Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ross Sullivan kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:24 amHuomionarvoista on, että podissa Tuulan tunteneen henkilön mukaan Tuula olisi käyttänyt huumeita ja lainaamisyritys olisi mahdollisesti liittynyt huumeisiin.
Juuri näin! Lisäksi Tuulan tuntenut pariskunta korosti, ettei Tuulalla ollut (lainkaan ?) ongelmaa alkoholin kanssa, vahvemmista aineista ei sitten ollutkaan heidän kanssaan puhetta.. alkoholi on yleensä huumeiden kanssa se pienin paha..
(Lainausta lyhennetty.)
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Ajatuksena ilmoille, että entä jos edeltävän sunnuntain tajuton mies olikin kuollut yliannostukseen. Menee muutama päivä ja Tuula löytyy samalta alueelta hengettömänä. Ja kaikki tosiaan liittyisikin huumeisiin ja Tuula olisi tuntenut aiemman vainajan ja koki saman kohtalon syystä X.
Tämä sotii kaikkea aiemmin ajattelemaani vastaan, mutta avoin ajatuksille.
Touhupuntti kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:57 am
Ajatuksena ilmoille, että entä jos edeltävän sunnuntain tajuton mies olikin kuollut yliannostukseen. Menee muutama päivä ja Tuula löytyy samalta alueelta hengettömänä. Ja kaikki tosiaan liittyisikin huumeisiin
Tämä sotii kaikkea aiemmin ajattelemaani vastaan, mutta avoin ajatuksille.
Lainausta lyhennetty.
Tapanani on heittää ilmoille hyvin varovaisesti lennokkaita ajatuksia, mutta jostain syystä minulle tuli mieleen, olisiko jopa mahdollista, että tuolla alueella on ollut (kadonnut) huumekätkö ja Tuula olisi siitä jollain tapaa ollut vastuussa ?
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Muistaakseni podcastissa puhuttiin päihteistä, jollainen myös alkoholi on, eikä siis tarkemmin huumeista. Kuinkahan pitkä jankutus nyt tästäkin syntyy, että kyseessä oli erittäin salainen huumevelka "erittäin salaiselle heroiiniliigalle", jonka erittäin salainen torpedo suolesti Lukkarisen tai siis profiloinnin mukaan himomurhasi ja dumppasi puhtaasti sattumalta lähes samalle paikalle, jossa ilmeisesti joku naisten saalistaja puukotti Meriläistä päähän noin puolivuotta aikaisemmin.
Korostan nyt uudelleen, että ennen kuin jokin huumeliiga alkaa "alaskirjaamaan" 50 000 markan luottotappioita velallisen eliminoimisesta johtuen, niin siitä eliminoinnista täytyy syntyä suurempi hyöty pelotteena muille huumevelallisille. Tällainen ratkaisu päätyy niin suuren piirin tietoon (vai mikä pelote se muuten olisi), että on käytännössä mahdotonta, ettei poliisi olisi saanut asiasta mitään vihiä.
Touhupuntti kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:57 am
Ajatuksena ilmoille, että entä jos edeltävän sunnuntain tajuton mies olikin kuollut yliannostukseen. Menee muutama päivä ja Tuula löytyy samalta alueelta hengettömänä. Ja kaikki tosiaan liittyisikin huumeisiin
Tämä sotii kaikkea aiemmin ajattelemaani vastaan, mutta avoin ajatuksille.
Lainausta lyhennetty.
Tapanani on heittää ilmoille hyvin varovaisesti lennokkaita ajatuksia, mutta jostain syystä minulle tuli mieleen, olisiko jopa mahdollista, että tuolla alueella on ollut (kadonnut) huumekätkö ja Tuula olisi siitä jollain tapaa ollut vastuussa ?
Hyvää pohdintaa!
Joka tapauksessa erityinen sattuma, että alueelta on löydetty vain vähän ennen Tuulaa tajuton mies, joka on sittemmin kuollut sairaalassa. Sellainen sattuma siis voi käydä JH:n mukaan, että mies ei liity JSM-tapaukseen, mutta sellaista ei voisi käydä, että Lukkarinen ja Hellu eivät linkittyisikään keskenään millään tavoin. Melkoista.
Tässä aamun pohdintoja aikajanasta.
Kauan Tuula ennätti olla Kellokoskella ennen tuota asioidenhoitolomaa? Tarkistin joskus mikä viikonpäivä Tuula kuoli, mutta en enää muista siitä muuta kuin ei ollut kovin montaa päivää myöhemmin kuin alueelta löytynut mies kuoli. Miehen kuolemasta ei löydy lisätietoja, mutta esiin nostettavana seikkana Hellulta ei myöskään tarkistettu automaationa lääkkeitä verestä.
Asuuko Tuula tuolloin siellä farmilla vai jossain muualla? Alko siis oli kotireitin varrella haastateltavan mukaan joka pohti myös sitä, ettei olisi mennytkään Alkoon vaan kävelemässä kotiinsa. Miten tuolloin se reitti menikään, mitä vaihtoja ym sisälti? Jostain syystä tässä on itselläni hämmennystä.
Tieto alueelle kuolleesta miehestä on varmasti uutisoitu ja saavuttanut Tuulan Kellokoskella. Onko nopeuttanut ulospääsyn tarvetta? Aika hoitamaan pojan asioista oletettavasti oli olemassa, jos siitä kommentoitu, ettei koskaan saapunut sinne. Oliko alunperinkään tarkoitus mennä sinne ajalle? Tunsiko Tuula miestä?
Hellun hypnoosista kieltäytymistä on pohdittu ja sitä voi myös ajatella tässäkin valossa taas uudelleen, että ei halunnut paljastavansa liikaa asioita.
^
Tuossa podissahan Tuulan poika kertoi että asui tapahtuma aikaan äidin kanssa kaksin mutta oli tapahtuman aikaan isovanhemmilla yökylässä koska äiti oli siellä kellokoskella yötä.
Joten oletan ainakin tästä että Tuula ei asunut tuolla tilalla, poika olisi varmasti sen kertonut jos näin olisi ollut.
Varmasti ei mikään media kertonut Hikiän metsään sairaskohtaukseen menehtyneestä miehestä.
Tuusulan sosiaalitoimistot kaiketi sijaitsivat Tuusulan keskuksessa Hyrylässä. Sinne pojan asioita hoitamaan Kellokoskelta pääsi varmaan suoraan. Joutumatta vaihtamaan bussia Järvenpäässä. Vaikuttaa siis että, Tuula olisi tarkoituksella tai ex-tempore noussut bussista "viihteelle" Järvenpäässä.
GreenDotBlue kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 9:41 pm
Jos tuo 50000mk on totta, tulee mieleen, että on kysynyt sitä muusta tarpeesta kuin joku himo velka. Ihmiset kyselevät kaikenlaista. Ehkä oli joku business-idea mielessä. Ehkä oli kuullut, että lainaa saa helposti lähes nollakorolla. Isot kasinovuodet oli juuri takana.
Myöskin, ei kuollut mitään velkoja maksele penniäkään.
Itse en hirveästi painoarvoa laita asian esiin ottaneen suhteen. Hänellä voi olla henkilökohtainen motiivi värittää asioita.
Luotettavia ovat ne jotka ovat nähneet tai kuulleet jotain, ilman henkilökohtaista kytköstä.
Juuri näitä ajatuksia tuli itsellenikin mieleen. Mikähän lienee totuus tuosta ystävyys tilanteesta?
BTW. Olin 80-luvulla kersana aivan hevoshullu, ja muistelen että ratsuhevonen olisi maksanut 15k-30k, mutta hyvästä ravihevosesta olisi hyvinkin voinut pyytää tuollaisen 50k.
Sika naiseksi
There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Mulle on jäänyt epäselväksi mistä nuo Tuulan kuolinhetkellä olleet eläimet olivat saatu/ostettu. Oliko osan Tuula saanut erossa ja kenestä, vai miten? Podissa myös vahvistettiin, että oli tehnyt kauppojakin, Aasia sun muuta. Voihan sekin olla jonkinlainen motiivi, jos erossa nettoaa eläimiä ja samaan aikaan Tuula on pettänyt ko. henkilöä.
Palstan Auroran viesteistä käy ilmi, että jossakin kohti eläimiä ei saanut käydä katsomassa. Ehkä ajanjakso liittyy n. vuotta ennen surmaan ja Tuulan sairastumiseen ja lyhyisiin hoitojaksoihin. Voiko raha/motiivi liittyä eläimiin ja niiden hoitoon ja aiheutuneisiin kustannuksiin? Ei ihan auennut hoitojaksojen ajan eläinten hoitojärjestely. Vuosi on pitkä aika hoitaa eläimiä, ruokkia ja käyttää lääkärissä. Maatilan mies ei tainnut käyttää eläimiä lääkärissä. Pyysinkö joku Tuulalta eläinten hoidosta fyrkkaa/palveluksia?
Jokin varmalta tuntuvan käsityksen Niemi sai haastattelussaan ja "poissulki" maatilan miehen, vaikka alibi perustui naisen antamaan.
Onko täysin poissuljettua Tuulan tapauksessa pariskunnan yhteistyö henkirikoksessa tai nainen tekijänä (mustasukkaisuus)?
Tapauksissa on puhuttu pillereistä ja mahdollisesta lääkkeiden väärinkäytöstä (Tuula), mitä ei kuitenkaan ole vahvistettu. Niin ajatuksia herättää tämän yhden miehen vaimon itsemurha. Lääkkeillä aiheutettu? Mistä näitä pillereitä tuli näiden naisten käyttöön, keneltä?
Edit: Voisko tää naapurin isäntä, jolla oli suhde Tuulaan, olla tämä sarjis? Hänen ympäriltään on kuollut naapurin vaimo itsemurhaan ja ehkä myös lääkkeet houkutuslintuna toimivat Tuulaan. Sen jälkeen alkoi Tuulan mt-haasteetkin. Tupsupiponainen myös mainitsi lääkkeistä. Velikin kuoli.
^
Nainen tekijänä tuli melkein heti mieleen podcastista. Seija Mörön tapainen keissi. Seinäjoen teinisurma.
Se seksuaalinen väkivalta nyt on kai auki millaista se oli. Ja miten se eroaa siitä että Tuula on vaikka aiemmin päivällä harrastanut ihan suostumuksellista seksiä ilman kumia. Sen jälkeen joku nainen joka on jo menettänyt ties kuinka monennen ihastuksensa Tuulalle on päättänyt että nyt riittää. Joku entinen työkaveri vaikka joka näki Tuulaa nyt potilaana. Hevosenkengittäjä, kuka vaan.
GreenDotBlue kirjoitti: To Kesä 25, 2026 11:50 pm
Saisi olla erittäin raaistunut nainen, jotta aukaisee kurkun ja mahan, ja että vielä seksuaalista väkivaltaa.
Entä jos joku taloyhtiö Jäniksenlinnassa osoittautuisi olleen mahdollisesti rallimiehen suvulla jo tuolloin? Tai myöhemmin lähitulevaisuudessa? Yhdistäisikö se puuttuvia palasia?
Jos olen nyt oikein hahmotellut on rallimiehen ja Amerin miehen erottanut toisistaan Tuusula kytkös(?). Jos tuon hahmotin oikein, löytyi maininta, jossa on myös tuon Tuusulan itseensä yhdistänyt.