Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Wroong answer, mua ainakin on rintaruokittu ja ei kuulemma meinannu saada mua irti silloin tisseistä. Eli veikkaan toisinpäin, jos on saanu reilusti rintaa vauvana niin ne ei enää ole niin iso juttu vaan perse on :D
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Näin kun pääsiäinenkin on tulossa, pidän tarpeellisena vastata tähän munakysymykseen. Mielestäni munat täytyy keittämisen jälkeen jäähdyttää kylmässä vedessä ensin täydellisesti.
Jos ne ottaa liian aikaisin vedestä pois, niin muna lämpiää sisältäpäin uudelleen ja kuorikin juuttuu taas kiinni ja sitä saa nyppiä väkisin irti ja samalla irtoo paloja munasta, mikä taas pilaa koko munanautinnon.

ohhoh, kiitos Lydia. Tästä voi todellakin olla kyse, monesti olen niin kiireinen ja nälkäinen aamulla, että alan kuoria munia heti kun näpit vain kestävät!
Eppu74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Lydia07 kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti:Keitän aina kananmunat samalla tavalla (kylmään veteen, annan kiehua muutaman n. 6 min., vesi pois ja kylmää tilalle), joskus kuoret irtoavat ihan nätisti, joskus taas ei.
Mielestäni munat täytyy keittämisen jälkeen jäähdyttää kylmässä vedessä ensin täydellisesti.
Jos ne ottaa liian aikaisin vedestä pois, niin muna lämpiää sisältäpäin uudelleen ja kuorikin juuttuu taas kiinni.
Lähestymme kulminaatiopistettä.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Mäkin aistin että ratkaisu on lähellä.
Eppu74
Hetty Wainthropp

PaulaDrew kirjoitti:Keitän aina kananmunat samalla tavalla
PaulaDrew kirjoitti:Monesti olen niin kiireinen ja nälkäinen aamulla, että alan kuoria munia heti kun näpit vain kestävät!
Paula siis huijasi jos jäähdytys/kuoriminen lasketaan vielä keittoprosessiin.
joey
Angus MacGyver

Paula yrittää tahallaan johtaa harhaan! Sillä on jotain salattavaa!
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Mitäh?? Keitän ne aina samalla tavalla, mutta se vaihtelee, kauanko maltan antaa niiden olla lopuksi kylmässä vedessä! :oops:

Mulla olisi sata muutakin tyhmää kysymystä ruuanlaitosta, ja ajattelin käyttää tätä topikkia hyväkseni, mutten taida enää kehdata kysyä, kun joutuu kuulusteluun... :D
Eppu74
Hetty Wainthropp

Kysy pois vaan.
joey
Angus MacGyver

PaulaDrew kirjoitti: Mulla olisi sata muutakin tyhmää kysymystä ruuanlaitosta, ja ajattelin käyttää tätä topikkia hyväkseni, mutten taida enää kehdata kysyä, kun joutuu kuulusteluun... :D
Eijei, anna tulla vaan :D Ikinä en oo ruokaa tosissani (=tuloksellisesti) laittanut enkä laita, että multa löytyy taatusti ne sata nappiin osuvaa vastausta :D

Mistä tulikin mieleeni itseasiassa yksi ruoanlaittoon liittyvä typerä kysymys:
Kuka helvetti (ja miksi) on keksinyt heittää makaronia seinään sen nimissä, että saa tarkistettua onko tavara kypsää?

Ja sitten aiheeseen liittymätön typerä kysymys:
Minkä takia jotkut hidastetöyssyt eivät ulotu kaistan toiselta puolelta ihan toiselle, vaan ovat sen sijaan sellainen nyppylä siinä ikään kuin "keskellä" tietä? Pääsee prätkällä pyrähtämään ohi?
Eppu74
Hetty Wainthropp

joey kirjoitti:Minkä takia jotkut hidastetöyssyt eivät ulotu kaistan toiselta puolelta ihan toiselle, vaan ovat sen sijaan sellainen nyppylä siinä ikään kuin "keskellä" tietä?
Bussi voi ajaa siihen hiljentämättä koska etupyörät eivät osu töyssyyn. (Takapyörät osuvat koska on paripyörät, mutta eihän se sen kuskin vika ole.)
joey
Angus MacGyver

Jes, Eppu, kiitos! Meillä päin on tuhottomasti sitä tynkää töyssymallia, ja joka kerta sellasen ylittäessäni oon joutunut asiaa kiroamaan ja miettimään (raivostuttavaa leveällä autolla, kun ei mahdu kokonaan töyssyn päälle).

Vastaisuudessa joudun siis vaan kiroamaan.
Eppu74
Hetty Wainthropp

joey kirjoitti:Raivostuttavaa leveällä autolla, kun ei mahdu kokonaan töyssyn päälle.
Siis häh? Sä haluat osua niihin?

Bussivastaus koski tietysti töyssyjä jotka ovat keskellä kaistaa, ei keskellä tietä.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

joey kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni itseasiassa yksi ruoanlaittoon liittyvä typerä kysymys:
Kuka helvetti (ja miksi) on keksinyt heittää makaronia seinään sen nimissä, että saa tarkistettua onko tavara kypsää?
Tähän en osaa vastata, mutta tekemäni pullataikina kyllä pysyi katossa. Ai miten se sinne kattoon meni? ...No kun se jäi käsiin kiinni, aloin huitomaan ja kiroilemaan, niin kattoonhan se meni, eikä meinannut tulla alas millään!
Makaroonia tomaattikastikkeella olen heittänyt seinään ihan muista syistä. Tosin silloinkin kiroilin hirveästi. (tätä varsinkaan en kehota kokeilemaan kotona) :oops:
Tervetuloa keittiööni! :lol:
Eppu74
Hetty Wainthropp

Toi sun avatar on siis keittopuuhista?
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Eppu74 kirjoitti:Toi sun avatar on siis keittopuuhista?
Joo, manaan juuri hateful tomaattipastaa tuossa kuvassa.
Lukittu