Kaup.valt. Habiba Alia syytettiin myymälävarkaudesta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
GAZ-24
Vähänniinkuharrastaja

Re: Kaup.valt. Habiba Alia syytettiin myymälävarkaudesta

Viesti Kirjoittaja GAZ-24 »

Myös mm. paikallisessa kirjastossahan tämä sama koukkuperse on saanut kohtauksen aikaan. Olisikohan omalla käytöksellä mahdollisesti jotain osuutta asiaan? :roll:
"Sepolla oli suuret lupaukset – saisin vielä niin paljon seksiä, että loppujen lopuksi vielä pyytäisin, saisinko välillä olla taas rauhassa" Auer kertoo kirjassaan suhteen arjesta.
disposal
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja disposal »

GAZ-24 kirjoitti:Myös mm. paikallisessa kirjastossahan tämä sama koukkuperse on saanut kohtauksen aikaan. Olisikohan omalla käytöksellä mahdollisesti jotain osuutta asiaan? :roll:
Mikäli tämä kirjastoviittaus ei kaikille avaudu, niin tämän jutussa esiintyvän valtuutettu/kansanedustajaehdokkaan äiti, sisko ja lapset olivat aiheuttaneet häiriötä paikallisessa kirjastossa. Kirjaston henkilökunnan puututtua käytökseen revittiin otsikoita:
Monikulttuurisuudesta palkittua kirjastoa syytetään rasismista – valtuutettu haluaa anteeksipyynnön
https://www.helsinginuutiset.fi/artikke ... ttu-haluaa
systeris
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja systeris »

Jos lähdetään pelkästään siitä, että a) myyjä pysyy kannassaan ja b) tällainen haloo piti nostaa; jotenki uskon tässä myyjää nyt. Sori. Ihan täysin sama, kenestä on kyse.

Tuo koko hulabaloo on muutenkin ihan ikivanha temppu, joku järjestää hirveen meiningin ja joku toinen tekee jotain muuta sillä välin. Mut epäilen, että tää hulabaloo saattaa olla hyvinkin harkittu, pelkkiä plussia.
Päästä, päästä
Periksi anna
Yhteiseksi hyväksi
Perimmäiseksi parhaaksi
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

^ Niinpä. Uskon, että Ali yrittää kerätä kuviteltua sympatiaa ja poliittisia irtopisteitä itselleen näillä jutuilla. Vaikutus saattaa tosin olla toivotusta päinvastainen, sen verran kyllästynyttä kansa alkaa olla tähän mamujen huutamiseen ja mekkalointiin. Oikeuksia tuntuu olevan aivan helvetisti, velvollisuuksia ei niinkään.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Aloin muistella että tässähän on yksi iso poliittinen tapahtuma tuloillaan, kevään korvilla. Ja kuinka ollakaan, Habiban kampanja on potkaistu käyntiin: https://www.habibaeduskuntaan.fi/
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Iivis
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Iivis »

Sitäpä tossa mietin, että onko tolla Habiballa kaksi facebook profiilia, toinen täynnä uskontoa...
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Mikä tämän Lidlin toivottavasti-potkut-saavan-ylimielisen-paskakasan nimi on?
Että tietäisivät muutkin kauppaketjut ja välttelisivät palkkaamasta.

Valehteli tonnikalapurkin varastamisesta ja sönkkää tökeröä käytöstään pahoittelematta, että Ali tilanteessa nolaisi itse itsensä.

Lidlin puolesta sitä toivoo, ettei valtavaksi paisunut maahanmuuttajaväestö nyt suivaannu ja aseta Lidliä boikottiin ympäri Suomen. Suuret kelamassit jäisivät kauppaketjulta saamatta ja luultavasti joutuisivat boikotin seurauksena vetäytymään Suomesta.

Uskon Alin läpimenon eduskuntaan olevan tämän myyjän "tarkkailun" jälkeen lähes varmaa. Me äärisuvakit ainakin äänestetään syyttömiä, harmi ettei ole oman pikkukaupunkini ehdokkaita.
Äänestäisin :D
Radiopuhelin
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

kaarmis kirjoitti:..isä olisi pimeästi jälleenvuokrannut oman (kaupungilta saadun) kämppänsä? En tiedä, mulle vaan huhu tuli korviin.
Et viitsisi kertoa mistä tällainen huhu tuli korviisi, ihanko netistä luit vai hengaako joku tuttu isän piireissä? En tiedä, mutta hieman tällaiset täysin lähteettömät huhut kuulostavat paskapuheelta, eivät tietty aina.
dazu
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja dazu »

Niin, onpa minuakin epäilty väärin myymälävarkaudesta. Kerran XXL -myyjä ei jotenkin osannut poistaa tuotteesta sitä hälytyksen laukaisevaa juttua ja lähteissä pärähti hälytykset soimaan. Palasin takas, niin myyjä vaan katteli, että tuotteessa pitäis olla kyllä kaikki kunnossa, niin sitte alettiinki etsimään minun taskuista tavaraa. Lopputulos oli kuitenkin se, että myyjä oli kuitenkin mokannut oman hommansa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Paljon pahempiakin juttuja on kuitenkin sattunut, kuin varkausepäilyt. Stadiumissa myivät mulle lenkkikengät, joissa oli iskarit valmiiksi paskana. Kun menin palauttaan ne niin alkoi aivan älytön farssi. Sanoin, että jos palautatte kengät Patrollille, niin ne lähettävät sieltä mulle täysin uuden ja virheettömän kenkäparin ilman, että siitä tulee Stadiumille kustannuksia, niin eivät nämä kusipäät voineet sitä tehdä, vaan väittivät, että kengissä ei ole mitään vikaa ja laittoivat ne palautuksen jälkeen takaisin hyllyyn.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden
Grobiaani
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Grobiaani »

Somalieukko järjesti itselleen vaalimainosta. Sillä lailla.
aumari
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja aumari »

Radiopuhelin kirjoitti:
kaarmis kirjoitti:..isä olisi pimeästi jälleenvuokrannut oman (kaupungilta saadun) kämppänsä? En tiedä, mulle vaan huhu tuli korviin.
Et viitsisi kertoa mistä tällainen huhu tuli korviisi, ihanko netistä luit vai hengaako joku tuttu isän piireissä? En tiedä, mutta hieman tällaiset täysin lähteettömät huhut kuulostavat paskapuheelta, eivät tietty aina.
Huhuja riittää asiasta kuin asiasta. Eräät vaativat todisteita huhujen ja tietojen lähteistä. Johtuuko se vain uteliaisuudesta vai hankalasta luonteesta: "minä olen se, jonka täytyy saada vahvistus huhun alkuperästä ennenkuin voin päättää, että se on totta!" Jos itse postaan tiedon tai huhun, niin kerron onko se huhu vai tieto. Jos kerron sen olevan tieto niin se on tieto, ei huhu. Jos taas kerron sen olevan huhu, niin siihen pitää suhtautua huhuna, eikä alkaa vaatimaan huhun alkuperää.
kaarmis
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja kaarmis »

Radiopuhelin kirjoitti:
En viitsisi, koskapa kyseessä on kuulopuheet. Kyse ei kuitenkaan ollut internjetistä.

Minusta taas tämä ei kuulosta kakkapuheelta, koskapa varmassa tiedossani on kaksi tällaista jälleenvuokrausta ja yksi kannabiskasvattamoksi muutettu. Siinä sossu maksoi kiltisti kasvatuksen vesi- ja sähkölaskutkin, mutta vesijärjestelmän automatisointi epäonnistui.

edit. kerrotaan sit noidet kolmen tapauksen kansalaisuudetkin: Bangladesh, Somalia, Somalia.
Alex Smith

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Radiopuhelin kirjoitti:
Tämä on tiettyjen ihmisten keskustelutaktiikkaa maahanmuttajien rikoksissa, jatkuva lähteiden ja linkkien pyytely. Nyt pitää sitten huhullekin olla linkki Ylen uutiseen, muuten huhu on valetta.

Huhuja tällä on joka keskustelussa, eikä niitä paskapuheeksi leimata vaan suhtaudutaan huhuina.
Lassie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Tässä nyt sellaisen ihmisen kanta, joka ei ole syvällä poliitikoissa (selvennys varmaan tarpeen: kannatan tolkullista maahanmuuttokriittisyyttä, en ole puolueissa tms, vapaasti) taikka joka olisi selvillä tämän keissin taustasystemeeistä kuten ketjuun linkatusta kirjastokeissistä.

Elikkä. Ensiksi kun luin uutisen puhtaalta pöydältä, ihan tuollaisenaan, niin ajattelin että hän on kokenut vääryyttä ja toiminta Lidlissä ei ollut asiallista: hän olisi ansainnut tuloksettoman ja vapaaehtoisen taskujen näyttämisen/syyttömyyden todistamisen jälkeen pahoittelut myyjältä.

Sitten luin ketjua että hänellä on aiemminkin ollut hälyn nostamista ja onko käyttänyt sumeilematta rasismia (?) politiikassa (vai miten asiat) ja kuten sanottua, poliittisen vaikuttajan julkista viestimistä katsotaan vaikuttamisen motiivien yms kautta. Samalla kuitenkin tapahtuma on objektiivisesti tarkasteltavissa ja on mahdollista, että keississä on käynyt vääryyttä - ja sen jälkeen juttu sitten asetetaan suhteutuksiin siihen,* miten "yleensä" ihmisille on näitä käynyt.

Hän saattaa oikeasti luulla kyseessä olevan rasismia, eikä ota huomioon, *kuinka Suomessa (ja varmaan muissakin maissa) syyttömiäKin ihmisiä joutuu kaupoissa vartijoiden/myyjien syyniin ja kun julkisesti tutkitutetaan taikka viedään kuin rikolliset jonnekin siitä, niin mihinkään syyllistymättömien kohdalla tuntemukset voivat olla suuttuneet. Tällaista käy yleisemminkin.

(Itsekin olen kokenut punoitusta niskassa useammankin kerran, kun vartija vahdannut perehtymistäni eräällä tuoteosastolla, koko ajan silmäsi kuin olisin hetkenä minä hyvänsä ollut varastamassa sieltä, siinä koettaa normaalia enemmän olla kuin "enhän minä tässä niin" ja sellainen voi mahdollisesti lisätä vielä enemmän epäilyksenalaisuutta. :) Sketsihommaa. )

Tietenkin myyjät ja vartijat tekevät vain työtään, ja se kannattaa asiakkaiden huomioida, mutta yhtä tärkeää on se, että henkilökunta käsittelee nämä julkisesti arkaluontoiset epäilemiset rikoksista _asianmukaisesti_ ja tilanteen vaatimalla tolkullisuudella. Julkisesti epäilyksi ottamisen oheen ei todellakaan tehdä silloin mitään ns. lisänolaamista taikka häpäisemistä. Myyjien oli videolta sanottu todistettavasti naureskelleen, tämä ei ok, eikä myöskään se, että eivät pahoitelleet tuloksettomaksi osoittautunutta epäilemistyötä.

"Teemme vain työtämme, pahoittelen tilannetta, luulin oikeasti nähneeni tölkin menneen taskuun - olen hyvin pahoillani ja kiitos yhteistyöstä. Täällä käy päivittäin näpistyksiä joten olemme tarkkoina, ei johdu etnisyyksistä, välillä käy syyttömien kohdalle epäilyjä, pahoittelut." Näin olisi voitu sanoa.

Johtopäätös kaiken jälkeen:

1. Habiba Ali käyttää pieleen ja agendatyyppisesti ns. suhteutusta (joka aiemmin selitetty postauksessa) : rasismia-meille-vain-näitä-käy ei mene yhteen sen kanssa, että käy ihan yleisemminkin ihmisille.

2. Lidl toimi väärin, kun ei pahoitellut tuloksettomaksi osoittautunutta tilannetta (hän kuitenkin toimi siinä jopa yhteistyössä, oli sitten muuten tunteidenilmaisemisia ilmoilla) ja myös asiaton naureskeleminen ei ok. Eri lailla tilanteen hoitaminen olisi ollut hienoa. Mutta kuka saa yleensä optimaalista kohtelua missään?
Viimeksi muokannut Lassie, Ti Maalis 05, 2019 8:28 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Olen Lassien kanssa samaa mieltä. Lidl ei kaipaa myyjiä, jotka omasta päästään keksivät tonnikalapurkkivarkauksia, eikä optimaalista palvelua saa enää mistään edes valkoinen ihminen!

Kyllä tuohon myyjänpestiin on ei-rasistisiakin hakijoita, kunhan paikka vapautuu.

Hyvä et tuodaan esiin näitä tietoja eri asuntojen käyttötarkoituksista tässä Lidlin rasistimyyjän aikaansaamassa ketjussa. Laajennetaan tajuntaa, kun kerran tietoa huumeista löytyy.
Tuo Alexsmithmäinen ketjujenpaskonta on toisille keino osallistua keskusteluun minfossa. Ja vaikkei tämä kaupunginvaltuutettu näpistykseen syyllinen ollutkaan, niin mielenkiintoista lukea juoruja entisestä miehestään!

Tää Lidlin valehteleva myyjä kuulemma suporttaa oodineita. Näin kerrotaan, muttei internetissä.
Vastaa Viestiin