Ärsyttää Murha.infossa->
-
Harriet Makepeace
Palstan aihepiiri vetää puoleensa jonkinverran rikollista ainesta , joten uskon että myös joillakin ns aktiivikirjoittajalla on aika kirjaavakin rikollinen tausta.
Tämän huomaa joidenkin kirjoituksista selvästi.
Toisaalta on kivaa testata välillä palstan henkeä, joka menee usein 'dog eat dog' puolelle. Jotkut ovat taas palstan ns vahtikoiria, jotka huomauttavat asiasta heti, jos jonkun mielipide ei miellytä tai vaikka joku kirjoittaa pari sanaa aiheen vierestä. Jotkut taas kantelevat ja vaativat muille banneja.. Tietty, mitä pahempi konna, sitä enemmän valituksia lähtee huonosta kohtelusta, ihmisoikeuksien laiminlyönnistä tms
Inhottavat myös nämä jotka yrittävät taustansa takia kehitellä palstalle jonkinlaista vankila-tyyppistä hierarkiaa ja myös nämä nimerkit jotka vainoavat tiettyjä kirjottajia.
Toisaalta on kivaa testata välillä palstan henkeä, joka menee usein 'dog eat dog' puolelle. Jotkut ovat taas palstan ns vahtikoiria, jotka huomauttavat asiasta heti, jos jonkun mielipide ei miellytä tai vaikka joku kirjoittaa pari sanaa aiheen vierestä. Jotkut taas kantelevat ja vaativat muille banneja.. Tietty, mitä pahempi konna, sitä enemmän valituksia lähtee huonosta kohtelusta, ihmisoikeuksien laiminlyönnistä tms
Inhottavat myös nämä jotka yrittävät taustansa takia kehitellä palstalle jonkinlaista vankila-tyyppistä hierarkiaa ja myös nämä nimerkit jotka vainoavat tiettyjä kirjottajia.
-
Porin
Onhan meitä täällä, pitbull on ilmeisesti myös ollut samoista syistä viettämässä aikaa siellä jossain.Harriet Makepeace kirjoitti:Palstan aihepiiri vetää puoleensa jonkinverran rikollista ainesta , joten uskon että myös joillakin ns aktiivikirjoittajalla on aika kirjaavakin rikollinen tausta.
Mutta eikös se ole ihan hyvä asia että tulee myös varjopuolelta kommentteja aiheisiin ja asioihin?
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Tuhannetta viestiäsi odotellessa.Maxwell Smart kirjoitti:Huvituhan rauhassa.VoDKa kirjoitti:Tästä tuli mieleen, että itseäni taasen huvittaa ihmiset, jotka ottaa ne väitteet tosissaan ja kuvittelee tämän ihmisen oikeasti ajattelevan näin.Maxwell Smart kirjoitti:Ei nyt pelkästään täällä, vaan myös yleisesti.. Mua ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa parempia, kun muut ja vielä todistelee sitä. Jos oikeesti on loistava persoona, ei sitä itse tarvitse mainostaa, sen ihmiset huomaa muutenkin.
Mutta ei kai siinä.
Ehkä sitten tuhannen viestin päästä alkaa tuntemaan ihmisten kirjoitustyylejä, et tietää mikä on huumoria ja mikä ei.
Mutta itsetarkoitus täällä ololleni on se, että täällä on kiinnostavia aiheita. Aika vtun sama loppupeleissä millainen apina niitä suoltaa.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Itse toivoisin, että olisin saanut ihmiset paremmalle mielelle, vaikka asiat, joista kirjoitamme, ovat kuoleman vakavia.
Kuitenkin, vaikka olen piiloitellut huumoria sinne ja tänne eikä kaikki, jos kukaan, ole niitä huomannut, niin totuudessa täytyisi kuitenkin pysyä, eikä kirjoitella mitä vaan.
Samoin myös se, että leimataan valehtelijaksi kirjoittaja ihan aiheetta, jos tämä nyt vaan sattuukin olemaan eri mieltä mitä itse on.
Tunnen itseni erään toveripiirin mustamaalaamaksi, eikä se ole niin kovin mukavaa, jos yrittää todistaa jotain ihan täyttä asiaa todeksi, niin toverit väittävät valehtelijaksi, vaikka asian voisi ihan hyvin tarkistaa esimerkiksi Googlesta, joka ei montaa minuuttia veisi.
On vaan kivampi leimata joku valehtelijaksi ja saattaa naurunalasieksi, kuin myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi.
Kuitenkin, vaikka olen piiloitellut huumoria sinne ja tänne eikä kaikki, jos kukaan, ole niitä huomannut, niin totuudessa täytyisi kuitenkin pysyä, eikä kirjoitella mitä vaan.
Samoin myös se, että leimataan valehtelijaksi kirjoittaja ihan aiheetta, jos tämä nyt vaan sattuukin olemaan eri mieltä mitä itse on.
Tunnen itseni erään toveripiirin mustamaalaamaksi, eikä se ole niin kovin mukavaa, jos yrittää todistaa jotain ihan täyttä asiaa todeksi, niin toverit väittävät valehtelijaksi, vaikka asian voisi ihan hyvin tarkistaa esimerkiksi Googlesta, joka ei montaa minuuttia veisi.
On vaan kivampi leimata joku valehtelijaksi ja saattaa naurunalasieksi, kuin myöntää omat virheensä ja pyytää anteeksi.
-
synkempi hautajaisvieras
- Martin Beck
.
^No ei kannata masentua, Hessu. Ainakin itse pidän kirjoituksiasi kovin mielenkiintoisina ja olen ollut huomaavinani niissä ihan tervetullutta huumoria silloin tällöin. Käytät jutuissasi mukavasti myös elämän tuomaa kokemusta valottamaan sanottavaasi, mikä on hyvä juttu.
Jos Bodom tai jokin muu osio MInfossa välillä "ahistaa" niin sentään onneksi todellinen maailma on tuolla ulkona. Jaksamista sinulle Hessu!
.
^No ei kannata masentua, Hessu. Ainakin itse pidän kirjoituksiasi kovin mielenkiintoisina ja olen ollut huomaavinani niissä ihan tervetullutta huumoria silloin tällöin. Käytät jutuissasi mukavasti myös elämän tuomaa kokemusta valottamaan sanottavaasi, mikä on hyvä juttu.
Jos Bodom tai jokin muu osio MInfossa välillä "ahistaa" niin sentään onneksi todellinen maailma on tuolla ulkona. Jaksamista sinulle Hessu!
.
.
kaukana poissa
.
kaukana poissa
.
Leimautuisiko sitä ihan aiheetta, vai olisko siihen jotakin syytäkin? Sinun folkloriikkasi tässä ei ole syytettyjen penkillä ja huumori olisi vain toivottavaa.Hessu52 kirjoitti: Samoin myös se, että leimataan valehtelijaksi kirjoittaja ihan aiheetta, jos tämä nyt vaan sattuukin olemaan eri mieltä mitä itse on.
Pidän mahdollisena, ettet aina itse huomaa valehtelevasi. Sinulta on kuitenkin jälkeenpäin pyydetty vahvistuksia väitteillesi, etkä niitä koskaan yleensä anna(paras selitys oli, että vaimo on kieltänyt, tuo jos mikä huumoria).
Reilu peli olisi, että kun tunkee asiakeskusteluun ns faktaa, niin olisi syytä pystyä myös osoittamaan se todeksi. Näyttämisvelvollisuus jää automaattisesti väitteen tekijälle.
Kaikkea ei pysty todeksi osoittamaan ja silloin se on hyvä mainita.
Minulla ärsytyskynnys ylittyi, kun heitettiin selvä valhe Tenovuon toiminnasta. Ja kaiken lisäksi vielä siten, että kolme henkilöä väitti samaa valhetta yhteen ääneen. Näin käytiin kampanjaa ja joukkotrollauksella puuroutettiin taas keskustelu totaalisesti.
Tähän liittyen kysyn yksinkertaisen kysymyksen: etkö sinäkin haluaisi keskustelusta asiallisemman? Vai oletko sitä mieltä, kuten ehkä Groot ja Awa on, että voittaminen(tai keskustelun tuhoaminen) on tärkeintä, hinnalla millä hyvänsä?
Huomautan vain, että eihän tuosta omien tarkoitusperien ajamisesta valehtelemalla ole myöskään hyötyä kellekään. Se, että Bodomin tapaiseen keskusteluun tuo omia "faktojaan", ei kiinnosta ketään, ellei lähteitään paljasta. Noinkin vanhasta tapauksesta kun on kyse, kaikki kivet on jo suunnilleen käännetty, eivätkä keskustelijat todennäköisesti ole innokkaita jaarittelemaan mutu-tyyppisten veikkausten pohjalta, joille ei ole kunnon näyttöä.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Olen täysin eri mieltä. Faktat on jo koluttu läpí, nyt pitäisi jokaisen ajatella omilla aivoillaan ja miettiä mitä on mahdollisesti jäänyt huomioimatta. Mutua kaipaan lisää, toki maininta siitä että se sitä on. Yhdellähän se lukee jo allekirjoituksessakin, että sanoma voi olla fiktiota.joey kirjoitti: Noinkin vanhasta tapauksesta kun on kyse, kaikki kivet on jo suunnilleen käännetty, eivätkä keskustelijat todennäköisesti ole innokkaita jaarittelemaan mutu-tyyppisten veikkausten pohjalta, joille ei ole kunnon näyttöä.
Aivan, siis onhan mutu ja spekulointi sinänsä hyväksyttävää tietysti, jos selkeästi ilmoittaa, mistä on kyse. Sitä tarkoitin, että kun juttua on pyöritelty ja kaikki nurkat on koluttu läpi, ei kukaan varmaankaan kaipaa mukafaktoihin perustuvaa väittelyä.Loka kirjoitti: Olen täysin eri mieltä. Faktat on jo koluttu läpí, nyt pitäisi jokaisen ajatella omilla aivoillaan ja miettiä mitä on mahdollisesti jäänyt huomioimatta. Mutua kaipaan lisää, toki maininta siitä että se sitä on. Yhdellähän se lukee jo allekirjoituksessakin, että sanoma voi olla fiktiota.
Tätä kaipaisi varmaan moni muukin. Sitä on joskus aina ollut, kun turhat inttämiset ovat jääneet taka-alalle. Toivotaan, että' siihe taas joskus päästään.Mata Hari kirjoitti:Kaipaan luovaa hulluutta ja vapaampaa ideointia niin, että selvästi ilmoittaa, että on kyse spekuloinnista. Kun van sivutolkulla viilataan pilkkua, tappaa se luovuuden ja uusien näköalojen mahdollisuuden. Minun mielestä. Jos on oikeaa faktaa, se tottakai peliin myös luovuuden lähteeksi.
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
Moderointi?
Ärsyttää loputtoman pitkät Off Topicit, joihin kukaan ei puutu mitenkään. Asian ja aiheen vierestä mennään paljon, ja vähän joka paikassa. Lähes kaikilla muilla keskustelupalstoilla tällaisiin puututaan, eikä varsinkaan ryhdytä itse tekemään mitään Off Topiceja.
Esim. Rikoksen maailma osioon ajankohtaista ei mielestäni kuulu onnettomuudet ja julkkiksen lapsen itsemurha yms., vaan ne kuuluisivat Vapaan keskustelun osioon.
Bodom -ketjuun en edes koskaan ole viitsinyt kirjoittaa, koska se on aivan huuhaata täynnä, kuten jo tuolla Hyväksytkö selvät valheet -keskustelussa totesin.
Aikoinaan tulin tälle palstalle kirjoittelemaan Veli-Matti Ulvisen tekemän henkirikoksen johdosta.
Sittemmin olen useissa henkirikosketjuissa havainnut, että ne ovat täynnä loputtoman pitkiä Off Topiceja, joita jatketaan ja jatketaan aina uudelleen ilman, että moderointi mitenkään puuttuisi niihin, toisin kuin monilla muilla keskustelusivustoilla, joissa niihin saatetaan puuttua hyvinkin voimakkaasti.
Älykkyyden yksi olennaisimmista ja tärkeimmistä ilmenemismuodoista on kyky pysyä käsiteltävässä aiheessa ja asiassa, jota täällä ei mitenkään kontrolloida, joten kieltämättä tällainen turhauttaa.
Esim. Rikoksen maailma osioon ajankohtaista ei mielestäni kuulu onnettomuudet ja julkkiksen lapsen itsemurha yms., vaan ne kuuluisivat Vapaan keskustelun osioon.
Bodom -ketjuun en edes koskaan ole viitsinyt kirjoittaa, koska se on aivan huuhaata täynnä, kuten jo tuolla Hyväksytkö selvät valheet -keskustelussa totesin.
Aikoinaan tulin tälle palstalle kirjoittelemaan Veli-Matti Ulvisen tekemän henkirikoksen johdosta.
Sittemmin olen useissa henkirikosketjuissa havainnut, että ne ovat täynnä loputtoman pitkiä Off Topiceja, joita jatketaan ja jatketaan aina uudelleen ilman, että moderointi mitenkään puuttuisi niihin, toisin kuin monilla muilla keskustelusivustoilla, joissa niihin saatetaan puuttua hyvinkin voimakkaasti.
Älykkyyden yksi olennaisimmista ja tärkeimmistä ilmenemismuodoista on kyky pysyä käsiteltävässä aiheessa ja asiassa, jota täällä ei mitenkään kontrolloida, joten kieltämättä tällainen turhauttaa.
Re: Moderointi?
Mun mielestä älykästä sen sijaan on se, että off-topicista huolimatta pystyy jatkamaan aiheesta keskustelua. Ja että kestää off-topicit ilman että turhautuu ja ahdistuu täysin. On mielenkiintoista jutella aiheen vierestäkin, jutuista joita muille tulee mieleen, toki sitten niin, että lopulta palataan taas aiheeseen.Kalle-Ville kirjoitti: Älykkyyden yksi olennaisimmista ja tärkeimmistä ilmenemismuodoista on kyky pysyä käsiteltävässä aiheessa ja asiassa, jota täällä ei mitenkään kontrolloida, joten kieltämättä tällainen turhauttaa.
- Kalle-Ville
- Adrian Monk
Re: Moderointi?
Älykkäät ihmiset eivät aloita akkamaisesti Off Topiceja omien lässynlässyn mieltymystensä mukaan vain siksi, että se on heistä mielenkiintoista, vaan älyköt kykenevät pysymään aiheessa ja asiassa.joey kirjoitti:Mun mielestä älykästä sen sijaan on se, että off-topicista huolimatta pystyy jatkamaan aiheesta keskustelua. Ja että kestää off-topicit ilman että turhautuu ja ahdistuu täysin. On mielenkiintoista jutella aiheen vierestäkin, jutuista joita muille tulee mieleen, toki sitten niin, että lopulta palataan taas aiheeseen.Kalle-Ville kirjoitti: Älykkyyden yksi olennaisimmista ja tärkeimmistä ilmenemismuodoista on kyky pysyä käsiteltävässä aiheessa ja asiassa, jota täällä ei mitenkään kontrolloida, joten kieltämättä tällainen turhauttaa.
Asiallisesti moderoiduilla keskustelufoorumeilla asiattomuudet poistetaan ja niitä kerta toisensa jälkeen aloittavat saavat lopulta bannauksen oikean ja asiallisen keskustelun häiritsemisen vuoksi.
Minun mielestäni ei ole järkeä osallistua keskusteluihin, joissa samat nimimerkit kerta toisensa jälkeen ryhtyvät jauhamaan samaa Off Topic -paskaa omien mielihalujensa mukaan, ja tämä Off Topic -paska vain vaihtuu välillä keskustelusta toiseen ko. henkilöitten mennessä uuteen keskusteluun.