ÄO-testi - onko minusta dekkariksi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Musta Nuoli
Frank Drebin
Viestit: 387
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 1:17 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Musta Nuoli »

tre_1982 kirjoitti:
ubuntus kirjoitti:Vähän skeptisesi kuitenkin näihin testeihin ainakin itse suhtaudun.
Samoin. Minusta ne eivät anna oikeaa kuvaa älykkyydestä, jota minun mielestäni ei testein pysty mittaamaan. Ei ole kateellisen panettelua, oon saanut ihan kohtalaisen hyvät pisteet vaikken Mensan jäseneksi ylläkään. :wink:

Esimerkiksi erinomainen matemaattis-looginen päättelykyky ei korvaa nopeaa tilannetajua ym vähemmän "älykkyydeksi" katsottavia asioita (jotka kuitenkin ovat niitä asioita joiden avulla laji nimeltään ihminen on tällä pallolla pysynyt!).

JMO. 8)
Totta, matemaattis-looginen päättelykyky on vain yksi osa-alue. Verbaalinen ja kielellinen lahjakkuus ovat omia osa-alueitaan, reagointi- ja yhdistelykyky samoin. Puhumattakaan paljon väärinkäytetystä "tunneäly"-termistä, joka mittaa sosiaalista tilanne- ja reagointikykyä. Kunnon manipulaattorit kunnostautuvat tässä, vaikka varsinainen äly olisi ö-luokkaa. Ties mitä ääliön tasolla olevia "karismaattisia lahkojohtajia" riittää, jotka ovat erittäin rajoittuneita muuten, mutta saavat ison määrän ihmisiä puolelleen.
"Let each note I now play
be a black arrow of death
sent straight to the hearts
of all those who play false metal"
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17207
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Musta Nuoli kirjoitti:Ties mitä ääliön tasolla olevia "karismaattisia lahkojohtajia" riittää, jotka ovat erittäin rajoittuneita muuten, mutta saavat ison määrän ihmisiä puolelleen.
Riittää kun katsoo sen suuremman vasemmistopuolueen johtoporrasta 60-luvun lopulta tähän päivään saakka.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

ÄO-testi

Viesti Kirjoittaja combat18 »

J-aska
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja J-aska »

165 sain virallisesta mensan testistä joskus.
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Mulla tuo testi näytti 106, olis varmaan ollut hitusen parempi mut oli tässä kauhea hälinä koko ajan ympärillä. En mitenkään puolustele. 8)
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

J-aska yritti kehua ja sanoi kirjoitti:165 sain virallisesta mensan testistä joskus.
En usko.
---------
Allekirjoitus.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

groot kirjoitti:
yritti kehua ja sanoi J-aska kirjoitti:165 sain virallisesta mensan testistä joskus.
En usko.
Sama.

Ja muutenkin jokainen tuttavani vetää noista nettitesteistä varsinkin älyttömiä tuloksia, en jaksa oikein uskoa että itse tai kukaan kavereista olisi oikeasti lähellekkään mitään MENSA:tasoa (pikemminkin harjaantumiskoulu-tasoa). Tuosta testistä sain 119, jostain vanhemmasta Tieteen kuvalehden testistä huomattavasti enemmän. Bullshit i say.
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Sain 103
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Oli pakko kokeilla, ikävä kyllä tulos oli 130, joten jään ilman muuta nerojen kastista jälkeen, sniif.
Olen ilman muuta täysin keskittymiskyvytön, pakko myöntää. Toisaalta tuo naistenpäivälahjani voi vaikuttaa asiaan... 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Sain tästä linkitetystä testistä 124 pistettä.
Niiden numerosarjojen muistamisessa ja niihin keskittymisessä olin tosi paska, kaikki sanatehtävät yms on mulle taas parempia alueita ja sitten ne kaikenkirjavat perkeleen härvelit jotain siitä välistä.
Ihan tällänen peruspallinaama siis.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

No, jos joku oli sitä mieltä että täällä on viisasta porukkaa niin romuta heidän unelman tässä ohimennen..
Pisteeni oli 109 enkä suinkaan ollu yllättyny..sietty salaa toivoin että se olis ollu korkeempi.
Kuitenkaan en täysillä tuohon testiin uskos iilä siihen vaikuttaa niin moni asia..
Se että missä sen tekee ja millä mielellä jne.
Pistän nyt tuon omani väsymyksen piikkii osittain mutta toisaalta taas tiedän sen että olen suhtokot fiksu tyyppi ja ehkä tuollanen mitä tuossa testissä kysyttiin ei kanna kovin pitkälle elämässä.muut taidot vie voiton..
Pientä selityksen makua :lol:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Jippii ja liput salkoon, musta on dekkariksi loistavasti tuon testin perusteella käyrän ulkopuolelta, mutta: kun sillä ei taida elää.

Salainen haaveeni pienestä asti on dekkarin ammatti. Mutta kun se on sitä uskottomuus-uskottomuusepäily-rysän päältä kiinni-jne. asiaa niin hohto on himmenemään päin. :(
Nothing is quite what it seems
Nasse
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 1:48 am
Paikkakunta: Piilossa

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Nimi: Nasse
Kokonaispistemäärä: 123
Tuloksen luokitustaso: Erittäin hyvä :lol:
Common sense is the set of unexamined prejudices that the mind picks up before the age of 18.
- Albert Einstein
Matlock87
Nikke Knakkertton
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 1:26 am
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Matlock87 »

Kokonaispistemäärä: 108
Tuloksen luokitustaso: Keskimääräinen
Onneksi olkoon! Olet suorittanut Tieteen Kuvalehden älykkyystestin.

Jooh... jäi ne arvioinnit pois.... eipä oo tullu testei tehtyy, niin tuloskaan ollut kummonen, mut kyl jotkin testin osa-alueet jopa oli "keskimääräistä tulosta parempia" 8)
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tein tällä viikolla Tieteen kuvalehden testin. Tulokseksi tuli 120.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin