Kiitos tarjouksesta, mutta en ota sitä nyt kuitenkaan vastaan. Saan kuulustelut muita teitä, mikäli katson tarpeelliseksi lukea Annelin mielikuvitustarinoita. Miksi et sinä tuo niistä esille tärkeinä pitämiäsi seikkoja?sisotalo kirjoitti:26.09 Anneli kertoo yksityiskohtaisesti kuinka hän surmasi miehensä. Nämä luettelot eivät sano mitään jos ei mennä kuulustelujen sisältöön. Ne lähetän kaikki, jos ilmoitat mihin osoitteeseen 17Mb.Susku London kirjoitti:Minulla ei Annelin kuulusteluja ole, eli onko 26.09.2009 se päivä
Ei tullut selville koska Manner tuli asianajajaksi. Sen jälkeen jokainen kerta kun hän salli Anneli kuulustelun yksin on paha virhe. Vertaan TQ tapausta, josta kaikki tieto on käytössä. Siellä asianajajat olivat aina paikalla ja saivat paljon pahaa aikaan.
Jälkiviisaus on paras viisaus. Varmasti Mannerkin jälkikäteen tajusi, että poliisi uunotti neljän lapsen leskiäitiä, eikä olisi pitänyt antaa poliisin kuulustella Aueria ilman avustajaa enää kertaakaan sen jälkeen, kun hänet oli otettu mukaan avustajaksi. Tämä tapahtui vasta maanantaina 21.9.2009 jälkeen, kun Ari Auer oli sanonut poliisin äänittämässä puhelussa hommaavansa avustajan sisarelleen. Vai muistanko asian aivan väärin?
Tuona samana päivänä;
"iltapäivällä 21.9.2009 jatkuneessa kuulustelussa Anneli Auerille on tuotu esiin, että keskusrikospoliisin tutkimuksen mukaan hätäkeskuspuhelutallenteen taustalta ei kuulu ulkopuolisen tekijän ääniä, minkä seikan hän on kertonut kuulostavan "oudolta ja pelottavalta"."
Mannerkin taisi aluksi luottaa poliisiin, ja hän saattoi jopa alkuun olla siinä uskossa, että asiakas on syyllinen miehensä tappoon. Sattuuhan sitä semmoistakin. Auerhan oli Mannerin kanssa ensimmäista kertaa (puhelimitse?) puhuessaan - mikä tapahtui kaikesta päätellen vasta keskiviikkona 23.09.2009 - jo niin sekaisin päästään, että kuvitteli itsekin olevansa syyllinen. Lisäksi Mannerilla oli jo aiemmin sovittuja velvollisuuksia, - ja asiakas oli sanonut, ettei tarvitse avustajaa. Asiakashan oli omien sanojensa mukaan halukas kantamaan vastuunsa.
Vasta tavattuaan tyttärensä 06.10.2009, joka oli nähnyt ulkopuolisen murhaajan poistuvan ikkunasta, Auer alkoi kyseenalaistaa omat fantasiansa, ja tajusi tarvitsevansa psykologia. Tyttären tyrmistynyt tokaisu äidille "Miks mä sit näin väärin", sai Auerin heräämään ja tajuamaan, että poliisi oli syöttänyt hänelle pajunköyttä. 16.10.2009 Auer palasi alkuperäiseen kertomukseensa illan tapahtumista ja ulkopuolisesta tekijästä.
Minä olen tästä tapauksesta oppinut sen, etten kuulusteluissa (ei ole tosin osunut kohdalle koskaan) pukahtaisi muuta, kuin Aarniomaiset "Ei kommentoitavaa". Ilman avustajaa en missään tapauksessa sano yhtään mitään, tai ikimaailmassa rupeasi tarjoamaan poliisille spekulaatioita siitä miten joku tapahtuma on voinut mennä.