Saahan sitä epäillä, ja varmasti on ihmisiä joiden mielestä tuo mitä selitin ylempänä ei ole hyvä idea. Mutta esim. itse jos löytäisin uutta tietoa aloittamastani topicista, tekisin aloitusviestiini muokatun kohdan, jota ei voi olla missaamatta. Esim. erääseen kouluammuskeluun meinasin lisätä tuomion, jahka siitä sellainen annetaan. Minusta se edelleen on helpompaa niin, kuin selata vaikkapa se 30 sivua tekstiä löytääkseen.konsta kirjoitti:Epäilen vähän jutun toimivuutta. Itse kannatan editointia vain tuoreeltaan, kun viestin lukukertoja ei ole vielä ole tai niitä on vähän. Todellisuudessa harva menisi ketjun aloitusviestiin estimään tuoretta tietoa. Hyväksytyn ja monien lukeman viestin editointi on aina vähän ongelma, muussa kuin oikeinkirjoitustarkoituksessa. Parempi kirjoittaa vain uusi viesti.
Ärsyttää Murha.infossa->
No miksei, kunhan vaan tuo käytäntö sovittaisiin ja kaikille opetettaisiin. Nyt älyäisi harva mennä historiassa taaksepäin etsiessään uudempaa tietoa. Mutta vakiintuneena käytäntönä voisi toimia.Howler kirjoitti:Saahan sitä epäillä, ja varmasti on ihmisiä joiden mielestä tuo mitä selitin ylempänä ei ole hyvä idea. Mutta esim. itse jos löytäisin uutta tietoa aloittamastani topicista, tekisin aloitusviestiini muokatun kohdan, jota ei voi olla missaamatta. Esim. erääseen kouluammuskeluun meinasin lisätä tuomion, jahka siitä sellainen annetaan. Minusta se edelleen on helpompaa niin, kuin selata vaikkapa se 30 sivua tekstiä löytääkseen.konsta kirjoitti:Epäilen vähän jutun toimivuutta. Itse kannatan editointia vain tuoreeltaan, kun viestin lukukertoja ei ole vielä ole tai niitä on vähän. Todellisuudessa harva menisi ketjun aloitusviestiin estimään tuoretta tietoa. Hyväksytyn ja monien lukeman viestin editointi on aina vähän ongelma, muussa kuin oikeinkirjoitustarkoituksessa. Parempi kirjoittaa vain uusi viesti.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Näinhän se on, että aloitusjuttua harvemmin tulee luettua kahdesti.
Toisaalta paheksun hiukan ajatusta, että omia jo kirjoitettuja tekstejä mennään muuttamaan tai poistamaan. Itse olen kerran poistanut kirjoitukseni ja selittänyt miksi, mutta liika muokkailu ei ole mielestäni asiallista. Mieluummin miettii etukäteen mitä kirjoittaa, meni sitten syteen tai saveen. Seisoo sanojensa takana!
Toisaalta paheksun hiukan ajatusta, että omia jo kirjoitettuja tekstejä mennään muuttamaan tai poistamaan. Itse olen kerran poistanut kirjoitukseni ja selittänyt miksi, mutta liika muokkailu ei ole mielestäni asiallista. Mieluummin miettii etukäteen mitä kirjoittaa, meni sitten syteen tai saveen. Seisoo sanojensa takana!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Olen samaa mieltä muutoin tuon muokkamisen suhteen, mutta tiedon haun kannalta Howlerin idis on oikein hyvä, ja siinähän ei ole kyse viestin tai sen osan poistamisesta vaan lisäämisestä. Kunhan se saataisiin kaikkien tietoon ja käytännöksi. Nimim. kymmeniä sivuja on työlästä selata.... 
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Howlerin ideaa voisi laajentaa siten, että tietynlainen FAG olisi kustakin jutusta sen aloistusviestissä. Ongelmana tässä olisi toki vain se, ettei viestiä voisi muokata kukaan muu, kuin jutun kirjoittaja. Eli aloittajan velvollisuudesksi tulisi ylläpitää FAG(jutun perustiedot, uudet tiedot, usein kysytyt asiat) tietokantaa. Ei taitaisi onnistua, mutta kyllä se helpottaisi tietojen etsimistä.
Siis, että ketjun ensimmäisessä viestissä olisivat aiheen perustiedot ja uutiset, joita voisi jatkuvasti lisätä?Aariel kirjoitti:^Mulla menee tuo jo heprean puolelle, en ymmärtänyt puoliakaan![]()
Hyvä idea olisi, että ylläpito voisi antaa kaikkien lisätä tietoa ketjun ensimmäiseen viestiin?
No, enpä osaa tätä selvemmin sanoa.
Itse asiassa monessa topicissa olisi hyvä käyttää tuota faktojen lisäystä (eli siis ei muokata alkuperäistä tekstiä, vaan lisätään vain juttua). Itse huomasin kaipaavani sitä jo Madeleine-ketjun alussa, koska spekulointia & pohdintaa on jo ihan liikaa, että kukaan täysjärkinen jaksaisi kahlata kummatkin ketjut löytääkseen haluamansa asian.
-
Porin
Huomasin muuten jotain häiritsevää (jonka joku täällä taisikin jo sanoa). Miksi melkein jokaiselle uutiselle pitää tehdä oma topic? Miksei voisi tehdä yhtä topicia, johon iskeä siihen topiciin liittyvät uutiset? Esim. "Julkkissotkut", jossa olisi Matit ja Mervit, Britneyt ja mitkä ikinä sitten sinne kuuluukin... jne. Tajusitte varmaan idean.
Lukijan pitää voida erottaa eri aikoina tulleet tiedon lisäykset. Ketjun aloittaja joutuisi toimittajan asemaan, ja poimimaan myöhemmistä viesteistä yhteenvetoon tulevat osat. Olen aikanaan tuota kokeillutkin. Kyllä se toimii, eikä kiireisen tarvitse selata koko ketjua läpi. Joku voisi ottaa kokeen tehtäväkseen. Kun aloittaa ketjun, voisi samalla kertoa, että lisätieto tulee yhteenvetona alkuun. Lainattujen viestien kirjoittajat voisivat halutessaan viitata yhteenvetoon. Hiljaista yhteistyötä se vaatii.Howler kirjoitti: ...
On "muokkaa" napissa hyviäkin puolia. Esim. jos sattuu aloittamaan topicin vaikkapa jostain murhaajasta, joka on vasta saanut syytteen vaikkapa murhasta, niin muokkaa napin avulla ei tarvitse tuomion takia kirjoittaa viestiketjun silloiseen loppuun tuomiota, vaan sen voi muokata aloitustekstiin. Tällöin teksti on selkeämpi, eikä tarvitse onkia tietoa vaikkapa 10 sivun kuluttua aloitustekstistä. Plus sitten kun tuomiokin voi aiheuttaa keskustelua, niin joutuisi etsimään jostain vaikkapa 50 sivun joukosta sen tietyn viestin, jossa tuomio on.
..
Howler kirjoitti:Huomasin muuten jotain häiritsevää (jonka joku täällä taisikin jo sanoa). Miksi melkein jokaiselle uutiselle pitää tehdä oma topic? Miksei voisi tehdä yhtä topicia, johon iskeä siihen topiciin liittyvät uutiset? Esim. "Julkkissotkut", jossa olisi Matit ja Mervit, Britneyt ja mitkä ikinä sitten sinne kuuluukin... jne. Tajusitte varmaan idean.
Itse asiassa sellainen taitaa jo kulkea nimellä "lehtiotsikot jotka eivät ansaitse omaa ketjua" tai jotain sinne päin... Käytetään sitä, JOOHAN
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Nyt oikeesti alkaa jo v*tuttaa! Miksi pitää joka ikisistä kissanristiäisistä ja koiran hautaamisista aloittaa uusi keskustelu?!?! Kun on jo julkkisten hölmöilyistä tehty keksustelu, johon on pyydetty laittamaan sinne kuuluvat tekstit. Sitten on kaikenmaailman hölmöilyt ja sitten riko0kset, jotka ei ansaitse omaa topiccia. On mistä valita, mutta eeei, kaikesta pitää aloittaa uusi. Kohta täällä on niin h*lvetisti topicceja, ettei löydä mitenkään mitään ja minä kun tästä niin paljon olen tykännyt, porukka on samoilla linjoilla, että palsta olis kiva pitää siistinä jnejne ja sitten on näitä, jotka postaa JOKA IKISEN uutisen uuteen toipicciin
Huh, vähän helpotti kun sain raivota

Huh, vähän helpotti kun sain raivota