän laukkua kuljetella mukanaan.
Lukkarisen tapauksessa tekijä oli tosiaan jättänyt laukun ruumiin viereen... Eniten tekijän pään sisällöstä saa laukun osalta irti tästä Lukkarisen tapauksesta.
Oma ajatukseni olikin, että tekijä olisi saattanut asua jonkun kanssa, eikä halunnut siksi ottaa laukkua mukaansa ns. trophyksi, koska olisi ollut vaara, että asuinkumppani/kumppanit löytävät laukun.
Huomenta dazu. Pisti silmääni tuo varmuutesi siitä että Haantie itse olisi vienyt laukun marttinaan. Sehän voi olla näinkin, mutta poliisikin olettaa että laukun jätti haantie itse,joten mielestäni muutkin tutkinta linjat jää auki tai ainakin hiukan raolleen. Marttinasta on poistettu tumma nainen mutta missään ei ole mainittu että se olisi ollut Maarit Haantie, vaikka on hyvin voinut ollakin tai sitten ei. Itse olen muuten istunut kyseisessä paikassa 90 luvun lopulla ja silloinkin kuulin keskustelua tuosta Haantien tapauksesta, en tietenkään enää muista mitä puhuttiin mutta tyyliin kuka mitä hä. Muuten ihan hyvää spekua sinulta, Marttinakin kun muistaakseni sijaitsee lähellä rautatie asemaa joilta tekijä on saaliitaan bongaillut. Minä itse olen yhdistänyt nuo jätetyt laukut sekä sen mitä lukkariselle oletetusti on surmaamisen jälkeen tehty.....oma spekuni transusta on mahdollinen muttei sata varmaa jos ollenkaan,mutta ruumiin silpominen+laukku/laukut
- dazu
- Ainesta Watsoniksi
Vastauksia yleisesti edelliseen kirjoituksiin... Olen pohtinut sitä mahdollisuutta, että tekijä olisi ollut skitsofreenikko, mutta olen sittemmin tullut siihen tulokseen, että toiminta on ollut sen verran järjestäytynyttä, että uskon tekijällä olleen antisosiaalisen spektrin persoonallisuushäiriön, eli sosiopaatista, tai psykopaatista olisi mielestäni kyse.
Skitsofreenisten sarjamurhaajien toiminta on yleensä järjestäytymätöntä... uhreja tulee useampi aivan muutaman viikon sisään ja ruumiit ovat helposti löydettävissä.
Noista pillereistä olen sitä mieltä, että ihan tyypillistä toimintaa juuri sarjamurhaajalle. Tarjotaan uhrille pillereitä ja, jos uhri niitä syö, niin tekijän mielestä uhrin tappaminen on oikeutettua.
Lukkarisen surmatapa taas on mielestäni samaa sarjaa Viiltäjä-Jackin, Atlantan viiltäjän, Udinen hirviön, Lissabonin viiltäjän ja Andrei Tsikatilon kanssa. Tällaiset henkilöt kiihottuvat seksuaalisesti kurkun leikkaamisesta, vatsan avaamisesta, tissien leikkaamisesta, tai vaikka häpyhuulten leikkaamisesta...
Tekijän järjestäytyneisyys ja varovaisuus viittaavat siihen, että tekijällä oli ikää yli 30-vuotta ja, että hänen elämänsä oli jossain määrin järjestäytynyttä.
Toisaalta taas tekijä ei ole voinut 90-luvun alussa olla 8-16 työssä, joten voisi olettaa tekijän olleen sellaisessa työssä, missä oli tällaista joustoa...
Lisään vielä ja korostan edelleen, että päihdeongelmaiset naiset ovat olleet tekijälle tuttuja ja on mahdollista, että tekijällä on ollut tummatukkainen, päihdeongelmainen entinen naisystävä, tai vaimo ja ero tästä naisesta on voinut laukaista teot.
Skitsofreenisten sarjamurhaajien toiminta on yleensä järjestäytymätöntä... uhreja tulee useampi aivan muutaman viikon sisään ja ruumiit ovat helposti löydettävissä.
Noista pillereistä olen sitä mieltä, että ihan tyypillistä toimintaa juuri sarjamurhaajalle. Tarjotaan uhrille pillereitä ja, jos uhri niitä syö, niin tekijän mielestä uhrin tappaminen on oikeutettua.
Lukkarisen surmatapa taas on mielestäni samaa sarjaa Viiltäjä-Jackin, Atlantan viiltäjän, Udinen hirviön, Lissabonin viiltäjän ja Andrei Tsikatilon kanssa. Tällaiset henkilöt kiihottuvat seksuaalisesti kurkun leikkaamisesta, vatsan avaamisesta, tissien leikkaamisesta, tai vaikka häpyhuulten leikkaamisesta...
Tekijän järjestäytyneisyys ja varovaisuus viittaavat siihen, että tekijällä oli ikää yli 30-vuotta ja, että hänen elämänsä oli jossain määrin järjestäytynyttä.
Toisaalta taas tekijä ei ole voinut 90-luvun alussa olla 8-16 työssä, joten voisi olettaa tekijän olleen sellaisessa työssä, missä oli tällaista joustoa...
Lisään vielä ja korostan edelleen, että päihdeongelmaiset naiset ovat olleet tekijälle tuttuja ja on mahdollista, että tekijällä on ollut tummatukkainen, päihdeongelmainen entinen naisystävä, tai vaimo ja ero tästä naisesta on voinut laukaista teot.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Moi. Samaa mieltä dazun kanssa iästä 30-40v.lukkarisen surman aikoihin, mieluummin jo liki 40v. Eronnut jossain vaiheessa elämää ja exällä ongelmia ehkäpä alkoholin kanssa. Purkanut ehkäpä ex vaimostaan kertyneitä patoumia esim lukkariseen koska ei sitä ole voinut kiinni jäämisen pelossa tehdä vaimolleen. Sittemmin eronnut ja paremmassa suhteessa joka on pysäyttänyt sarjan. Kaksivuorotyössä käynyt ja mahdollisia ylitöitä joista ei tarvitse todistella vaimolleen. Sivutoimi jossa saanut ensiapukoulutusta, joten jonkinlainen anatomian tuntemus. Hiljainen sivusta seurailija, mutta tositoimessa luottamusta herättävä ja rohkea, uskaltaa ottaa kontaktia uhriin. On toki voinut joskus erehtyäkin uhrin suhteen ja siitä jäänyt niin sanotusti apina selkään, se erehdys on voinut myös vaikuttaa tekijän tekemisiin ja valintoihin uhrien suhteen.
Hän on voinut 70 luvun pitkätukkien aikaan erehtyä ottamaan kyytiinsä pitkätukkaisen pojan luullen tätä ensin tytöksi mutta huomaa matkan aikana erehdyksensä. Tuosta on voinut jäädä loppuelämän painajainen siitä että mitäpä jos tuo henkilö tulee jossain vaiheessa elämää vastaan ja tunnistaa tekijän...ja näinhän siinä sitten kävikin. Tuo ajeluttajani joutui kohtaamaan minut, toki molemmat olimme asiasta vaiti. tämä tarina on tosi kaikilta muilta osin paitsi enhän voi sanoa oliko hän mikään murhaaja vai ei, sopi vain tuohon kyydin tarjoajan profilointiin. Otti minut kyytiin asemalta, autossa pullo kirkasta viinaa, pyysi mukaansa lopelle jossa kuulemma kämppä johon voitas mennä, oltiin jo jonkin aikaa ajeltu metsätietä kun hänelle valkeni etten olekaan tyttö. Sanoi minulle vain harmistuneena luulleensa minua tytöksi, sen jälkeen päätti palauttaa minut paikkaan josta kyytiin minut pyysi. Ei nyt ihan Tampereelta mutta läheltä hän minut kyytiin pyysi, ja sinne myös palautti. Abaut jotain 70 luvun puoliväliä mentiin tuolloin. niin että tämä isoäiti onkin sitten isoisä. No ei se kaikille varmaankaan ole läpi mennyt "vai mitä"
Hän on voinut 70 luvun pitkätukkien aikaan erehtyä ottamaan kyytiinsä pitkätukkaisen pojan luullen tätä ensin tytöksi mutta huomaa matkan aikana erehdyksensä. Tuosta on voinut jäädä loppuelämän painajainen siitä että mitäpä jos tuo henkilö tulee jossain vaiheessa elämää vastaan ja tunnistaa tekijän...ja näinhän siinä sitten kävikin. Tuo ajeluttajani joutui kohtaamaan minut, toki molemmat olimme asiasta vaiti. tämä tarina on tosi kaikilta muilta osin paitsi enhän voi sanoa oliko hän mikään murhaaja vai ei, sopi vain tuohon kyydin tarjoajan profilointiin. Otti minut kyytiin asemalta, autossa pullo kirkasta viinaa, pyysi mukaansa lopelle jossa kuulemma kämppä johon voitas mennä, oltiin jo jonkin aikaa ajeltu metsätietä kun hänelle valkeni etten olekaan tyttö. Sanoi minulle vain harmistuneena luulleensa minua tytöksi, sen jälkeen päätti palauttaa minut paikkaan josta kyytiin minut pyysi. Ei nyt ihan Tampereelta mutta läheltä hän minut kyytiin pyysi, ja sinne myös palautti. Abaut jotain 70 luvun puoliväliä mentiin tuolloin. niin että tämä isoäiti onkin sitten isoisä. No ei se kaikille varmaankaan ole läpi mennyt "vai mitä"
-
metsätonttu
Aivan, en ainakaan minä arvannut, että täti onkin setä. Eikä poliisikaan ole (osannut) pyytää vihjeitä kyytiin otetuilla miehiltä. Tässä tulee hyvin esiin ero, kun haetaan in the box tai out-of-the-box ratkaisua. Joskus ratkaisu voi olla alueella, josta sitä ei osata edes etsiä tai alue muuten rajattu pois. Tekijääkin voidaan profiloida tietojen ja valistuneiden arvausten perusteella, mutta ennen kuin on 100% tieto olemassa myös epätodennäköinen profiilin sopimaton vaihtoehto on mahdollinen.isoäiti kirjoitti:Otti minut kyytiin asemalta, autossa pullo kirkasta viinaa, pyysi mukaansa lopelle jossa kuulemma kämppä johon voitas mennä, oltiin jo jonkin aikaa ajeltu metsätietä kun hänelle valkeni etten olekaan tyttö. Sanoi minulle vain harmistuneena luulleensa minua tytöksi, sen jälkeen päätti palauttaa minut paikkaan josta kyytiin minut pyysi. Ei nyt ihan Tampereelta mutta läheltä hän minut kyytiin pyysi, ja sinne myös palautti. Abaut jotain 70 luvun puoliväliä mentiin tuolloin. niin että tämä isoäiti onkin sitten isoisä. No ei se kaikille varmaankaan ole läpi mennyt "vai mitä"
- dazu
- Ainesta Watsoniksi
Dokumentti Tsikatilosta "A&E Biography ~ Andrei Chikatilo": https://www.youtube.com/watch?v=yMGx_bfAdm4 Kestoa videolla on 44min 20sek.
Tässä tulee mielestäni esiin iso osa olennaisista asioista Järvenpään sarjamurhaajan profiilia ajatellen.
Tässä tulee mielestäni esiin iso osa olennaisista asioista Järvenpään sarjamurhaajan profiilia ajatellen.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
-
metsätonttu
Mielenkiintoinen dokumentti kaikenkaikkiaan. Venäjällä (neukkulassa) kuolemantuomio pantiin täytäntöön näemmä "tyylikkäästi" ns. niskalaukausella tuohon aikaan. Saunan taakse ei ihan kuitenkaan viety.dazu kirjoitti:Dokumentti Tsikatilosta "A&E Biography ~ Andrei Chikatilo": https://www.youtube.com/watch?v=yMGx_bfAdm4 Kestoa videolla on 44min 20sek.
Tarkoitatko, että olet kohdannut tämän kyyditsijän myöhemmin elämässäsi vielä uudelleen? Jos olet trans-henkilö, oletteko voineet tavata jossakin noissa piireissä? Kenties homoklubilla tai sen sellaisessa? Siksikö aiemmin sanoit, että tekijä voisi olla transu?isoäiti kirjoitti:On toki voinut joskus erehtyäkin uhrin suhteen ja siitä jäänyt niin sanotusti apina selkään, se erehdys on voinut myös vaikuttaa tekijän tekemisiin ja valintoihin uhrien suhteen.
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-
Kunto Kalpa
- Sofia Karppi
Profilointi on mielenkiintoista puuhastelua niin ammattilaisille kuin amatööreillekin. Kannattaa vaan muistaa sekä havaintoaineiston että tieteen rajallisuus.
Oikeastaan kaikki sarjamurhaajat erottuvat ympäristöstään poikkeavalla käytöksellään. Usein hämmästelty BTK:kin herätti pahennusta kohtelemalla koiria julmasti. EAR taasen oli naapuruston ärjy ja pelätty hullu.
Oikeastaan kaikki sarjamurhaajat erottuvat ympäristöstään poikkeavalla käytöksellään. Usein hämmästelty BTK:kin herätti pahennusta kohtelemalla koiria julmasti. EAR taasen oli naapuruston ärjy ja pelätty hullu.
Moi poepporoo. Kyllä sitä tarkoitan että törmäsin myöhemmässä elämäni vaiheessa tuohon henkilöön. arjen aherruksen keskellä puuhastelleessa.poepporoo kirjoitti:Tarkoitatko, että olet kohdannut tämän kyyditsijän myöhemmin elämässäsi vielä uudelleen? Jos olet trans-henkilö, oletteko voineet tavata jossakin noissa piireissä? Kenties homoklubilla tai sen sellaisessa? Siksikö aiemmin sanoit, että tekijä voisi olla transu?isoäiti kirjoitti:On toki voinut joskus erehtyäkin uhrin suhteen ja siitä jäänyt niin sanotusti apina selkään, se erehdys on voinut myös vaikuttaa tekijän tekemisiin ja valintoihin uhrien suhteen.
En ole homoseksuaali enkä ole transu piireissäkään pyörinyt. Elämäni varrella olen vain sivusta seuraajana huomannut asioita transujenkin suhteen,kirpputorilla esimerkiksi huomasin tumman naisen alkavan puhua miehen äänellä, kahvilan kassajonossa tällainen transu ei puhunut myyjälle mitään, osoitti vain sormellaan tyylikkäästi mitä halusi. minulla ei ole mitään transuja vastaan.Tuo transu epäily tekijäksi heräsi pikkuhiljaa sen myötä mitä olen lukenut lukkarisen silpomisesta ja kun olen miettinyt mitä on voitu leikellä ,ja kun olen jossain huomannut mainittavan seksuaalisen väkivallan , siitä tuli mieleen sukupuoli elinten silpominen ja se johti transuun yhtenä vaihtoehtona . Metsätonttu taas otti esille nuo käsilaukut, silloin tuli mieleeni niiden sopiminen transun leikkeihin sen lisäksi törmäsin samoihin aikoihin sattumalta joihinkin lauluihin joista sain idean että laukun Marttinaan on voinut aivan yhtä hyvin voinut viedä transu joka on naiseksi pukeutunut. Uhrilampaat elokuva on myös ollut mielessä tämän transu jutun tiimoilta ,mutta suurin Heureka joka yhdisti nämä asiat tuli niistä biiseistä jotka sattumalta löysin YouTubesta.. tämä on vain yksi minulla olevista mahdollisista teon motiiveista. .
Syy siihen miksi silloin menin tuon miehen kyytiin oli hyötyminen hänestä jollain tavalla rahaa ,viinaa, sillä ajelulla ei tapahtunut mitään seksuaalista, ei edes yritystä. Kyllähän se minulta oli uskalias teko silloin mutta onneksi mitään pahempaa ei tapahtunut.Olin silloin sellainen ongelma nuori abaut viidentoista paremmalla puolen hiukan. Tämä minua kyydinnyt mies on nyttemmin ollut jo kohta kymmenen vuotta hautuumaan mullissa, tämä on minulle nyttemmin selvinnyt, siksi uskalsin tuoda tarkemmin esiin tämän minun tapaukseni. krp:lle kun ilmoitin kokemukseni en tiennyt oliko mies elossa enkä tännekään liittyessäni. Alun perin tänne liityttyäni oli tarkoitus antaa vihjeitä tuosta miehestä. Nyt on pitänyt miettiä uusia kuvioita ja tekijöitä.
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Yhtenä mahdollisuutena pidän sitä, että murhasarja ei koskaan päättynyt. Seurattuaan uutisointia tekijä vaan tuli varovaisemmaksi ja muutti toimintaansa. Kolme mahdollista surmaa ehkä tapahtui Hikiällä, mutta muitakin murhia voi olla. On voinut olla liikkuvaa sorttia kuten Tsikatilokin.dazu kirjoitti:Dokumentti Tsikatilosta "A&E Biography ~ Andrei Chikatilo": https://www.youtube.com/watch?v=yMGx_bfAdm4 Kestoa videolla on 44min 20sek.
Yksi selitys murhasarjan "päättymiselle" voisi olla ura. Jos henkilö olikin hyvässä asemassa ja sai hyvän viran tai työn. Sellaisen pestin, ettei kannata vaihtaa sitä vankilaan. Silloin surmaaja saattaisi jossain vaiheessa jatkaa toimintaansa, vaikka satunnaisesti ottaa riskin tai eläkkeellään palata tappohommiin, jos kunto suo. Onkohan muuten koskaan tutkittu, oliko naisten historiassa käyntejä samalla lääkärillä, samoissa sairaaloissa tai sosiaaliasemilla? Oliko naiset sittenkään sattumalta kyytiin poimittuja vai olisiko näitä voitu etukäteen seurata ja tarkkailla ja tilaisuuden tullen houkuteltu kyytiin? Voisi tutkia, löytyykö naisten historiasta mitään yhteistä nimittäjää kuten sama lääkäri?
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
-
Kunto Kalpa
- Sofia Karppi
Sarjamurhaajan tauoille löytyy monia syitä. EAR:llä ilmeisesti vaikutti lapsien syntymiset. Pike bath killer sanoi, että hänessä asuu joku pahavoima, jonka hän pystyi pitämään 17(?) vuotta kurissa. Perhesuhteiden tai asumisen muutokset ovat myös usein aiheuttaneet muutoksia. Myös lääkitys voi lopettaa murhateot. Siis oikean lääkkeen löytyminen.
Järvenpään sarjamurhaajan kohdalla ei mitkään normaalit urakehitykset ole osuneet hänen kohdalleen.
Järvenpään sarjamurhaajan kohdalla ei mitkään normaalit urakehitykset ole osuneet hänen kohdalleen.
- dazu
- Ainesta Watsoniksi
Minulla on kyllä vahva uskomus siitä, että teot loppuivat, koska tekijä tuli varovaiseksi sen jälkeen, kun lehdissä oli iso otsikot, että "poliisi etsii sarjamurhaajaa". Esimerkiksi 22-päivä elokuuta vuonna 1995 oli uutinen otsikolla "Hausjärven metsät sarjamurhaajan kätkönä".wonderland kirjoitti:Yksi selitys murhasarjan "päättymiselle" voisi olla ura. Jos henkilö olikin hyvässä asemassa ja sai hyvän viran tai työn. Sellaisen pestin, ettei kannata vaihtaa sitä vankilaan. Silloin surmaaja saattaisi jossain vaiheessa jatkaa toimintaansa, vaikka satunnaisesti ottaa riskin tai eläkkeellään palata tappohommiin, jos kunto suo. Onkohan muuten koskaan tutkittu, oliko naisten historiassa käyntejä samalla lääkärillä, samoissa sairaaloissa tai sosiaaliasemilla? Oliko naiset sittenkään sattumalta kyytiin poimittuja vai olisiko näitä voitu etukäteen seurata ja tarkkailla ja tilaisuuden tullen houkuteltu kyytiin? Voisi tutkia, löytyykö naisten historiasta mitään yhteistä nimittäjää kuten sama lääkäri?
Voisin kuvitella, että äijä on paskonut housuunsa ja alkanut pitämään vähän matalempaa profiilia.
Selkeästi tämänkin jälkeen mies on käynyt etsimässä uhreja, mutta hän on vähentänyt toimintaansa ja varovaistunut sen verran, että ei ole kyennyt enää saamaan uutta uhria.
En oikein usko, että mies olisi tuntenut yhtäkään uhreistaan etukäteen. Hän on kytännyt rautatieasemilla ja baarien edessä, mikä kertoo siitä, että hän on noilta paikoilta käynyt etsimässä itselleen uhreja.